آریا جوان

آخرين مطالب

گفتگوی ویژه نوروزی با مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری

رضا حجتی: روند تجهیز خانه های ورزش روستایی شتاب خواهد گرفت ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان در خصوص مهم ترین دستاوردهای این دفتر در سال گذشته گفت: پارسال برای اولین بار مرحله مقدماتی یا روستایی یک جام بسیار باشکوه به نام "جام خوشه چین" را برگزار کردیم.

رضا حجتی در گفتگوی اختصاصی با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان گفت: روند تاسیس و تجهیز خانه های ورزش روستایی در سال گذشته با قدرت ادامه پیدا کرد که تا پایان سال این تعداد به مرز چهار هزار خانه ورزش رسید و این روند در سال جدید نیز ادامه خواهد یافت.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری ادامه داد: سعی کردیم تجهیز این خانه ها با انعطاف و متناسب با نیازهای مناطق مختلف کشور باشد و ایراداتی که داشت برطرف شود. بسیاری از اقلامی که در این خانه ها استفاده می شود در تمام روستاها یکسان بود و نیازسنجی مناسبی در این خصوص وجود نداشت. مثلا ممکن بود میز پینگ پونگ در یک روستا اصلا استفاده نشود و نیاز به تشک کشتی باشد که تمام این موارد را بررسی کردیم تا با توجه به نیازها تجهیزات به هر منطقه ارسال شود.
وی افزود: دومین اقدام مهمی که انجام شد افزایش تعداد بازی های بومی محلی و ورزش های سنتی مناطق مختلف در قالب جشنواره های ترکیبی با جشنواره غذا، موسیقی و صنایع دستی بود که تا پایان سال به دو برابر سال گذشته خواهد رسید. در زمینه برگزاری مسابقات هم امسال برای اولین بار مرحله مقدماتی یا روستایی یک جام بسیار باشکوه به نام "جام خوشه چین" را برگزار کردیم.
حجتی در خصوص مراحل مختلف "جام خوشه چین" گفت: مرحله مقدماتی این مسابقات را در 6 رشته ورزشی شامل سه رشته تیمی فوتبال، والیبال و طناب کشی و 3 رشته انفرادی چوب کشی، هفت سنگ مهارتی و دو و میدانی در روستاهای 31 استان کشور برای زنان و مردان برگزار کردیم. مرحله استانی این مسابقات در نیمه اول سال آینده و مرحله ملی آن هم در نیمه دوم سال آینده برگزار خواهد شد. در واقع این رقابت روستاپایه است و از مراحل پایین تا بالا ادامه دارد.
وی در خصوص طرح های سال آینده برای تحرک و نشاط بیشتر روستایی ان گفت: برنامه ملی آموزش روستایی ان را با هدف آموزش عمومی و ایجاد آشنایی با ورزش بین روستایی ان سال آینده برگزار خواهد شد. هدف از این آموزش ها لزوم پرداختن به ورزش بین روستایی ان و تقویت مربیان است. همچنین روند تجهیز خانه های ورزش روستایی سال آینده با شتاب بیشتری ادامه خواهد داشت. همچنین یک دوره جشنواره بازی های بومی محلی و ورزش های سنتی به صورت بین المللی سال آینده با حضور کشورهای همسایه برگزار خواهد شد.
حجتی که نماینده وزارت ورزش و جوانان در ستاد مبارزه با مواد مخدر است در ادامه تصریح کرد: این ستاد امسال تعهد کرده حدود دو میلیارد تومان برای تجهیز خانه های ورزش روستایی به ما کمک کند که بخشی از آن تا کنون محقق شده است. این امکانات و تجهیزات برای پرکردن اوقات فراغت جوانان در روستاها بسیار موثر است و یکی از عواملی است که مانع از این می شود که وقت جوانان صرف امور بیهوده و گرایش به انحرافات مثل مواد مخدر شود.
وی افزود: همچنین با همکاری ستاد ملی مبارزه با مواد مخدر برای حدود 70 مربی از 31 استان کشور به مدت 24 ساعت دوره آموزشی اصول آشنایی با مهارت ها و آموزش پیشگیری اولیه از اعتیاد را برگزار کردیم که امیدواریم در سال آینده هم تداوم داشته باشد.
مدیرکل دفتر توسعه ورزش مناطق روستایی و عشایری در خصوص همکاری این دفتر با بخش توسعه ورزش قهرمانی برای شناسایی استعدادهای ورزشی در روستاها گفت: قطعا با گسترش بستر ورزش همگانی خود به خود این اتفاق خواهد افتاد و اصولا راه شناسایی استعدادها همین است. بسیاری از کشورهای پیشرفته که توسعه پایدار و با روش های طبیعی در ورزش قهرمانی ایجاد کردند از طریق گشترش ورزش همگانی وارد شدند. فرایندها باید به گونه ای تعریف شود که اتکای آن به مردم و جامعه باشد نه به دولت ها چرا که دولت باید فقط در این خصوص تسهیل کننده باشد. ورزش باید جوششی از دل مردم باشد و سازماندهی ورزشی هم در بین خودشان شکل بگیرد و متکی به کمک دولت نباشد.
حجتی تاکید کرد: با فرم های نیازسنجی که طراحی شده و بر اساس آمایش منطقه ای از این به بعد تجهیزات ورزشی در خانه های ورزش روستایی متناسب با نیازهای همان منطقه تحویل خواهد شد. حتی این فضا ایجاد شده اگر در روستایی فضای لازم برای ایجاد خانه ورزش روستایی وجود نداشت ما به تیم های ورزشی آن روستا کمک کنیم تا به هرحال برای ایجاد انگیزه در روستایی ان معطل فضای فیزیکی نباشیم و حتی از فضاهای روباز هم استفاده کنیم. تا پایان برنامه ششم توسعه بنا داریم حدود 30 درصد روستاها را به امکانات حداقلی ورزشی تجهیز کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/115333/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هدست ویژن پرو وضعیت خوبی ندارد؛ احتمال بازنگری در نقشه راه اپل

یک آبشار پله‌ای زیبا در نروژ

معماری عالی و چشم نواز یک ویلا که احتمالا در سلیقه همه قرار دارد/ تصاویر

کنایه «نون خ» به شعارهای مسئولین!

سرگشتگی و یاس یک فضانورد/ مینی سریالی که باید دید

تیم ملی والیبال از امروز با سرمربی

سرمربی الهلال ناکامی برابر العین را توجیه کرد

حضور نماینده دوچرخه‌سواری ایران در کمپ اتحادیه جهانی سوییس

انتقاد عربستانی‌ها از غرور سرمربی الهلال

کونسیسائو تا 2029 در پورتو

آزمون گزینه اصلی دروسی برای جانشینی لوکاکو

آخرین وضعیت ایران برای میزبانی از بازی‌های آسیایی ناشنوایان

قهرمانی تیم نخبگان گیلان در لیگ برتر شطرنج بانوان

هشدارهای شمسایی در نشست فنی قبل از بازی با قرقیزستان

اعلام ماموریت حمید مطهری در غیاب یحیی

استقبال رسمی مقامات سریلانکا از رییس جمهور

رئیسی: اشغالگری رژیم صهیونیستی نه مشروعیت‌زا است و نه مالکیت‌آور

شیر خاورمیانه؛ لقب سریلانکایی‌ها به رئیس جمهور ایران

آغاز همایش ملی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی سراسر کشور

جانباز سرافراز «علی طحان سفلی» به خیل همرزمان شهیدش پیوست

استودیوی Pieces Interactive با تعدیل نیرو مواجه شد

تفال/ در وفای عشق تو مشهور خوبانم چو شمع

تقویم تاریخ/ شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس به علت طوفان شن

حکمت/ برای پدران خود خوبی کنید

این ادویه پیری را شکست می‌دهد

پدیده ماه کامل بر فراز پل سفید اهواز/ ویدئو

سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل و آقای قاضی تا هشت‌پا و رویان

همه مرد های مجرد آبادی خواستگار گلاتاژ بودند!

ستاره بایرن مونیخ: جایی نمی‌روم

سرنوشت قایدی در فصل آتی

العهد در فینال ای اف سی کاپ

علی نعمتی: جواب استقلالی‌ها را در زمین می‌دهیم

ستاره سیتی دیوانه انتقال به بارسلونا

روایت کشتی‌گیر ایرانی از مبارزه‌اش با برنده دیوید تیلور

آغاز رقابت 8 تیم برای رسیدن به جام جهانی

هدایت تراکتور کادوی تولد 50 سالگی!

گرایی کشتی‌گیر قدرتمندی است

محمدی: باخت تیلور بار روانی را از تیم ملی کشتی کم کرد

وقتی دفعه اول باباش رو بدون ریش میبینه!

پنجره متفاوت از دیدار فرماندهان عالی نیروهای مسلح با فرمانده کل قوا

عباس زاده: فاصله بین احمدی‌نژاد و محصولی بیشتر خواهد شد

آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم

حسن بیادی: چه بسا دخالت‌های دولت نباشد کارها بهتر انجام شود

برنامه عملیاتی برای تسریع در امر خدمت رسانی بهتر به جامعه ایثارگری طراحی شده است

نشست ستاد استانی کنگره ملی شهدای غریب در گلستان برگزارشد

فال حافظ چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فال روزانه چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

منشی دکتر زیر آبشو زد!

زامهران: نساجی قطعا در لیگ برتر می‌ماند

قرارداد یک سال و نیمه فولاد با ویسی ادامه دارد