آریا جوان

آخرين مطالب

درخواست کمک دانشمندان انگلیسی از ثروتمندان برای مقابله با تغییرات اقلیمی فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - دانشمندان انگلیسی در نامه‌ای سرگشاده به ثروتمندترین سرمایه‌گذاران و خانواده‌های این کشور، خواستار افزایش فوری میزان سرمایه‌گذاری برای مقابله با تغییرات اقلیمی و پیامدهای آن شدند.

تعداد 11 نفر از پژوهشگران برجسته انگلیسی در نامه‌ای سرگشاده به 100 نفر از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران خَیر کشور و همچنین 100 خانواده که ثروتمند‌ترین خانواده‌‌های این کشور محسوب می‌شوند، از آن‌ها خواسته‌اند سرمایه‌گذاری برای مقابله با تغییرات اقلیمی را در اقدامی فوری و بدون فوت وقت افزایش دهند. نویسندگان این نامه که کریس راپلی از کالج دانشگاهی لندن و دیوید کینگ، مشاور علمی سابق دولت انگلستان نیز در جمع آن‌ها حضور داشته‌اند، در ابتدای نامه اذعان کردند که یادداشتی مشابه آن هرگز نوشته نشده و این نخستین بار است که جامعه‌ی علمی چنین نامه‌ای به سرمایه‌‌گذاران می‌نویسند. در نامه‌ی مذکور گفته شده در‌حال‌حاضر بودجه‌ای که از محل سرمایه‌گذاری‌های بشردوستانه در انگلستان به مقابله با تهدیدهای تغییرات اقلیمی اختصاص داده می‌شود، کمتر از دو درصد است که رقم بسیار ناامید‌کننده‌ای محسوب می‌شود. مقاله‌های مرتبط:
سرمایه‌گذاری بیل گیتس برای مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوا سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر و تاثیر آن در بهبود محیط زیست و اقتصاد
آنجلا تری، سرپرست نویسندگان نامه و مدیرعامل اتحادیه‌ی اقلیم (متشکل از 1700 عضو که شامل اعضای شهرداری‌های مناطق مختلف 26 کشور اروپایی و همچنین جمعی از فرمانداران، اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد و سایر سازمان‌های فعال در زمینه‌ی مقابله با تغییرات اقلیمی می‌شوند)، معتقد است که این میزان از سرمایه‌گذاری واقعاً کافی نیست و باید حداقل 10 درصد از سرمایه‌گذاری‌های بشردوستانه به این کار اختصاص داده شود. او در این مورد می‌گوید: ما از سرمایه‌داران خواسته‌ایم که منابع مالی در اختیار خود را با شیوه‌های مختلف ازجمله کمک‌های مالی، تخصیص‌دادن ثروت شخصی یا اعطای امتیاز، برای پایان این بحران زیست محیطی صرف کنند. به‌نظر مسئولان شبکه‌ی سرمایه‌گذاران محیط‌زیست، مقابله با تغییرات اقلیمی هدف بزرگی است و ارزش تخصیص 105 میلیون پوند از کل سرمایه‌ و اعتبارات چهار میلیارد پوندی اختصاص‌داده‌شده به محیط‌زیست را دارد. درضمن طبق گفته‌ی مسئولان این سازمان، بخش اعظمی از این سرمایه‌ی میلیاردی به‌جای مقابله با تغییرات اقلیمی، صرف حفاظت از محیط‌زیست می‌شود.
نامه‌ی اخیر به امضای دیوید کینگ، مشاور علمی ارشد سابق دولت انگلستان نیز رسیده است تغییرات اقلیمی مردم را فقیرتر می‌کند
به‌نظر تری، ابتدا باید موضوع تغییرات اقلیمی و چگونگی تاثیر آن روی افراد، خانواده‌ی آن‌ها و ثروت‌شان را بررسی کرد. ممکن است تغییرات اقلیمی برای برخی از افراد چندان مهم نباشد و تنها آینده‌ی فرزندانشان را تحت‌تأثیر قرار دهد، اما برای برخی دیگر به‌معنای تهدیدی بزرگ برای ثروت‌شان است. طبق گزارشی که سازمان ملل هفته‌ی گذشته منتشر کرد، تأخیر در اجرای سیاست‌های مقابله با تغییرات اقلیمی می‌تواند به تحمیل هزینه‌ای معادل با 1 ٫2 تریلیون دلار به بزرگ‌ترین و مطرح‌ترین شرکت‌های جهان در 15 سال آینده منجر شود. گرمایش جهانی می‌تواند خسارت 10 ٫7 تریلیون دلاری به اقتصاد جهان وارد کند
همچنین در این گزارش گفته شده در‌صورتی‌که گرمایش جهانی رخ دهد و دمای جهانی به میزان 1 ٫5 درجه سانتی‌گراد افزایش یابد، بیش از 13 ٫2 درصد از ارزش سبد سهام (ترکیب مناسبی از سهام و سایر دارایی‌ها) در معرض خطر قرار خواهد گرفت. طبق اطلاعات ذکر‌شده در این گزارش، باتوجه‌به اینکه ارزش دارایی‌های تحت مدیریت 500 نفر از بزرگ‌ترین مدیران سرمایه‌گذار جهان 81/2 تریلیون دلار است، زیان ناشی از گرمایش جهانی 10 ٫7 تریلیون دلار خواهد بود. قطعا چنین خسارت گسترده‌ای، لطمه بزرگی به دارایی‌های ثروتمند‌ترین افراد جهان وارد خواهد کرد.
تاثیر بسیار زیاد نامه برای افزایش سرمایه‌گذاری
سوفی مارپل، بنیان‌گذار مؤسسه‌ی خیریه‌ی گاور استریت، در واکنش به این نامه اذعان کرد که مؤسسه‌ی او قبلا برای مقابله با تغییرات اقلیمی هیچ اقدامی انجام نداده و این نامه او را شگفت‌زده کرده است. وی در ادامه اضافه کرد: ما احساس می‌کنیم این کار وظیفه‌ی ما است و متعهد می‌شویم که بخش درخورتوجهی از سرمایه‌ی خود را به فعالیت‌های مرتبط‌با محیط‌زیست اختصاص دهیم و در این مسیر به سمت جلو حرکت کنیم. این نامه به ما نشان داد که بین سرمایه‌گذاری در زمینه‌ی محیط‌ز یست و فعالیت‌های بشردوستانه‌ی اجتماعی، هیچ مرزی نباید وجود داشته باشد. مؤسسه‌های دیگر نیز حمایت خود را از این رویکرد نشان داده‌اند. سخنگوی سازمان غیرانتفاعی ولکام تراست که سازمانی خیریه با هدف پژوهش درباره‌ی داروهای زیستی است نیز اعلام کرده که مسئولان این مؤسسه قصد دارند فعالیت‌های خود را برای ایجاد ارتباط بین دو حوزه‌ی سلامت انسان و اقلیم گسترش دهند. سخنگوی مؤسسه‌ی خیریه‌ی سیگرید راوسینگ تراست با اینکه هنوز نامه‌ی دانشمندان را دریافت نکرده، اذعان کرده است که مسئولان این مؤسسه به رویکردهای مرتبط‌با وابستگی متقابل بین انسان و طبیعت، علاقه‌مند هستند و این رویکردها می‌توانند به تغییرات نظام‌مند منجر شوند.
سیگرید راوسینگ، بنیان‌گذار خیریه‌ی سیگرید راوسینگ تراست، یکی از بزرگ‌ترین موسسات خیریه‌ی جهان البته سخن‌گویان مؤسسه‌های دو نفر از ثروتمند‌ترین میلیاردهای انگلستان، یعنی برادران هیندوجا و جیم رادکلیف، هنوز درباره‌ی نامه‌ی دانشمندان و درخواست آن‌ها اظهارنظر نکرده‌اند. در این نامه، برای آن دسته از سرمایه‌گذاران و خیّرینی که هنوز به فراخوان مبارزه با تغییرات اقلیمی نپیوسته‌اند، راه‌حلی مناسب و کلی برای تمام زمینه‌ها ارائه نشده است. در نامه توصیه شده است که سرمایه‌گذاران باید موضوعات مختلفی را درنظر بگیرند؛ از جنبش‌های اجتماعی و جامعه‌ی مدنی گرفته تا سرمایه‌گذاری درزمینه‌ی فعالیت‌های پژوهشی و مبتکرانه، اختلافات قضایی و آموزش عمومی. طبق گفته‌ی تری، بررسی و نگاه به موضوعاتی که به آن‌ها توجه می‌کنید، به موقعیت جغرافیایی ثروتمندان و مکان سرمایه‌گذاران وابسته به آن‌ها بستگی دارد و هیچ یک از ابعاد زندگی افراد از تأثیرات تغییرات اقلیمی مصون نخواهند ماند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/124040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

جزئیات دیدار امیرعبداللهیان با دبیرکل سازمان ملل

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

چرا به شاهد 136، «کلاشنیکف دنیای پهپاد‌ ها» می گویند؟

وزیر ارتباطات: یک‌سوم کشور به زیرساخت‌های فیبرنوری مجهز شدند

ساخت تصویر متحرک 3 ثانیه‌ای در پیام‌رسان پیش‌فرض اندروید امکان‌پذیر می‌شود

طراحی جلویی شیائومی Civi 4 در کنسول گوگل پلی مشاهده شد

گیر افتادن گربه‌ای در سیل دبی

نماهنگ «تنبیه متجاوز»

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می شود؟

علاقه شدید «لیلا حاتمی» به سبک فیلمسازی پدرش

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی