آریا جوان

آخرين مطالب

دوربین سینمایی RED Ranger؛ هیولایی که فروشی نیست فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - Ranger نام دوربین سینمایی جدید RED است که به‌واسطه‌ی قیمت بالا امکان خرید آن وجود ندارد و تنها به‌صورت اجاره‌ای در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

ماه گذشته جارد لند ، مدیرعامل رِد با انتشار تصویری محصول جدید این شرکت موسوم به Ranger را رونمایی کرد. جالب این است که امکان خرید این دوربین وجود ندارد و برای استفاده از این دستگاه باید آن را از یکی از کرایه‌دهندگان مجاز دوربین‌های رد اجاره کنید. جارد لند در رابطه با عدم فروش این دوربین‌ها می‌گوید: تولید چنین دوربین‌هایی در تعداد کم بسیار پرهزینه است و اگر در مجموعه‌های 10 تایی فروخته نشوند، تولید آن‌ها منطقی نخواهد بود. پس از مذاکره با کرایه‌دهندگان در جریان نمایشگاه Cine Gear و شنیدن پیشنهاد هوشمندانه‌ی آن‌ها، به این نتیجه (اجاره‌ی دوربین‌ها به‌جای فروش) رسیدیم.
RED Ranger پس می‌توان Ranger را نوعی دوربین شخصی‌سازی‌شده قلمداد کرد که به سفارش کرایه‌دهندگانِ مجاز تولید می‌شود. البته لند به این مسئله اشاره کرده است که دیگر افراد هم می‌توانند این دوربین را سفارش دهند؛ اما سفارش‌ها باید در تعداد بالا باشند. Ranger چگونه دوربینی است؟
ظاهر Ranger همچون نسخه‌ای کوچک‌شده از دوربین DXL2 محصول پاناویژن (Panavison) است. البته این مسئله طبیعی به‌نظر می‌رسد، چرا که رد، پاناویژن و Light Iron هرسه از دست‌اندرکاران ساخت دوربین‌های سری DXL هستند. در زمینه‌ی حسگر هم رد Ranger از همان نمونه‌ی RED Monstro 8K VV که در DXL2 به‌کاررفته بهره می‌برد.
Panavision DXL2 از جمله ویژگی‌های حسگر مورد استفاده در رِنجر می‌توان به محدوده‌ی دینامیکی با بیش از 16 استاپ اشاره کرد. این حسگر امکان ثبت تصاویر 16 بیتی با فرمت RAW را فراهم می‌کند، میزان حساسیت بومی (Native ISO) این حسگر 1600 است و از ضبط ویدئوهای 8K با نرخ 60 فریم بر ثانیه در قالب RAW (با فرمت 12:1 redcode) هم پشتیبانی می‌کند. عرض این حسگر 40.96 میلی‌متر و ارتفاع آن 21.6 میلی‌متر است و می‌تواند تصاویری با دو برابر مساحت سنسورهای استاندارد S35 ثبت کند. طراحی جدید رنجر تمام نیازها برای تولید یک فیلم را فراهم می‌کند. درگاه‌های خروجی و ورودی هم روی بدنه‌ی دوربین تعبیه شده‌اند و نیازی به ماژول‌های اضافه نیست. هرچند همین مسئله ممکن است در تضاد با شعار همیشگی رد باشد که روی استفاده از ماژول‌های متعدد تاکید داشت. در هر حال، Ranger محصولی است که آنچه لازم است را به‌صورت یکجا به کاربران خود ارائه می‌دهد. دیگر مشخصات
در زمان معرفی رنجر مشخصات فنی این محصول اعلام نشده بودند؛ اما اکنون می‌توان نگاه دقیق‌تری به قابلیت‌های فنی این محصول داشت. در این بین می‌توان به سه خروجی SDI (یک خروجی مستقل و دو خروجی وابسته)، پشتیبانی از ولتاژ ورودی 11.5 تا 35 ولت، خروجی برق 12 و 24 ولتی، درگاه 12 ولتی P-Tap، ورودی پنج‌پایه‌ی صدای استریوی XLR، مانت PL چرخان و فن بزرگتر برای تخلیه‌ی گرمایی بهتر اشاره کرد. مقاله‌ی مرتبط:
RED، دوربین سه بعدی Lithium را برای کاربران گوشی هیدروژن وان معرفی کرد
دسته‌ی فوقانی، پایه‌های LWS با اندازه‌ی 15 میلی‌متر، نمایشگر 7 اینچی LCD به‌همراه کابل آداپتور، آداپتور برق 24 ولتی AC با کابل 3 پین 24 ولت XLR و کابل 4 پین 14 ولت XLR و ابزارهای Hex و Torx از جمله موارد عرضه‌شده به‌همراه این دوربین هستند. البته Ranger تنها دوربین شخصی‌سازی‌شده‌ی رد نیست و این شرکت غول‌هایی مانند RED Helium و RED Xenomorph را هم در کارنامه‌ی خود دارد. باوجود علاقه‌ی رد به تولید دوربین‌های شخصی‌سازی‌شده، برای خرید آن‌ها یا باید مبلغ بالایی پرداخت کنید؛ یا اینکه با کارگردان‌های شناخته‌شده‌ای همکاری کنید.
RED Xenomorph آینده‌ی RED
هرچند امکان خرید رنجر وجود ندارد و تنها می‌توان آن را اجاره کرد؛ اما این محصول می‌تواند تصویرگر آینده‌ی دوربین‌های رد باشد. طرح‌هایی مانند DSMC و DSMC2 برای ساخت دوربین‌های دیجیتال جهت عکاسی و فیلم‌برداری، شاید آن‌چنان جذاب نباشند؛ چرا که در اغلب موارد باید به اندازه‌ی قیمت دوربین، برای خرید ماژول‌های اضافه پول خرج کنید. اما دوربین‌هایی همچون رنجر محصولی کامل را به کاربران عرضه می‌کنند و به‌نظر انتخاب جالبی می‌رسند. نظر شما در این رابطه چیست؟

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/103925/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

متا سیستم‌عامل هدست‌های کوئست را در دسترس سایر شرکت‌ها قرار می‌دهد

جلوه‌های منحصر به‌فرد از سرزمین بهشتی گیلان

طنز/ چگونه در پارک‌ها محل آرامش بقیه بشیم؟

تونل وحشت وسط خیابان؛ تلاش مردم برای جبران اقدام عجیب دو برادر!

تصاویر جادویی از رعد و برق در ارتفاع بالا از نمای کابین خلبان هواپیمای ایرباس!

لحظه دلهره‌آور متلاشی شدن کامیون در برخورد با قطار مسافربری در ترکیه

حادثه مرگبار در جریان مسابقه اتومبیل‌رانی در سریلانکا

سیلی هولناکِ در چین

غذا دادن به یک خرس غول پیکر توسط مرد روس با قاشق

جزیره ای رویایی در مالدیو

چهار نکته که لازم است قبل از هر چیزی بدانید

قبلا کلاس زبان رفته؟

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«هفت سر اژدها» روایتی تلفیقی از چند آقازاده

ممی‌زاده: اوزونیدیس از لحاظ شخصیتی و فنی بهترین است

تیم ملی با لباس همیشگی در یک چهارم جام ملت‌ها

حرکت ارزشمند کاپیتان تیم ملی فوتسال در جام ملت‌ها

20 تیم صعود کننده به جام جهانی2024 مشخص شد

سریع‌ترین مرد دنیا حامی رونالدو

گزینه عجیب بایرن؛ مربی اخراجی یونایتد!

صابر کاظمی در کویت به ته خط رسید!

یاسین سلمانی در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد

راه پرسپولیس و استقلال از هم جدا شد

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

ایده های جذاب برای تحرک هدفمند فرزندان

استقبال استاندار ایالت پنجاب از رئیسی

توضیح وزیر کشور درباره علت تغییر استاندار مازندران

لحظه هولناک تصادف 2 بالگرد نظامی در مالزی

نجار طبیعت اینجوری درخت رو قطع می‌کند

مسابقه بین چهارپایان!

بازی‌ توله خرس قهوه‌ای با دوربین تله‌ای در ارتفاعات رامسر

رخ نمایی پلنگ ایرانی با غرش‌های بلند در صخره‌های دماوند

وقتی برای اولین بار پشت ماشین سنگین میشنی

در قدیم مامان ها اینقدر صبور نبودن!

تا به حال ساعت مچی آفتابی دیده اید؟

افعی تهران دقیقا چندتا قتل انجام داده؟

هیچ جنگی برنده نداره

راکیتیچ به مودریچ: به اینجا بیا!

پیشنهاد تمدید به ستاره رئال مادرید در ال‌کلاسیکو

جشن بی‌لباس‌ها در لباس خیبر!

جریمه 100 میلیونی برای سرمربی آلومینیوم

برتری رئال مادرید مقابل بارسلونا با گل های زیدان و مک منمن

حاشیه های فوتبال جهان

شهرهای میزبان جام جهانی 2024 فوتسال معرفی شدند

حمله اسنوکر باز انگلیسی به حسین وفایی

پیگیری جلسات کمیته فنی برای انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال

پیروزی دنور برابر لیکرز در دومین مسابقه پلی‌آف بسکتبال

یک بازیکن دیگر از تیم ملی والیبال انصراف داد

سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران

کارگران به دیدار رهبر انقلاب می‌روند ‌