آریا جوان

آخرين مطالب

اندروید 9 پای برای چه دستگاه‌هایی منتشر خواهد شد؟ فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - سازندگان گوشی‌های هوشمند کم‌وبیش فهرست گوشی‌های را منتشر کرده‌اند که به‌روزرسانی اندروید 9 پای را دریافت می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:
اندروید 9 پای و پنج ویژگی برتر آن چگونه اندروید Q را همین حالا نصب کنیم؟
این روزها صحبت‌های زیادی درباره‌ی نسخه‌ی بعدی اندروید ، یعنی اندروید Q می‌شنویم؛ اما هنوز گوشی‌های هوشمند زیادی هستند که در انتظار دریافت اندروید 9 پای هستند. آخرین نسخه‌ی اندروید در‌حال‌حاضر اندروید 9 پای است که گوگل عرضه کرده و ویژگی‌های جذاب و جدیدی با خود به‌همراه دارد. در این مطلب، به فهرست گوشی‌های هوشمندی اشاره خواهیم کرد که به‌روزرسانی اندروید 9 را دریافت خواهند کرد. درادامه، با زومیت همراه باشید. سامسونگ
مقاله‌ی مرتبط:
بررسی ویدیویی رابط کاربری One UI سامسونگ
سامسونگ در کنفرانس توسعه‌دهنده‌گان خود به‌طوررسمی اعلام کرده کدام‌یک از گوشی‌های هوشمندش به اندروید پای ارتقا خواهند یافت. ازجمله گوشی‌های هوشمند سامسونگ که اندروید 9 برای آن‌ها عرضه شده می‌توان به گلکسی S9 و S9 پلاس ، گلکسی نوت 9 ، گلکسی نوت 8 ، گلکسی S8 S8 پلاس و حتی گلکسی نوت FE ، همان نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی گلکسی نوت 7 ، اشاره کرد. البته باید این نکته را هم مدنظر داشت که سامسونگ رابط کاربری خود را به رابط کاربری OneUI ارتقا و تغییر داده و همین موضوع وقت زیادی از سامسونگ گرفته و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری کمی دیرتر ارائه می‌شوند.

محصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اندمحصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد
Samsung Galaxy S9 Samsung Galaxy A8 Star
Samsung Galaxy S9 Plus Samsung Galaxy J7 Neo
Samsung Galaxy Note 9 Samsung Galaxy J7 Pro
Samsung Galaxy S8 Samsung Galaxy J7 Duo
Samsung Galaxy S8 Plus Samsung Galaxy J7
Samsung Galaxy Note 8 Samsung Galaxy J3 2017
Samsung Galaxy J8 Samsung Galaxy J2 Core
Samsung Galaxy J6 Samsung Galaxy J4
Samsung Galaxy J4 Plus Samsung Galaxy Tab S3 9.7
Samsung Galaxy A8s Samsung Galaxy Tab A 2017
Samsung Galaxy A6 Plus Samsung Galaxy Tab A 10.5
Samsung Galaxy A8 Plus
Samsung Galaxy A7 2018
Samsung Galaxy A6
Samsung Galaxy A9 2018
Samsung Galaxy J7 Prime2
Samsung Galaxy On7 Prime
Samsung Galaxy A8 2018
Samsung Galaxy J6 Plus
Samsung Galaxy J4 Plus
Samsung Galaxy M30
Samsung Galaxy M20
Samsung Galaxy M10

ایسوس
ایسوس نیز همانند سامسونگ فهرست تلفن‌های همراه خود را منتشر کرد که به اندروید 9 ارتقا خواهند یافت. نکته‌ی مهم این است که احتمالا Zenfone 4 و ROG Phone نیز به‌روزرسانی اندروید 9 را دریافت می‌‌کند.
محصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اندمحصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد
ASUS Zenfone 5 ASUS ROG Phone
Asus 5Z Asus Zenfone 4 Max
ASUS ZenFone Max ProASUS Zenfone 4 Selfie
ASUS ZenFone MaxASUS Zenfone Selfie Live
ASUS Zenfone Max ProASUS Zenfone Max Plus
ASUS Zenfone 5 Lite
ASUS ZenFone Live (L1)
ASUS ZenFone Max (M1)

بلک‌بری
شرکت بلک‌بری هیچ اطلاعاتی درباره‌ی به‌روزرسانی موبایل‌های خود به اندروید 9 منتشر نکرده؛ اما احتمالا مدل‌های KeyTwo و KeyTwo LE و Motion این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند. گوگل
موبایل‌های سری پیکسل گوگل کاملا میزبان اندروید پای هستند؛ اما متأسفانه این به‌روزرسانی روی گوشی‌های نکسوس گوگل اعمال نخواهند شد. درنتیجه، چهار گوشی گوگل پیسکل، پیکسل XL ، پیکسل 2 و پیکسل 2XL از این به‌روزرسانی بهره‌مند خواهند بود. HMD Global (نوکیا)
تلفن‌های همراه شرکت HMD از اندروید One به‌عنوان سیستم‌عامل خود استفاده می‌کنند که بسیار به اندروید خالص شباهت دارد. انتظار می‌رود اکثر گوشی‌های این شرکت که در سال‌های 2018 و 2017 تولید می‌شدند، طعم پای را بچشند. اخیرا مدیرعامل اجرایی شرکت HMD این احتمالات را به‌نوعی تأیید کرد و در توییتی گوشی‌هایی را اعلام کرد که به‌روزرسانی پای را دریافت خواهند کرد. موضوع بسیار تعجب‌برنگیز دراین‌میان به‌روزرسانی نوکیا 5 به اندروید 9 است. از عمر نوکیا 5 دو سالی می‌گذرد و انتظار نمی‌رفت اندروید پای برای آن عرضه شود. همچنین، این به‌روزرسانی نوکیا 6 ، نوکیا 3.1 پلاس ، نوکیا 5.1 و نوکیا 3 را شامل می‌شود. گفته می‌شد به‌روزرسانی نوکیا 9 و نوکیا 8 سیروکو به‌دلیل ضربه‌نزدن به فروش نوکیا 8.1 به‌تعویق خواهد افتاد که HMD چنین ادعایی را تکذیب کرد.
محصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اندمحصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد
Nokia 8 Sirocco Nokia 1 (نیمه‌ی دوم 2019)
Nokia 8
Nokia 7.1
Nokia 7 Plus
Nokia 6.1 Plus
Nokia 6.1
Nokia 6
Nokia 5.1 Plus
Nokia 5.1
Nokia 5
Nokia 3.1 Plus
Nokia 3.1
Nokia 3
Nokia 2.1 (Go Edition)

آنر
مقاله‌های مرتبط:
اندروید Q با پشتیبانی از تم تاریک و گوشی‌ های تاشدنی منتشر خواهد شد اندروید وان چیست و از چه ویژگی‌هایی بهره می‌برد
درست پس از اینکه آنر تأکید کرد آنر 10 و View 10 به‌روزرسانی اندروید پای را دریافت کردند، صاحبان اروپایی این گوشی‌های هوشمند این ادعا را تأیید کردند. آنر همچنین تأیید کرد آنر Play نیز به‌روزرسانی‌های مربوط‌به اندروید 9 را دریافت خواهد کرد. آنر 8X و آنر 8 پرو که مخصوص بازار هند است، این به‌روزرسانی را نیز دریافت کرده‌اند. برخلاف شنیده‌ها احتمال دارد 7X ، 9 Lite ، 7A و 7C هم به‌روزرسانی اندروید پای را دریافت کنند.
محصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اندمحصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد
Honor View 10Honor Play
Honor 8XHonor 10
Honor 8 Pro (مختص بازار هند)

HTC
پس از مدت کوتاهی که اندروید پای منتشر شد، HTC ازطریق انتشار توییتی به طرفداران خود اعلام کرد به‌روزرسانی‌های مرتبط را دریافت خواهند کرد. اولین موبایل HTC که به‌روزرسانی پای را دریافت می‌کند، U11 Life است. همچنین اخیرا توییتی با حساب کاربری رسمی HTC منتشر شده که در آن تأیید می‌کند مدل‌های U11 پلاس و U11 و U12 پلاس تا آخر ژوئن‌2019 به‌روزرسانی اندروید 9 را دریافت می‌کنند. البته بیشتر به‌نظر می‌رسد اطلاعاتی که HTC منتشر کرده، مربوط‌به بازار تایوان هستند تا بازار جهانی. درهرصورت به زمان رونمایی اندروید Q نزدیک و نزدیک‌تر می‌شویم و HTC در ارائه‌ی به‌روزرسانی‌های اندروید کمی تأخیر داشته است. هواوی
هواوی مدت زیادی برای ارائه‌ی به‌روزرسانی نرم‌افزاری تلفن‌های هوشمند خود صرف و اخیرا تأیید کرده در حال آماده‌سازی خود برای عرضه‌ی به‌روزرسانی اندروید 9 برای تعدادی از موبایل‌های شاخصش است. هواوی قبلا گفته بود مدل‌های P20 و میت 10 پرو به‌روزرسانی خواهند شد و درادامه نیز اعلام کرد مدل‌های میت 10 ، میت 10 پورشه دیزاین و P20 پرو نیز اندروید پای را دریافت خواهند کرد. همچنین، برخی کاربران هواوی P Smart گزارش داده‌اند به‌روزرسانی اندروید پای را دریافت کرده‌اند. این موضوع دقیقا برای مدل P10 نیز اتفاق افتاده است. دوهزار نفر از کاربران خوش‌اقبال هواوی نیز این بخت را داشته‌اند تا به نسخه‌ی بتای رابط کاربری جدید هواوی، یعنی EMUI 9 دسترسی داشته باشند. مدل‌های P Smart پلاس و نوا 2s و همچنین نسخه‌های چینی میت 9 نیز این به‌روزرسانی‌ها را دریافت کرده‌اند.
محصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اندمحصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد
Huawei P20 Pro Huawei Mate 10
Huawei P20 Huawei Mate 10 Porsche Design
Huawei Mate 10 Pro Huawei Mate 9
Huawei P10 Huawei Mate 9 Pro
Huawei Mate 9 Porsche Design
Huawei Nova 2s
Huawei P smart +
Huawei P Smart

الجی
از الجی انتظار می‌رود پرچم‌داران سال‌های گذشته‌ی خود را نیز به اندروید پای مجهز کند. هم‌اکنون، به‌روزرسانی پای برای G7 ThinQ در کره‌جنوبی منتشر شده و الجی تأیید کرده تا ژوئن‌2019، نسخه‌های V30 ، V30S ThinQ ، V35 ThinQ و V40 ThinQ به اندروید پای به‌روزرسانی خواهند شد. احتمال می‌رود الجی G6 نیز اندروید پای را دریافت کند. موتورولا
موتورلا نیز فهرستی رسمی از مدل‌هایی منتشر کرده که اندروید 9 را دریافت‌ خواهند کرد. گوشی‌های هوشمند موتورلا که براساس اندروید One ساخته شده‌اند، یعنی مدل‌های Moto One و One Power ، در حال دریافت نسخه‌ی 9 اندروید هستند. درادامه، می‌توانید فهرست کامل به‌روزرسانی‌های شرکت موتورلا را ببینید.
محصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اندمحصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد
Motorola Moto Z3 Motorola Moto Z2 Force
Motorola Moto Z3 Play Motorola Moto Z2 Play
Motorola Moto G6 Plus Motorola Moto X4
Motorola Moto G6
Motorola Moto G6 Play
Motorola Moto One Power
Motorola Moto One

وان‌پلاس
پس از مدتی که نسخه‌ی بتای اندروید 9 برای گوشی‌های هوشمند وان‌پلاس دردسترس بود، این شرکت تأیید کرد نسخه‌ی نهایی اندروید 9 پای منتشر خواهد شد. همچنین، وان‌پلاس به این موضوع اشاره کرد که وان‌پلاس 3 و 3T نیز به‌روزرسانی پای را دریافت خواهند کرد. وان پلاس در بیانیه‌ای اعلام کرده است: ایده‌ی شرکت وان‌پلاس همیشه این است بهترین تجربه‌ی استفاده‌ی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری را به کاربرانش هدیه دهد. به‌همین‌دلیل، مشغول کار روی اندروید P هستیم و امیدواریم اندروید P را برای مدل‌های 6، 3، 5T، 5 و 3T ارائه کنیم و تمامی کاربران ما در سراسر دنیا بتوانند از ویژگی‌های جدید این نسخه لذت ببرند. سونی
به‌روزرسانی اندروید پای برای خانواده‌ی XZ2 ارائه شده و به خانواده‌ی XZ1 نیز رسیده است. همچنین، خانواده‌ی XA2 نیز اندروید P را دریافت خواهند کرد. درادامه فهرست گوشی‌های هوشمند‌ سونی را مشاهده می‌کنید که اندروید پای را دریافت خواهند کرد.
محصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اندمحصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد
Sony Xperia XZ2 Sony XA2 Premium
Sony Xperia XZ2 Compact
Sony Xperia XZ2 Premium
Sony Xperia XZ1 Compact
Sony Xperia XZ Premium
Sony Xperia XA2
Sony Xperia XA2 Ultra

شیائومی
پس از نسخه‌ی بتای اندروید 9، نسخه‌ی نهایی اندروید پای برای محصولات شیائومی در راه هستند. شیائومی Mi Mix 2S اولین محصول شیائومی است که اندروید 9 برای آن عرضه شد. همچنین، Mi A1 نیز به نسخه‌ی اندروید One مجهز و قرار است به اندروید 9 ارتقا یابد. نکته‌ی دیگر اینکه به‌روزرسانی Redmi 6 و Redmi 6A لغو شده است. در جدول زیر، فهرست گوشی‌های هوشمند شیائومی آمده که قرار است به اندروید پای به‌روز شوند.
محصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اندمحصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد
Xiaomi Mi Mix 3 Xiaomi Mi Note 3
Xiaomi Mi Mix 2S Xiaomi Mi 9 Explorer
Xiaomi Mi A2 Xiaomi Mi 6X
Xiaomi Mi A2 Lite Xiaomi Mi Note 6 Pro
Xiaomi Mi A1 Xiaomi Mi Max 2
Xiaomi Redmi 6 Pro Xiaomi Pocophone F1
Xiaomi Redmi Note 5 Pro Xiaomi Black Shark
Xiaomi Redmi Note 5
Xiaomi Redmi S2/Y2

اوپو
نسخه‌ی بتای اندروید پای در مدل R15 دردسترس است؛ پس احتمالا اولین مدلی که به نسخه‌ی رسمی ارتقا می‌کند، همین مدل‌ خواهد بود. درادامه، فهرست به‌روزرسانی موبایل‌های اوپو را مشاهده کنید.
محصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اندمحصولاتی که به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد
Oppo R15 Oppo A83
Oppo R15 Pro Oppo F7
Oppo Find X Oppo F5 Youth
Oppo R17 Oppo F5
Oppo R17 Pro
Oppo R11s
Oppo R11s Plus
Oppo R11
Oppo R11 Plus
Oppo A7x
Oppo A3

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/127005/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تولید گوشی ایرانی به کجا رسید؟

آیفون 17 پلاس با تغییری غیرمنتظره از راه می‌رسد

پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد

اُبهت دیدنی شیر در برابر دسته ای از کفتارها

جزیره مونت سن میشل در شمال غربی فرانسه

دوستیِ خاله خرسه به روایت تصویر

پریدن صدها پنگوئن به داخل آب از ارتفاع 20 متری

حرکت عجیب راننده که سبب حادثه شد

استرس را چگونه مدیریت کنیم؟

تو روزای بدم کنارم نبودی

میراث ماندگار کیومرث پوراحمد چیست؟

خیلی درد داره اگه پدر نباشه

فکر کن بچه ات صبح باهات صبحانه بخوره بره دیگه هیچ وقت برنگرده

تنها دلخوشیم شده لذت بردن از لذت دیگران

پارازیت و تورم کار ایناست؟!

میم مثل ماه، میم مثل مادر

ستاره آرسنال: خبری از تمدید نیست

صعود ملی‌پوش کایاک ایران به فینال قهرمانی آسیا قایقرانی

امباپه فصل بعد با رئال قهرمان اروپا می‌شود

فشار شدید روی آنچلوتی

آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم

ستاره سیتی: فقط یک تیم در زمین دیدم

ایجنت ناگلزمان: بله، با بایرن در حال مذاکره‌ایم

پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود

پاسخ عجیب رئال؛ مصدومان ما در حال رقصند!

برنده دعوای تن‌هاخ و ستاره جنجالی مشخص شد

با این 7 ترفند در بهار پوستت را درخشان نگهدار!

سوءاستفاده از فرزند برای بازگرداندن زن به زندگی

نحوه برخورد با همسری که روز تولد یا سالگرد ازدواج را فراموش می کند

ادعای اکسیوس: اسرائیل در نظر داشت دوشنبه شب به ایران حمله کند، اما تصمیم گرفت فعلا صبر کند

لیلاز: اسرائیل می‌خواهد ما را وارد یک درگیری بزرگ کند، نباید در این دام بیفتیم

اختلاف‌نظر میان رهبران اروپایی در خصوص تحریم سپاه

امیر موسوی: جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود

رئیس موسسه «شورای روابط خارجی آمریکا»: اسرائیل گزینه‌های خوبی در برابر ایران ندارد

افشاگری مجری زن صداوسیما از بدقولی یک نماینده ردصلاحیت شده مجلس

دور دوم انتخابات در تهران تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود

مجمع تشخیص مصلحت با بندی از برنامه هفتم توسعه مخالفت کرد

امیرعبداللهیان: وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده است

گران ترین خانه جهان را بشناسید + عکس

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

آیا واقعاً می‌توانیم مانند فیلم‌ها روی قطار در حال حرکت بدویم؟

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

ناصرالدین شاه در «حرمسرا»؛ چهار عکس تاریخی

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»