آریا جوان

آخرين مطالب

اینستاگرام تعداد لایک‌ پست‌ها را مخفی می‌کند فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - اینستاگرام اخیرا قابلیت حذف تعداد لایک‌های پست‌ها را وارد فاز آزمایشی کرده و در صورت گرفتن بازخوردهای مثبت، احتمالا در آینده آن را در تمامی پلتفرم اعمال می‌کند.

اینستاگرام شبکه‌ی اجتماعی بزرگی است که طی سال‌های اخیر تغییرات متعددی به‌خود دیده و توانسته کاربران بسیار زیادی را جذب خود کند. یکی از مهم‌ترین بخش‌های این شبکه‌ی اجتماعی محبوب، به تعداد لایک‌های پست‌ها بر می‌گردد. بااین‌حال تیم مدیریت اینستاگرام، حذف تعداد لایک‌ها را مطرح کرده‌اند تا از این طریق فضای سالم‌تری در این شبکه‌ی اجتماعی ایجاد کنند. اگر این تصمیم اینستاگرام عملی شود، بازدیدکنندگان دیگر نخواهند توانست تعداد دفعاتی که پست‌ها‌ لایک شده‌اند را ملاحظه کنند. این قابلیت که فعلا به‌صورت گسترده وارد مرحله‌ی اجرایی نشده، قطعا می‌تواند تحولات عظیمی در نحوه‌ی تعامل مردم با اینستاگرام به‌وجود بیاورد. فردی به‌نام جین وانگ با بررسی کدهای منبع نسخه‌ی اندروید اینستاگرام توانسته به این قابلیت پی ببرد. اسکرین‌شات‌های زیر، توسط او به‌اشتراک گذاشته شده‌اند:
همان‌طور که در اسکرین‌شات سمت چپ می‌بینید، با فعال‌سازی این قابلیت، اینستاگرام دیگر تعداد لایک‌ها را نمایش نمی‌دهد وانگ می‌گوید اینستاگرام با عملی کردن این کار، از فالوورهای شما می‌خواهد روی محتوایی که به‌اشتراک‌ گذاشته‌اید تمرکز کنند، نه روی تعداد لایک‌هایی که پست‌هایتان به‌دست می‌آورند. با اجرایی شدن این قابلیت،‌ فقط فرد منتشرکننده‌ی پست خواهد توانست تعداد لایک‌ها را مشاهده کند. اینستاگرام می‌گوید که تاکنون قابلیت حذف تعداد لایک‌ها را وارد مرحله‌ی آزمایشی نکرده است. فردی به‌نمایندگی از این شرکت اطلاعیه‌ای را در اختیار وب‌سایت ورج قرار داده و گفته است: «ما در حال‌حاضر نمی‌خواهیم این قابلیت را آزمایش کنیم؛ بااین‌حال، پیداکردن راه‌هایی که بتوانیم با اتکا به آن‌ها از فشارِ وارده بر اینستاگرام بکاهیم، چیزی است که همیشه در مورد آن فکر می‌کنیم». گفتنی است برخی از قابلیت‌های فعلی اینستاگرام نظیر تماس ویدیویی، پیش‌از اینکه به‌صورت عمومی در دسترس قرار گیرند، چنین مراحلی را طی کرده بودند. جزئیات مربوط‌به این قابلیت درحالی رسانه‌ای شده‌اند که چند روز پیش رسانه‌ی ایندپندنت در گزارشی مدعی شده بود دفتر هیئت اطلاعاتی بریتانیا توصیه کرده است که پلتفرم‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام و اسنپ‌چت، گزینه‌ای را به‌کاربرانشان برای خاموش کردن قابلیت‌هایی نظیر نمایش تعداد لایک‌ها، ارائه دهند؛ این دفتر می‌گوید که قابلیت‌های این‌چنینی، کاربران را به انتشار پست‌های زیاد ترغیب می‌‌کنند. این آژانس دولتی گفته که می‌خواهد به‌منظور محافظت از امنیت و حریم خصوصی کاربران کم‌سن‌و‌سال شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، قابلیت‌هایی همچون نمایش لایک‌ها را از آن‌ها حذف کند.
جین وانگ در توییت جدیدش مدعی شده که اینستاگرام به‌صورت آزمایشی این قابلیت را آغاز کرده است: اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت مخفی‌کردن تعداد لایک‌ها از مخاطبان است؛ در اپلیکیشن اینستاگرام، این جمله دیده می‌شود: «ما از فالوورهای شما می‌خواهیم روی آنچه که به‌اشتراک می‌گذارید تمرکز کنند، نه تعداد لایک‌هایی که پست‌هایتان به‌دست می‌آورند». فعال‌سازی این قابلیت، می‌تواند عملکرد کلی این پلتفرم اجتماعی را دست‌خوش تغییر کند. تعداد لایک‌های دریافتی، یکی از مواردی است که اغلب کاربران را به انتشار پست‌های زیاد ترغیب می‌کند. میل به دریافت لایک بیشتر، در مواردی می‌تواند منجر به انتشار پست‌هایی شود که محتوای آن‌ها صحیح و دقیق نیست. این اشتیاق حتی به برخی کاربران برای انتشار تصاویر غیراخلاقی هم انگیزه می‌دهد. مخفی کردن تعداد لایک‌های پست‌ها، می‌تواند اتفاقاتی نظیر ماجرای پیش‌آمده برای تخم‌مرغ معروف اینستاگرام را برای همیشه به‌فراموشی بسپرد. نوعی ذهنیت در بین کاربران اینستاگرام وجود دارد و آن، لایک‌کردن پست‌هایی است که توانسته‌اند تعداد لایک زیادی را به‌دست بیاورند. افزون‌براین‌ها، مخفی کردن لایک‌ها می‌تواند حس رقابت را در بین کاربران این شبکه کاهش دهد، زیرا آن‌ها دیگر تعداد لایک‌های پست‌هایشان را با تعداد لایک‌های پست‌های افراد مشهور مقایسه نخواهند کرد.
درضمن این تصمیم می‌تواند خالقان محتوا را تشویق کند به‌جای تولید پست‌هایی که صرفا لایک‌محور هستند و گاهی اوقات مبنای علمی و صحیح ندارند، به تولید پست‌هایی روی بیاورند که معتبرتر هستند و می‌تواند اثرات مثبتی به‌همراه داشته باشند. بااین‌حال حذف لایک‌ها می‌تواند همزمان تمرکز کاربران را به تعداد کامنت‌ها و فالوورها معطوف کند. البته موضوع یادشده، ظاهرا قرار نیست تنها ویژگی جدید اینستاگرام باشد. جین وانگ با بررسی دقیق کدهای منبع اینستاگرام توانسته به موارد دیگری هم پی ببرد. ظاهرا به‌زودی امکان ارسال استیکر در بخش دایرکت فراهم خواهد شد و همچنین کاربران خواهند توانست در تماس‌های ویدیویی از فیلترهای واقعیت افزوده استفاده کنند. تماشای ویدئو با دوستان و امکان واکنش نشان دادن به‌پست‌های فید اصلی ازطریق اموجی از دیگر ویژگی‌های جدید اینستاگرام خواهند بود. دیدگاه شما کاربران زومیت در مورد لایک‌های اینستاگرام چیست؟ پنهان‌کردن تعداد لایک‌ها را تا‌چه حد کار درستی تلقی می‌کنید؟

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/121187/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گران ترین خانه جهان را بشناسید + عکس

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

ناصرالدین شاه در «حرمسرا»؛ چهار عکس تاریخی

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

آب دریای هرمز قرمز شد/ ویدئو

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

جشنواره آب در چین/ در این جشنواره مردم می‌توانند به پلیس آب بپاشند و پلیس هم به آنها آب می‌پاشد!/ ویدئو

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

معین در صفحه یک/ عکس

دزد شدیم؛ دنبال دانلود غیر قانونی هستیم، نماز هم می‌خوانیم

پیگیری فشرده‌ی سازمان منطقه آزاد کیش برای تعیین تکلیف مالیات بر ارزش افزوده/ جلسه اختصاصی کمیسیون اقتصادی مجلس با سرهنگی

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

فال حافظ چهارشنبه 29فروردین 1403

فال روزانه چهارشنبه 29فروردین 1403

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

چرا به شریک زندگی ام کشش جنسی ندارم؟

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

رکورد تفاوت قدی یک زوج در گینس ثبت شد/ عکس

ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب

فریدون مشیری؛ شاعر زندگی/ ویدئو

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رمضی: «شب‌ آواز ایرانی» به حوزه هنری بازگشت/ رونمایی دو آلبوم در هر ماه

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

برای کاهش وزن دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تصاویری باورنکردنی از یک خرچنگ در حال وزنه برداری/ ویدئو

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

خوابیدن روی شکم چه ضررهایی برای سلامتی دارد؟

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد