پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

تغییرات صنعت تبلیغات، فرصت‌های کسب‌وکاری جدید ایجاد می‌کند فناوري

تغییرات صنعت تبلیغات، فرصت‌های کسب‌وکاری جدید ایجاد می‌کند

  بزرگنمايي:

آریا جوان - صنعت تبلیغات هم مانند بسیاری دیگر از المان‌های مهم دنیای کسب‌وکار، تغییرات اساسی را تجربه می‌کند که بازاریابان و مدیران باید با آن هماهنگ شوند.

امروزه، بیش از هر زمان دیگری اهمیت خلاقیت و نوآوری در کسب‌وکارها به چشم می‌خورد. خلاقیت، دیگر تنها به‌معنای عنصری در هنر محسوب نمی‌شود. به‌بیان‌دیگر، هر بخش کسب‌وکار، از مدیریت عامل تا بازاریابی و حتی علوم داده، برای پیشرفت نیاز به خلاقیت دارند. شرکت‌ها امروز بیش از هر زمان به افرادی نیاز دارند که نوآوری داشته باشند، در حل مسائل حرفه‌ای عمل کنند و راهکارهای بهینه توسعه دهند. همه‌ی آن موارد، خلاقیت را در صدر مهارت‌های مورد نیاز قرار می‌دهد. مقاله‌های مرتبط:
آینده تبلیغات چگونه خواهد بود؟ نگاهی به بازار تبلیغات دیجیتال ایران و زیرساخت‌های وابسته
در نتیجه‌ی افزایش شدید نیاز به خلاقیت، این عنصر، امروز بیش از همیشه به ابزارها، داده‌ها و سیستم‌های صحیح وابسته شده است. به‌علاوه، ماجراجویی در دنیای خلاقیت، نیاز به ذهنیتی آرام دارد که در شرایط کمبود ابزارها، قابل دسترسی نیست. از مجموعه ابزارهای مهمی که توسط اکثر طراحان، افراد خلاق و تولیدکننده‌های محتوا مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به Adobe Creative Cloud اشاره کرد که ابزارهای مورد نیاز را به‌صورت یک‌جا به آن‌ها ارائه می‌کند. مجموعه‌ی ارائه‌شده، نمونه‌ای بارز از قابلیت‌های مورد نیاز برای ارائه‌ی بهترین تجربه‌ی کاربری به مشتریان است. ادوبی سال‌ها در تولید ابزارهای خلاقانه و مخصوص طراحی، فعالیت کرده است. در دوران کنونی نیز که تولید محتوا به ترکیبی از داده و روش نمایش خلاقانه‌ی آن تعبیر می‌شود، این شرکت تلاش می‌کند تا سهم خود را از بازار، افزایش دهد. آن‌ها با راهکارهای جدید، تلاش می‌کنند تا فضایی مناسب را برای تولید، عرضه و اشتراک محتوا (خصوصا در تبلیغات) در اختیار شرکت‌ها و افراد قرار دهند. به‌هرحال، استفاده از ابزارهای ادوبی برای تولید و اشتراک محتوای تبلیغاتی، راهکار مشترک بسیاری از شرکت‌های کوچک و بزرگ جهان است؛ البته، در برخی مناطق، دسترسی آسان به آن ابزارها امکان‌پذیر نیست و شاید سرمایه‌ی مورد نیاز نیز در اختیار سازمان نباشد. به هرحال، هدف از مثال زدن ادوبی و ابزارها آن بود که شرکت‌ها و افراد، باید ابزارهایی مناسب را برای فعالیت‌های تبلیغاتی در دنیای امروز انتخاب کنند که در ادامه، به شرایط و دلایل آن می‌پردازیم.
انتخاب ابزار مناسب
همکاری شرکت‌های مایکروسافت ، SAP و ادوبی، سرویسی به‌نام Open Data Initiative را ایجاد کرده است که کاربران با استفاده از آن، می‌توانند داده‌های خود را در پلتفرم‌های مختلف آن شرکت‌ها به اشتراک بگذارند. همین رویکرد ساده، تا چند وقت پیش یکی از چالش‌های اصلی شرکت‌ها در تولید محتوا بود. بن اشنایدر، مدیر محصول بخش IT شرکت آندر آرمور، درباره‌ی استفاده از ابزارهای هماهنگ در بازاریابی و تولید محتوا می‌گوید: ما به منبعی ثابت و واحد برای داده‌ها و اطلاعات نیاز داشتیم. هدف آن بود که محلی مشترک ایجاد شود تا هر فرد، به نیاز مورد نظر خود به‌راحتی دست پیدا کند. استفاده از Adobe Experience Manager، مقدار زیادی در زمان مورد نیاز تیم‌ها برای بارگذاری فایل‌ها و موارد دیگر، صرفه‌جویی کرد. شرکت سیلزفورس نیز سرمایه‌گذاری روی مدیریت محتوا را شروع کرده است. آن‌ها سرمایه‌گذاری‌ و دستاوردهای موفقی در حوزه‌‌ی CRM داشته‌اند و امروز، تصمیم به تغییر جهت گرفته‌اند. به‌هرحال، CRM نیز در دنیای فناوری دوران خاص خود را داشت که به‌مرور رو به پایان می‌رود.
هوشمندی کاربردی
استفاده از ابزارهای بهینه برای افزایش اتوماسیون و هوشمندی فرایندها در کسب‌وکار، نقطه‌ی قوت مهم دیگر کسب‌وکارها محسوب می‌شود. امروزه، فرایندهای بسیاری حتی در بحث‌های بازاریابی نیاز به خودکارسازی دارند که ابزارهای متنوع و کاربردی زیادی نیز برای آن‌ها عرضه شده است. فرایندهای محتوایی، از تولید و مشارکت نیروها گرفته تا عرضه و بهینه‌سازی، نیاز به مدیریت و بعضا اتوماسیون دارند. محتوای تولید و مدیریت شده، تجربه‌ی کاربری یکپارچه‌ای را در تمامی حوزه‌ها و موقعیت‌ها برای کاربران ایجاد می‌کند. هوشمندسازی و اتوماسیون، نیاز مبرم تبلیغات در دنیای امروز است
سیلزفورس قصد دارد تا با همکاری Sitescore، مدیریت دستی کنونی را بهبود ببخشد و هرچه بیشتر، به راهکارهای ادوبی نزدیک شود. به‌هرحال، همه‌ی شرکت‌های بزرگ تلاش می‌کنند تا فرایندهای مدیریت و اتوماسیون داده و محتوا را بهبود ببخشند. امروزه همه می‌دانیم که محتوا بدون داده، تنها ظاهری جذاب دارد و داده، بدون (طراحی) محتوا، تنها تعدادی عدد بی‌معنی می‌شود. بهره‌برداری از تغییرات
هر زمان که تغییری اساسی در نحوه‌ی تولید محتوا، تبلیغات، هدف‌گیری و ارتباط با مشتریان در بازار رخ دهد، فرصت‌های مناسبی برای کسب درآمد و حتی راه‌اندازی کسب‌وکار نیز ایجاد می‌شود؛ البته، قطعا نمی‌توان با تأسیس استارتاپ یا گروه‌های کوچک، به‌سرعت با شرکت‌های بزرگی همچون ادوبی و سیلزفورس رقابت کرد. به‌هرحال، صنعت تبلیغات هم مانند سئو که 25 سال پیش ظهور پیدا کرد، تغییرات چشمگیری را پیش رو دارد و می‌توان با درنظرگرفتن آن‌ها، فرصت‌های آتی را شکار کرد. فرصت اصلی دنیای کسب‌وکار در بهره‌برداری از تغییرات دنیای تبلیغات، در رقابت با شرکت‌های بزرگ نهفته نیست. در عوض، تیم‌های کوچک باید بتوانند راهکارهایی بهینه را برای خودشان پیاده‌ کنند تا به‌مرور، شاید آن‌ها را به سرویس یا خدماتی جامع توسعه دهند. نکته‌ی اساسی در این مسیر، درک تغییرات فرایند تولید محتوا در جهان امروز است که نیازها به ابزارها را نیز تغییر خواهد داد.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مایکروسافت نام ویندوز دیفندر را به مایکروسافت دیفندر تغییر می‌دهد

هند کاوشگر چاندریان-2 را با موفقیت به ماه فرستاد

زیباترین فیلتر های رنگی برای گرفتن بیشترین لایک در اینستاگرام

دلایل نخستین حضور دیجی‌کالا در الکامپ از زبان امیر پاشا

بیوگرافی ری کراک، مدیر و مالک افسانه‌ای مک دونالد

مدیرعامل کیلید:‌ تحلیل داده و الگوریتم هوشمند تخمین قیمت مسکن، برتری اصلی ما است

بررسی حافظه‌ SSD اینترنال XPG GAMMIX S11 Pro

دیجی‌پی پرداخت در دیجی‌کالا و دیگر سرویس‌ها را ساده می‌کند

اپل احتمالا در آیفون 2020 از نرخ نوسازی 120 هرتز استفاده می‌کند

اپل واچ سال آینده به نمایشگر میکرو LED مجهز خواهد شد

ردمی روی ساخت گوشی هوشمندی با دوربین 64 مگاپیکسلی کار می‌‌کند

کم‌حجم‌ترین کیبورد اندرویدی را روی گوشی‌تان نصب کنید

Dark Sword 2؛ بازی که عاشقان شمشیرزنی نباید از دست بدهند

معرفی بهترین ابزار تبدیل فایل برای گوشی

گوگل مفهوم برتری کوانتومی را تا پایان 2019 ممکن می‌داند

دولت، صنعت بیت کوین را به رسمیت شناخته است

مدیرعامل ایران رنتر: کاهش چشمگیر سود دریافتی از مشتریان، در صورت سرمایه‌گذاری بانک‌ها

ایسوس، گوشی هوشمند ROG Phone 2 را معرفی کرد

پنل خدمت گیرندگان سازمان بهزیستی و سامانه ملی فرزندخواندگی رونمایی شد

همکاری سامسونگ و ال جی به‌دنبال اعمال محدودیت‌ از سوی ژاپن

خرید هدیه و کادو تولد با چند کلیک از گیفت آس

گلکسی اسپیس؛ نام احتمالی لپ تاپ تبدیل پذیر بعدی سامسونگ

تقلای AMD برای رقابت با اینتل در حوزه پردازنده‌های لپ تاپ

معرفی یک بازی موبایلی برای علاقمندان به دریفت

با انجام بازی Piece Out آرامش را به خود هدیه کنید

شتاب سخت‌افزاری چیست و چه اهمیتی دارد؟

تویوتا پریوس پلاگین هیبرید مدل 2019 رونمایی شد

خرید و فروش هوندا سیویک کم استهلاک ژاپنی در دیوار

6 ماده موجود در مواد غذایی و آرایشی که خطرناک نیستند

دولت برای تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر در استارتاپ‌ها وارد عمل شد

امکان استفاده از ایران رنتر در سایر شهر‌ها نیز فراهم شد

نتایج بنچمارک انویدیا جی فورس RTX 2080 SUPER افشا شد

Space Marshals 2؛ کلانتر فضایی شوید

Cover Fire؛ پناه بگیر و دشمنانت را بکش

Ringtone Maker؛ برای گوشی‌تان رینگتون اختصاصی بسازید

اگر در انتخاب بهترین عکس خود وسواس دارید این اپلیکیشن را نصب کنید

اختراع جدید مایکروسافت برای افزایش عمر باتری Surface Book

دوج چارجر SRT مسابقات درگ با قدرت 11 هزار اسب بخار رونمایی شد

پازل: تشریفات عروسی | جایزه هفته: دو دستگاه ایرباد TH 5360 تسکو

تراشه 7 نانومتری اینتل تا سال 2021 معرفی نمی‌شود

دوربین پیکسل 3a گوگل از DxOMark امتیاز 100 را دریافت کرد

قانون مور هنوز به قوت خود باقی است؟

فریم 68: از گفتگو درباره فصل سوم Stranger Things تا قدرندیده‌ترین سریال‌های برتر نت‌فلیکس

هواوی دو نشان تجاری Camera Matrix و Cine-Lens را در آستانه معرفی میت 30 پرو ثبت کرد

مؤسس هواوی: قراردادن هواوی در فهرست سیاه آغاز عقب‌افتادگی آمریکا است

صدای اسپیکر موبایل خود را چند برابر کنید

Disney Crossy Road؛ از خیابان رد شوید و نمیرید!

با Reverse Movie FX‌‌ شعبده بازی کرده و به برنامه عصر جدید دعوت شوید!

معرفی محبوب‌ترین بازی موبایلی دنیا

کاپیتان کار، تعمیرات خودرو با روشی‌‌‌‌ جدید