پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

آگاهی از محصولات بازیافتی، تمایل برای انجام بازیافت را افزایش می‌دهد فناوري

آگاهی از محصولات بازیافتی، تمایل برای انجام بازیافت را افزایش می‌دهد

  بزرگنمايي:

آریا جوان -  وقتی مردم بدانند که ضایعات بازیافتی قرار است به چه محصولاتی تبدیل شود، با رغبت بیشتری بازیافت را انجام می‌دهند.

پژوهشگران دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا و کالج بوستون به‌تازگی مقاله‌ای در مجله‌ی Journal of Marketing منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد اگر مردم را نسبت‌به محصولاتی که قرار است از مواد بازیافتی تهیه شود، آگاه کنیم، تمایل آن‌ها به تفکیک زباله‌ها و بازیافت بیشتر خواهد شد. درحالی‌که مسئله‌ی پایداری درحال تبدیل شدن به جزء لاینفک بخش خصوصی است، عادت‌های مردم در زمینه‌ی بازیافت ضایعات دچار تغییر نشده است. آمارها نشان می‌دهند که در سال 2015 تنها 25/8 درصد از ضایعات کشور آمریکا و 13 درصد از ضایعات جامد شهری در سطح کل جهان، بازیافت شدند. پژوهشگران در راستای بررسی نحوه‌ی تاثیر تبلیغات مرتبط با بازیافت ضایعات روی رفتار مردم، 6 مطالعه انجام دادند. در اولین مطالعه، از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا مقداری کاغذ باطله را دور بریزند. مقاله‌های مرتبط:
دستیابی به پیشرفتی خیره کننده در تولید پلاستیک‌های بازیافت‌پذیر چرا زباله‌های پلاستیکی بازیافت‌پذیر نیستند؟ نروژ 97 درصد از تمامی بطری‌های پلاستیکی مصرف شده را بازیافت می‌کند
شرکت‌کنندگانی که یک پیام تبلیغاتی را می‌دیدند که در آن گفته می‌شد این کاغذهای باطله به چه محصولاتی تبدیل خواهد شد، درمقایسه‌با افرادی که تنها یک پیام عمومی بازیافت را مشاهده می‌کردند، بازیافت بیشتری انجام می‌دادند. مطالعه‌ی دوم نشان می‌داد شرکت‌کنندگانی که با محصولات تولیدشده از پلاستیک‌های بازیافتی آشنا می‌شدند، نسبت‌به کسانی که تنها از بازیافت شدن این مواد آگاه می‌شدند، تمایل بیشتری به انجام بازیافت داشتند. در مطالعه‌ی سوم، سه پیام مورد مقایسه قرار گرفتند تا نشان داده شود اشاره به تبدیل مواد بازیافتی موجب افزایش بازیافت می‌شود. پژوهشگران دریافتند که پیام تبدیل مواد بازیافتی به محصولات دیگر موجب می‌شود مردم درمورد این موضوع تفکر کنند و بازیافت بیشتری انجام دهند.
پژوهشگران در بررسی‌های خود سه مطالعه‌ی میدانی نیز انجام دادند. در نخستین مطالعه، دو تبلیغ گوگل درمورد بازیافت پارچه‌های جین مورد مقایسه قرار گرفت که در یکی از آن‌ها به محصولات حاصل از بازیافت اشاره می‌شد ولی در دیگری روی محصول حاصل تاکیدی نمی‌شد. میزان توجه کاربران به تبلیغ اول بیشتر بود. در مطالعه‌ی بعدی که قبل از برگزاری یک مسابقه‌ی فوتبال در دانشگاه انجام شد، به طرفداران تبلیغی درمورد بازیافت نشان داده شد. گروه اول از محصولات حاصل از بازیافت ضایعات آگاه شدند؛ درحالی‌که گروه دوم تنها یک پیام تبلیغاتی کلی دریافت کردند. میزان بازیافت ضایعات گروه اول 58/1 درصد بود، درحالی‌که گروه دوم تنها در 16 درصد موارد، ضایعات خود را در جایگاه مربوط‌به زباله‌های بازیافتی قرار دادند. سرانجام یک بررسی در محل‌ جمع‌آوری زباله‌های سالن دانشگاه انجام شد. در سالنی که به محصولات حاصل از مواد بازیافتی اشاره شده بود، 51/5 درصد از موادی که وارد بخش زباله‌های دفنی شده بودند، بازیافت‌پذیر بودند؛ درحالی‌که این مقدار در سالن کنترل 62/9 درصد بود. این تفاوت نشان می‌دهد پیام بازیافت موجب شده است دانشجویان به‌جای اینکه ضایعات بازیافت‌پذیر را در بخش زباله‌های دفنی بیندازند، مقدار بیشتری از آن‌ها را وارد جایگاه‌ ضایعات بازیافت‌پذیر کنند. وینتریش، نویسنده‌ی مقاله می‌گوید: این نتایج تلویحات مهمی برای شرکت‌ها و سازمان‌های بازیافت دارد. این مطالعات شواهد قانع‌کننده‌ای فراهم می‌کند که نشان می‌دهد وقتی مصرف‌کنندگان از موضوع تبدیل مواد بازیافتی آگاه می‌شوند، بازیافت بیشتری انجام می‌دهند. برجسته‌سازی تبدیل مواد بازیافتی به محصولات جدید باید اولویت این‌گونه مراکز باشد. افزایش بازیافت نه‌تنها مزایای اجتماعی و زیست‌محیطی دارد بلکه مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای تولید پایدار کالاها را در یک اقتصاد چرخشی تأمین می‌کند.





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

برنامه سواد رسانه‌ای گوگل، شناسایی اخبار دروغ را به کودکان آموزش می‌دهد

مایکروسافت در حال کار روی تبلتی با پردازنده کوالکام است

چرا خرس قطبی تصویر انکارناپذیر تغییرات اقلیمی است؟

فروش تسلا در غرب اروپا از پورشه پیشی گرفت

داستان پرونده ضد انحصار مایکروسافت و درس‌هایی که از آن می‌گیریم

سامسونگ روی پتنت صفحه نمایش منعطف تاشدنی خمیده کار می‌کند

اینترنت کوانتومی در راه است

تداوم پشتیبانی مایکروسافت و اینتل از لپ‌تاپ‌های هواوی

سامسونگ احتمالا از اپل درخواست غرامت چند صد میلیون دلاری می‌کند

تور مشهد به استانبول؛ پرشین هتل

نگاهی عمیق به خودروهای اسپرت نیسان؛ GT-R، سری Z و سیلویا

نسخه‌ 5G گلکسی اس 10،در عرض 80 روز به رکورد یک میلیون فروش دست یافت

جنگ لفظی بین گوگل و فیسبوک بالا گرفت

کدام مراکز تفلیس را برای خرید انتخاب کنیم؟

پرتاب فالکون هوی و آغاز ماموریت ماهواره‌‌ای جدید با سوخت سبز

همکاری مشترک رایتل و سازمان تامین اجتماعی برای الکترونیکی شدن خدمات

هواوی سرمایه‌گذاری در حوزه‌ 5G را افزایش می‌دهد

جاستین سان برای نهار با وارن بافت 4/57 میلیون دلار می‌پردازد

فیسبوک و گوگل احتمالا به ارائه ارزش داده‌های کاربران مجبور می‌شوند

معتبرترین برندهای پاوربانک در آی تی پاژ

مینی جان کوپر مدل 2020 با هدف رکوردشکنی در نوربرگ رینگ تولید می‌شود

امکان کارت به کارت بانکی در آی گپ از مبدا 8 بانک ممکن شد

قیمت پژو 301 مشخص شد

سومین پرتاب فالکون هوی اسپیس ایکس و حمل 24 ماهواره به مدار

گوگل پلی مملو از هزاران اپلیکیشن تقلبی با عملکردهای مخرب است

آشنایی با سری جدید کارت‌های گرافیک Super انویدیا؛ فراتر از گذشته

نسخه بتای عمومی iOS 13 ،iPadOS 13 و macOS کاتالینا منتشر شد

ماهواره‌های جاسوسی وسعت ذوب یخچال‌های هیمالیا را نشان دادند

معافیت تسلا از تعرفه واردات آلومینیوم از ژاپن

نیوساد، پخش و تولید انواع چمن مصنوعی ورزشی و تزیینی

آپدیت مه ویندوز 10 برای سرفیس بوک 2 مشکل‌ساز شد

اسفنج آشپزخانه؛ راه‌حل مقاومت آنتی‌بیوتیکی

به‌روزرسانی نسخه‌های بعدی فایرفاکس با کمک BITS مایکروسافت

دشوارترین چالش‌هایی که خلبان‌ها با آن‌ها مواجه می‌شوند

بهترین نماهای پانوارامیک از استانبول را کجا ببینیم؟

اپل و گوگل، باارزش‌ترین برندهای جهان در صنعت اینترنت بی‌سیم

بیوگرافی ارنست رادرفورد، پدر فیزیک و شیمی هسته‌ای

هواوی نبرد رسانه‌ای در جنگ سرد فناوری را شروع کرد

تاثیر فناوری‌های چاپ سه‌بعدی روی جراحی‌های آینده

آمریکا خواستار تولید سخت‌افزارهای 5G خارج از چین شده است

آمادگی هیوندای جنسیس برای رقابت با تسلا در تولید خودروی الکتریکی

بیل گیتس واگذاری عرصه به گوگل و اندروید را بزرگ‌ترین اشتباه عمرش می‌داند

خرید خانه در سه قدم با هومینگ

آیا نگه‌داشتن عطسه خطرناک است؟

هنگام غش کردن، در بدن و مغز چه اتفاقی می‌افتد؟

شیائومی CC9 یازده تیرماه معرفی می‌شود

رزبری پای 4 با پشتیبانی از 4K و 4 گیگابایت رم با قیمت 35 دلار معرفی شد

اوپو، نخستین گوشی هوشمند جهان با فناوری دوربین سلفی زیر نمایشگر را معرفی می‌‌کند

می بند 4 شیائومی در کمتر از ده روز فروش میلیونی را تجربه کرد

هشدار اپل به کاربران درباره کلاهبرداری گیفت کارت آیتونز