آریا جوان

آخرين مطالب

در نشست بازخوانی چهل سال حضور جوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح شد

تندگویان: مدل مدیریت کشور باید برعکس شود / جسارت، انگیزه، امید و نگرش به آینده از خصوصیات بارز یک مدیر جوان است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان این که توجه به جوانان تنها راه نجات کشور است افزود: مدل مدیریت کشور باید برعکس شود. جوانان باید در راس امور اجرایی کشور باشند و همه باتجربه ها و کسانی که سالها به این مملکت خدمت کرده اند و تجربه اندوخته اند باید به عنوان مشاور در کنار مدیران جوان باشند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، محمدمهدی تندگویان در نشست بازخوانی چهل سال حضور جوانان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه حوزه جوانان چند بحث کلی دارد و یک بحث اساسی این است که وقتی بحث جوانان را می‌کنیم تنها با یک وزارتخانه طرف نیستیم، افزود: این طور نیست که کل مسئولیت حوزه جوان و مسائل و مشکلات جوانان مربوط به وزارت ورزش و جوانان باشد، با بخشی طرف هستیم که امروز جایگاه مدیریتی که به آن تعلق دارد جایگاه واقعی و درستش نیست.
وی با بیان اینکه لازم بود در مجلس اتفاقاتی برای تفکیک این وزارتخانه بیفتد، اما تفکیک وزارت ورزش از معاونت جوانان شکل نگرفت، اظهار کرد: شاید وقوع تفکیک کمک اساسی به حوزه جوانان می‌کرد. در حوزه جوانان با ٣٣ دستگاه طرفیم که شرح وظایف جداگانه و اعتبارات مجزایی دارند، این در حالی است که عملکرد ما محدود به یک معاونت در یک وزارت‌خانه است و در جایگاهی نیستیم که بخواهیم به وزارتخانه دیگری دستور بدهیم وبر عملکرد بودجه ای آنها در حوزه جوانان نظارت داشته باشیم.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه قانون تسهیل ازدواج مربوط به قبل از تشکیل این نهاد بوده است، توضیح داد: به رغم اینکه چیزی به شکل قانون و مکتوب به معاونت ابلاغ نشده، در حوزه اختیارات مان وارد آن شدیم. خود ما هم جزو معترضان هستیم و معتقدیم این قانون نیاز به بازنگری و اصلاح دارد.
تندگویان گفت در حوزه های اشتغال و مسکن که وظیفه پیگیری ، رصد و پایش داریم این بخشها ساال‌هاست مغفول مانده و عملکرد مناسبی در کشور نداشته ایم.
وی با بیان این که انقلاب اسلامی انقلاب جوانان بود و کسی نمی تواند منکر آن شود، افزود: وقتی انقلاب شکل گرفت در همه مراحل جوانان بودند که مبارزه کردند، شکنجه شدند، سال‌ها زندان را تحمل کردند. اول انقلاب جوانان انقلابی توانستند جایگاه‌های خوبی را به دست بیاورند و عرصه‌های کلان و خرد مدیریتی، اقتصادی و... در اختیار جوانان بود. آنها ٨ سال جنگ را اداره کردند و حتی یک وجب از خاک ایران را ندادند در واقع آنها با دست خالی مقاومت کردند.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان افزود: اما از دوره بعد جنگ و در دوره بازسازی و سازندگی از جوانان غفلت کردیم. این جوانان وارد تحصیل شدند اما به کار گرفته نشدند. چراکه دولت‌ها دنبال تحولات بعد از جنگ بودند و به تغییر نسل مدیریت و جوانان بی‌توجهی شد و این بی توجهی بعد از آن هم ادامه پیدا کرد.
وی با بیان این که این بی توجهی به جوانان موجب یکسری دلسردی ها و نا امیدی ها و تغییر نگرش در جوانان نسبت به آینده کشور شد، افزود: حوزه جوانان و سازمان ملی جوانان سابق نیز بلاتکلیف بود و هیچ وقت نتوانست به اوج اقتدارش برسد و در نهایت با سازمان تربیت بدنی ادغام شد و وزارت ورزش و جوانان شکل گرفت.
تندگویان با بیان این که در وزارت ورزش و جوانان تکلیف حوزه ورزش معلوم و ساختارش مشخص است، افزود: در حوزه ورزش همه وظایف حوزه ورزش به وزارت خانه برمی گردد اما در حوزه جوانان تمام ماموریت ها، اعتبارات و اختیارات در حیطه معاونت جوانان نیست اما با این وجود در 5 ، 6 سال گذشته نگرش به جوانان و بازگشت به توجه به جوانان اتفاق افتاده، هرچند معتقدیم که کافی نیست.
وی افزود: برای افرادی هم سن و سال بنده که بی توجهی به جوانان را در دوران بعد از جنگ درک کرده اند، این توجه به جوانان در سالهای اخیر ملموس است. خود بنده از وقتی در معاونت امور جوانان شروع به کار کردم سن مدیران کل حوزه را 20 سال جوانتر کردم و همه معاونین امور جوانان استانها نیز جوان شدند ضمن این که در بسیاری از وزارت خانه ها و نهادهای دیگر نیز این انتصاب مدیران جوان به خصوص در بخش های اقتصادی و خصوصی و الکترونیک صورت گرفته و مدل ارتباطی، رسانه ای و اطلاع رسانی متفاوت شده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان گفت: در سطح عالی کشور نیز انتصاب هزار جوانان در شوراهای شهر، استانداری ها و فرمانداری ها و ... شروع شده که این نشان از توجه دولت به جوانان دارد.
وی با بیان این که بازگشت به توجه به جوانان تنها راه نجات کشور است افزود: مدل مدیریت کشور باید برعکس شود. جوانان باید در راس امور اجرایی کشور باشند و همه باتجربه ها و کسانی که سالها به این مملکت خدمت کرده اند و تجربه اندوخته اند باید به عنوان مشاور در کنار مدیران جوان باشند.
تندگویان با تاکید بر این که وضعیت فعلی کشور حاصل عدم نوسازی بدنه مدیریت کشور است، افزود: جسارت، انگیزه، امید و نگرش به آینده از خصوصیات بارز یک مدیر جوان است که می تواند با بهره گیری از تجارب مشاوران کارکشته، کشور را نجات دهد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به حوزه رسالت معاونت امور جوانان پرداخت و افزود: در حوزه جوانان نه ناامیدم و نه ناامیدی دیده ام. عمدتاً بخشی که دلسرد به نظر می‌رسد، متمرکز در کلان شهرهاست. در شهرستان‌ها امید و انگیزه‌ای نسبت به شهرها وجود دارد که پیش از این برای ما قابل رصد نبود. این جوانان در بخش‌های مختلف دستاوردهای خوبی داشتند.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با انتقاد از عدم شکل‌گیری «پنجره واحد خدمتی» در کشور نیز گفت: در صورت ایجاد این بستر باید جوانان برای شروع هر کاری و اخذ مجوزها به یک واحد مراجعه می‌کردند، اما این کار در کشور انجام نشده و امروز جوان با ٢٠ نهاد طرف است که باعث دلزدگی اش می‌شود. بسیاری بدون هماهنگی و اخذ مجوز وارد کار می‌شوند که بعدها دچار مشکل خواهند شد. دولت باید در این مورد وارد کار شود.
تندگویان با بیان این که در عرصه های پژوهشی، دهکده های فناوری و شرکت های دانش بنیان، جوانان دستاوردهای خوبی داشتند، افزود: مدل کار پژوهشی جوانان بی نظیر است و در استان های مختلف بنا بر نیازها و الزامات آن استان کارهای فوق العاده ای انجام داده اند و در کنار یک کار پژوهشی به توسعه گردشگری و اشتغالزایی بسیاری از جوانان کمک های زیادی کرده اند.
معاون امور جوانان با بیان اینکه از سال گذشته شروع به شبکه سازی تخصصی در عرصه‌های مختلف کردیم: افزود: توانستیم بخش اشتغال را به جای خوبی برسانیم. برای مثال شبکه گردشگری در تبریز آغاز به کار کرد و حتی ارز آور شده است. اگر جوانان قبلاً جداگانه عمل می‌کردند امروز وارد شبکه واحد شدند و می‌توانند در سطح ملی و بین المللی وارد تفاهم نامه‌های گوناگون شوند. شبکه ملی کارآفرینی در گیلان و شبکه استارتاپ ها نیز در زنجان آغاز به کار کرده است و همچنین استان ایلام برای شبکه بازار کار به عنوان پایلوت انتخاب شده است که ان شاء الله در دهه مبارک فجر کار خود را آغاز می کند.
وی درباره فضای مجازی نیز با انتقاد از فیلتر فضای مجازی گفت: امروز هر ایرانی یک فیلترشکن دارد و این فیلترشکن هزار مصیبت دیگر هم ایجاد می‌کند. فضای مجازی بستر انجام و استفاده‌های گوناگون است. مثلاً در کشور وقتی بحث دولت الکترونیک می‌کنیم یعنی یک بستر ایجاد کرده‌ایم. در صورتی که بعداً کسی در این بستر تخلف کرد باید با آن فرد برخورد کنیم. اگر فردی نامه‌ای را بدزدد، آیا کل سامانه دولت را می‌بندیم و اولین کاری که به ذهنمان می‌رسد این است که دولت الکترونیک را تعطیل کنیم؟.
معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان همچنین در خصوص نیاز های حوزه جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: چیزی که در سالهای گذشته مغفول مانده، تشکیل ساختاری برای امور بین الملل جوانان است که امیدوارم با همکاری وزارت امور خارجه این امر صورت بگیرد.
تندگویان توضیح داد: رویدادهای زیادی در حوزه جوانان طی سال اتفاق می افتد که اعزام جوانان به این رویدادها به دلیل عدم ساختار مناسب مغفول مانده است. امسال با یک کار سخت و پیچیده توانستیم فقط یک عضویت در مجمع جوانان کشورهای اسلامی داشته باشیم همچنین درخواست داده ایم تا دبیرخانه گردشگری جوانان کشور های اسلامی به ایران سپرده شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/101403/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یازده بازیکن برتر تاریخ ایران از نگاه خسرو حیدری

جوان‌ترین بازیکن تیم ملی: قرقیزستان با برزیل فرقی ندارد

یک بازی لیگ برتر بدون تماشاگر شد

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

این مردها آماده شروع یک رابطه عاطفی هستند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

خاص‌ترین تمرین استقلال؛ یک فوتبال دستی واقعی

حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»