آریا جوان

آخرين مطالب

دکتر سیدعبدالحمید احمدی در نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی:

پیشرفت ها، افتخارات و دستاوردها در شرایط معمولی و طبیعی به دست نیامده است، بلکه ما در شرایط تحریم، تهدید، تنگنا، مذیقه و دشواری شاهد چنین دستاوردهایی هستیم. ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی در بازدید از نمایشگاه ملی دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: پیشرفت ها، افتخارات و دستاوردها در شرایط معمولی و طبیعی به دست نیامده است، بلکه ما در شرایط تحریم، تهدید، تنگنا، مضیقه و دشواری شاهد چنین دستاوردهایی هستیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان از نمایشگاه ملی دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی، سیدعبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی ، از این نمایشگاه دیدن کرد
وی در این بازدید با اشاره به این موضوع که برگزاری چنین نمایشگاه هایی فرصتی برای انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: هر اندازه بتوانیم گزارشی از دستاوردها و فعالیت ها را منعکس کنیم، قطعا می توانیم در ذهنیت مردم، به خصوص جوانان و نو جوانان تأثیرگذار باشیم. معتقدم ما باید بتوانیم به همان نسبت فعالیت های مان، اطلاع رسانی دقیقی هم داشته باشیم؛ چراکه رسانه های خارج از مرزها برای ایجاد یأس و ناامیدی ملت ایران تلاش می کنند.
دکتر احمدی با اشاره به دستاوردهای وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش قهرمانی گفت: توسعه رشته های ورزشی و افزوده شدن رشته های متنوع ورزشی به حوزه ورزش های همگانی و کسب افتخارات ورزشی قابل توجه در رویدادهای مهم و ورزشی جهان همچون المپیک، پاراالمپیک، بازی های آسیایی، بازی های پارا آسیایی، رقابت های جهانی و قاره ای از جمله دستاوردهای بخش ورزش های قهرمانی وزارت ورزش و جوانان به شمار می رود.
وی بیان کرد: هشت المپیک در پیش از انقلاب و هشت المپیک در پس از انقلاب برگزار شد که اگر بخواهیم مقایسه ای میان این دو دوره باشیم این است که ورزشکاران المپیک پیش از انقلاب چهار مدال طلا و پس از انقلاب شانزده مدال طلا را کسب کرده اند.
معاون فرهنگی وتوسعه ورزش همگانی اظهار کرد: در حوزه بازی های پاراالمپیک پس از انقلاب در ورزش جانبازان و معلولان افتخارات ارزشمندی کسب شده است. همچنین در بازی های پاراآسیایی سال 2018، رتبه سوم قاره را به خود اختصاص دادیم.
وی افزود: کسب مقام های متعدد جهان در کشتی، کاراته، تکواندو، وزنه برداری ورشته های انفرادی و تیمی از دیگردستاوردهای مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شمار می رود.
دکتر احمدی تصریح کرد: مجموعه افتخارات حوزه ورزش بانوان ما به پس از انقلاب مربوط می شود و ما در تعداد رشته های ورزشی بانوان شاهد رشد هفت برابری هستیم.
وی بیان کرد: در بخش مدال آوری شاهد رشد هفده برابری هستیم تا جایی که شرایط توسعه ورزش بانوان نسبت به پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست.
معاون وزیر ورزش و‌ جوانان اظهار کرد: در بخش ورزش بانوان علاوه بر افتخارآفرینی و مدال آوری، در ترویج ارزش های فرهنگی بسیار موفق بودیم و بانوان ورزش کار با حجاب اسلامی خود ضمن کسب مقام و مدال، ارزش های فرهنگی را در میادین بین المللی معرفی کردند.
وی ادامه داد: ما پس از انقلاب، توانستیم پوشش اسلامی را در بسیاری از رشته های ورزشی به تصویب رسیدیم. این امر برای ورزش بانوان کشور و دیگر کشورهای اسلامی بزرگترین دستاورد به شمار می رود چراکه آنها می توانند دررقابت های بین المللی شرکت کنند.
دکتر احمدی تصریح کرد: در حوزه زیرساخت های ورزشی شاهد توسعه چند برابری هستیم و میزان ساخت و بهره برداری از مکان های ورزشی پس از انقلاب به بیش از 30 برابر رشد داشته است. همچنین توانسته ایم ظرفیت های خوبی را برای مردم در اقصی نقاط کشور حتی شهرهای دور از مرکز و روستاها احداث کنیم.
وی اظهار کرد: در توسعه ورزش های همگانی ، شرایط را برای مشارکت مردم در قالب کوه نوری، دوچرخه، پیاده روی . المپیاد ورزش های همگانی فراهم کرده ایم. همچنین در توسعه ورزش روستایی و عشایر گام های بلندی در احیا و تقویت ورزش ها و بازی های سنتی، بومی و محلی برداشته شده است.
معاون وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: در معرفی ورزش های ملی ایران به جهان عملکرد خوبی داشته ایم تا جایی که دو ورزش زورخانه وچوگان را به عنوان میراث معنوی به ثبت جهانی رساندیم. همچنین در حوزه فرهنگی اجتماعی ورزش گام های خوبی برداشته ایم تا جایی که علاوه برکسب افتخار در میادین ورزشی ، در میادینی فرهنگی و اعتقادی پیشگام بودند.
وی تصریح کرد: حضور جامعه ورزش دردفاع مقدس برگ درخشانی برای کشوربه شمار می رود. جامعه ورزشی بیش از پنج هزار شهید در دوره دفاع مقدس و بیش از 150 شهید مدافع حرم تقدیم نظام کرده است.
دکتر احمدی بیان کرد: حمایت از مردم فلسطین یکی از افتخارات جامعه ورزش به شمار می رود؛ ورزشکاران کشورمان در مقابل ورزشکاران اسرائیل مسابقه نمی دهند و این رژیم را به رسمیت نمی شناسند. این موضوع اسناد افتخار فرهنگی جامعه ورزش محسوب می شود.
وی اظهار کرد: مشارکت های اجتماعی و کارهای خیرخواهانه جامعه ورزشی همچون حمایت ورزشکاران از مردم آسیب دیده زلزله کرمانشاه از دیگر دستاوردهای جامعه ورزشی ما به شمار می رود. وی افزود:پیشرفت ها، افتخارات و دستاوردها در شرایط معمولی و طبیعی به دست نیامده است، بلکه ما در شرایط تحریم، تهدید، تنگنا، مضیقه و دشواری شاهد چنین دستاوردهایی هستیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/101998/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لحظه هولناک تصادف 2 بالگرد نظامی در مالزی

نجار طبیعت اینجوری درخت رو قطع می‌کند

مسابقه بین چهارپایان!

بازی‌ توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر

رخ نمایی پلنگ ایرانی با غرش‌های بلند در صخره‌های دماوند

وقتی برای اولین بار پشت ماشین سنگین میشنی

در قدیم مامان ها اینقدر صبور نبودن!

تا به حال ساعت مچی آفتابی دیده اید؟

افعی تهران دقیقا چندتا قتل انجام داده؟

هیچ جنگی برنده نداره

راکیتیچ به مودریچ: به اینجا بیا!

پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو

جشن بی‌لباس‌ها در لباس خیبر!

جریمه 100 میلیونی برای سرمربی آلومینیوم

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا با گل های زیدان و مک منمن

حاشیه های فوتبال جهان

شهرهای میزبان جام جهانی 2024 فوتسال معرفی شدند

حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی

پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

پیروزی دنور برابر لیکرز در دومین مسابقه پلی‌آف بسکتبال

یک بازیکن دیگر از تیم ملی والیبال انصراف داد

سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران

کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند ‌

سرلشکر باقری: همه سناریوها را در سطح عملیاتی دقیقا بررسی می‌کنیم

زیباکلام: هزینه‌ای که اسرائیل برای رهگیری موشک‌های ایران داد خیلی بیشتر از هزینه‌ای بود که ایران متحمل شد

نشست سخنگوی دولت؛ از واردات خودرو تا افزایش تعطیلات

انتصاب مدیرکل توسعه منابع انسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

صبح زیبا با نمایی از کوه رینیر در آمریکا

گوناگون/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

عجیب ترین پدیده های طبیعی در کره زمین

تلاش های فیلِ مادر برای نجات دادن فرزندش از دریاچه

کنجی ژیراک ستاره موسیقی پاپ فرانسه بر اثر تیراندازی به شدت مجروح شد

چی در ذهن آرمان میگذره

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!

اعزام همزمان یزدانی و قاسم‌پور به مسابقات رنکینگ جهانی

اینزاگی: این داستان قهرمانان زیادی داشت

گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2028

اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد

لجبازی میلان با اینتر؛ جشن قهرمانی ممنوع!

معافیت 2 قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی

قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد

انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو

صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام‌جهانی تنیس روی میز

حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

افزایش احتمال افسردگی در میان سالی با ساعات‌کار طولانی در جوانی

رازها را این‌طرف و آن‌طرف پخش می‌کنم!

سپهبد مقتدر

رئیس سازمان انرژی اتمی: تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد