آریا جوان

آخرين مطالب

قطر 3 - ژاپن 1 / قطر برای نخستین بار قهرمان آسیا شد / VAR این بار علیه ژاپن / حمایت هواداران ایران از قطر در فینال / سامورایی ها طلسم تنها دروازه بسته جام را هم شکستند/ سرانجام رکورد رویایی علی دایی قیچی شد / رکورد باورنکردنی عفیف؛ 10پاس گل! ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان-فینال مسابقات جام ملت‌های آسیا 2019 از ساعت 17:30 امروز (جمعه) بین دو تیم ملی ژاپن و قطر در ابوظبی برگزار شد تا قهرمان هفدهمین دوره جام ملت ها شود.

هر دو تیم‌ ژاپن و قطر در هر سه مسابقه مرحله گروهی و سه دیدار دور حذفی جام ملت‌های آسیا تا رسیدن به فینال به برتری رسیده بودند و با نمایش برتر نسبت به حریفان خود شکست‌ناپذیر نشان دادند تا شایسته برگزاری دیدار نهایی باشند؛ اما در بازی آخر آبی پوشان ژاپنی، اسیر بازی حرفه ای و هماهنگ قطری ها شدند و مثل سایر قدرت های آسیا از جمله عربستان، عراق، کره جنوبی و امارات مغلوب آمادگی بالای شاگردان فلیکس سانچز بودند.

نکته عجیب اینجاست که تیم ملی عراق، قهرمان جام ملت های 2011 هم پیش از شروع آن دوره از مسابقات در بازی تدارکاتی مغلوب تیم ملی ب ایران با هدایت پرویز مظلومی شده بود!

ترکیب دو تیم برای این دیدار به شرح زیر است؛

قطر: سعد الشیب، پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، طارق سلمان، عبدالعزیز حاتم، حسن الهیدوس، اکرم عفیف، بسام الراوی، بوعلام خوخی، المعز علی و عصیم مادیبو.

ژاپن: شویچی گوندا، یوتو ناگاتومو، مایا یوشیدا، ریتسو دوان، هیروکی ساکایی، گاکو شیباساکی، گنکی هاراگوچی، تاکومی مینامینو، یویا اوساکو، تاکهیرو تومیاسو و سوکاسا شیوتانی.

در حالی که ژاپن صاحب توپ و میدان بود، این سفیدپوشان قطر بودند که در نخستین حمله شان در دقیقه 12 با گل استثنایی و برگردان زیبای المعز علی، از حریف پیش افتادند. قطری ها که پیش از شروع جام در دیداری تدارکاتی در خاک این کشور، مغلوب تیم ملی ایران و شاگردان کی روش شده بود، دو فرصت طلایی دیگر را از دست داد تا سرانجام برای دومین بار دروازه ژاپن پرافتخارترین تیم قاره را باز کرد. قطر همچنان گلی دریافت نکرده است.

المعز علی

مهاجم جوان قطری با این گل 9 گله شد و از رکورد علی دایی که در جام ملت های 1996 هشت گل به ثمر رسانده بود، گذشت و برترین گلزن تاریخ جام ملت‌ها آسیا شد.

در ادامه العزیز با شوت فنی از پشت محوطه جریمه، دروازه ژاپنی ها را برای دومین بار گشود تا جبران سخت شود.

در نیمه دوم ژاپنی ها سوار بر جریان بازی شدند و حملات زیادی را روی دروازه ضد ضربه و طلسم شده قطر ترتیب دادند که بالاخره دقیقه 70 این طلسم طولانی شکسته و دروازه قطری ها برای نخستین بار در این تورنمنت باز شد.

شرح گل

ژاپن صفر ـ قطر 1 (دقیقه 12: المعز علی): حسن الهیدوس در میانه میدان به زیبایی منطقه بازی را تغییر داد و اکرم عفیف را در جناح چپ صاحب توپ کرد که او نیز بعد از حرکت در عرض، به المعز علی که در محوطه جریمه ژاپن حضور داشت، پاس داد. فوق ستاره خط حمله عنابی‌ها نیز بعد از دو ضربه روی پا به توپ، با حرکتی غیر منتظره و استثنایی، با قیچی برگردان گلزنی کرد که توپ بعد از برخورد به تیرک عمودی دروازه سامورایی‌ها تبدیل به گل شد.

ژاپن صفر - قطر 2 (دقیقه 27: عبدالعزیز حاتم): اکرم عفیف با حفظ توپ و نگاه به اطراف خود، با تیزبینی عبدالعزیز حاتم را پشت محوطه جریمه ژاپن صاحب توپ کرد که حرکت در عرض و شوت پای چپ فنی و چشم‌نواز او، دور از دستان گوندا به کنج دروازه ژاپن رفت تا دومین گل عنابی‌ها نیز مثل گل اول به زیبایی به ثمر برسد.

ژاپن 1 - قطر 2 (دقیقه 69: تاکومی مینامینو): حمله پُر تعداد سامورایی‌ها نتیجه داد و بعد از پاس یویا اوساکو از بین مدافعان قطری، تاکومی مینامینو به سمت دروازه رفت و با ضربه چیپ دیدنی گل اول ژاپن را زد.

ژاپن 1 - قطر 3 (دقیقه 83: اکرم عفیف): اکرم عفیف، پنالتی اعلام شده به سود قطر را بهترین پاسور جام ملت‌ها به سمت چپ خود زد و گوندا را فریب داد تا گل سوم تیمش را به نام خود ثبت کند.

رکورد عجیب آقای پاس گل تاریخ آسیا از قطر

عفیف که از ستارگان اصلی قطر و شاید بهترین بازیکن جام تا فینال بوده است، در هفت مسابقه 10‌پاس گل به مهاجمان قطر داده و این یک رقم عجیب و غریب و خارق العاده در یک تورنمنت بوده. به یاد داشته باشید که در یک مسابقه مثل لیگ برتر فوتبال ایران ـ که شامل سی مسابقه می‌شود ـ عنوان آقای پاس گلی به هافبک‌ها و مهاجمانی می‌رسد که حدود 15 پاس به هم‌تیمی‌های خود می‌دهند.

عربستانی ها با پرچم ژاپن در استادیوم ابوظبی+ عکس

تیم ملی قطر در راه رسیدن به فینال، دو رقیب بسیار سرسخت خود را با نتایج درخشان شکست داده است. آن‌ها در مرحله گروهی عربستان را با 2 گل و امارات را با 4 گل در مرحله نیمه نهایی شکست دادند تا علاوه بر نتیجه، جنگ سیاسی بین دو کشور را با برد پشت سر بگذارد.

تصاویری از ورزشگاه بن زاید منتشر شده که طبق آن برخی مردم عربستان و امارات با پرچم ژاپن به استادیوم آمده‌اند تا از سامورایی‌ها در راه قهرمانی حمایت کنند. با توجه به مشکلات سیاسی که بین دو این کشور با قطر وجود دارد، حالا طرفداران میزبان و هم‌چنین عربستان برای انتقام گرفتن از عنابی پوشان به ابوظبی آمده‌اند. شاگردان فلیکس سانچز با سه گل از ژاپن پیش افتادند و قهرمانی آسیا را کسب کردند.

حواشی و تصاویر فینال جام ملت های آسیا 

جانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا به همراه بن سلمان در جایگاه ورزشگاه زاید حاضر شدند. هواداران دو تیم با لباس خاص و به شکل‌های مختلف با حضور در ورزشگاه مشغول تشویق تیم خود هستند.

یکی از هواداران ایرانی با در دست داشتن پرچم ایران در بین طرفداران ژاپنی خودنمایی می‌کند. بازیکن قطر هم پیش از آغاز گرم کردن بدن به گرفتن عکس سلفی پرداختند.

قطر با حمایت هواداران ایرانی در خاک امارات قهرمان شد

هر چند انتقام گرفتن از ژاپن می‌تواند عامل مهمی برای این موضوع باشد که ایرانی‌ها در دیدار فینال هوادار قطر باشند، اتفاقات سیاسی یک سال گذشته میان دو کشور و البته اختلافات سیاسی در منطقه، ایران و قطر را بیش از گذشته به یکدیگر نزدیک کرده است. دست به دست دادن همه این عوامل باعث شد تا هواداران ایرانی حاضر در ابوظبی ـ که از قبل، بلیت فینال جام ملت‌ها را خریداری کرده بودند تا شاهد جشن قهرمانی تیم ملی باشند ـ با حضور در ورزشگاه یک تیر و چند نشان بزنند و با خوشحالی ورزشگاه را ترک کنند.

قطری‌ها که قبل از جام ملت‌ها با میزبانی از ایران حسن نیت خود را ثابت کرده بودند و در اختلاف با عربستان و امارات نیز شبیه به ایران هستند، با بردی قاطع، برنده جام ملت‌های 2019 شدند تا هواداران ایرانی در کنار عمانی‌های حاضر در ورزشگاه و در غیاب هواداران قطری، قهرمانی تیم جذاب تورنمنت را جشن بگیرند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/101184/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ارزان‌ترین گوشی ناتینگ احتمالاً به‌زودی رونمایی می‌شود

خلاقیت جالب برای بیرون آوردن بار از داخل کامیون

چربی شکم من چرا آب نمی شود؟

یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید

عکاسی باورنکردنی از سر شاپرک/ تصاویر

کت و شلوار «حبیب» جهانی شد!

اعتراف عجیب ژیلا صادقی درباره آشپزی

واکنش نیمار پس از حذف الهلال برابر العین

حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی

ستاره رئال: تعویضی هم باشم می‌مانم

پروژه 700 میلیون یورویی بن‌سلمان در فوتبال روی هوا

لمپارد: پدرم من را به پارک برد و مجبورم کرد فوتبال بازی کنم

مرد یخی و سرشاخ با یک پدیده برای رسیدن به پاریس

کسی که اجازه نداد جای خالی پائز احساس شود

آغاز جدال بسکتبال شهرداری گرگان برای فتح غرب آسیا از فردا

تردید در مادرید؛ عربستان مشتری ستاره رئال

آرتتا: در نیمه دوم واکنش خوبی نشان دادیم

تبرئه استقلال از شکایت 42 میلیاردی یک ایجنت

حرکت عجیب یک زن در تهران برای به رُخ کشیدن ثروتش

اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس منتشر شد

توضیحات ویدئوییِ کریمی قدوسی درخصوص توئیت‌های اخیرش که جنجالی شد

تجمع خانواده اسرای صهیونیست مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی

توضیحات رییس دادگاه منافقین در خصوص چگونگی برگزاری دور جدید جلسات محاکمه

گزارش یوسف سلامی پیش از دیدار کارگران با رهبر انقلاب

پیش به سوی کیش ایمن‌تر/ استخدام آتش نشان آقا از میان کیشوندان

شاعر کیشوند، "وعده‌ی صادق" را روایت کرد: نشست مرهم از این مژده بر جراحت قدس

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

یک آبشار پله‌ای زیبا در نروژ

معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد/ تصاویر

کنایه «نون خ» به شعارهای مسئولین!

سرگشتگی و یاس یک فضانورد/ مینی سریالی که باید دید

تیم ملی والیبال از امروز با سرمربی

سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد

حضور نماینده دوچرخه‌سواری ایران در کمپ اتحادیه جهانی سوییس

انتقاد عربستانی‌ها از غرور سرمربی الهلال

کونسیسائو تا 2029 در پورتو

آزمون گزینه اصلی دروسی برای جانشینی لوکاکو

آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

هشدارهای شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان

اعلام ماموریت حمید مطهری در غیاب یحیی

استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور

رئیسی: اشغالگری رژیم صهیونیستی نه مشروعیت‌زا است و نه مالکیت‌آور

شیر خاورمیانه؛ لقب سریلانکایی‌ها به رئیس جمهور ایران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

استودیوی Pieces Interactive با تعدیل نیرو مواجه شد

تفال/ در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع

تقویم تاریخ/ شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس به علت طوفان شن

حکمت/ برای پدران خود خوبی کنید