آریا جوان

آخرين مطالب

نگاهی عمیق به تویوتا 4Runner TRD مدل 2019 فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - تویوتا 4Runner TRD مدل 2019 یکی از محصولات ویژه‌ی تویوتا است که برای تردد در طبیعت و جاده‌های ناهموار ساخته شده است.

تویوتا 4Runner یکی از محصولات شاسی‌بلند ارزان‌قیمت تویوتا است که در برخی بازارها عرضه می‌شود. ازآنجاکه این خودرو بیشتر مدنظر طرفداران گردش در طبیعت و رانندگی آف‌رود قرار دارد، تویوتا تصمیم گرفت برای سال 2019 مدلی قوی‌تر از این خودرو را با تمرکز روی بهبود توانایی‌های فنی به بازار عرضه کند. این خودرو سرانجام، با نام تویوتا 4Runner TRD به بازار آمد. در مدل TRD ارتقای خودرو را شاهد هستیم؛ اما همچنان 4Runner TRD از بسیاری از مشخصه‌های شاسی‌بلندهای پیشرفته بی‌بهره است. درادامه، این خودرو را از جنبه‌های مختلف بررسی می‌کنیم تا ببینیم آیا ارزش پرداخت مبلغ اضافی در‌مقایسه‌با مدل استاندارد را دارد یه نه. 4Runner TRD

با جست‌وجویی ساده در گوگل برترین خودروهای شاسی‌بلند سنّتی یافت می‌شود که در بین آن‌ها، نام‌هایی همچون جیپ رانگلر، شورولت تاهو، جمس یوکان، کادیلاک اسکالید و تویوتا 4Runner به‌چشم می‌خورند. همه‌ی خودروهای نام‌برده پیشرفته هستند که به‌روزرسانی‌های زیادی در بخش‌های مختلف تجربه کرده‌اند؛ اما فقط تویوتا 4Runner است که سال‌هاست با کمترین تغییرات روی خط‌تولید قرار دارد و تویوتا آن را به‌روزرسانی چمپتمی نکرده است. مقاله‌های مرتبط:
تویوتا فوررانر اسپشیال ادیشن معرفی شد وانت‌های جدید تویوتا سری TRD، رونمایی شدند
مدل فعلی تویوتا 4Runner با طراحی جدیدش 10 سال است که در بازار حضور دارد. البته، باید دقت کنیم گذشت زمان زیاد از حضور این مدل روی خط‌تولید لزوما نکته‌ای منفی نیست؛ چون بسیاری از طرفداران رانندگی آف‌رود ترجیح می‌دهند خودروهای ساده و در‌عین‌حال، مستحکم و مطمئن را داشته باشند تا خودرویی پیچیده و گران و پیشرفته. این همان مشخصه‌ای است که به‌خوبی در 4Runner مشاهده می‌شود. طراحی
طراحی نسل قبلی 4Runner بسیار دور از هیجان و ساده بود؛ اما در نسل جدید، سعی شده عضلانی تولید شود. حتی امروزه نیز با وجود گذشت یک دهه، طراحی جعبه‌ای‌مانند 4Runner، به‌‌ویژه در مدل TRD که ظاهر اسپرت‌تری هم دارد، زیبا جلوه می‌کند. 4Runner همچنان در کلاس خود خودرویی متمایز است و امکان ندارد آن را با خودروِ دیگری اشتباه بگیرید. باوجوداین، داستان در کابین متفاوت است؛ به‌طوری‌که کابین کاملا رنگ‌وبویی قدیمی به‌خود گرفته و پلاستیک رنگ‌شده به رنگ نقره‌ای و مواداولیه‌ی ارزان‌قیمت استفاده‌شده در کابین به تشدید این حس کمک می‌کنند. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی نیز آن‌قدر کوچک است که کارایی خاصی ندارد و درمجموع، کابین 4Runner کاملا قدیمی و ازرده‌خارج است. راحتی
در بین شاسی‌بلندهایی با طرح شاسی مستقل، تویوتا 4Runner یکی از خودروهای راحت‌ است. البته در‌مقایسه‌با سایر خودروها، 4Runner خودروِ راحتی نیست؛ ولی در‌مقایسه‌با هم‌رده‌هایش وضعیت امیدوارکننده‌ای دارد و سیستم تعلیق آن حتی در مواجهه‌ با کوچک‌ترین دست‌اندازها، واکنش نشان می‌دهد و سعی می‌کند ضربات وارده به کابین را جذب کند. شیشه‌ی جلو نیز ابعاد بزرگی دارد؛ ولی طراحی خاص جعبه‌ای‌شکل و ارتفاع پایین صندلی‌ها سبب شده دید راننده به بیرون چندان فراگیر نباشد. یکی از مزایای تویوتا 4Runner فضای بزرگ و جادار اتاق آن است. امکانات رفاهی
نباید انتظار داشت شاسی‌بلندی 10 ساله امتیاز خیره‌کننده‌ای در بخش فناوری و تجهیزات رفاهی پیشرفته کسب کند. تویوتا 4Runner در سال 2019 از سیستم اطلاعات و سرگرمی استفاده می‌کند که فاقد هرگونه اپل کارپلی و اندروید اتو است. تنها نقطه‌ی روشن ماجرا اینجا است که حداقل تویوتا سیستم رهیاب ماهواره‌ای را برای آن ارائه می‌کند. امکان اتصال بلوتوث نیز در 4Runner وجود دارد که برای سال 2019 چندان مهم نیست و جزو قابلیت‌هایی است که هر خودرو باید داشته باشد. به‌عنوان آپشن امکان سفارش سیستم صوتی حرفه‌ای از برند JBL نیز در 4Runner وجود دارد. سواری و عملکرد فنی
از تویوتا 4Runner نباید انتظار داشته باشیم درزمینه‌ی فرمان‌پذیری یا توانایی‌های حرکتی امتیاز چشمگیری به‌دست آورد. پیشرانه‌ی این خودرو، 6 سیلندر Vشکل است که 4 لیتر حجم دارد و 270 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتون‌متر گشتاور تولید می‌کند. این پیشرانه قدیمی است و باتوجه‌به حجم موتورش قدرت متوسطی دارد. آنچه موضوع را بدتر می‌کند، استفاده از جعبه‌دنده‌ی 5 سرعته‌ی خودکار درکنار این پیشرانه است که عملکرد کندی دارد و به‌نظر می‌رسد وقت بازنشستگی‌اش فرارسیده باشد. در جاده، عملکرد 4Runner اصلا جالب نیست و کوچک‌ترین پستی‌وبلندی‌ها و تغییر مسیرهای کوچک بدنه‌ی 2،300 کیلوگرمی این خودرو را همانند بالون جابه‌جا می‌کنند. عملکرد فرمان نیز سبک و معمولی است و چیزی بیش از این از خودرویی با شاسی و بدنه‌ی جدا انتظار نمی‌رود. تویوتا 4Runner TRD روی دیگری نیز دارد و آن توانایی فراوانش در آفرود است. برخلاف مدل استاندارد 4Runner که به‌صورت تک‌دیفرانسیل نیز به بازار عرضه شده، مدل TRD فقط به‌صورت چهارچرخ محرک عرضه می‌شود و به قفل دیفرانسیل مرکزی و عقب هم مجهز شده تا تقریبا بتواند از هر نوع سطحی عبور کند. تویوتا 4Runner برای پیمودن شیب‌های سنگین و مسیرهای سخت از جعبه‌دنده‌ی کمکی دوسرعته‌ نیز بهره می‌برد. ایمنی
تویوتا 4Runner فقط 4 ستاره‌ی ایمنی از مؤسسه‌ی امنیت بزرگ‌راه‌های آمریکا (NHTSA) دریافت کرده است. این خودرو به هیچ سیستم ایمنی هوشمندی مجهز نیست و حتی بسته‌ی ایمنی تویوتا (Toyota Safety Sense) برای سفارش دردسترس نیست. این بسته امکانات مناسبی مانند سیستم رادار بین خطوط و کروزکنترل هوشمند و سیستم ترمز اضطراری خودکار را به‌همراه دارد. در سمت دیگر، اصلی‌ترین رقیب 4Runner، یعنی جیپ رانگلر روبیکان، از امکاناتی مانند سیستم ترمز فعال و کروزکنترل هوشمند بهره می‌برد. درانتها نیز به چراغ‌های 4Runner باید اشاره کنیم که از نوع هالوژنی هستند و تقریبا ازرده‌خارج محسوب می‌شوند. مصرف سوخت
پیشرانه‌ی حجیم و قدیمی 4 لیتری تویوتا درزمینه‌ی مصرف سوخت خیلی هم ناامیدکننده نیست؛ به‌طوری‌که در شهر 13.8 لیتر در هر 100 کیلومتر و در جاده 11.2 لیتر در هر 100 کیلومتر و در حالت ترکیبی نیز 13 لیتر در هر 100 کیلومتر بنزین مصرف می‌کند. در‌مقایسه‌با جیپ رانگلر که به پیشرانه‌ی V6 جدید مجهز است، مصرف تویوتا فقط کمی بیشتر است. این اعداد برای جیپ به‌ترتیب 13 و 10.2 و 11.7 لیتر در هر 100 کیلومتر هستند؛ اما برگ برنده‌ی جیپ دربرابر تویوتا امکان خرید این خودرو با پیشرانه‌ی 4 سیلندر نیم‌هیبرید است. قیمت
تویوتا 4Runner برای سال 2019 افزایش قیمت اندکی تجربه کرده؛ به‌طوری‌که قیمت آن از 34،810 دلار به 35،110 دلار رسیده است. قیمت مدل آزمایش‌شده‌ی Motor1 که بسته‌ی TRD دارد، 39،995 دلار است. اگر‍ تمامی آپشن‌ها را برای 4Runner انتخاب شود، درنهایت قیمت آن به 42،359 دلار می‌رسد. تویوتا 4Runner در پنج رنگ مختلف دردسترس و آپشن‌های آن نیز عبارت است از: سانروف به قیمت 100 دلار، سیستم تعلیق دینامیک به قیمت 1850 دلار، رینگ‌های 17 اینچی TRD به قیمت 2،199 دلار، چراغ‌های مه‌شکن LED به قیمت 439 دلار، باربند به قیمت 199 دلار و سیستم تعلیق اسپرت و مونروف و فضای بار در کف صندوق‌عقب به قیمت 2200 دلار.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/103425/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

فال حافظ شنبه یک اردیبهشت 1403

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!