آریا جوان

آخرين مطالب

پرواز دختران در آسمان بدون ابر خلبان قلابي دختران

  بزرگنمايي:

در پي شکايت هاي مشابه تعدادي از زنان جوان در خصوص اينکه فردي حدودا 40 ساله از طريق سايت هاي همسريابي با آنها آشنا و خود را بنام وکيل ، خلبان و ديگر عناوين دولتي معرفي و نهايتا به بهانه سرمايه گذاري از آنها پول دريافت و متواري شده ، پرونده اي در دادسراي ناحيه 4 تهران بزرگ تشکيل و پرونده جهت رسيدگي در اختيار پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت .

با حضور مالباختگان در پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ، آنها در اظهارات خود عنوان کردند فردي به بهانه ازدواج و از طريق سايت هاي همسريابي با آنها آشنا و پس از جلب اعتماد ، به بهانه هاي مختلف سرمايه گذاري ازجمله "پيش خريد واحدهاي مسکوني" اقدام به دريافت مبالغ ميليوني از آنها نموده و پس از دريافت مبالغ ميليوني متواري شده است .

يکي از مالباختگان در اظهاراتش به کارآگاهان گفت : مدتي پيش در يکي از سايت هاي همسريابي با مردي بنام "کسري" آشنا شدم ؛ او خودش را مهندس هوافضا و در ادامه خلبان معرفي کرد و با چرب زباني توانست تا اعتمادم را جلب کند و براي همين شماره تماس خود را به او داده تا با يکديگر آشنا شويم . مدتي پس از آن ، کسري با من تماس گرفت و قرار ملاقات گذاشت ؛ بعد از اينکه چند بار همديگر را ديديم ، کسري براي خواستگاري به خانواده ام مراجعه کرد و آنها نيز باور کردند که او واقعا خلبان است و براي همين با ازدواجمان موافقت کردند . در آن زمان تصور مي کردم که در کنار کسري خوشبخت خواهم شد غافل از اينکه او يک کلاهبردار بود . اين مرد چند روز بعد از خواستگاري با من تماس گرفت و مدعي شد که از طرف محل کارش خانه هايي با قيمت ارزان در اختيارشان قرار داده اند که اگر بخواهم مي توانم با پيش خريد يکي از آنها اقدام به سرمايه گذاري کنم . آنروز وسوسه شدم که يکي از واحدها را خريداري کنم و قرار شد در مرحله اول مبلغ 7 ميليون تومان پرداخت کنم تا کسري کارهاي اداراي پيش خريد آپارتمان را انجام دهد اما بعد از پرداخت اين مبلغ ، ناگهان کسري به طرز عجيبي ناپديد شد و ديگر پاسخگوي تماس هاي من نبود . وقتي راهي محل کارش شدم ، فهمديم که کسي با مشخصات کسري در آنجا کار نمي کند و آنزمان بود که فهميدم فريب يک کلاهبردار را خورده ام .

يکي ديگر از شکات که به نسبت ديگر شکات پرونده مدت زمان آشنايي بيشتري با فردي به نام کسري داشت ، در اظهاراتش گفت : از ابتداي سال 1390 و از طريق سايت همسريابي با فردي آشنا شدم که ابتدا خود را وکيل و به اسم "کسري سعادت" معرفي و درخواست آشنايي و ازدواج با مرا نمود . اينجانب با خانواده ام در اين مورد صحبت کرده و پدرم از کسري و آدرس هايي که داده بودند تحقيق کرده اما به جايي نرسيدند . بعد از حدودا دو ماه از آغاز آشنايي من و کسري ، وي خود را شاغل در يکي از ارگان هاي مهم دولتي معرفي و پس از آن به بهانه هاي مختلف شروع به گرفتن مبالغي از من کرد . ابتدا جهت سهولت در ازدواج ، پيشنهادات ايشان در خصوص نياز پولي جهت رفتن به مأموريت ، آزاد کردن مدارک ، آزاد کردن حساب بانکي و ... را پذيرفته اما پس از گذشت مدتي ، کسري با تهديد شروع به اخاذي از بنده کرد. اما هميشه هدف خود را ازدواج مي دانست و مي گفت حتما بايد با من ازدواج کند و حتي اگر خواستگار داشته باشم ، آن خواستگار را خواهد کشت و به طور کل 18 ميليون تومان از من اخاذي کرد و علاوه بر آن مشکلات فراواني براي من و خانواده ام ايجاد کرد.

با توجه به شيوه و شگرد متهم پرونده در فريب دختران جوان و دريافت وجوه ميليوني در قالب کلاهبرداري و يا اخاذي ، کارآگاهان اطمينان پيدا کردند که اين شخص مي بايست يک مجرم حرفه اي در زمينه جعل عناوين و کلاهبرداري باشد ؛ لذا بانک اطلاعاتي مجرمين سابقه دار مورد بررسي قرار گرفت و تمامي شکات پرونده موفق به شناسايي يکي از مجرمين سابقه دار به نام محمدرضا ( متولد 1350 ) شدند .

سوابق و تعدد جرايم "محمدرضا" نشان مي داد که وي از سال 1370 ، يازده بار به اتهام ارتکاب جرايم مختلف جعل عناوين ، خيانت در امانت ، جعل مدارک شناسايي و هويتي ، سرقت ، کلاهبرداري ( چندين سابقه در سال هاي مختلف ) ، استفاده از اسناد مجعول ، غصب عناوين دولتي و فريب در ازدواج ، اخاذي و تحصيل مال نامشروع دستگير و روانه زندان شده است .

با شناسايي متهم از سوي شکات پرونده مشخص شد که "محمدرضا " با جعل عناوين مختلف بويژه معرفي خود تحت عنوان "خلبان" و با اسامي مختلف مجعول "کسري سعادت" ، "عليرضا عليپور" و "رضا سعيدي" ، ابتدا از طريق سايت هاي همسريابي طرح آشنايي با شکات کرده و علاوه بر سوء استفاده از اعتماد اين افراد ، اقدام به دريافت مبالغ مختلف از آنها کرده است .

در ادامه رسيدگي به پرونده و با انجام اقدامات گسترده پليسي و در شرايطي که متهم هيچگونه محل و نشاني مشخصي از محل سکونت خود به جاي نگذاشته بود ، سرانجام کارآگاهان موفق به شناسايي محل تردد وي در پارک الغدير منطقه يافت آباد شده ، اين محل را تحت مراقبت هاي پليسي قرار داده و سرانجام موفق به دستگيري محمدرضا شدند .

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافي ، رئيس پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ ، با اعلام اين خبر گفت : با توجه به سوابق متعدد متهم در زمينه ارتکاب جرايم مختلف کلاهبرداري ، اخاذي و فريب دختران ازدواج و ارتکاب ديگر جرايم ، قرار قانوني از سوي قاضي صادر و متهم جهت انجام تحقيقات تکميلي و شناسايي ساير جرايم ارتکابي در اختيار پايگاه پليس آگاهي قرار گرفته است ؛ لذا از کليه شکات احتمالي دعوت مي شود تا جهت پيگيري شکايات خود به پايگاه چهارم پليس آگاهي تهران بزرگ واقع در سيدخندان – خيابان ابوذر غفاري – بالاتر از بيمارستان رسالت – جنب کلانتري 120 مراجعه کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/1242/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سامسونگ احتمالاً کشوی عمودی برنامه ها را با One UI 7 ارائه خواهد کرد

سقوط یک تریلی از روی پل در چین

عملیات نجات دلفین از کانال آبیاری

حق پرخاش نداری!

قرمز شدن آب دریا با بارش باران در جزیره هرمز

من افسار زدم به خواستگارت!

اسلحه مادری ماجرای یک عشق مادرانه است

رودیگر خطاب به دوربین بعد از برد در بازی دیشب؛ الله اکبر

رقابت ستاره‌های لیگ برای کسب 3 عنوان

ترکیب رضا عنایتی برای تقابل خاص

ترجیح می‌دهم وینیسیوس در تیمم باشد تا هالند

اتفاقات شائبه برانگیز در لیگ دو

آشنایی با اولین گلزن ایران در جام ملت‌های 2024 تایلند

درخشش پسر دهه هشتادی شمسایی

حضور مربی تیم ملی در ورزشگاه دستگردی

وعده امباپه؛ بهترین کیلیان در نیمه‌نهایی

انتقاد عباس عبدی از گشت ارشاد

بیانیه ضد ایرانی آمریکا و متحدانش برای تقویت روحیه رژیم صهیونیستی

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

حکمت/ حق را به باطل نفروشید

داستانک/ ماجرای مرد ساعت ساز

منارجنبان یکی از آثار تاریخی اصفهان

بازی دیدنی امیر آقایی در "بدون تاریخ بدون امضا"

توضیحات امیرعلی نبویان در اتباط با ادامه دادن ارتش سری

زنوزی: سرمربی جدید تراکتور خارجی خواهد بود

نساجی چشم انتظار پیروزی پرسپولیس

دومین پیروزی تیم هاکی روی یخ آیس باکس در کاپ آزاد ترکمنستان

چهار ستاره ملی‌ پوش در قلاب تراکتور

جوری که برناردو دروازه رو دیشب موقع پنالتی دید

سالگرد درگذشت دست‌ نشان با حضور کادرفنی نساجی

بلینگام: هر تیمی جز رئال جلوی سیتی نابود می‌شد

ترکیب تیم مسعود شجاعی برای دربی کوچک

پیش بینی عجیب و غریب مایکا ریچاردز از یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان

تغییر شیوه برگزاری بازی‌های جام حذفی انگلیس از فصل آینده

نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی

ایران: درصورت تهدید دشمن، تجدید نظر در دکترین هسته‌ای محتمل است

روایت مجری صدا وسیما بعد از دیدار با سردار حاجی زاده

روایت جدید معاریو از عملیات ایران: درصد رهگیری 84 درصد بود نه 99 درصد

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

شبیه‌ساز بازی Delta برای آیفون منتشر شد

شکوهِ آینه کاری در کاخ گلستان

قابی زیبا از طبیعتِ بهاری استان گلستان

آبشار تارم، در شهرستان نی ریز استان فارس

راه آهن زیبای سیستان بلوچستان

گوناگون/ عجیب‌ترین اسکناس‌های دنیا را بشناسید

ورود هولناک سیلاب به داخل فروشگاه ها در دبی

بهار زیبای هورامان در استان کردستان

بگو ببینم رو نمازت غیرت داری؟

کیسه هوا موتورسوارها چگونه عمل می کند؟

آبشار اسکوگافوس؛ جاذبه اصلی روستای اسکوگار در ایسلند