نتایج مسابقه انتخاب مردمی لومیکس سال 2018 برای عکاسی از حیات وحش فناوری بزرگنمايي: آریا جوان - مسابقهی عکاسی حیاتوحش بهمدت 54 سال در حال برگزاری است. این رقابت با هدف به نمایش گذاشتن بهترین عکاسی از طبیعت توسط موزهی تاریخ طبیعی بنیان نهاده شده است.بهعنوان بخشی از مسابقهی انتخاب مردمی لومیکس (Lumix)، موزهی تاریخ طبیعی فهرستی از 25 عکس از بهترین عکسها را که بیشتر از 45 هزار رای توسط عکسان حرفهای و آماتور در سراسر دنیا بهدست آوردهاند، به نمایش گذاشته است. مسابقهی انتخاب مردمی لومیکس (The LUMIX People"s Choice Award) از روز دوشنبه پنجم فوریه 2019 (16 بهمن 1397) آغاز شد. نمایشگاهی از عکسهای شرکتکننده در این مسابقه در موزهی تاریخ معاصر به تاریخ 30 ژوئن 2019 (9 تیر 1398) برگزار خواهد شد. قیمت بلیط ورودی برای کودکان 8 پوند، برای بزرگسالان 13.5 پوند و برای خانوادهها بین 28 تا 38 پوند خواهد بود. مقالههای مرتبط: زیباترین تصاویر حیات وحش در سال 2017 در این مقاله با شاتر همراه باشید تا این فهرست 25 عددی را همراهبا توضیحاتی در مورد هر عکس با هم مرور کنیم. Above عکاس: آنا هنلی (Anna Henly) انگلستان این عکس از داخل هلیکوپتر گرفته شده است. این درخت تنها، در زمینی رهاشده در حاشیهی جنگلی استوایی در کاوای (Kauai) هاوایی قرار دارد. خطوط شخمزدهی زمین با زیبایی طبیعیِ شاخههای وحشی و سرکش یک درخت درهم تنیده شده است. دوربین کانن EOS 5D Mark II + لنز ای اف 200-70 میلیمتری F2.8 L IS USM بهکاررفته در 130 میلیمتری؛ 1/2500 ثانیه در گشودگی دیافراگم 2.8؛ ایزو 400. Ice and Water عکاس: آودون لی دال (Audun Lie Dahl)، نروژ رودخانهی یخی براسولبرین (Bråsvellbreen) از یکی از کوههای یخی که در مجمعالجزایر اسوالبارد (Svalbard) در نروژ سرچشمه میگیرد و به سمت جنوب جاری میشود. در محل پیوستن این رود به دریا، دیوارهی یخی چنان بلند است که تنها آبشارها را میتوان دید، درنتیجه، آودون از یک پهباد برای خلق چنین چشمانداز خارقالعادهای استفاده کرده است. دوربین DJI Phantom 4 Pro + لنز 24 میلیمتری؛ 1/120 ثانیه در گشودگی دیافراگم 6.3؛ ایزو 100. پانوراما از سه عکس. Family Portrait عکاس: کانر استفانیسون (Conner Stefanison)، کاناداجغدی خاکستری به همراه جوجههایش در بالای درخت صنوبری در کاملوپس (Kamloops) کانادا نشستهاند. آنها در تمام طول مدتی که کانر در بالای درختی 50 فوتی (15 متری) در طول فصل آشیانهسازی پنهان شده بود، تنها دو بار به او نگاه کردند. دوربین کانن 1D Mark IV+ لنز کانن 500 میلیمتری با F4 IS؛ 1/200 ثانیه در F7.1؛ ایزو 1250؛ مونوپاد مانفروتو (Manfroto) Curious Encounter عکاس: کریستونبال سرانو (Cristonbal Serrano)، اسپانیا مواجههی نزدیک با یک حیوان در پهنای سرزمینهای وحشی قطب جنوب پدیدهای کاملا اتفاقی بهشمار میآید. ازاینرو، کریستونبال از دیدار ناخودآگاه خود با یک فوک بیرون جزیرهی کوورویل (Cuvervile) در قطب جنوب به وجد آمده بود. این موجودات کنجکاو از گونههای حفاظتشده هستند و تنها درحضور چند گونهی معدود از شکارچیان زندگی میکنند. دوربین کانن EOS 5D Mark IV + لنز کانن 15-8 میلیمتری EF F4L Fisheye USM؛ 1/250 ثانیه در F8؛ ایزو 160؛ غلاف و فلاش Seacam. Bond Of Brothers عکاس: دیوید لوید (David Lloyd)، نیوزلند/بریتانیا این دو شیر بالغ که احتمالا برادر هستند، پس از ملاقات با یکدیگر و پیش از آرامگرفتن، به مدت 30 ثانیه صورت خود را به هم مالیدند. بیشتر مردم هرگز شاهد چنین صحنهای نخواهند بود و دیوید مفتخر به تجربه و ثبت چنین لحظهای شد. دوربین نیکون D800E + لنز 400 میلیمتری با F2.8؛ 1/500 ثانیه در F4.8؛ ایزو 500. Clam Close-up عکاس: دیوید باریو (David Barrio)، اسپانیا این عکس ماکرو از یک صدف رنگینکمانی در دریای سرخ جنوبی واقع در مارسا علم (Marsa Alam) در مصر گرفته شده است. خانهی این صدفها در میان مرجانها است، جایی که در آن آشیانه میسازند و رشد میکنند. مدتی طول کشید تا دیوید به صدف نزدیک شود، او میترسید صدف حرکاتش را حس کرده باشد و بسته شود. دوربین نیکون D7100- لنز 105 میلیمتری + لنز Saga با دیوپتر 10؛ 1/180 ثانیه در F27؛ ایزو 200؛ غلاف ایزوتا (Isotta)؛ 2 عدد استروب. Painted Waterfall عکاس: ادواردو بلانکو (Eduardo Blanco)، مندیزابال (Mendizabal)، اسپانیا زمانیکه خورشید از حفرهای در صخره به پای آبشار لافورادادا (La Foradada) در کاتالونیای اسپانیا بتابد، حوض زیبایی از نور ایجاد میکند. گویی پرتوهای نور روی آبشار نقاشی کرده و تصویری اینچنین جادویی خلق شده است. دوربین کانن 5D Mark III + لنز 105-24 میلیمتری با F4؛ 30 ثانیه در F9؛ فیلتر خاکستری خنثی؛ سه پایه. Ambush فدریکو ورونسی (Federico Veronesi)، کنیا در صبحی گرم در چشمههای چیتاکی (Chitake)، واقع در پارک ملی مانا پول (Mana Pool) که در زیمبابوه قرار دارد، فدریکو شیر مادهی پیری را تماشا میکرد که از ساحل رودخانه به سمت پایین میآمد. او در کمین بود تا به هر حیوانی که نزدیک بستر رود میشود، حمله کند. دوربین نیکون D810 + لنز 400 میلیمتری با F2.8؛ 1/1000 ثانیه در (F5 (-1e/v؛ ایزو 140. Teenager عکاس: فرانکو بانفی (Franco Banfi)، سوییس فرانکو قصد داشت به داخل دومینیکا (Dominica) در دریای کارائیب شیرجه بزند که این وال نر را درکنار وال ماده دید. متاسفانه بچهی وال ماده مدام مزاحم میشد و وال نر چابک، پیوسته از بچهی وال ماده دوری میکرد. دوربین کانن 1DX Mark II + لنز 15-8 میلیمتری با F4؛ 1/100 ثانیه در F16؛ غلاف Seacam. Resting mountain Gorilla عکاس: دیوید لوید (David Lloyd) بچه گوریل به مادرش چسبیده بود که چشمان کنجاوش به دیوید افتاد. او در حال پیادهروی در بویندی جنوبی (South Bwindi) اوگاندا بود که این خانواده را دید و بهدنبال آنها به راه افتاد و نهایتا وقتی که آنها در محوطهی کوچکی توقف کرده و شروع به استراحت و تیمار کردن یکدیگر کردند، این تصویر را ثبت کرد. Fox Meets Fox عکاس: متیو ماران (Matthew Maran)، بریتانیا متیو بیش از یک سال از روباهها در نزدیکی منزلش در شمال لندن عکاسی کرده بود و همیشه رویای ثبت چنین هنر خیابانی ( street art ) را داشت. پس از ساعتهای بیشمار و تلاشهای ناموفق، مزد پشتکارش را گرفت. دوربین کانن EOS 5D Mark III + لنز 200-70 میلیمتری با F2.8 IS II USM؛ 1/500 ثانیه در F4؛ ایزو 800. Shy عکاس: پدرو کاریلو (Pedro Carrillo)، اسپانیا نقوش محسورکنندهی این شقایق نعمان با زیبایی با یک دلقک ماهی کلارکی (Clarkii) در هم آمیخته شده است. این منظره در تنگهی لمبه (Lembeh)، سولاویس (Sulawesi)، اندونزی واقع شده است. از این شقایق بهعنوان مهد کودک یاد میشود، به این خاطر که اغلب اوقات بهعنوان خانهای موقتی برای دلقکماهیهای نوجوان مورد استفاده قرار میگیرد تا زمانیکه میزبان مناسبتری برای دوران بزرگسالی بیابند. دوربین نیکون D4 + لنز 70-180 میلیمتری Nikkor با F4.5 – 5.6 D ED AF Micro در 78 میلیمتری؛ 1/250 ثانیه در F16؛ ایزو 100؛ غلاف Seacam؛ دو عدد فلاش Seacam Seaflash 150TTL. The Extraction عکاس: کونستانتین شاتنوف ( Konstantin Shatenev) ، روسیه هر زمستان صدها عقاب دریایی از روسیه به سمت سواحل نسبتا بدون یخ شمال شرقی هوکایدو (Hpkkaido) در ژاپن کوچ میکنند. آنها در آبهای منجمد شکار کرده و قایقهای ماهیگیری را برای یافتن جانوران دورانداختهشده تعقیب میکنند. کونستانتین عکس خود را از درون یک قایق و زمانیکه عقابها ماهی مردهای از روی یخ چنگ زد، ثبت کرد. دوربین کانن 1DX+ لنز EF300 با F4 IS USM؛ 1/1250 ثانیه در F13؛ ایزو 800. Otherworldly عکاس: فرانکو بانفی (Franco Banfi)، سوییس گروهی از سفرهماهیها که بیرون ساحل ایسلا اسپیریتو سانتو (Isla Espiritu Santo) در باجا کالیفرنیا (Baja California)، مکزیک در زیر نور ماه در حال تغذیه کردن از پلانکتونها هستند. فرانکو از چراغهای زیر قایق خود استفاده کرده و با یکی نوردهی طولانی (long exposure)، این عکس خارقالعاده را ثبت کرده است. دوربین کانن 5DS + لنز 15-8 میلیمتری با 1/4 ثانیه در F11. ایزو 160: غلاف ایزوتا (Isotta): دو عدد استروب. The Orphaned Beaver عکاس: سوزی ازترهاس (Suzi Eszterhas)، آمریکا یک سگ آبی شمال آمریکا که یتیم شده، در دستان یک مراقب و سرپرست در مرکز مراقبت حیوانات Sarvey Wildlife در ارلینگتون (Arlington) واشنگتن. خوشبختانه او با یک سگ آبی ماده جفت شد که نقش مادر را نیز برای او ایفا کرد و سپس با هم به طبیعت بازگشتند. دوربین کانن 1DX + لنز 70-24 میلیمتری با گشودگی دیافراگم 2.8: 1/200 ثانیه در F3.5: ایزو 1600. Red, Silver and Black عکاس: تین مان لی (Tin Man Lee)، آمریکا تین خیلی خوششانس بود که لانهی روباهی را در ایالت واشنگتن آمریکای شمالی پیدا کرد که خانهی سه روباره به رنگهای قرمز، مشکی و نقرهای بود. پس از روزها انتظار برای یک صحنه و شرایط خوب، سرانجام او با چنین صحنهی احساسی و تاثیرگذاری، پاداش خود را گرفت. دوربین کانن 1DX Mark II + لنز 600 میلیمتری با F4: مبدل تله 1.4 برابر؛ 1/1600 ثانیه با F11؛ ایزو 2000. Sound Asleep عکاس: تونی وو (Toni Wu)، آمریکا این نهنگ کوهاندار بالغ تعادل خود را در وسط آب حفظ کرده و به نظر میرسد که خوابیده است. عکس در واوا وو (Vava " u) واقع در جمهوری تونگا (Tonga) گرفته شده است. جریان حبابها که در بالای سر این حیوان قابل رویت است، از دو حفرهی بالای سر نهنگ میآیند و حاکی از وضعیت در حال استراحت حیوان است. دوربین کانن 5D Mark III + لنز 15 میلیمتری با F2.8 Fisheye؛ 1/200 ثانیه در F10؛ غلاف Zillion؛ پورت گنبدی Pro-One. Three Kings عکاس: ویم کن دن هیور (Wim Can Den Heever)، آفریقای جنوبی در همان زمان که خورشید در حال طلوع کردن بود، ویم خود را به این شاهپنگوئنها رساند. آنها وسط عملیات جفتگیری غافلگیر شده بودند. دو نر همواره دور پنگوئن ماده میچرخیدند و از پاهای خود برای دور کردن رقیب استفاده میکردند. دوربین نیکون D810 + لنز 24-70 میلیمتری با F2.8 در 40 میلیمتری؛ 1/250 ثانیه در F11؛ فلاش نیکون SB910. All That Remains عکاس: فبل جونز (Phil Jones)، انگلستان یک گاو ماهی نر یک هفته قبل از سفر فیل به جزیرهی لیون (Lion) در جزایر فالکلند (Falkland) خود را تا ساحل کشانده بود. بهرغم اندازهی بزرگش، ماسههای روان تمام لاشهی او را پوشانده بود و کرکسها و لاشخورهایی مانند کاراکارای خطدار (striated Caracara) شروع به پرسهزدن اطراف آن کرده بودند. دوربین کانن 1Dx Mark I+ لنز کانن با F2.8 Fisheye؛ 1/1250 ثانیه در F16؛ ایزو 1600؛ گوریلاپاد Joby؛ شاتر کنترل از راه دور Hanhel. Gliding عکاس: کریستین ویزل (Christian Vizl)، مکزیک کریستین با موقعیت دید تمامعیار و نور خورشید فوقالعادهای که میتابید، این پرتره را از یک کوسهی پرستار در حال شنا کردن گرفت. معمولا این کوسهها در کف دریا در حال استراحت هستند، به همین خاطر دیدنشان در حال شنا کردن خیلی نادر است. موقعیت این عکس حاشیهی خلیج بیمینی (Bimini) در باهاماس است. دوربین کانن 5D Mark II + لنز 35-16 میلیمتری با F2.8؛ 1/200 ثانیه در F9؛ ایزو 200؛ غلاف آکواتیکا (Aquatica). A Polar Bear"s Struggle عکاس: جاستین هافمن (Justin Hofman)، آمریکا تمام بدن جاستین از انتظار برای دیدن این خرس قطبی گرسنه که بهآرامی در حال کشوقوس دادن به بدن خود بود، درد گرفته بود. با نازک شدن و جابجایی یخها، خرس قادر به یافتن غذا نیست. عکس در کمپ شکارچیان در منطقهی قطبی کانادا گرفته شده است. دوربین سونی a7R II + لنز سونی 400-100 میلیمتری با EF F4.5 – 5.6 GM OSS؛ 1/200 ثانیه در F10؛ ایزو 800. Unique Bill عکاس: راب بلانکن (Rob Blanken)، هلند ابلق نوکخنجری، نوکی ظریف و منحصربهفرد دارد که مانند داس تاب میخورد و آب شور کمعمق را وارسی میکند. این پرترهی خارقالعاده از یک مخفیگاه در منطقهی شمالی فریسلند (Friesland) در هلند گرفته شده است. دوربین نیکون D500 + لنز نیکور 500-200 میلیمتری با F1:5.6 E ED AF-S در 250 میلیمتری؛ 1/200 ثانیه در F6؛ ایزو 800. One Toy, Three Dogs عکاس: بنس میت (Bence Mate)، مجارستان درحالیکه سگهای وحشی آفریقایی قاتلانی بیرحم هستند، تولههای آنها بهشدت بامزه بوده و تمام روز در حال بازی کردن هستند. این عکس را بنس در امکوزه (Mkuze) آفریقای جنوبی از این برادران گرفته است. هر چهارتای این تولهها در تلاش برای بازی با پای یک ایمپالا (نوعی آهو) بودند و در حال کشیدن و جابجایی آن به سه جهت مختلف بودند. دوربین کانن EOS-1DX Mark II + لنز 400-200میلیمتری (معادل لنزی 35 میلیمتری: 197.2-394.3 میلیمتر)؛ 1/1800 ثانیه در F4.0؛ ایزو 4000. Under The Snow عکاس: آودرن مورل (Audrey Morel)ُ فرانسه این سنجاب بدون هیچ ترسی از کولاک برف، به دیدن آودرن آمده است. آودرن مشغول عکاسی از پرندگان در روستای کوچک جورا (Jura) در لس فورگس (Les Fourgs) واقع در فرانسه بود. او درحالیکه تحت تاثیر مقاومت و تلاش سنجاب قرار گرفته بود، این جانور را سوژهی عکاسی خود کرد. دوربین نیکون D7200 + لنزی 300 میلیمتری نیکون با F4؛ 1/1600 ثانیه در F4؛ ایزو 500. A Bat"s Wake عکاس: آنتونیو لیوا سانچز (Antonio Leiva Sanchez)، اسپانیا پس ماهها تحقیق میدانی در یک کلونی خفاشهای گوش بزرگ در ساکس (Sucs) لیدا (Lleida) واقع در اسپانیا، آنتونیو موفق به گرفتن این عکس از خفاشی در حال پرواز شد. او از تکنیک عکاسی با سرعت بالا همراه فلاشی ترکیبشده با نور متوالی، برای روشن کردن فضا استفاده کرده است. دوربین کانن 7D Mark II + لنز تامرون 18-270 میلیمتری با F3.5-6.3؛ 13/1 ثانیه در F10؛ ایزو 200؛ دیوارهی مادون قرمز؛ فلاش متز 58 AF-1؛ کابل فلاش E-TTL. نظر شما در رابطه با این مجموعه عکس چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. يکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۲:۵۴ ۹۹ بازديد آریا جوان لینک کوتاه: https://www.aryajavan.ir/Fa/News/126766/