پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

چرا میتسوبیشی خودروهای اسپرت تولید نمی‌کند؟ فناوري

چرا میتسوبیشی خودروهای اسپرت تولید نمی‌کند؟

  بزرگنمايي:

آریا جوان - یکی از مدیران ارشد میتسوبیشی اعلام کرد که تمرکز اصلی این شرکت ژاپنی، بر تولید خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور خواهد بود.

در تاریخچه شرکت ژاپنی میتسوبیشی ، خودروهای اسپرت ارزشمندی وجود داشته است. حتی اگر مدل افسانه‌ای لنسر ایوولوشن و موفقیت‌های آن در نمونه‌های جاده‌ای و مسابقات رالی را کنار بگذاریم، میتسوبیشی بازهم خودروهای اسپرت خواهد داشت. مدل‌های مختلف اکلیپس (Eclipse)، گرندتورر جاودانه‌ی 3000GT، استاریون (Starion)، لنسر 1600GSR و گالانت VR4 جزو خودروهای اسپرت ماندگار تاریخ هستند. اما باوجود چنین مدل‌های پرطرفداری، میتسوبیشی امروز شرایط متفاوتی دارد؛ تمام مدل‌های اسپرت دوست‌داشتنی بدون تولید نسل جدید فراموش شده‌اند و حتی نام اکلیپس به کلاس کراس‌اورها وارد شده است. براساس شایعه‌ها و رونمایی مدل مفهومی برقی، میتسوبیشی ممکن است حتی در آینده‌ای نزدیک کد مقدس ایوولوشن را هم با خودروهای شاسی‌بلند/کراس‌اور ترکیب کند. شرایط فعلی باعث شده است تا بسیاری از طرفداران قدیمی میتسوبیشی، استراتژی این برند ژاپنی را زیر سؤال ببرند. اما چرا میتسویشی به گذشته‌ی درخشان خود پشت کرده است؟
مقاله‌ی مرتبط:
کراس‌اور هیبریدی، جانشین میتسوبیشی لنسر می‌شود
در جریان نمایشگاه خودرو ژنو 2019، مدیر بخش اروپا میتسوبیشی در مورد استراتژی و اهداف این شرکت صحبت کرد. راب لیندلی گفت: تمرکز فعلی ما روی خودروهای شاسی‌بلند، کراس‌اور، سیستم چهار چرخ محرک و پیشرفت در فناوری آینده (خودروهای برقی) است. لیندلی اشاره می‌کند که در حال حاضر برنامه‌ای برای تولید خودروی اسپرت نیست؛ به‌نظر کارشناس‌ها به‌دلیل کوچک بودن شرکت میتسوبیشی در مقایسه با دیگر برندهای ژاپنی و خارجی، هدف نهایی کسب سهمی مشخص از بازار است، بنابراین تمرکز بر داغ‌ترین کلاس از خودروها، منطقی‌تر خواهد بود. اما صحبت‌های لیندلی تناقضی بزرگ را نشان می‌دهد: به‌عنوان شرکتی که در سطج جهانی یک میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو فروش دارد، میتسوبیشی بزرگ نیست. اگر هدف شرکت تولید خودرو در کلاس‌های مختلف مانند اسپرت و درواقع، پیروی از تمایل بازار باشد، مدیریت اقتصادی مشکل خواهد بود.
صحبت‌های لیندلی چندان منطقی نیست؛ درواقع او می‌گوید که میتسوبیشی نمی‌تواند پیرو تمایل و تقاضای بازار باشد اما این‌کار را انجام می‌دهد. بسیاری از خودروسازان بزرگ مثل فورد و تویوتا و هوندا با تمرکز بر مدل‌های شاسی‌بلند و کراس‌اور همچنان خودروهای اسپرت را در خط تولید نگه داشته‌اند. موستانگ، سوپرا، هوندا سیویک تایپ R و NSX هنوز هم زنده هستند. چرا میتسوبیشی این روش را دنبال نمی‌کند؟ لیندلی در ادامه تأیید می‌کند که سابقه‌ی پرافتخار میتسوبیشی در موتوراسپرت، میراث مهمی است که باید به‌درستی از آن استفاده شود: داشتن هوادار و طرفدار سرمایه‌ی بزرگی است؛ شاید مشتری‌ها خودروهای اسپرت و ایوولوشن را دوست داشته باشند اما آن‌ها احتمالاً مدل‌های دیگری هم در گاراژ دارند. سابقه‌ی متسوبیشی در تولید خودروهای چهارچرخ محرک، حضور در بازار مدل‌های شاسی‌بلند را مهم می‌کند. نمی‌دانم چند درصد از مشتری‌های ما به خودروهای اسپرت میتسوبیشی توجه دارند؛ فکر نمی‌کنم که این افراد بخش بزرگی از بازار امروز را تشکیل دهند.
شاید صحبت‌های لیندلی برای طرفداران قدیمی ناراحت‌کننده باشد، اما باید در نظر بگیریم که تویوتا با فروش 9 برابر میتسوبیشی، تنها با همکاری بی‌ام‌و توانست نسل جدید سوپرا را تولید کند. قطعاً هوندا NSX خودروی اسپرت بی‌نظیری بوده اما باید اعتراف کرد که فروش این مدل هم بسیار پایین است. شرایط امروز بازار بسیار متفاوت است و تولید نسل جدید ایوولوشن برای میتسوبیشی، صرفه‌ی اقتصادی ندارد؛ به‌نظر می‌رسد که واقعاً باید به ایوولوشن جدید در قالب کراس‌اور سلام کنیم.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مصاحبه با اندی فنگ، بنیان‌گذار استارتاپ دوردش

مرورگر اج مایکروسافت احتمالا برای لینوکس هم عرضه می‌شود

نگاهی به 18 سال خاطره‌سازی آیتونز؛ کهنه‌سربازی که بازنشسته شد

تاثیر زندگی مدرن بر استخوان‌های انسان

طراحی سایت دود، روش متفاوتی از تبلیغات اینترنتی

نتیجه نظرسنجی: کاربران زومیت iPad OS و Mac Pro را جذاب‌ترین‌های WWDC امسال می‌دانند

گزینه‌های زیاد در هنگام انتخاب به مشکل تبدیل می‌شوند

اپل احتمالا امسال هفت مک بوک جدید معرفی خواهد کرد

سری جدید نمایشگرهای هوشمند پورتال فیسبوک پاییز امسال عرضه می‌شوند

آموزش انتقال لایسنس ویندوز 10 به کامپیوتر جدید

دور نیمه‌نهایی مسابقات جام رمضان بازی زولا برگزار شد

خرید آنلاین بلیط چگونه سفر را برای ما به‌صرفه‌تر می‌کند؟

رندرهای جدید هواوی میت 30 پرو و احتمال استفاده از نمایشگر 90 هرتزی

نگاهی به پهپاد تحویل کالای جدید آمازون

احتمال بازتولید رنو تندر 90 با قطعات ایرانی

پنج دلیل برای اینکه سرور دل را از زیگورات بخریم

نسخه بتا اندروید Q در دسترس 11 گوشی هوشمند شیائومی قرار می‌گیرد

جزئیات طرح جایگزین زوج یا فرد اعلام شد

تلاش سیگما برای احیای لنزهای APS-C

نمایشگر وان پلاس 7 پرو در برخی کاربردها از 90 هرتز به 60 هرتز سوئیچ می‌کند

بهترین بازی‌های بتل رویال شبیه PUBG که باید تجربه کنید

چرا بازاریابی محصول از خود محصول مهم‌تر است؟

گوشی‌های هواوی برای ساعاتی لوگوی تبلیغاتی روی صفحه‌‌ قفل نمایش دادند

علت کج بودن برج پیزا چیست؟

همه‌چیز درباره برنامه‌نویس‌شدن: ماجراجویی در دنیای کدها

جزئیاتی تازه از نمایشگر بزرگ شاسی بلند برقی بایتون منتشر شد

تخصیص پویای منابع، مسئله‌‌‌ای ریاضی که جهان را در بن‌‌بست گرفتار کرده است

قلم نوری هویون در سامان کام

ژئوکدینگ، قابلیتی برای یافتن مقصد با وارد کردن آدرس در سرویس نقشه و مسیریاب بلد

ساخت قوی‌ترین آهنربای جهان

دوچرخه برقی eRockit معرفی شد

گزارش زومیت از هشتمین دوره کار با موبایل (Galaxy Workshop) سامسونگ

دانشمندان معمای سخت شدن سرخرگ‌ها را حل کردند

آموزش استفاده از Windows Sandbox در آپدیت ماه مه ویندوز 10

فناوری شارژ با سرعت حداکثری را با انرژیا تجربه کنید

آلودگی کربنی بیت‌ کوین در حد شهرهایی مثل لاس‌وگاس و هامبورگ است

از معضل هواوی تا گسست 5G؛ آیا کشورها دروازه‌های اینترنت را به‌روی خود خواهند بست؟

کامیون خودران و بدون کابین ولوو به مرحله عملیاتی وارد شد

چرا گوشی‌های جدید دو یا چند دوربین دارند؟

تعیین خط مسابقه 24 ساعته لمان 2019؛ تویوتا در مقام‌های اول و دوم

طراحی مربع‌شکل دوربین آیفون 11 تأیید شد

مقایسه سرعت، کیفیت و قیمت سرویس اینترنت در ایران با سایر کشورهای جهان

آذری جهرمی: اندروید سفارشی شده در راه است

مزایای استخدام وکیل مهاجرت به استرالیا از نگاه پاسارگاد مایگریشن

دومین دوره رویداد انقلاب بلاک چین برگزار می‌شود

حقایق جالبی که مهمانداران درباره مسافران می‌دانند

پلتفرم اتوبوس الکتریکی و خودران اسکانیا رونمایی شد

پروفایل لینکدین با تصویر جعلی ساخت هوش مصنوعی، از کاربران جاسوسی می‌کرد

انسان گونه‌ غالب؛ نگاهی جامع به تکامل و پیدایش انسان خردمند (بخش سوم و پایانی)

لوئیس همیلتون، پردرآمد‌ترین ورزشکار دنیای اتومبیلرانی