آریا جوان

آخرين مطالب

گزارش نگران‌کننده‌ کانسیومر ریپورتس از ایمنی اتوپایلوت تسلا فناوری

  بزرگنمايي:

آریا جوان - گزارش جدید مؤسسه کانسیومر ریپورتس، نگران‌های زیادی درباره ایمنی سیستم رانندگی نیمه خودران اتوپایلوت تسلا ایجاد کرده است.

اتوپایلوت (Autopilot) یکی از شناخته‌شده‌ترین سیستم‌های رانندگی نیمه خودران در بازار است. ماه گذشته تسلا به‌روزرسانی جدید خود را برای نرم‌افزار نیمه‌ خودران اتوپایلوت معرفی کرد؛ به‌روزرسانی نرم‌افزار رانندگی خودران به این منظور طراحی شده است که به خودروی الکتریکی تسلا اجازه دهد تغییر مسیر بین خطوط را به‌تنهایی انجام دهد. اما آزمایش مستقل انجام‌شده توسط مؤسسه کانسیومر ریپورتس (CR)، برخی از کاستی‌های این فناوری را کشف کرده است و حتی می‌گوید که استفاده از چنین قابلیتی می‌تواند خطرات ایمنی بالقوه برای رانندگان ایجاد کند.
قابلیت ناوبری تسلا در اتوپایلوت پاییز سال گذشته معرفی شد و خودروهای الکتریکی تسلا را به‌طور مناسب مجهز کرد تا به‌صورت خودکار از ورودی بزرگراه به سمت خروجی هدایت شوند. در طول این مسیر، خودرو در مرکز خط و در فاصله‌ای ایمن از وسایل نقلیه دیگر نگه داشته می‌شود؛ درحالی‌که رانندگان می‌توانستند اجازه تغییر مسیر را صادر کنند.
به‌روزرسانی ماه گذشته نیاز به این اجازه را حذف کرد و رانندگان را قادر می‌سازد تا خودروی الکتریکی خود را برای انجام تغییر مسیر خودکار تنظیم کنند. اما پس از گذراندن مدتی در پشت فرمان با این سیستم‌ به‌روزرسانی‌شده اتوپایلوت، گزارش‌های مؤسسه کانسیومر ریپورتس نشان می‌دهد که فناوری اتوپایلوت هنوز برای تغییر خط خودکار کاملاً آماده نیست.
دیوید فریدمن از کانسیومر ریپورتس می‌گوید: تسلا نشان می‌دهد که در مسیر حرکت به سمت خودرو خودران چه کاری نباید انجام داد؛ ارائه روزافزون سیستم‌های رانندگی خودکار که به درستی آزمایش و بررسی نشده‌اند. پیش از فروش چنین سیستم‌هایی، خودروسازان باید ملزم به ارائه شواهد معتبری از ایمنی این سیستم‌ها شوند؛ شواهدی که با شبیه‌سازی‌های دقیق، آزمایش در مسیر و استفاده از رانندگان ایمنی در شرایط واقعی ارائه شده باشد. در شرایط فعلی، عملکرد خودکار تغییر مسیر باعث افزایش نگرانی‌های ایمنی خودرو می‌شود.
اظهارات اخیر مسئولان کانسیومر ریپورتس براساس گزارش‌های چند نفر از آزمون‌کنندگان طی رانندگی با تسلا مدل 3 و استفاده از قابلیت ناوبری اتوپایلوت در چند بزرگراه انجام شده است. آزمایش‌کنندگان گزارش دادند که تسلا مدل 3 با انجام سبقت بدون داشتن فاصله کافی، عبور از سمت راست و عدم پاسخگویی مناسب به وسیله نقلیه‌ای که با سرعت از عقب می‌آید، مسیر خودروهای خطوط مجاور را قطع می‌کند. در نتیجه چنین کاری باعث می‌شود مسیر حرکت خودروهای سواری که با سرعت بیشتری حرکت می‌کنند، قطع شود.
مقاله‌های مرتبط:
نگاهی به فناوری اتوپایلوت تسلا فناوری خودران در سوپرکروز کادیلاک بهتر از اتوپایلوت تسلا عمل می‌کند
جیک فیشر ، مدیر ارشد در کانسیومر ریپورتس می‌گوید: نقش سیستم (اتوپایلوت) باید کمک به راننده باشد؛ اما روش استفاده از این فناوری، به‌گونه‌ای دیگر است. به نظر می‌رسد که این سیستم به چراغ ترمز یا راهنمای خودرو واکنش نشان نمی‌دهد و نمی‌تواند پیش‌بینی کند که رانندگان دیگر چه کاری خواهند کرد؛ در نتیجه شما باید یک قدم جلوتر از آن باشید. تسلا روی فناوری اتوپایلوت حساب بزرگی باز کرده است. ایلان ماسک در جریان رونمایی از تسلا مدل Y در اسفند ماه سال گذشته گفت که انتظار دارد سیستم اتوپایلوت تا پایان سال 2019 به‌طور کامل تکمیل شود. به گزارش CNBC، ایلان ماسک ماه گذشته در تماس با سرمایه‌گذاران گفت که روبوتاکسی‌های خودران، تسلا را به شرکتی 500 میلیارد دلاری تبدیل خواهد کرد. به هر حال، سیستم اتوپایلوت این شرکت هنوز هم به نگه داشتن دستان راننده روی فرمان در حین رانندگی نیاز دارد.
سیستم اتوپایلوت تغییر بین خطوط را انجام نخواهد داد مگر اینکه دست راننده روی فرمان شناسایی شود و تسلا به مالکان اجازه می‌دهد تا در صورت لزوم درخواست تأیید تغییر مسیر را بدهند. مالکان همچنین می‌توانند این سیستم را برای ارائه هشدارهای ارتعاشی قابل شنیدن و غربیلک فرمان (در مدل‌های جدید) برای تغییر خط حرکت پیش‌رو تنظیم کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/130131/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشی های اختصاصی HMD رونمایی شدند؛ جایگزین‌های معنوی نوکیا

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس: فروش نوکیای تقلبی حرام است

تریلر داستانی Destiny 2: The Final Shape منتشر شد

هر روز به این سه بزرگواران سلام بدید

اهمیت انشاءالله گفتن در کارها

ویدئوی زیبا و آرامش‌بخش از شن‌های کویر

لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد

بازهم سلمان برای کارهای سخت انتخاب شد!

روایت زهره حمیدی از روزهای سخت سرطان؛ از تلویزیون و وزارت ارشاد دلخورم

سالار آقاپور: جام جهانی آماده باش؛ ما اومدیم

شمس‌‍آذر هم جریمه مالی شد و هم معنوی

تاج صعود به جام جهانی را تماشا کرد

استقلالی‌ها با خاص‌ترین فوتبالیست ایران همبازی شدند

رانگنیک: باید ببینم بایرن را می‌خواهم یا نه!

باید یک سیلی پای گوش لیائو خواباند!

قربانی با گل وارد 11 نفر شد

واکنش باشگاه لیگ برتری؛ بازیکنان ما مجرم نیستند

رئیس لالیگا: 5 میلیون یورو برای تکنولوژی گل زیاده!

روش هایی برای اتو کردن صحیح لباس

از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟

نامزد دور دوم انتخابات: شفافیت مجلس قبل مورد نقد است/ در کشور حکمرانی رسانه‌ای درستی نداریم

مراسم استقبال رسمی از رئیس‌جمهور ایران در سریلانکا

پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان

بالا رفتن پرچم ایران در جزیره سیلان سریلانکا

جزئیات رایزنی‌های چهار گزینه ریاست مجلس دوازدهم با منتخبین

هواوی با تکیه بر «هارمونی او اس» رویای جهانی شدن را در سر دارد

اینترنت در روزهای کنکور قطع نمی‌شود

گوناگون/ خصلتی که کافران یهود را به خونخواری و جنگ‌افروزی کشاند

دوربین مخفی دیدنی در مورد مد و لباس

نمایش نهنگ غول پیکر مقابل چشم گردشگران

استوری وفات حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام

همدم تازه منوچهر هادی پس از یکتا ناصر!

سختی‌های فیلم‌سازی از زبان سیدجواد هاشمی

عاقبت به خیری سرخابی‌ها با واگذاری به نهادهای اقتصادی

محل میزبانی استقلال‌ملاثانی از سپاهان مشخص شد

پاسخ بارسلونا به پی اس جی در مورد یامال

چرا یزدانی به اردوی تیم ملی نیامد؟

کاپیتان بهترین بازیکن ایران و قرقیزستان

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

هر آنچه قرار است از دربی مرسی ساید بدانید

گواردیولا: علاقه‌ام به دی‌زربی هر فصل بیشتر می‌شود

گلایه کاپیتان تیم ملی از میزبانی جام ملت‌ها

آنچلوتی ستاره‌اش را لای پر قو گذاشت!

بهترین زمان برای پایان‌دادن به جلسات مشاوره چه‌وقت است؟

6 موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن‌ها باید «نه» بگوییم

فارن‌پالسی: بایدن با تحریم نفتی ایران به دام نمایندگان افراطی نیفتد

پاسخ معنادار سعید حجاریان به یک منتقد نااُمید در توئیتر

نامزد دور دوم انتخابات: شفافیت مجلس قبل مورد نقد است

افشاگری فلاحت‌پیشه درباره یک کلاهبرداری بزرگ؛ ماجرای دریافت غرامت جنگی از عراق

پیام تسلیت رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی شهادت جانباز گرانقدر «سلمان کلیوند عباسی»