پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

گوگل 2.3 میلیارد تبلیغ را در سال 2018 پاک کرد فناوري

گوگل 2.3 میلیارد تبلیغ را در سال 2018 پاک کرد

  بزرگنمايي:

آریا جوان - براساس گزارش امروز گوگل، در سال گذشته، بخش تبلیغاتی این شرکت حدود 2.3 میلیارد تبلیغ بد را مسدود کرده است. این آمار درمقایسه‌با سال 2017، 28 درصد کاهش داشته است.

گوگل امروز گزارشی از تعداد تبلیغات بد پاک‌شده در سال گذشته را ارائه داد. معمولا هر سال این رقم افزایش پیدا می‌کند؛ اما امسال برخلاف سال‌های گذشته این آمار کاهش یافته است. «تبلیغات بد» به تبلیغاتی اطلاق می‌شود که سیاست‌های تبلیغات گوگل را نقض می‌کنند و محتوایشان شامل کلاه‌برداری و فیشینگ و بدافزار است. این‌ها ممکن است تنها یک‌بار و به‌‌طور تصادفی اتفاق بیفتند یا کلاه‌برداران با هدف به‌دست‌آوردن پول آن‌ها را انجام داده باشند. براساس گزارش گوگل، تیم تبلیغات این شرکت حدود 2.3 میلیارد تبلیغات بد را در سال 2018 حذف کرده که این آمار حدود 28 درصد درمقایسه‌با سال گذشته آن کاهش یافته است. گفتنی است در سال 2017، این رقم 3.2 میلیارد بود. به‌عبارتِ‌دیگر، می‌توان گفت گوگل در سال 2017، به‌ازای هر ثانیه بیش از 100 تبلیغ را مسدود و پاک کرده؛ ولی این رقم در سال 2018، به‌ازای هر ثانیه کمتر از 75 تبلیغ بوده است.
پیگیری بازیگران بد با استفاده از یادگیری ماشین
وقتی از گوگل پرسیده شد «چرا در سال گذشته تبلیغات بد کمتری درمقایسه‌با سال‌های پیش حذف کرده است؟»، پاسخی نداد. بااین‌حال، دلایلی وجود دارند که پاسخ این پرسش را برای ما روشن می‌کنند. دلیل اول این است که گوگل تبلیغات بد را قبل از تأثیرگذاری روی کاربران مسدود می‌کند. گوگل می‌گوید در سال 2018، در پشت پرده‌ی تعداد زیادی از تبلیغات بد و نه فقط خود تبلیغات، اقدامات مشترکی برای پیگیری بازیگران بد انجام داده است. سپس، برای شناسایی و نابودی حدود یک میلیون حساب کاربری تبلیغ‌کنندگان بد، شامل تقریبا 734,000 ناشر و توسعه‌دهنده‌ی اپلیکیشن، از فناوری بهبود‌یافته‌ی یادگیری ماشین استفاده کرده است. این رقم درمقایسه‌با سال 2017 حدود دوبرابر بیشتر است. طبیعتا اقدام در سطح حساب‌های کاربری در ریشه‌کن‌کردن تبلیغات بد تأثیر بیشتری خواهد گذاشت و یک حساب کاربری بد می‌تواند هزاران تبلیغ بد ایجاد کند. مقاله‌ی مرتبط:
کنترل نمایش تبلیغات و متوقف کردن تبلیغات هدفمند گوگل
افزون‌براین گوگل در سال 2018، 330 عملیات تشخیص و دسته‌بندی را برای تشخیص بهتر تبلیغات بد در صفحات وب انجام داده است؛ یعنی سه‌برابر بیشتر از عملیات انجام‌شده‌ی مشابه در سال 2017. این‌گونه بود که گوگل تبلیغات نقض‌کننده‌ی سیاست‌هایش را به‌طور کامل از 1.5 میلیون اپلیکیشن و 28 میلیون صفحه‌ی وب پاک کرد. این تخلفات با ترکیبی از بررسی‌های دستی و یادگیری ماشین شناسایی شدند. درنهایت، گوگل با شرکت امنیت سایبری White Ops و اف‌بی‌آی و سایر شرکت‌های این حوزه همکاری کرد تا عملیات بین‌المللی کلاه‌برداری از تبلیغات را خنثی کند. این عملیات که با اسم رمز 3ve به آن اشاره می‌شود، از مراکز داده، رایانه‌های آلوده به بدافزارها، دامنه‌های تقلبی و وب‌سایت‌های جعلی برای ایجاد بیش از 10,000 دامنه‌ی ساختگی و تولید بیش از 3 میلیارد درخواست در روز استفاده می‌کرد. اواخر سال پیش نیز، اف‌بی‌آی 8 نفر را به پول‌شویی و سرقت هویت متهم کرد.
در سال 2018، گوگل 31 سیاست جدید را برای بخش تبلیغات خود اعمال کرد تا حوزه‌هایی مانند خُرده‌فروشی بلیت و ارزهای دیجیتال و سرویس‌های محلی را پوشش دهد. درنتیجه‌ی این اقدام، 207,000 تبلیغ خرده‌فروشی بلیت و 531,000 تبلیغ مربوط‌به ضمانت‌نامه‌ها و 58.8 میلیون تبلیغات فیشینگ حذف شدند. افزون‌براین، گوگل سیاست جدیدی برای تبلیغات انتخاباتی پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا اعمال کرد که به‌واسطه‌ی آن، 143,000 تبلیغات انتخاباتی تأیید شدند. به‌علاوه، این شرکت گزارش شفافیت تبلیغات سیاسی منتشر کرد که به‌‌کمک آن، اطلاعات بیشتری از رزروکنندگان تبلیغات انتخاباتی به‌دست می‌آید. همچنین، این غول دنیای جست‌وجو قول داده در سال 2019 نیز، ابزار مشابهی پیش از انتخابات اتحادیه‌ی اروپا و هند ارائه کند. علاوه‌بر‌این‌ها، گوگل تبلیغات مربوط‌به اخبار نادرست و وب‌سایت‌های دارای محتوای بی‌کیفیت را به‌‌دلیل نقض سیاست‌های مربوط‌به محتوای دروغین و تنفر‌آمیز و بی‌کیفیت از حدود 1.2 میلیون صفحه‌ی وب و بیش از 22,000 اپلیکیشن و 15,000 وب‌سایت حذف کرد. برای مثال، سیاست محتوای خطرناک و توهین‌آمیز شامل ممنوع‌شدن کلمات و محتواهای تنفرآمیز است. درزمینه‌ی سیاست‌گذاری‌ها، گوگل قصد دارد در ماه آینده، بخش مدیریت سیاست‌ها را در واحد تبلیغاتش راه‌اندازی کند. راه‌اندازی این بخش به تبلیغ‌دهندگان کمک می‌کند تا بدانند خلاقیت تبلیغاتی‌شان با سیاست‌های گوگل در‌این‌زمینه سازگار است یا خیر. درهرحال، مسلم است که گوگل باید به مبارزه با «تبلیغات بد» ادامه بدهد تا مطمئن شود کاربرانش فضای شبکه‌اش را با کلاه‌برداری و تقلب و بدافزار پر نخواهند کرد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

می‌توان از سیاهچاله برای تأمین انرژی سفرهای بین‌ستاره‌ای استفاده کرد؟

13فروردین‌؛ معرفی نوکیا X71 با حفره روی نمایشگر و دوربین 48 مگاپیکسلی

وان پلاس 7 در رندرهای جدید فاش‌شده با رنگ‌های متنوع دیده شد

کارآفرین داخل سازمانی؛ نیرویی مهم برای هر کسب‌وکار

عینک هوشمند هواوی معرفی شد

لندرور دیسکاوری به جنگ مالاریا می‌رود

اپل تی وی پلاس دربرابر نتفلیکس؛ اپل می‌تواند بزرگ‌ترین رقیب خود را تهدید کند؟

پی 30 پرو هواوی از DxOMark امتیاز 112 گرفت

بلیط لحظه آخری هواپیما

در رانندگی آفرود مسیرهای آبی، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

زیباترین مکان‌های تاریخی گرجستان که حتی افراد محلی از آن‌ها بی‌خبر هستند

ایرفون جدید هواوی با اتصال به گوشی شارژ می‌شود

پی 30 و پی 30 پرو در برابر گلکسی S10 پلاس، اکسپریا وان، نوکیا 9 و دیگر رقبا

هواوی P30 و هواوی P30 پرو در برابر نسل قبل

قیمت و زمان عرضه هواوی پی 30 و پی 30 پرو مشخص شد

هواوی P30 و P30 Pro با دوربین قدرتمندتر از گذشته معرفی شدند

پوشش زنده زومیت از رویداد رونمایی گوشی هواوی P30 [ امروز ساعت 17:30 ]

می نوت بوک ایر جدید شیائومی با پردازنده‌ی نسل هشتم اینتل رونمایی شد

تور های گردشگری چه خدماتی را باید به مسافران ارائه کنند؟

نبرد برفی لامبورگینی اونتادور SVJ و شاسی بلند LM002

چگونه با سرعت بالای رشد استارتاپ هماهنگ شویم؟

آیا عصر طلایی تلکسوپ‌های فضایی ناسا رو به پایان است؟

فناوری شارژ سریع 100 واتی شیائومی گوشی را در 17 دقیقه شارژ می‌کند

تصویر پنل پشتی پی 30 هواوی به همراه رنگ‌بندی گوشی فاش شد

اکثر کاربران از شیوه کاری تبلیغات فیسبوک اطلاع ندارند

گلکسی A70 معرفی شد؛ نمایشگر 6.7 اینچی و دوربین سه‌گانه 32 مگاپیکسلی

تکامل فناوری دیفرانسیل‌ لغزش محدود در فورد فیستا ST

فراری P80-C معرفی شد

اپل گوشه‌هایی از سرویس جذاب محتوای تلویزیونی +TV خود را به نمایش گذاشت

چرا هیچ پلی روی رود آمازون ساخته نشده است؟

اپل سرویس اشتراکی استریم ویدیو Apple TV Channels را معرفی کرد

سرویس اشتراک تلویزیون اپل تی‌وی پلاس معرفی شد

تیم کوک از محبوبیت فراوان سرویس‌های اپل خبر داد

هدست واقعیت مجازی Reverb شرکت HP رقیبی سرسخت برای Vive Pro

3 تفریح رایگان در کوالالامپور؛ مالزی

اسنپ در شیراز 24 ساعت رایگان شد

بیوگرافی ساموئل مورس؛ هنرمند پایه‌گذار ارتباطات الکتریکی مدرن

ون لوکس مرسدس بنز کلاس V با تیونینگ کلاسن معرفی شد

اولین زنی که همراه پرواز تجاری به فضا رفت، از تجربه‌اش می‌گوید

سرویس اشتراکی اپل نیوز پلاس با ارائه 300 مجله معرفی شد

نسخه‌های جدید iOS، مک OS، تی وی OS و واچ OS اپل فردا منتشر می‌شوند

هجوم مردم آمریکا به کوهستان‌های مملو از شقایق کالیفرنیا

اپل کارت معرفی شد؛ عزم راسخ کوپرتینویی‌ها برای تحول در کارت‌های اعتباری

Apple Arcade؛ پلتفرم بازی اپل با پرداخت حق اشتراک

تنهایی می‌تواند برای نوجوانان مفید باشد

دوج چارجر در گذر زمان؛ از سال 1966 تا 2019

معرفی استارتاپ‌های یونیکورن صنعت بازی

مرسدس بنز G63 ضدگلوله با تیونینگ اینکاس معرفی شد

اپل چگونه از سرویس‌های خود میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کند؟

چرا خودکشی در مردان بیشتر است؟