پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

آگاهی از محصولات بازیافتی، تمایل برای انجام بازیافت را افزایش می‌دهد فناوري

آگاهی از محصولات بازیافتی، تمایل برای انجام بازیافت را افزایش می‌دهد

  بزرگنمايي:

آریا جوان -  وقتی مردم بدانند که ضایعات بازیافتی قرار است به چه محصولاتی تبدیل شود، با رغبت بیشتری بازیافت را انجام می‌دهند.

پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و کالج بوستون به‌تازگی مقاله‌ای در مجله‌ی Journal of Marketing منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد اگر مردم را نسبت‌به محصولاتی که قرار است از مواد بازیافتی تهیه شود، آگاه کنیم، تمایل آن‌ها به تفکیک زباله‌ها و بازیافت بیشتر خواهد شد. درحالی‌که مسئله‌ی پایداری درحال تبدیل شدن به جزء لاینفک بخش خصوصی است، عادت‌های مردم در زمینه‌ی بازیافت ضایعات دچار تغییر نشده است. آمارها نشان می‌دهند که در سال 2015 تنها 25/8 درصد از ضایعات کشور آمریکا و 13 درصد از ضایعات جامد شهری در سطح کل جهان، بازیافت شدند. پژوهشگران در راستای بررسی نحوه‌ی تاثیر تبلیغات مرتبط با بازیافت ضایعات روی رفتار مردم، 6 مطالعه انجام دادند. در اولین مطالعه، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا مقداری کاغذ باطله را دور بریزند. مقاله‌های مرتبط:
دستیابی به پیشرفتی خیره کننده در تولید پلاستیک‌های بازیافت‌پذیر چرا زباله‌های پلاستیکی بازیافت‌پذیر نیستند؟ نروژ 97 درصد از تمامی بطری‌های پلاستیکی مصرف شده را بازیافت می‌کند
شرکت‌کنندگانی که یک پیام تبلیغاتی را می‌دیدند که در آن گفته می‌شد این کاغذهای باطله به چه محصولاتی تبدیل خواهد شد، درمقایسه‌با افرادی که تنها یک پیام عمومی بازیافت را مشاهده می‌کردند، بازیافت بیشتری انجام می‌دادند. مطالعه‌ی دوم نشان می‌داد شرکت‌کنندگانی که با محصولات تولیدشده از پلاستیک‌های بازیافتی آشنا می‌شدند، نسبت‌به کسانی که تنها از بازیافت شدن این مواد آگاه می‌شدند، تمایل بیشتری به انجام بازیافت داشتند. در مطالعه‌ی سوم، سه پیام مورد مقایسه قرار گرفتند تا نشان داده شود اشاره به تبدیل مواد بازیافتی موجب افزایش بازیافت می‌شود. پژوهشگران دریافتند که پیام تبدیل مواد بازیافتی به محصولات دیگر موجب می‌شود مردم درمورد این موضوع تفکر کنند و بازیافت بیشتری انجام دهند.
پژوهشگران در بررسی‌های خود سه مطالعه‌ی میدانی نیز انجام دادند. در نخستین مطالعه، دو تبلیغ گوگل درمورد بازیافت پارچه‌های جین مورد مقایسه قرار گرفت که در یکی از آن‌ها به محصولات حاصل از بازیافت اشاره می‌شد ولی در دیگری روی محصول حاصل تاکیدی نمی‌شد. میزان توجه کاربران به تبلیغ اول بیشتر بود. در مطالعه‌ی بعدی که قبل از برگزاری یک مسابقه‌ی فوتبال در دانشگاه انجام شد، به طرفداران تبلیغی درمورد بازیافت نشان داده شد. گروه اول از محصولات حاصل از بازیافت ضایعات آگاه شدند؛ درحالی‌که گروه دوم تنها یک پیام تبلیغاتی کلی دریافت کردند. میزان بازیافت ضایعات گروه اول 58/1 درصد بود، درحالی‌که گروه دوم تنها در 16 درصد موارد، ضایعات خود را در جایگاه مربوط‌به زباله‌های بازیافتی قرار دادند. سرانجام یک بررسی در محل‌ جمع‌آوری زباله‌های سالن دانشگاه انجام شد. در سالنی که به محصولات حاصل از مواد بازیافتی اشاره شده بود، 51/5 درصد از موادی که وارد بخش زباله‌های دفنی شده بودند، بازیافت‌پذیر بودند؛ درحالی‌که این مقدار در سالن کنترل 62/9 درصد بود. این تفاوت نشان می‌دهد پیام بازیافت موجب شده است دانشجویان به‌جای اینکه ضایعات بازیافت‌پذیر را در بخش زباله‌های دفنی بیندازند، مقدار بیشتری از آن‌ها را وارد جایگاه‌ ضایعات بازیافت‌پذیر کنند. وینتریش، نویسنده‌ی مقاله می‌گوید: این نتایج تلویحات مهمی برای شرکت‌ها و سازمان‌های بازیافت دارد. این مطالعات شواهد قانع‌کننده‌ای فراهم می‌کند که نشان می‌دهد وقتی مصرف‌کنندگان از موضوع تبدیل مواد بازیافتی آگاه می‌شوند، بازیافت بیشتری انجام می‌دهند. برجسته‌سازی تبدیل مواد بازیافتی به محصولات جدید باید اولویت این‌گونه مراکز باشد. افزایش بازیافت نه‌تنها مزایای اجتماعی و زیست‌محیطی دارد بلکه مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای تولید پایدار کالاها را در یک اقتصاد چرخشی تأمین می‌کند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

Equalizer plus؛ مداحی را با کیفیت بالا گوش دهید

تجربه جذاب پیاده روی در مریخ با بازی Mars: Mars

معرفی بازی اردوگاه وحشت برای آن‌‌ها که از هیچ چیز نمی‌ترسند!

چرا با افزایش سن چاق می‌شویم؟

نسل جدید تسلا رودستر، سال 2020 راهی نوربرگ رینگ می‌شود

تبلت جدید ال‌ جی با اسنپدراگون 821 عرضه می‌شود

نسخه جدید جدی‌ترین رقیب تلگرام در ایران را روی گوشی‌تان نصب کنید

اپلیکیشنی که در هفته آخر تابستان به کارتان می‌آید

چرا اپل واچ 5 قابلیت ردگیری خواب ندارد؟

چهار مهارت پول‌ساز که می‌توانید در همیارآکادمی یاد بگیرید

بهترین اپلیکیشن برای بازیابی عکس‌های حذف شده از گوشی

معرفی بهترین نرم‌افزار برای تغییر سرعت فیلم‌های ضبط شده

HiPER؛ ماشین حساب مهندسی پیشرفته ویژه دانشجویان

ازراک از مادربورد X570 Aqua رونمایی کرد

کلون‌سازی حیوانات خانگی؛ گام تازه چین در مسیر تجاری‌سازی دانش ژنتیک

پروژکتور لیزری 4K ال‌ جی قیمت ارزان‌تری از تلویزیون OLED دارد

نگاه اولیه به قابلیت‌های Google Camera 7، اپلیکیشن دوربین پیکسل 4 گوگل

Jelly Jump؛ مانع آب شدن ژله بامزه شوید

اپل احتمالا شارژرهای بی‌سیم دوطرفه آیفون‌های جدید را غیرفعال کرده است

مصاحبه با مدیرعامل شرکت Razer؛ از پروژه‌ی آتنا، AMD و ساخت تُستِر تا چرخ‌زدن در فیسبوک

بازی نوستالژی مار نوکیا را در فضایی جدید تجربه کنید

خودرو مفهومی ویژن مرسدس سیمپلکس رونمایی شد

اپل دو ویدئو تبلیغاتی جدید از آیفون 11 پرو منتشر کرد

هفت راز ترید ارزهای دیجیتال از زبان کوین نیک

بهترین سوغات اردبیل کدامند؟

کارت‌های گرافیک پایین‌رده‌ی AMD از قابلیت Radeon Image Sharpening پشتیبانی می‌کند

برنامه به‌روز‌رسانی اندروید 10 برای گوشی‌های هوشمند ریل می اوپو مشخص شد

بازی چالشی و هیجان انگیز Tower With Friends که ساعت‌ها سرگرم‌تان می‌کند

همه‌چیز درباره کرین 990، پردازنده میت 30 هواوی

Sectograph؛ برای آن‌ها که 24 ساعت شبانه روز برایشان کم است

نگاهی به محبوب‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌های هفته دوم شهریور

کارآگاه بازی با چاشنی یادگیری زبان؛ Stranger Cases

Shin Megami Tensei؛ نبرد با شیاطین در محله‌های توکیو

تجربه خلاقانه‌ترین بازی در سبک شوتر با Hero Hunters

یوتیوب نحوه تعیین پربازدیدترین موزیک ویدیوها را تغییر می‌دهد

هر آنچه باید درباره NFC بدانید

اپلیکیشنی که کار کردن با آن برای‌تان گران تمام خواهد شد!

حقایق صومعه گلاتی، شاهکار عصر طلایی گرجستان

A13 بایونیک اپل در سطح عملکرد از کرین 990 هواوی پیشی می‌گیرد

مشخصات سخت‌افزاری احتمالی سرفیس پرو 7 فاش شد

اپلیکیشنی که مزیت اندروید بر iOS را به رخ می‌کشد

فعالیت ویراستاران نیتیو در پلتفرم ایرانی ترجمیک

سامسونگ درحال کار روی قابلیتی مشابه دیپ فیوژن اپل است

بیگانگان ممکن است در گذشته به زمین آمده باشند

اختلال در سیم‌کارت‌های شاتل موبایل و رایتل

War Machines؛ جنگ جذاب تانک‌ها را از دست ندهید

Chessplode؛ شطرنج را به سبکی جدید تجربه کنید

Khan Academy؛ همه چیز را به صورت رایگان بیاموزید

چطور مچ کسانی که قصد فضولی در موبایل‌مان را دارند بگیریم؟

چشمان‌تان را با این اپلیکیشن نجات دهید