پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

چه صنایع و بازارهایی در 10 سال آینده متحول خواهند شد؟ فناوري

چه صنایع و بازارهایی در 10 سال آینده متحول خواهند شد؟

  بزرگنمايي:

آریا جوان - تمامی ساخته‌ها و صنایع بشر که تابه‌حال دنیا به‌خود دیده، حاصل میل سیری‌ناپذیر آدمی به جست‌وجو و کندوکاو پدیده‌های نو و متفاوت است.

کارآفرینان درحقیقت میوه‌ی میل بشری و نتیجه‌ی اراده‌ی انسان برای کشف ناشناخته‌ها و نوآفرینی هستند. آن‌ها در لبه‌ی تیز بازار حرکت می‌کنند و همواره باید خلاق و نوآور باشند. کارآفرینان موفق همواره می‌کوشند تا قواعد جاری و چهارچوب‌های موجود را به روش خلاقانه، بشکنند یا تغییر دهند؛ به‌گونه‌ای که مناسب موقعیت باشند. مقاله‌های مرتبط:
نوآوری به معنای چیزهای است که نمی‌دانیم جغرافیای استارتاپ و نوآوری در حال تغییر است
اگر قصد دارید چهارچوب‌ها را بشکنید، روی بازارهای بزرگ و صنایع مختلفی تمرکز کنید که به‌تدریج آماده‌ی ساختارشکنی و نوآوری می‌شوند. درعین‌حال، این نکته را در نظر بگیرید که قرار نیست ایده‌ها در این صنایع نوآفرینی و ساختارشکنی کنند؛ بلکه ساختارشکنی در این صنایع، ازطریق حل مشکلاتی حاصل می‌شود که نسل جدید مصرف‌کنندگان با آن مواجه هستند. این‌ها مسائل و مشکلاتی هستند که شرکت‌های فعلی و رقبای موجود نمی‌توانند یا به این زودی‌ها نخواهند توانست آن‌ها را حل کنند. می‌توانید با ژیلت‌ها هم دربیفتید!
این مثال را در نظر بگیرید: طی بیش از یک قرن گذشته، ژیلت در میان پیشروان نوآوری و فناوری‌های جدید در شیوه‌ی اصلاح مصرف‌کنندگان قرار داشته است. مطمئنا ژیلت با درنظرگرفتن جایگاهش، هیچ‌گاه به فکر کاهش قیمت محصولاتش نیفتاده است؛ اما برندی ناشناخته به‌نام دالر شیو کلاب از این خلأ به‌نفع خود استفاده کرد و حالا این شرکت به‌سرعت در‌حال‌گرفتن سهم ژیلت در بازار اصلاح مو و ابزارهای مراقبت شخصی است.
مرور تجربه‌های مشابه با دالر شیو نشان می‌دهد در بسیاری از صنایع، به‌شرط نوآوری و ارائه‌ی خدمات متناسب با نیازهای نسل‌های جدید همچنان امکان ورود و گرفتن سهم بازار وجود دارد. در اینجا، هفت صنعت را بررسی می‌کنیم که در دهه‌ی پیش‌ رو، بیشترین نوآوری ساختارشکنانه را تجربه خواهند کرد. 1. خدمات مالی
بسیاری از شاخه‌ها و ابعاد این صنعت به تغییرات اساسی نیاز دارند تا بدین‌ترتیب، سرمایه‌گذاری برای همه‌ی آحاد جامعه به فرایندی جامع‌تر و شفاف‌تر و یکپارچه‌تر تبدیل شود. نسل هزاره (میلنیال) باوجودآنکه به پس‌اندازکردن تمایل نشان می‌دهد، در‌حال‌حاضر، هیچ سرنخ یا ایده‌ی درستی در‌باره‌ی روش صحیح سرمایه‌گذاری ندارد. استارتاپ‌هایی مثل آکورن و رابین‌هود با درک این خلأ تلاش می‌کنند راهکاری متناسب با نیاز نسل‌های جدید در حوزه‌ی خدمات مالی ارائه کنند؛ درحالی‌که برندهای سنّتی مثل مورگان استنلی می‌کوشند پیش‌ازآنکه از بازار کنار زده شوند، با نسل جدید ارتباط بگیرند. 2. بهداشت و درمان
صنایع درمانی و پزشکی نیز به‌‌حتم به مرحله‌ی ساختارشکنی و بازآفرینی کلیشه‌های سنّتی خود دست یافته‌اند. نسل فعلی برای درمان ناخوشی‌های کوچکی مانند گلودرد یا گرفتگی بینی یا ناراحتی معده واقعا به درمانگاه‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های بزرگ نیاز دارد؟ این نسل کم‌تحمل می‌تواند زمان خود را در صفوف انتظار و نوبت‌گیری صرف کند؟
با گسترش بیشتر فناوری‌های ارتباط ویدئویی فناوری‌های دیگر در صنعت درمان، قابلیت «پرکردن شکاف» میان بیماران و پزشکان بسیار ساده‌تر و کارآمدتر شده است. در‌حال‌حاضر، شرکت CVS برای رفع نیازهای سرپایی بهداشتی و درمانیخدمات 10 دقیقه‌ای و ویزیت پزشکی ازراه‌دور ارائه می‌کند. بااین‌حساب، شرکت‌های سنّتی خدمات درمانی در آینده باید چه تحولاتی در خدمات خود ایجاد کنند؟ 3. صنعت مُد و لباس
صنعت مُد همواره صنعتی ساختارشکن بوده است؛ چراکه سبک پوشش و سلیقه‌ی مردم مدام درحال‌تغییر است. باوجوداین، همیشه فرصت برای کسب‌و‌کارهای نوپا و استارتاپ‌ها به‌منظور ایجاد و ارائه‌ی راه‌حل‌های ساختارشکنانه و بدیع وجود دارد که زحمت مشتری را به‌حداقل می‌رساند. مقاله‌های مرتبط:
داستان برند: زارا چگونه به یکی از بزرگ‌ترین برندهای پوشاک تبدیل شد؟ داستان برند: H&M برند پیش‌گام مد سریع و فروش آنلاین پوشاک
ما همیشه از خرید محصولات مرتبط با مُد و پوشاک استقبال می‌کنیم؛ اما خریدکردن در این حوزه همیشه هم آسان نیست. فرض کنید شرکتی پیدا شود و «ما را دیجیتالی کند»، به این معنا که دقیقا اندازه‌ها و سلیقه‌ی پوشش ما را بداند و بتواند امکان پرو آنلاین لباس را برایمان فراهم کند. بدین‌ترتیب، سرویس آنلاین فروش پوشاک می‌تواند به‌راحتی و هوشمندانه لباس‌های باب سلیقه‌ی ما را از هر برندی ارائه کند و ما نیز بابت اندازه‌نبودن لباس نگرانی نخواهیم داشت. این مسئله یکی از دشواری‌ها و دغدغه‌های همیشگی خرید لباس از اینترنت بوده است؛ ازاین‌رو، هرکسی که بتواند این مشکل را حل کند، باید در انتظار آینده‌ی درخشانی برای برند خود باشد. برای ورود به این عرصه حتی نیاز نیست که خودتان تولیدکننده‌ی لباس باشید یا انبار پوشاک داشته باشید.
4. صنعت بیمه
تمام انسان‌ها و بلکه بنگاه‌های اقتصادی به بیمه نیاز دارند. بااین‌حال، نسل‌های در‌حال‌رشد که بیمه می‌تواند آینده‌شان را تضمین کند، درک و شناخت چندانی از بیمه و چیستی آن ندارند. نسل‌های جدید وفاداری چندانی نیز به برندها ندارند. نسل جدید برای خریدن بیمه به‌جای تماس با کارگزاران سنّتی، تحقیق و مقایسه‌ی آنلاین گزینه‌های موجود برای خرید مستقیم بیمه را شروع می‌کند. بنابراین، راهکارهای آنلاین، فوری، بی‌واسطه و ارزان می‌تواند انقلابی در صنعت بیمه ایجاد و توجه نسل‌های جدید را به‌خود جلب کند. 5. خدمات حقوقی
خدمات حقوقی و قانونی حوزه‌ای بکر برای نوآوری‌اند. یافتن راه‌های بهتر و ارزان‌تر برای ارائه‌ی خدمات حقوقی به افراد حقیقی و صاحبان کسب‌و‌کار یکی از ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در کانون نوآوری‌ها در حوزه‌ی خدمات حقوقی قرار گیرد.
برندهای قدیمی نظیر Legal Zoom سال‌ها است که خدمات خود را به‌صورت آنلاین نیز ارائه می‌کنند؛ اما آن‌ها همچنان نتوانسته‌اند برند خود را با نیازهای نسل‌های جدید و به‌ویژه هزاره‌ها وفق بدهند. 6. صنعت جابه‌جایی و حمل‌و‌نقل
این صنعت 12 میلیارد دلاری برخلاف سهم بزرگ خود از بازار، کمتر از دیگر صنایع درزمینه‌ی نوآوری کامیاب بوده است. در این حوزه، از آگاهی درباره‌ی برند و معرفی درست خدمات خبری نیست و فعالان در صنعت جابه‌جایی نیز از استراتژی قیمت‌گذاری مشخص بی‌بهره هستند. به‌همین‌سبب، ظرفیت‌های بی‌استفاده‌ی فراوانی در این صنعت وجود دارد و شرکت‌های نوآور می‌توانند با ارائه‌ی قیمت‌های استاندارد و خدمات باکیفیت کم‌نظیر و استفاده از ابزارهای جدید برای نشان‌دادن ارزش برند خود، وارد این صنعت پول‌ساز شوند و به‌موفقیت برسند.
7. مبلمان و اثاث خانه
این صنعت نیز در مسیر نوآوری ساختارشکنانه قرار گرفته است. با فراگیرشدن خرید آنلاین مبلمان، مصرف‌کنندگان کمتر از گذشته به خرید از شرکت‌ها و فروشگاه‌های سنّتی مبلمان راغب هستند و بیشتر مایل‌اند محصولات دلخواهشان، مانند تشک را ازطریق وب‌سایت‌های فروش آنلاین تهیه کنند.
کاسپر یکی از شرکت‌های فروش آنلاین تشک است که در فروش اینترنتی این محصول رکورددار است. اگرچه آمازون و وی‌فیر رقبای سرسخت و بزرگی برای کاسپر به‌نظر می‌رسند، مصرف‌کنندگان آنلاین به‌دنبال بهترین‌ها هستند و مستقیما سراغ برندهایی می‌روند که توأمان بتوانند محصولاتی باکیفیت و مقرون‌به‌صرفه ارائه کنند. این قابلیتی است که برگ برنده‌ی کاسپر در مواجهه با رقبای ریزودرشت خود است. نگاهتان به فرصت‌های خالی باشد
مقاله‌‌ی مرتبط:
معرفی استارتاپ‌ های برتر فعال در صنعت مبلمان
اگر قصد دارید کسب‌و‌کاری راه‌اندازی دارید، پیش از ورود به بازار، نگاهی تحلیلی به صنایع بزرگی بیندازید که به‌نظر می‌رسد ازحیث نوآوری و ارائه‌ی خدمات جدید و مشتری‌پسند، حرف تازه‌ای برای گفتن ندارند. افزون‌براین، مشتریانی را بررسی کنید که از این برندها سرخورده شدند و به‌دنبال خدمات جدید و نوآورانه هستند. نیاز بازار را درک کنید و با ارائه‌ی محصولاتی شگفت‌انگیز و نوآورانه و متناسب با نیازهای تازه‌ی بازار، پاسخی برای خواسته‌های نسل جدید مشتریان بیابید.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

کم‌حجم‌ترین کیبورد اندرویدی را روی گوشی‌تان نصب کنید

Dark Sword 2؛ بازی که عاشقان شمشیرزنی نباید از دست بدهند

معرفی بهترین ابزار تبدیل فایل برای گوشی

گوگل مفهوم برتری کوانتومی را تا پایان 2019 ممکن می‌داند

دولت، صنعت بیت کوین را به رسمیت شناخته است

مدیرعامل ایران رنتر: کاهش چشمگیر سود دریافتی از مشتریان، در صورت سرمایه‌گذاری بانک‌ها

ایسوس، گوشی هوشمند ROG Phone 2 را معرفی کرد

پنل خدمت گیرندگان سازمان بهزیستی و سامانه ملی فرزندخواندگی رونمایی شد

همکاری سامسونگ و ال جی به‌دنبال اعمال محدودیت‌ از سوی ژاپن

خرید هدیه و کادو تولد با چند کلیک از گیفت آس

گلکسی اسپیس؛ نام احتمالی لپ تاپ تبدیل پذیر بعدی سامسونگ

تقلای AMD برای رقابت با اینتل در حوزه پردازنده‌های لپ تاپ

معرفی یک بازی موبایلی برای علاقمندان به دریفت

با انجام بازی Piece Out آرامش را به خود هدیه کنید

شتاب سخت‌افزاری چیست و چه اهمیتی دارد؟

تویوتا پریوس پلاگین هیبرید مدل 2019 رونمایی شد

خرید و فروش هوندا سیویک کم استهلاک ژاپنی در دیوار

6 ماده موجود در مواد غذایی و آرایشی که خطرناک نیستند

دولت برای تشویق سرمایه‌گذاری بیشتر در استارتاپ‌ها وارد عمل شد

امکان استفاده از ایران رنتر در سایر شهر‌ها نیز فراهم شد

نتایج بنچمارک انویدیا جی فورس RTX 2080 SUPER افشا شد

Space Marshals 2؛ کلانتر فضایی شوید

Cover Fire؛ پناه بگیر و دشمنانت را بکش

Ringtone Maker؛ برای گوشی‌تان رینگتون اختصاصی بسازید

اگر در انتخاب بهترین عکس خود وسواس دارید این اپلیکیشن را نصب کنید

اختراع جدید مایکروسافت برای افزایش عمر باتری Surface Book

دوج چارجر SRT مسابقات درگ با قدرت 11 هزار اسب بخار رونمایی شد

پازل: تشریفات عروسی | جایزه هفته: دو دستگاه ایرباد TH 5360 تسکو

تراشه 7 نانومتری اینتل تا سال 2021 معرفی نمی‌شود

دوربین پیکسل 3a گوگل از DxOMark امتیاز 100 را دریافت کرد

قانون مور هنوز به قوت خود باقی است؟

فریم 68: از گفتگو درباره فصل سوم Stranger Things تا قدرندیده‌ترین سریال‌های برتر نت‌فلیکس

هواوی دو نشان تجاری Camera Matrix و Cine-Lens را در آستانه معرفی میت 30 پرو ثبت کرد

مؤسس هواوی: قراردادن هواوی در فهرست سیاه آغاز عقب‌افتادگی آمریکا است

صدای اسپیکر موبایل خود را چند برابر کنید

Disney Crossy Road؛ از خیابان رد شوید و نمیرید!

با Reverse Movie FX‌‌ شعبده بازی کرده و به برنامه عصر جدید دعوت شوید!

معرفی محبوب‌ترین بازی موبایلی دنیا

کاپیتان کار، تعمیرات خودرو با روشی‌‌‌‌ جدید

Sketch Wars؛ نبرد با منبع شیطانی

اپلیکیشن‌های اندرویدی که حسادت کاربران آیفون را برمی‌انگیزد - قسمت دوم

Magic Bridge؛ یک بازی تفننی ساده برای پر کردن وقت‌های خالی

Dr. Mario World؛ ماریو قارچ خور را در دنیای پزشکی تجربه کنید!

Measure؛ هر چیزی را به راحتی اندازه بگیرید

Dragon Hills 2؛ سوار بر اژدها حساب زامبی‌ها را برسید

Cartoon Photo PRO؛ تصاویر کارتونی و خاص از خود بسازید

معرفی بازی موبایلی ترسناکی که برای زیر 16 سال ممنوع است

معرفی اپلیکیشنی که در روزهای گرم سال گوشی‌تان را نجات می‌دهد

The Tribez؛ دهکده رویایی‌ت رو بساز

Plane Race؛ سوار هواپیما شوید و با سایر خلبان‌ها رقابت کنید