آریا جوان

آخرين مطالب

Airbnb پلتفرم رزرو هتل HotelTonight را خریداری می‌کند فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - شرکت Airbnb با خرید استارتاپ‌های موفق مسافرتی، نه‌تنها شبکه‌ی کاربران خود را گسترش می‌دهد، بلکه احتمال موفقیت IPO آینده‌ی خود را نیز بالاتر می‌برد.

درحالی‌که Airbnb برای ورود به بازارهای عمومی آماده می‌شود، پلتفرم‌های اسکان و اقامتی خود را نیز فراتر از خانه‌ها، اتاق‌ها و اقامتگاه‌های کوچک گسترش می‌دهد. به‌عنوان‌مثال این شرکت قصد دارد پلتفرم هتل تونایت ( HotelTonight ) را خریداری کند. هتل تونایت توسعه‌دهنده‌ی یک اپلیکیشن رزرو هتل است که به مسافران اجازه می‌دهد شرایط سکونت خود را در دقایق آخر، انتخاب و سازمان‌دهی کنند. گزارش این معامله برای اولین‌بار در ماه ژانویه‌ی سال جاری و توسط وال‌استریت ژورنال منتشر شده، هرچند این نشریه اعلام کرده بود که مذاکرات به سرانجام نرسیده است. انتظار می‌رود Airbnb در آینده‌ای نزدیک، IPO یا عرضه‌ی اولیه‌ی سهام خود را برگزار کند؛ هرچند برایان چسکی، هم‌بنیانگذار و مدیر ارشد این شرکت، هنوز برنامه‌ی زمانی خاصی را برای این رویداد اعلام نکرده است. همان‌طور که اوبر تلاش می‌کند به برترین شرکت حمل‌ونقل جهان تبدیل شود، آرزوی بلندمدت Airbnb نیز تبدیل‌شدن به یک پلتفرم مسافرتی همه‌جانبه است که نه‌تنها به اشتراک‌گذاری خانه، بلکه خدمات رزرو هتل، ترتیبات سفر تجاری، تجربه‌ها و موارد دیگر را نیز ارائه می‌کند.
Airbnb از اعلام شرایط شرکت هتل تونایت خودداری کرده است، اما پس از تکمیل این معامله، وبسایت و اپلیکیشن هتل تونایت به‌صورت مستقل زیر نظر سم شانک، مدیرعامل و هم‌بنیانگذار آن به کار خود ادامه می‌دهد. شانک باید گزارش‌های خود را به گرگ گریلی ، رئیس مساکن Airbnb تحویل دهد. او اخیراً در بیانیه‌ای گفته بود: زمانی‌که ما HotelTonight را راه‌اندازی کردیم، می‌دانستیم که مردم می‌خواهند راه بهتری برای رزرو لحظه‌ای اتاق‌های خوب هتل در اختیار داشته باشند. حالا هم از ملحق شدن به Airbnb هیجان‌زده‌ایم، زیرا می‌توانیم خدمات خود را به میهمانان و مسافران سراسر دنیا ارائه کنیم. هتل تونایت و Airbnb درکنار هم، گزینه‌ها و انتخاب‌های بیشتری را در مقابل مسافران قرار می‌دهند و بهترین بوتیک‌ها و هتل‌های مستقلی که با این دو شرکت در ارتباط هستند، با مسافران در ارتباط خواهند بود. هتل تونایت در سال 2010 تأسیس‌ شده و دفتر مرکزی آن در سانفرانسیسکو مستقر است. سال 2017 این شرکت در دوره‌ی E فاندینگ خود، 35 میلیون دلار جذب سرمایه داشت و پس‌ازآن به ارزشی معادل 436 میلیون دلار دست‌ یافت. شرکت‌های Accel و Battery Ventures که تقریباً در همه‌ی دوره‌های تأمین مالی هتل تونایت حضور داشتند،‌ درمجموع 131 میلیون دلار سرمایه‌ی خطرپذیر به این استارتاپ تزریق کردند. شرکت‌های Forerunner Ventures و First Round Capital دیگر سرمایه‌گذاران اولیه‌ی هتل تونایت هستند. از طرف دیگر Airbnb در سال 2017 پس یک میلیارد دلار جذب سرمایه 31 میلیارد دلار ارزش‌گذاری شد. ماه ژانویه‌ی سال جاری Airbnb اعلام کرد که برای دومین سال متوالی به سودآوری رسیده است. البته این سودآوری براساس EBITDA یعنی مجموع درآمدهای قبل از کسر بهره مالیات و استهلاک محاسبه می‌شود.
هتل تونایت تخفیف‌های ویژه‌ای در خصوص هتل‌های آمریکا اروپا و استرالیا ارائه می‌دهد. درواقع این شرکت با همکاری هتل‌ها، اتاق‌هایی را که هنوز بدون مشتری هستند، به مسافرین تجاری یا مسافران لحظه‌ی آخر پیشنهاد می‌دهد. قرارداد یادشده به مسافران Airbnb کمک می‌کند به‌راحتی و بدون نیاز به برنامه‌ریزی قبلی اقامتگاه موردنیاز خود را رزرو کنند. به‌این‌ترتیب Airbnb می‌تواند شبکه‌ی خود را فراتر از میزبانان و مسافران اتاق‌های کرایه‌ای کوتاه‌مدت گسترش دهد. مقاله مرتبط:
Airbnb برای توسعه کارش Gaest.com را تصاحب می‌کند
Airbnb در اوایل سال 2018 هتل بوتیک‌ها (هتل‌های کوچک قدیمی که بین 10 تا 100 اتاق‌ دارند) را به پلتفرم خود معرفی و با رضایت کامل، رشد سریع آن را مشاهده کرد. طی همان سال، این شرکت اعلام کرد که تعداد هتل بوتیک‌ها، خوابگاه‌ها (تخت و صبحانه) و استراحتگاه‌های در دسترس خود را دو برابر کرده است. واحد مسافرت‌های تجاری این شرکت نیز که Airbnb for Work نام داشت، خیلی زود به موفقیت رسید. این واحد در سال 2014 راه‌اندازی شد و در حال حاضر 15 درصد کل رزروها را از آن خود کرده است. Airbnb درمجموع حدود پنج میلیون اقامتگاه را در 191 کشور جهان به مسافران پیشنهاد می‌کند. اما سال 2019 سال خریدهای بزرگ Airbnb محسوب می‌شود. به‌عنوان‌مثال در ماه ژانویه این شرکت استارتاپ دانمارکی گاست (Gaest) را خریداری کرد. گاست، پلتفرمی به سبک مارکت پلیس بود که کاربران ازطریق آن، درخواست‌ها و مدارک لازم برای حضور در جلسات و رویدادهای مرتبط کسب‌وکار را ارسال و جایگاه خود را رزرو می‌کردند. در آن زمان هم Airbnb از اعلام قیمت نهایی قرارداد اجتناب کرد. اما باتوجه‌به اینکه استارتاپ گاست فقط 3.5 میلیون دلار جذب سرمایه داشت، مسلماً قرارداد کوچک‌تری نسبت به هتل تونایت محسوب می‌شود. انتظار می‌رود سال 2019 ازنظر IPO استارتاپهای یونیکورن سال پرمشغله‌ای باشد. شرکت لیفت که اخیراً فرم S-1 خود را علنی کرده، احتمالاً اولین شرکتی است که وارد بازارهای سهام می‌شود و شرکت‌های اوبر، اسلک و پینترست نیز در همین صف قرار دارند. آیا Airbnb نیز به فهرست فوق ملحق می‌شود؟ به‌زودی پاسخ این سؤال را خواهیم فهمید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/109792/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی