آریا جوان

آخرين مطالب

نقدی بر رفتار رامبد جوان و همسرش و بازتاب‌های آن اجتماعی فرهنگی

  بزرگنمايي:

آریا جوان -
نقدی بر رفتار رامبد جوان و همسرش و بازتاب‌های آن
k ٤١
٧٥
جام جم / «مردم ایران ماشمارو خیلییییی دوووو‌‌‌‌وووس داریم» یکی از معروف‌ترین تکه‌کلام‌های رامبد جوان در خندوانه این جمله است؛ جمله‌ای که همیشه با انرژی و حرارت زیادی بیان می‌شد اما این روزها کلیدواژه‌ای است برای شروع نقدهای تند به مجری سرحال خندوانه.
تقریبا یک سال پیش بود که رامبد جوان از قصدش برای فرزنددار شدن خبرداد و چند ماه بعد هم در فضای مجازی پیچید که او به زودی پدر خواهد شد.
سیل تبریک‌ها به سوی جوان و جواهریان روانه شد تا اینکه چند روز قبل خبر آمد رامبد جوان و نگار جواهریان برای به دنیا آوردن فرزندشان به آن سوی آب‌ها و کشور کانادا رفته‌اند. تضادهای چهره‌های مشهور همیشه مورد انتقاد افراد مختلف بوده و بسیاری بارها و بارها به تفاوت‌های گفتار و کردار آنها اعتراض کرده‌اند اما این بار مجری محبوبی که همیشه در اجراهایش از ایران می‌گفت حالا ترجیح داده فرزندش تابعیت کشوری غربی را داشته باشد. همین موضوع باعث انتقادات زیادی به جوان شد اما نقدها و حملات روز گذشته با انتشار عکسی از رامبد جوان و همسرش که پوششی متفاوت در کانادا داشت به اوج خود رسید.
مجری خندوانه که مورد انتقادات شدیدی قرار داشت، ترجیح داد در اینستاگرام خود از کودکان کار و لزوم کمک به آنها بنویسد. لحظاتی از این پست نگذشته بود که صدها کامنت شدیدا تند روانه جوان شد. بسیاری از کاربران صحبت‌های او با رفتاری که نشان داده را متضاد دانستند؛ حجم بالای نظرات انتقادی که توهین هم میان آنها کم نبود در نهایت باعث شد مجری‌بازیگر معروف ما، کامنت‌های پستش را ببندد تا دیگر کسی نتواند نظری زیر پست او بگذارد؛ با این حال کاربران زیادی در شبکه‌های اجتماعی به او تاختند.
کاربری به نام امیرمحمد رضایی نوشت: یادمه یکی از دوستانی که رفته بود سوریه برام تعریف می‌کرد ؛ روی دیوار های ویرانه حلب نوشته بودند: «‌وطن هتل نیست که هروقت خدماتش خوب نبود، ترکش کنیم. ما اینجا تا تهش خواهیم ماند» آره آقای جوان دقیقا به خودت بگیر!
در اینستاگرام هم میثم لقمان نوشت: جناب #رامبد_جوان و همسرش #نگار_جواهریان در کانادا در حال تدارکات زادآور‌ی کانادایی... اگر #مهدی_خلجی و #مرجان_شیخ_الاسلامی_آل_آقا یه نوع اپوزیسیونی‌اش هستند اینها هم یه نوع سلبریتی اش هستند... وقتی همه چیزمان به هیچ چیزمان میآد و نمی‌آد! آرزو می کنم نگار خانم خوب و راحت بزاید اما پس از این تو و رامبد خان در برنامه های پولسازی تان از عِرق ملی و میهن دوستی دم نزنید!
اما آتش گلایه‌ها از جوان وقتی شعله‌ورتر شد که امیرمهدی ژوله، طنزپرداز و دوست رامبد جوان به دفاع از او برخاست و با ادبیاتی که باعث اعتراض خیلی‌ها شد، تلویحا صحبت‌های رامبد جوان در خندوانه را به خاطر وظیفه شغلی‌اش دانست و نوشت: میدونید چرا یکی میگه مردم ایران ما شما رو خیلی دوست داریم شما خیلی خوبید؟ چون رسالت برنامه ش این تعریف شده که به مردم غمگین و گرفتار و افسرده و «گریه بلد»سرزمینش، شادی و عزت نفس و مجالی برای خنده بده. میدونید چرا یکی میره بچه ش رو خارج از ایران به دنیا بیاره؟
چون رسالت پدریش این تعریف شده که به بچه ش شادی و عزت نفس و مجالی برای خنده بده و نذاره اون غمگین و گرفتار و افسرده و «گریه‌بلد» بار بیاد.
اما ژوله در ادامه متنش، ایرانیان را خطاب قرار داد که همین هم وضع را بدتر کرد. «اگر از جایی که به دنیا اومدیم ناراحتیم، یقه پدرمون رو بگیریم. اگر از جایی که بچه مردم به دنیا میاد ناراحتیم، یقه روان پزشک مون رو بگیریم» نویسنده و بازیگری که قاعدتا اعتبارش را از مردم و استقبال آنها کسب کرده در نهایت تیر خلاص را به همین مردم زد و در اینستاگرامش به آنها گفت: رامبد آدمم کرد؟کاش رامبدهایی بودن که همه مون رو آدم می‌کردن؛که یاد بگیریم برای تماشا کردن یه برنامه تلویزیونی منتی سر کسی نداریم.که یاد بگیریم به ما ربطی نداره آدمها پول شون رو چه جوری خرج میکنن یا محتویات رحمشون رو کجا خالی میکنن.
تندی ادبیات ژوله و اهانت‌هایش به مردم باعث شد صدها نظر شدیدا انتقادی هم به سمت او روانه شود، تا جایی که ما را هم برای پیدا کردن نظرات مثبت دچار مشکل کرد!
اینها بخشی از نظراتی است که در صفحه ژوله منتشر شد: «آقای ژوله، سلام. ادبیات سخیف تان زیبنده خودتان است و به راحتی می‌توانید بروید!! وگرنه ما در ایران هم خوب می‌خندیم، هم خوب و به وقتش گریه بلدیم!! اگه می‌خواهید بفهمید در چه حدی هستید، دقت کنید خود آقای جوان هم چنین واکنش زشتی نسبت به انتقادات نداشته، که شما داشتی! به قول خودتون کاش آدم بودیم!!»، «آقای ژوله متاسفانه یه کامنت مثبت دریافت نکردید و ای کاش نظرات کارشناسی و احمقانه تون رو واسه خودتون نگه می‌داشتید و در اولین فرصت پیش یه روان‌پزشک می‌رفتید و تحت درمان قرار می‌گرفتید.البته بعد از برگشت دوستتون اون رو هم ببرید .موفق و پیروز باشید.»، «در حد شخصیتم نیست که بعد از این پست جزو فالووراتون باشم متاسفم براتون»، آقای ژوله وطن هتل نیست که اگه خدماتش کم شد ترکش کنیم ...درضمن اینقدر شماها که دارین گریه می‌کنید ما ناله نمی کنیم»
نادر فتوره‌چی، کاربر مشهور به اعتراض شبکه‌های اجتماعی هم خطاب به ژوله نوشت: اگر رانت پشت تو و امثال تو و رامبد جوان و امثال نبود، حداکثر کاری که می‌توانستید در این کشور بکنید بساط عنتر و لوطی بازی و نشان دادن جای دوست و دشمن دم ایستگاه مترو بود نه لکچر دادن در باره اینکه جامعه درباره چه موضوعی حرف بزند یا نزند و به روان‌پزشک مراجعه بکند یا نکند!

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/131806/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور

پرده‌برداری از تراکتور بدون خمس در قائمشهر

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است

عباس‌زاده: تاریخ رژیم صهیونیستی به دو مقطع قبل و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران تقسیم شده است

نکاتی درباره آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

آمادگی ایران برای کمک به مردم در معرض سیل در امارات

فرانسه: به درخواست اردن موشک‌ها و پهپادهای ایران رهگیری کردیم

نسخه‌ آیفون واتساپ با دستور دولت چین از اپ استور حذف شد

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

با این تست 3٠ ثانیه‌ای سلامت قلب خود را چک کنید

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

فارس: با بلوف رسانه ای رو به رو هستیم

ایسنا نوشت: حمله خیالی بزرگ به ایران!