پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

گوگل 2.3 میلیارد تبلیغ را در سال 2018 پاک کرد فناوري

گوگل 2.3 میلیارد تبلیغ را در سال 2018 پاک کرد

  بزرگنمايي:

آریا جوان - براساس گزارش امروز گوگل، در سال گذشته، بخش تبلیغاتی این شرکت حدود 2.3 میلیارد تبلیغ بد را مسدود کرده است. این آمار درمقایسه‌با سال 2017، 28 درصد کاهش داشته است.

گوگل امروز گزارشی از تعداد تبلیغات بد پاک‌شده در سال گذشته را ارائه داد. معمولا هر سال این رقم افزایش پیدا می‌کند؛ اما امسال برخلاف سال‌های گذشته این آمار کاهش یافته است. «تبلیغات بد» به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که سیاست‌های تبلیغات گوگل را نقض می‌کنند و محتوایشان شامل کلاه‌برداری و فیشینگ و بدافزار است. این‌ها ممکن است تنها یک‌بار و به‌‌طور تصادفی اتفاق بیفتند یا کلاه‌برداران با هدف به‌دست‌آوردن پول آن‌ها را انجام داده باشند. براساس گزارش گوگل، تیم تبلیغات این شرکت حدود 2.3 میلیارد تبلیغات بد را در سال 2018 حذف کرده که این آمار حدود 28 درصد درمقایسه‌با سال گذشته آن کاهش یافته است. گفتنی است در سال 2017، این رقم 3.2 میلیارد بود. به‌عبارتِ‌دیگر، می‌توان گفت گوگل در سال 2017، به‌ازای هر ثانیه بیش از 100 تبلیغ را مسدود و پاک کرده؛ ولی این رقم در سال 2018، به‌ازای هر ثانیه کمتر از 75 تبلیغ بوده است.
پیگیری بازیگران بد با استفاده از یادگیری ماشین
وقتی از گوگل پرسیده شد «چرا در سال گذشته تبلیغات بد کمتری درمقایسه‌با سال‌های پیش حذف کرده است؟»، پاسخی نداد. بااین‌حال، دلایلی وجود دارند که پاسخ این پرسش را برای ما روشن می‌کنند. دلیل اول این است که گوگل تبلیغات بد را قبل از تأثیرگذاری روی کاربران مسدود می‌کند. گوگل می‌گوید در سال 2018، در پشت پرده‌ی تعداد زیادی از تبلیغات بد و نه فقط خود تبلیغات، اقدامات مشترکی برای پیگیری بازیگران بد انجام داده است. سپس، برای شناسایی و نابودی حدود یک میلیون حساب کاربری تبلیغ‌کنندگان بد، شامل تقریبا 734,000 ناشر و توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن، از فناوری بهبود‌یافته‌ی یادگیری ماشین استفاده کرده است. این رقم درمقایسه‌با سال 2017 حدود دوبرابر بیشتر است. طبیعتا اقدام در سطح حساب‌های کاربری در ریشه‌کن‌کردن تبلیغات بد تأثیر بیشتری خواهد گذاشت و یک حساب کاربری بد می‌تواند هزاران تبلیغ بد ایجاد کند. مقاله‌ی مرتبط:
کنترل نمایش تبلیغات و متوقف کردن تبلیغات هدفمند گوگل
افزون‌براین گوگل در سال 2018، 330 عملیات تشخیص و دسته‌بندی را برای تشخیص بهتر تبلیغات بد در صفحات وب انجام داده است؛ یعنی سه‌برابر بیشتر از عملیات انجام‌شده‌ی مشابه در سال 2017. این‌گونه بود که گوگل تبلیغات نقض‌کننده‌ی سیاست‌هایش را به‌طور کامل از 1.5 میلیون اپلیکیشن و 28 میلیون صفحه‌ی وب پاک کرد. این تخلفات با ترکیبی از بررسی‌های دستی و یادگیری ماشین شناسایی شدند. درنهایت، گوگل با شرکت امنیت سایبری White Ops و اف‌بی‌آی و سایر شرکت‌های این حوزه همکاری کرد تا عملیات بین‌المللی کلاه‌برداری از تبلیغات را خنثی کند. این عملیات که با اسم رمز 3ve به آن اشاره می‌شود، از مراکز داده، رایانه‌های آلوده به بدافزارها، دامنه‌های تقلبی و وب‌سایت‌های جعلی برای ایجاد بیش از 10,000 دامنه‌ی ساختگی و تولید بیش از 3 میلیارد درخواست در روز استفاده می‌کرد. اواخر سال پیش نیز، اف‌بی‌آی 8 نفر را به پول‌شویی و سرقت هویت متهم کرد.
در سال 2018، گوگل 31 سیاست جدید را برای بخش تبلیغات خود اعمال کرد تا حوزه‌هایی مانند خُرده‌فروشی بلیت و ارزهای دیجیتال و سرویس‌های محلی را پوشش دهد. درنتیجه‌ی این اقدام، 207,000 تبلیغ خرده‌فروشی بلیت و 531,000 تبلیغ مربوط‌به ضمانت‌نامه‌ها و 58.8 میلیون تبلیغات فیشینگ حذف شدند. افزون‌براین، گوگل سیاست جدیدی برای تبلیغات انتخاباتی پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا اعمال کرد که به‌واسطه‌ی آن، 143,000 تبلیغات انتخاباتی تأیید شدند. به‌علاوه، این شرکت گزارش شفافیت تبلیغات سیاسی منتشر کرد که به‌‌کمک آن، اطلاعات بیشتری از رزروکنندگان تبلیغات انتخاباتی به‌دست می‌آید. همچنین، این غول دنیای جست‌وجو قول داده در سال 2019 نیز، ابزار مشابهی پیش از انتخابات اتحادیه‌ی اروپا و هند ارائه کند. علاوه‌بر‌این‌ها، گوگل تبلیغات مربوط‌به اخبار نادرست و وب‌سایت‌های دارای محتوای بی‌کیفیت را به‌‌دلیل نقض سیاست‌های مربوط‌به محتوای دروغین و تنفر‌آمیز و بی‌کیفیت از حدود 1.2 میلیون صفحه‌ی وب و بیش از 22,000 اپلیکیشن و 15,000 وب‌سایت حذف کرد. برای مثال، سیاست محتوای خطرناک و توهین‌آمیز شامل ممنوع‌شدن کلمات و محتواهای تنفرآمیز است. درزمینه‌ی سیاست‌گذاری‌ها، گوگل قصد دارد در ماه آینده، بخش مدیریت سیاست‌ها را در واحد تبلیغاتش راه‌اندازی کند. راه‌اندازی این بخش به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا بدانند خلاقیت تبلیغاتی‌شان با سیاست‌های گوگل در‌این‌زمینه سازگار است یا خیر. درهرحال، مسلم است که گوگل باید به مبارزه با «تبلیغات بد» ادامه بدهد تا مطمئن شود کاربرانش فضای شبکه‌اش را با کلاه‌برداری و تقلب و بدافزار پر نخواهند کرد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مصاحبه با اندی فنگ، بنیان‌گذار استارتاپ دوردش

مرورگر اج مایکروسافت احتمالا برای لینوکس هم عرضه می‌شود

نگاهی به 18 سال خاطره‌سازی آیتونز؛ کهنه‌سربازی که بازنشسته شد

تاثیر زندگی مدرن بر استخوان‌های انسان

طراحی سایت دود، روش متفاوتی از تبلیغات اینترنتی

نتیجه نظرسنجی: کاربران زومیت iPad OS و Mac Pro را جذاب‌ترین‌های WWDC امسال می‌دانند

گزینه‌های زیاد در هنگام انتخاب به مشکل تبدیل می‌شوند

اپل احتمالا امسال هفت مک بوک جدید معرفی خواهد کرد

سری جدید نمایشگرهای هوشمند پورتال فیسبوک پاییز امسال عرضه می‌شوند

آموزش انتقال لایسنس ویندوز 10 به کامپیوتر جدید

دور نیمه‌نهایی مسابقات جام رمضان بازی زولا برگزار شد

خرید آنلاین بلیط چگونه سفر را برای ما به‌صرفه‌تر می‌کند؟

رندرهای جدید هواوی میت 30 پرو و احتمال استفاده از نمایشگر 90 هرتزی

نگاهی به پهپاد تحویل کالای جدید آمازون

احتمال بازتولید رنو تندر 90 با قطعات ایرانی

پنج دلیل برای اینکه سرور دل را از زیگورات بخریم

نسخه بتا اندروید Q در دسترس 11 گوشی هوشمند شیائومی قرار می‌گیرد

جزئیات طرح جایگزین زوج یا فرد اعلام شد

تلاش سیگما برای احیای لنزهای APS-C

نمایشگر وان پلاس 7 پرو در برخی کاربردها از 90 هرتز به 60 هرتز سوئیچ می‌کند

بهترین بازی‌های بتل رویال شبیه PUBG که باید تجربه کنید

چرا بازاریابی محصول از خود محصول مهم‌تر است؟

گوشی‌های هواوی برای ساعاتی لوگوی تبلیغاتی روی صفحه‌‌ قفل نمایش دادند

علت کج بودن برج پیزا چیست؟

همه‌چیز درباره برنامه‌نویس‌شدن: ماجراجویی در دنیای کدها

جزئیاتی تازه از نمایشگر بزرگ شاسی بلند برقی بایتون منتشر شد

تخصیص پویای منابع، مسئله‌‌‌ای ریاضی که جهان را در بن‌‌بست گرفتار کرده است

قلم نوری هویون در سامان کام

ژئوکدینگ، قابلیتی برای یافتن مقصد با وارد کردن آدرس در سرویس نقشه و مسیریاب بلد

ساخت قوی‌ترین آهنربای جهان

دوچرخه برقی eRockit معرفی شد

گزارش زومیت از هشتمین دوره کار با موبایل (Galaxy Workshop) سامسونگ

دانشمندان معمای سخت شدن سرخرگ‌ها را حل کردند

آموزش استفاده از Windows Sandbox در آپدیت ماه مه ویندوز 10

فناوری شارژ با سرعت حداکثری را با انرژیا تجربه کنید

آلودگی کربنی بیت‌ کوین در حد شهرهایی مثل لاس‌وگاس و هامبورگ است

از معضل هواوی تا گسست 5G؛ آیا کشورها دروازه‌های اینترنت را به‌روی خود خواهند بست؟

کامیون خودران و بدون کابین ولوو به مرحله عملیاتی وارد شد

چرا گوشی‌های جدید دو یا چند دوربین دارند؟

تعیین خط مسابقه 24 ساعته لمان 2019؛ تویوتا در مقام‌های اول و دوم

طراحی مربع‌شکل دوربین آیفون 11 تأیید شد

مقایسه سرعت، کیفیت و قیمت سرویس اینترنت در ایران با سایر کشورهای جهان

آذری جهرمی: اندروید سفارشی شده در راه است

مزایای استخدام وکیل مهاجرت به استرالیا از نگاه پاسارگاد مایگریشن

دومین دوره رویداد انقلاب بلاک چین برگزار می‌شود

حقایق جالبی که مهمانداران درباره مسافران می‌دانند

پلتفرم اتوبوس الکتریکی و خودران اسکانیا رونمایی شد

پروفایل لینکدین با تصویر جعلی ساخت هوش مصنوعی، از کاربران جاسوسی می‌کرد

انسان گونه‌ غالب؛ نگاهی جامع به تکامل و پیدایش انسان خردمند (بخش سوم و پایانی)

لوئیس همیلتون، پردرآمد‌ترین ورزشکار دنیای اتومبیلرانی