آریا جوان

آخرين مطالب

سلطانی فر: افزایش 32 برابری امکانات زیربنایی در ورزش از دستاوردهای انقلاب اسلامی است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان در حاشیه افتتاح ورزشگاه 5 هزار نفری مراغه گفت در 40 سال گذشته از نظر زیربنایی در امکانات سخت افزاری ورزش تا 32 برابر رژیم گذشته کار شده که دستاورد آن هم موفقیت‌های مختلف ورزشی است که کسب کردیم.


وزیر ورزش و جوانان در حاشیه افتتاح ورزشگاه 5 هزار نفری مراغه گفت: در 40 سال گذشته از نظر زیربنایی در امکانات سخت افزاری ورزش تا 32 برابر رژیم گذشته کار شده که دستاورد آن هم موفقیت‌های مختلف ورزشی است که کسب کردیم.
به گزارش روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان کشور صبح امروز در حاشیه افتتاح ورزشگاه 5 هزار نفری مراغه اظهار داشت: امروز توفیق پیدا کردیم که در ایام مبارک دهه فجر با حضور در آذربایجان شرقی تعدادی از پروژه‌های بزرگی که سال‌ها بلاتکلیف بود را تکمیل کرده و به بهره برداری برسانیم. شاید مهم‌ترین افتتاح امروز، ورزشگاه 5 هزار نفری مراغه بود که کلنگ زنی آن 20 سال قبل انجام شده و پروژه سال‌ها متوقف بود.
وی افزود: از حدود 7-8 ماه پیش عزم و اراده‌ای ویژه به خرج داده شد تا به همراه مدیریت استان این ورزشگاه‌های نیمه کاره را به بهره برداری برسانیم. خوشبختانه امروز این افتخار را داریم که بگوئیم این ورزشگاه، نهمین ورزشگاه 5 هزار نفری است که در سال 97 به بهره برداری رسیده است و این اتفاق بزرگی است که در عرصه کشور رخ می‌دهد.
سلطانی فر ادامه داد: علی رغم فشارها و تحریم‌های ناعادلانه و غیر منصفانه‌ای که وجود دارد و با توجه به اینکه خیلی‌ها به دنبال این بودند که ملت ایران فجر چهلم را نبینند، ما در مجموعه دولت و وزارت ورزش تصمیم گرفتیم برخلاف تصور و فشار دشمنان انقلاب، فجر چهلم را با شکوه تر برگزار کنیم.
وزیر ورزش و جوانان کشور با اشاره به بهره برداری از پروژه‌های بزرگ در ماه‌های اخیر خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی که در وزارت ورزش انجام دادیم فجر چهلم ما از هفته دولت آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است. یعنی در طول شش ماه، با تلاش همکاران و کار ویژه، هر هفته یک پروژه بزرگ ورزشی را در سراسر کشور افتتاح کردیم. علاوه بر این، پیست دوچرخه سواری کرمان، تعدادی استخر و سالن‌های ورزشی نیز در کشور به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: ورزشگاه 5 هزار نفری مراغه هدیه‌ای است که از طرف دولت و نظام به مردم آذربایجان شرقی و به ویژه مردم شهرستان مراغه تقدیم شد. این ورزشگاه حدود 300 میلیارد ریال هزینه داشته و پروژه بسیار زیبایی است که علاوه بر داشتن امکانات کامل، می‌تواند در شرایط خاص میزبان 7 هزار نفر هم باشد.
سلطانی فر ادامه داد: با همین روند و رویکرد، علی رغم تمام محدودیتها، تکمیل پروژه‌های ورزشی را در دستور کارمان قرار داده‌ایم و تلاش می‌کنیم در سال آینده، 10 سالن سرپوشیده 6 هزار نفری که در مراکز استان‌های کشور احداث می‌شود را به بهره برداری برسانیم. حدود 12 پروژه دیگر نیز مانند این ورزشگاه در دستور کار داریم. اتمام 3 ورزشگاه 15 هزار نفری در ارومیه، زنجان و شاهرود، 2 پیست دوچرخه سواری در ساری و رشت، 3 سالن سرپوشیده دو و میدانی در اردبیل، یزد و خرم آباد نیز از جمله دیگر پروژه‌هایی هستند که تلاش می‌کنیم در سال آینده آنها را به بهره برداری برسانیم.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به افزایش سخت افزاری امکانات ورزشی در طول 40 سال انقلاب گفت: تلاشمان این است که از نظر سخت افزاری اتفاقات خوب و منحصر به فردی در عرصه ورزش کشور رخ دهد. در طول 40 سال گذشته با تلاش دیگر همکاران ما در وزارت ورزش تعداد فضاهای ورزشی نسبت به رژیم پهلوی 8 برابر شده است. با احتساب تلاش‌های عزیزان در آموزش و پرورش، شهرداری‌ها، نیروهای مسلح و وزارت علوم این فضا از نظر تعداد به 14 برابر افزایش یافته اما از نظر زیربنایی تا 32 برابر رژیم گذشته کار شده که دستاورد آن هم موفقیت‌های مختلف ورزشی است که کسب شد.
وی افزود: خوشبختانه سال 1397 با موفقیت تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2018 آغاز شد. نتایج خوبی در مسابقات آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا کسب کردیم و بیشترین تعداد مدال را در این 2 رویداد داشتیم. در المپیک جوانان توانستیم رتبه 24 دوره گذشته را به رتبه هفتم ارتقا دهیم. همچنین در لیگ قهرمانان آسیا دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به صورت همزمان در جمع 8 تیم برتر آسیا حضور داشتند که یک تیم هم به فینال راه یافت. در فوتبال ملی نیز پس از 14 سال تیم ما به مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا رسید و اگر یک اتفاق خاص رخ نمی‌داد، حتماً در فینال بودیم.
سلطانی فر در پایان گفت: سال خوبی از نظر تکمیل پروژه‌های نیمه کاره و رویدادهای ورزشی بود و امیدواریم با تکمیل این گونه اقدامات، موجبات رضایت مندی مردم و شور، نشاط و شعف را در جامعه فراهم کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/101745/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شهریار شعر ایران را بیشتر بشناسید

این مردها آماده شروع یک رابطه عاطفی هستند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

یک بی‌احتیاطی و رویاهایی که بر باد رفت

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

ممنوعیت آیفون؛ اول کارمندان دولت چین، حالا پرسنل ارتش کره

اپل احتمالاً با قراردادی یک میلیارد دلاری، حق پخش مسابقات جدید فیفا را به‌دست می‌آورد

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

خاص‌ترین تمرین استقلال؛ یک فوتبال دستی واقعی

حزباوی و 24 ساعت تا قهرمانی در 20 سالگی!

دبل کاستیانوس، گل دوم لاتزیو به یوونتوس

گل دوم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 52

گل سوم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 57

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

پیورا 70 اولترا یکی از مشکلات بزرگ گوشی‌های هواوی را برطرف کرده است

سخنگوی متا به 6 سال حبس در روسیه محکوم شد

تلاقی هیجان و ترس روی پلی در آسمان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

من آدم مجرد سوار ماشینم نمیکنم!

خاطرات فراموش‌نشدنی پایان جنگ از زبان «مسعود ده‌نمکی»

اینزاگی با تماس‌ها از لیگ برتر بمباران شده است!

حیدری: داور دربی به دنبال اخراج ساپینتو بود

گل اول آرسنال به چلسی توسط تروسار

حمایت ونگر از ژاوی؛ دوست دارم در بارسا بمانی