پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

چرا میتسوبیشی خودروهای اسپرت تولید نمی‌کند؟ فناوري

چرا میتسوبیشی خودروهای اسپرت تولید نمی‌کند؟

  بزرگنمايي:

آریا جوان - یکی از مدیران ارشد میتسوبیشی اعلام کرد که تمرکز اصلی این شرکت ژاپنی، بر تولید خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور خواهد بود.

در تاریخچه شرکت ژاپنی میتسوبیشی ، خودروهای اسپرت ارزشمندی وجود داشته است. حتی اگر مدل افسانه‌ای لنسر ایوولوشن و موفقیت‌های آن در نمونه‌های جاده‌ای و مسابقات رالی را کنار بگذاریم، میتسوبیشی بازهم خودروهای اسپرت خواهد داشت. مدل‌های مختلف اکلیپس (Eclipse)، گرندتورر جاودانه‌ی 3000GT، استاریون (Starion)، لنسر 1600GSR و گالانت VR4 جزو خودروهای اسپرت ماندگار تاریخ هستند. اما باوجود چنین مدل‌های پرطرفداری، میتسوبیشی امروز شرایط متفاوتی دارد؛ تمام مدل‌های اسپرت دوست‌داشتنی بدون تولید نسل جدید فراموش شده‌اند و حتی نام اکلیپس به کلاس کراس‌اورها وارد شده است. براساس شایعه‌ها و رونمایی مدل مفهومی برقی، میتسوبیشی ممکن است حتی در آینده‌ای نزدیک کد مقدس ایوولوشن را هم با خودروهای شاسی‌بلند/کراس‌اور ترکیب کند. شرایط فعلی باعث شده است تا بسیاری از طرفداران قدیمی میتسوبیشی، استراتژی این برند ژاپنی را زیر سؤال ببرند. اما چرا میتسویشی به گذشته‌ی درخشان خود پشت کرده است؟
مقاله‌ی مرتبط:
کراس‌اور هیبریدی، جانشین میتسوبیشی لنسر می‌شود
در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2019، مدیر بخش اروپا میتسوبیشی در مورد استراتژی و اهداف این شرکت صحبت کرد. راب لیندلی گفت: تمرکز فعلی ما روی خودروهای شاسی‌بلند، کراس‌اور، سیستم چهار چرخ محرک و پیشرفت در فناوری آینده (خودروهای برقی) است. لیندلی اشاره می‌کند که در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید خودروی اسپرت نیست؛ به‌نظر کارشناس‌ها به‌دلیل کوچک بودن شرکت میتسوبیشی در مقایسه با دیگر برندهای ژاپنی و خارجی، هدف نهایی کسب سهمی مشخص از بازار است، بنابراین تمرکز بر داغ‌ترین کلاس از خودروها، منطقی‌تر خواهد بود. اما صحبت‌های لیندلی تناقضی بزرگ را نشان می‌دهد: به‌عنوان شرکتی که در سطج جهانی یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو فروش دارد، میتسوبیشی بزرگ نیست. اگر هدف شرکت تولید خودرو در کلاس‌های مختلف مانند اسپرت و درواقع، پیروی از تمایل بازار باشد، مدیریت اقتصادی مشکل خواهد بود.
صحبت‌های لیندلی چندان منطقی نیست؛ درواقع او می‌گوید که میتسوبیشی نمی‌تواند پیرو تمایل و تقاضای بازار باشد اما این‌کار را انجام می‌دهد. بسیاری از خودروسازان بزرگ مثل فورد و تویوتا و هوندا با تمرکز بر مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور همچنان خودروهای اسپرت را در خط تولید نگه داشته‌اند. موستانگ، سوپرا، هوندا سیویک تایپ R و NSX هنوز هم زنده هستند. چرا میتسوبیشی این روش را دنبال نمی‌کند؟ لیندلی در ادامه تأیید می‌کند که سابقه‌ی پرافتخار میتسوبیشی در موتوراسپرت، میراث مهمی است که باید به‌درستی از آن استفاده شود: داشتن هوادار و طرفدار سرمایه‌ی بزرگی است؛ شاید مشتری‌ها خودروهای اسپرت و ایوولوشن را دوست داشته باشند اما آن‌ها احتمالاً مدل‌های دیگری هم در گاراژ دارند. سابقه‌ی متسوبیشی در تولید خودروهای چهارچرخ محرک، حضور در بازار مدل‌های شاسی‌بلند را مهم می‌کند. نمی‌دانم چند درصد از مشتری‌های ما به خودروهای اسپرت میتسوبیشی توجه دارند؛ فکر نمی‌کنم که این افراد بخش بزرگی از بازار امروز را تشکیل دهند.
شاید صحبت‌های لیندلی برای طرفداران قدیمی ناراحت‌کننده باشد، اما باید در نظر بگیریم که تویوتا با فروش 9 برابر میتسوبیشی، تنها با همکاری بی‌ام‌و توانست نسل جدید سوپرا را تولید کند. قطعاً هوندا NSX خودروی اسپرت بی‌نظیری بوده اما باید اعتراف کرد که فروش این مدل هم بسیار پایین است. شرایط امروز بازار بسیار متفاوت است و تولید نسل جدید ایوولوشن برای میتسوبیشی، صرفه‌ی اقتصادی ندارد؛ به‌نظر می‌رسد که واقعاً باید به ایوولوشن جدید در قالب کراس‌اور سلام کنیم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

می‌توان از سیاهچاله برای تأمین انرژی سفرهای بین‌ستاره‌ای استفاده کرد؟

13فروردین‌؛ معرفی نوکیا X71 با حفره روی نمایشگر و دوربین 48 مگاپیکسلی

وان پلاس 7 در رندرهای جدید فاش‌شده با رنگ‌های متنوع دیده شد

کارآفرین داخل سازمانی؛ نیرویی مهم برای هر کسب‌وکار

عینک هوشمند هواوی معرفی شد

لندرور دیسکاوری به جنگ مالاریا می‌رود

اپل تی وی پلاس دربرابر نتفلیکس؛ اپل می‌تواند بزرگ‌ترین رقیب خود را تهدید کند؟

پی 30 پرو هواوی از DxOMark امتیاز 112 گرفت

بلیط لحظه آخری هواپیما

در رانندگی آفرود مسیرهای آبی، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

زیباترین مکان‌های تاریخی گرجستان که حتی افراد محلی از آن‌ها بی‌خبر هستند

ایرفون جدید هواوی با اتصال به گوشی شارژ می‌شود

پی 30 و پی 30 پرو در برابر گلکسی S10 پلاس، اکسپریا وان، نوکیا 9 و دیگر رقبا

هواوی P30 و هواوی P30 پرو در برابر نسل قبل

قیمت و زمان عرضه هواوی پی 30 و پی 30 پرو مشخص شد

هواوی P30 و P30 Pro با دوربین قدرتمندتر از گذشته معرفی شدند

پوشش زنده زومیت از رویداد رونمایی گوشی هواوی P30 [ امروز ساعت 17:30 ]

می نوت بوک ایر جدید شیائومی با پردازنده‌ی نسل هشتم اینتل رونمایی شد

تور های گردشگری چه خدماتی را باید به مسافران ارائه کنند؟

نبرد برفی لامبورگینی اونتادور SVJ و شاسی بلند LM002

چگونه با سرعت بالای رشد استارتاپ هماهنگ شویم؟

آیا عصر طلایی تلکسوپ‌های فضایی ناسا رو به پایان است؟

فناوری شارژ سریع 100 واتی شیائومی گوشی را در 17 دقیقه شارژ می‌کند

تصویر پنل پشتی پی 30 هواوی به همراه رنگ‌بندی گوشی فاش شد

اکثر کاربران از شیوه کاری تبلیغات فیسبوک اطلاع ندارند

گلکسی A70 معرفی شد؛ نمایشگر 6.7 اینچی و دوربین سه‌گانه 32 مگاپیکسلی

تکامل فناوری دیفرانسیل‌ لغزش محدود در فورد فیستا ST

فراری P80-C معرفی شد

اپل گوشه‌هایی از سرویس جذاب محتوای تلویزیونی +TV خود را به نمایش گذاشت

چرا هیچ پلی روی رود آمازون ساخته نشده است؟

اپل سرویس اشتراکی استریم ویدیو Apple TV Channels را معرفی کرد

سرویس اشتراک تلویزیون اپل تی‌وی پلاس معرفی شد

تیم کوک از محبوبیت فراوان سرویس‌های اپل خبر داد

هدست واقعیت مجازی Reverb شرکت HP رقیبی سرسخت برای Vive Pro

3 تفریح رایگان در کوالالامپور؛ مالزی

اسنپ در شیراز 24 ساعت رایگان شد

بیوگرافی ساموئل مورس؛ هنرمند پایه‌گذار ارتباطات الکتریکی مدرن

ون لوکس مرسدس بنز کلاس V با تیونینگ کلاسن معرفی شد

اولین زنی که همراه پرواز تجاری به فضا رفت، از تجربه‌اش می‌گوید

سرویس اشتراکی اپل نیوز پلاس با ارائه 300 مجله معرفی شد

نسخه‌های جدید iOS، مک OS، تی وی OS و واچ OS اپل فردا منتشر می‌شوند

هجوم مردم آمریکا به کوهستان‌های مملو از شقایق کالیفرنیا

اپل کارت معرفی شد؛ عزم راسخ کوپرتینویی‌ها برای تحول در کارت‌های اعتباری

Apple Arcade؛ پلتفرم بازی اپل با پرداخت حق اشتراک

تنهایی می‌تواند برای نوجوانان مفید باشد

دوج چارجر در گذر زمان؛ از سال 1966 تا 2019

معرفی استارتاپ‌های یونیکورن صنعت بازی

مرسدس بنز G63 ضدگلوله با تیونینگ اینکاس معرفی شد

اپل چگونه از سرویس‌های خود میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کند؟

چرا خودکشی در مردان بیشتر است؟