آریا جوان

آخرين مطالب

توصیه‌های تکیز برای پیشگیری از آلوده‌شدن گوشی‌های هوشمند به بدافزار فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان -  برخلاف اندروید که پلتفرم بازی دارد و با تناوب کمتری به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را دریافت می‌کند، iOS پیرو سیاست خاصی به‌نام «باغ محصور» است که به موجب آن، هر اپلیکیشن پیش از عرضه در اپ‌استور به‌دقت بررسی می‌شود تا مبادا بدافزاری ازطریق آن به گوشی کاربران راه پیدا کند.

آن‌طورکه کارشناسان تکیز می‌گویند، iOS اپل کاملا دربرابر نفوذ ایمن نیست. دلیل این مدعا را می‌توان حمله‌ی وسیع XCodeGhost دانست که در سال 2015 علیه برخی کاربران چینی صورت گرفت و بیش از 39 اپلیکیشن اپ‌استور ازجمله نسخه‌های قدیمی‌تر وی چت را آلوده کرد. علائم حمله بدافزاری به آیفون چیست؟
نفوذ ویروس به کامپیوترها به‌راحتی تشخیص‌دادنی است. در این مواقع، معمولا صدها پنجره پاپ‌آپ آزاردهنده را روی صفحه‌ی مانیتور می‌بینید یا متوجه هنگ‌کردن تصادفی و متناوب آن خواهید شد. بااین‌حال، شناسایی ویروس روی گوشی هوشمند شاید دشوارتر از این باشد. درواقع، ممکن است بدافزاری در پس‌زمینه‌ی گوشی مشغول فعالیت باشد که عملکرد آن را مختل کند و شما متوجه نشوید. ازجمله نشانه‌های مهم آلوده‌شدن گوشی هوشمند می‌توان به کُندشدن فعالیت آن یا خالی‌شدن یک‌باره‌ی باتری یا افت ناگهانی و درخورتوجه عملکرد گوشی اشاره کرد. یکی دیگر از نشانه‌هایی که می‌تواند دال بر وجود ویروس در گوشی هوشمند شما باشد، افزایش میزان مصرف دیتاست. این نشانه می‌تواند به‌دلیل فعالیت ویروس در پس‌زمینه اتفاق بیفتد که البته از آن آگاه نیستید و همچنین تلاش گوشی شما برای اتصال به اینترنت و ارسال اطلاعات حساس شما برای هکرها. بنابراین، افزایش عجیب هزینه‌های ماهانه‌ی شما می‌تواند نشانه‌ای دال بر وجود ویروس باشد؛ چراکه برخی بدافزارها می‌توانند با ارسال پیامک‌های انبوه از گوشی شما آن‌هم بدون اطلاعتان درآمدزایی کنند.
چطور ویروس را از آیفون خود پاک کنیم؟
همان‌طورکه دادیم، بدافزارهای iOS کمیاب‌تر از بدافزارهای اندرویدی هستند؛ اما همچنان احتمال نفوذ آن‌ها به آیفون وجود دارد. درواقع، هکرها با اضافه‌کردن کدهای مخرب به اپلیکیشن‌های مدنظرشان، آن‌ها را آلوده می‌کنند. کاربرانی که گوشی‌های خود را جیلبریک کرده‌اند، ممکن است ناخواسته آن اپ آلوده را دانلود کنند. خبر خوشحال‌کننده این است که ساختار سندباکس‌شده‌ی iOS که دسترسی هر اپلیکیشن را محدود می‌کند، از گسترش بدافزارها در دستگاه‌های موبایل و آلوده‌سازی اپ‌های دیگر یا سیستم‌عامل جلوگیری می‌کند. این، یعنی در iOS به‌راحتی می‌توان متوجه شد اپ آلوده‌ای که باعث اختلال در عملکرد گوشی شده، کدام است و تنها در مواقعی که اپلیکیشن باز باشد، دچار مشکل می‌شوید. برای پاک‌سازی آن اپ نخست باید در اپ‌استور به‌دنبال نسخه‌ی جدیدی از آن بگردید؛ چراکه این احتمال می‌رود که اپل برنامه‌ی مخرب را شناسایی و مشکل را در به‌روزرسانی جدید رفع کند. اگر نسخه‌ی جدید را پیدا نکردید، باید اپ مدنظر را مستقیما Uninstall و پاک کنید. اگر ویروس مدنظر با هدایت شما به صفحه‌ی وب مملو از اسپم خود را آشکار کرد، ممکن است لازم باشد تاریخچه‌ی سافاری و دیتای خود را پاک کنید. نکاتی برای ایمن نگه‌داشتن گوشی‌های هوشمند
مؤثرترین راه برای حفاظت از گوشی‌های هوشمند دربرابر بدافزار، برداشتن گام‌های پیشگیرانه به‌منظور کاهش احتمال آلودگی است. این نکات شما را برای این منظور راهنمایی می‌کنند: از هات‌اسپات‌های وای‌فای عمومی دوری کنید برای دسترسی به اطلاعات حساس خود از وای‌فای‌های عمومی استفاده نکنید؛ چراکه هکر ممکن است بتواند ارتباطات شما را ازطریق حمله‌ی مرد میانی رهگیری کند. خودداری از جیلبریک یا روت گوشی در نظر داشته باشید با این کار مکانیسم حفاظتی اپل یا گوگل را از بین می‌برید و خود را دربرابر اپ‌های مخرب آسیب‌پذیر می‌کنید. دانلود اپلیکیشن‌های موردنیاز فقط از اپ‌استورهای رسمی اگر فقط از اپ‌استورهای رسمی استفاده کنید، احتمال دانلود برنامه‌های مخرب بسیار کم می‌شود. به‌روزرسانی مستمر سیستم‌عامل مطمئن شوید به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را به‌صورت مستمر روی گوشی خود نصب می‌کنید. این کار خطر نفوذ هکرها را به‌حداقل می‌رساند. رمزگذاری دستگاه‌ها رمزگذاری گوشی‌ها فایل‌های شما را به‌گونه‌ای باهم ادغام می‌کند که تنها شخص شما امکان دسترسی به آن‌ها را داشته باشد. بدین‌ترتیب، هرزمان که بخواهید از گوشی خود استفاده کنید، باید رمزعبور را وارد کنید تا فایل‌ها را رمزگشایی کنید. بررسی مجوزهای دسترسی مجوزهای دسترسی اپلیکیشن‌ها خود را در تنظیمات حریم خصوصی بررسی و هر مجوز غیرضروری را لغو کنید.
نگران نباشید، «تکیز» اینجا است
خدمات تکیز، تعمیر گوشی های هوشمند در محل مشتری است. تعمیرات با استفاده از قطعات اصل دارای ضمانت‌نامه 12 ماهه انجام می‌گیرد. خدمات حرفه‌ای ما موردپسند کاربرانی است که امنیت اطلاعات، کیفیت خدمات و سرعت دریافت خدمات برایشان اولویت بیشتری دارد. این خدمات را کارشناسان دارنده‌ی گواهی‌نامه بین‌المللی ارائه می‌‌کنند. برای استفاده از خدمات تعمیر تکیز یا دریافت اطلاعات بیشتر دراین‌باره می‌توانید به وب‌سایت تکیز به آدرس www.techys.me مراجعه کنید یا با شماره 02172912 تماس بگیرید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/123258/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

تقویت میل جنسی با 5 خوراکی پرطرفدار

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

اگر از تبلیغات داخل سیستم عامل متنفرید ویندوز 11 را آپدیت نکنید!

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

تمجید دل‌پیرو از بلینگام؛ جود استثنایی است

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

تعداد کاربران فعال اسپاتیفای 19 درصد رشد کرد

هوش مصنوعی شیطانی هم ساخته شد!

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

ازدواج با خانواده پرجمعیت خوب است یا بد؟

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

صحبتهای امین میرزازاده قهرمان مسابقات جهانی کشتی فرنگی در سال 2023

گل اول شفیلد توسط بوگل در دقیقه 35

تقدیر‌ از تیم ملی هاکی داخل سالن بانوان

رزا ابراهیمی برترین ورزشکار پارالمپیکی سال

گل اول منچستریونایتد توسط هری مگوایر در دقیقه 42