آریا جوان

آخرين مطالب

اسرار ترسناکی که فقط خلبان‌ها از آن‌ها باخبرند فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - خلبان‌ها از اسرار و ناگفته‌های بسیاری درباره هواپیما و وضعیت پرواز باخبرند که برای حفظ آرامش مسافران هرگز بازگو نمی‌کنند.

راهنمای خرید بلیط هواپیمای کجارو
بلیط چارتر چیست؟ بلیط Open Jaw چیست؟ چگونه بلیط هواپیما را کنسل کنیم؟ چگونه به‌راحتی بلیط هواپیما تهیه کنیم؟ چگونه بلیط هواپیما ارزان به اروپا رزرو کنیم؟ بهترین زمان برای خرید بلیط ارزان هواپیما چه زمانی است؟
آیا می‌دانید که خلبان‌‌ها هرگز در مورد میزان خطرناک بودن چاله‌های هوایی (جریان هوای قوی به سمت پایین که در هنگام پرواز هواپیما ایجاد می‌شود و باعث تکان‌های شدید هواپیما می‌شود) چیزی به مسافران نمی‌گویند؟ درضمن آن‌ها در مورد عمر هواپیماها (عمر یک هواپیما ممکن است 50 سال هم باشد) و همچنین، موارد دیگر مثل نظافت سطحی فضای داخلی هواپیما چیزی به مسافران نمی‌گویند! به‌تازگی خلبانی در یک گفت‌و‌گوی اینترنتی در سایت کورا (Quora) اذعان کرده است که آن‌ها اطلاعات زیادی می‌دانند که در مورد بسیاری از آن‌ها چیز زیادی به مسافران نمی‌گویند. وی در ابتدا به بیان این موضوع پرداخته که چاله هوایی می‌تواند در مدت کوتاهی هواپیما را تحت‌تاثیر قرار دهد. او همچنین گفته که مسافران از کمربند ایمنی می‌ترسند و آن را همیشه شل می‌بندند و تنها زمانی آن را سفت می‌کنند که هواپیما در اوج ارتفاع خود قرار دارد و می‌خواهند منظره جالبی را تماشا کنند.
علاوه‌براین، این خلبان که دَن لارسِن نام دارد اذعان کرد که چاله‌ هوایی می‌تواند در هر زمانی و بدون هیچ‌گونه هشداری رخ دهد؛ حتی اگر احتمال وقوع چنین اتفاقی بسیار کم یا حتی صفر باشد؛ البته در زمانی‌که خلبان از مهمان‌داران می‌خواهد بنشینند و کمربندهای خود را ببندند، موضوع جدی می‌شود! همچنین، یکی از ماموران یک شرکت هواپیمایی اذعان کرده است که اگر فردی مدعی شود که بمبی در هواپیما وجود دارد یا کادر پرواز با انفجار بمب تهدید شوند، هرگز چیزی به مسافران گفته نمی‌شود. وی در ادامه گفته‌های خود افزود: کادر پرواز واقعا نمی‌خواهند برخی از مسافران از شدت ترس صندلی‌های خود را کثیف کنند! برخی دیگر هم فکر می‌کنند آن‌ها با استعداد خود و بدون کمک گرفتن از دیگران می‌توانند بمب را پیدا و آن را خنثی کنند؛ حتی ممکن است زمانی‌که مسافران این موضوع را بفهمند، تعداد اندکی از آن‌ها از شدت ترس بخواهند در اضطراری هواپیما را باز کنند و از آن خارج شوند.
حتی خلبانی اعتراف کرده است که گاهی اوقات در هنگام فرود با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌تواند به درستی نقطه فرود خود را بررسی کند؛ اما اصلا مسافران را از این موضوع مطلع نمی‌کند. وی همچنین در ادامه گفت‌وگوی خود گفته است: گاهی اوقات می‌خواهم به مسافران بگویم که پیدا کردن فرودگاه لعنتی چقدر سخت است؛ اما از این کار خودداری می‌کنم! چراغ‌های چرخان نشانه فرودگاه هستند؛ اما گاهی اوقات چراغ‌های متعدد مانع تشخیص‌ آن‌ها می‌شوند. گاهی اوقات شما دقیقا بر فراز فرودگاه هستید؛ اما نمی‌توانید آن را ببینید.
خلبان دیگری نیز اذعان کرده است که اجازه نمی‌دهد مسافران عمر هواپیما را بفهمند. وی گفته که یک بار با یک هواپیمای ساخت سال 1968 در حال پرواز بوده، اما در این مورد چیزی به مسافران نگفته است. وی این پنهان‌کاری خود را این گونه توجیه کرده است: هنوز هم افراد زیادی هستند که معتقدند خودروهای دهه 60 یا 70 میلادی کاملا قابل اعتماد هستند و فرض را بر این می‌گذارند کیفیت ساخت همه‌ی هواپیما یکسان است؛ اما مسافران عصبی اصلا چنین عقیده‌ای ندارند.
همچنین، خلبان دیگری گفته است که او و سایر خلبان‌ها در مورد ماسک اکسیژن جزئیاتی می‌دانند که هرگز نمی‌خواهند مسافران در مورد آن‌ها چیزی بدانند. وی افزود: ماسک‌های اکسیژنی که از سقف هواپیما آویزان می‌شوند، تنها برای 10 دقیقه می‌توانند اکسیژن مورد نیاز مسافران را تأمین کنند و زمانی‌که آن‌ها را می‌کشید، یک واکنش شیمیایی ایجاد می‌شود که منجر به احتراق و تولید اکسیژن می‌شوند. در حقیقت زمانی‌که ماسک‌ها را می‌کشید، آتش ایجاد می‌شود. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که خلبان‌ها درآمد بسیار زیادی دارند؛ اما طبق گفته یک خلبان در اکثر موارد این چنین نیست. درآمد خلبان‌ها به سطح و سابقه آن‌ها، نوع هواپیمایی که با آن پرواز می‌کنند و چند عامل دیگر بستگی دارد. درضمن بسیاری از دیگر کادر‌های تازه‌وارد شرکت‌های هواپیمایی اصلا درآمد قابل توجهی ندارند.
بهداشت و تمیزی فضای داخلی هواپیما موضوع دیگری است که مسافران نباید چیز زیادی در مورد آن بدانند! هواپیما با ندرت با دقت و با صرف وقت زیاد تمیز می‌شود. یکی از خلبان‌ها درباره این موضوع این چنین گفته است: در بین پرواز‌ها زمان کمی برای نظافت هواپیما وجود دارد و نظافت‌چی‌ها در این مدت کوتاه تنها وقت می‌کنند که با جاروبرقی سریع صندلی‌ها را تمیز کنند و آشغال‌ها را جمع کرده و بیرون ببرند. این کارها تقریبا تنها 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد و بسیاری از قسمت‌های هواپیما مانند سینی غذا، سطح صندلی‌ها و دکمه‌های آن‌ها تمیز نمی‌‌شود. حتی نمایشگرهای لمسی سیستم‌های سرگرمی که دست‌های زیادی آن‌ها را لمس می‌کنند، نیز تمیز نمی‌شوند. حتی بهداشت آبخوری رعایت نمی‌شوند و دستشویی‌‌ها تنها به‌صورت سطحی و با استفاده از اسپری‌های پاک‌کننده تمیز می‌شوند. در پایان باید بگوییم که خلبان‌ها در کل زیاد تمایلی به صحبت کردن با مسافران ندارند. برخی از آن‌ها معتقدند مسافران نباید از اشتباه آن‌ها مطلع شوند و بهتر است برخی از موارد ناگفته باقی بماند! اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/127497/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

جو بایدن لایحه «فیلترینگ یا فروش تیک تاک» را امضا کرد؛ مدیرعامل پلتفرم چینی: جایی نمی‌رویم

قیمت HDD سیگیت و وسترن دیجیتال افزایش یافت

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

بوی عجیبی داره بلالش چی زدین بهش؟

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

نگرانی امیرعبداللهیان از سرکوب دانشجویان آمریکایی

نامه وزیر دفاع به قالیباف

آذری جهرمی: در سیاست‌های ضد اینترنت تجدیدنظر کنید

سامسونگ شارژر جدید 50 واتی USB PD خود با دو پورت Type-C را معرفی کرد

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

تست شخصیت با کلید؛ انتخاب کلید دلخواه از شخصیت پنهان شما می گوید!

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

اخاذی مرد شیاد با جلب اعتماد زنان پس از مرگ مادرشان

سخنگوی دولت روحانی: وقتی خودتان تیک آبی و خاکستری می‌گیرید، بستن فضای مجازی چه خاصیتی دارد؟

عبدی: جذب حمایت داخلی از حمله به اسرائیل با برخورد با زنان در خیابان‌ها، تعارض دارد

تیپ متفاوت محسن رضایی و لاریجانی در یک عکس زیرخاکی

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

خرافات عجیب ایرانیان دوران قاجار؛ از ناخن هدهد تا آش مخصوص شاه برای جلوگیری از وبا

صخره‌نوردیِ بی‌نظیر کَل و بزهای کوهی در طالقان

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا