آریا جوان

آخرين مطالب

شکست سیاست دروغ آمریکا در سازمان ملل؛ ایران قاطعانه پاسخ داد نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

آریا جوان -
شکست سیاست دروغ آمریکا در سازمان ملل؛ ایران قاطعانه پاسخ داد
k ٧٧
١٢
آخرین خبر / شوی شبانه آمریکایی‌ها در شورای امنیت علیه ایران در ارتباط با حوادث 23 خرداد تانکرهای نفتکش بار دیگر به شکست انجامید و سفیر آمریکا با دست خالی از این نمایش ساختگی خارج شد.نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل متحد نیز قاطعانه ادعای بی اساس آمریکا را رد کرد.
در حالیکه وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی بی اساس مدعی شده بود ایران عامل حمله به نفتکش های دریای عمان است و نمایشی شبانه را علیه تهران در شورای امنیت سازمان ملل به راه انداخت، اما باز هم همچون همیشه در پیشبرد سیاست دروغ خود تنها ماند و سایر کشورها در این نشست نه تنها نامی از ایران نبردند بلکه خواهان تحقیقات بیشتر در این باره شدند.
در جلسه روز پنجشنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد که به پیشنهاد آمریکا برای بررسی حادثه آتش سوزی نفتکش ها در دریای عمان تشکیل شد، منصور العتیبی نماینده کویت در سازمان ملل و رئیس دوره ای شورای امنیت در پایان این نشست در جمع خبرنگاران گفت: در این نشست اطلاعات اولیه این حادثه بیان شد. وی افزود: در این خصوص هیچ‌سند و شواهدی ارائه نشده و لازم است تحقیقات ادامه یابد. رئیس دوره ای شورای امنیت درباره اینکه آیا ایران پشت این حادثه بوده است یا خیر، هیچ پاسخی نداد و گفت که نام هیچ کسی برده نشده است.
اما جاناتان کوهن سفیر آمریکا در سازمان ملل که با دست خالی از این نمایش ساختگی خارج شده بود با تکرار ادعای وزیر خارجه آمریکا بدون ارائه هرگونه شواهد و حتی پاسخ به سوالات، ایران را در این ماجرا متهم کرد. وی افزود که آمریکا با ادامه کارزار فشار حداکثری ایران را به میز مذاکره خواهد آورد.
پاسخ قاطعانه ایران به ادعای بی اساس آمریکا
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در پاسخ به اظهارات نماینده آمریکا در شورای امنیت در بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات فتنه‌جویانه نماینده آمریکا علیه ایران در جلسه 23 خرداد شورای امنیت سازمان ملل نماد دیگری از عملیات روانی ایران‌ هراسانه این کشور بود.
در این بیانیه آمده است: ایران قاطعانه ادعای بی اساس آمریکا در ارتباط با حوادث 23 خرداد تانکرهای نفتکش را رد و آن را با شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کند.
در بخش دیگر این بیانیه آمده است: فراخواندن ایران به دیپلماسی و بازگشت به میز مذاکره توسط آمریکایی که خود به صورت غیرقانونی از برجام خارج شده، یک طنز است.جنگ و تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران و حضور گسترده نظامی آن کشور در منطقه همواره منشأ اصلی ناامنی و بی ثباتی در منطقه خلیج فارس و جدی‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت آن به شمار می آید .
نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در بیانیه خود تصریح کرد: نه ارائه اخبار ساختگی و انتشار اطلاعات نادرست می‌تواند واقعیت را تغییر دهد و نه متهم کردن بی‌ شرمانه دیگران. آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن باید از جنگ‌طلبی دست بردارند و به توطئه‌های فتنه‌ انگیزانه و عملیات‌های مخفیانه خود با هدف متهم ساختن دیگران در منطقه پایان دهند.
در ادامه این بیانیه آمده است : ایران با هشدار مجدد نسبت به زورگوئی، ارعاب و تهدید و رفتارهای شریرانه آمریکا، نگرانی خود را درباره حوادث مشکوک امروز تانکرهای نفتی ابراز می‌کند. ایران از جامعه بین‌المللی می خواهد تا به مسئولیت‌های خود در پیشگیری از اینگونه سیاست‌ها و اقدامات غیرمسئولانه و خطرناک آمریکا و متحدان منطقه‌ای آن در افزایش تنش در منطقه، عمل کند.
جمهوری اسلامی ایران دوباره تأکید می‌کند که تنها راه کاهش تنش در این منطقه، تعامل فعال و سازنده همه کشورهای منطقه در چارچوب یک گفتگوی واقعی، فراگیر و مبتنی بر احترام متقابل و اصول بنیادین حقوق بین‌الملل است. حوادث اخیر و وضعیت منطقه فوریت چنین گفتگوی منطقه ای را مورد تأکید قرار می‌دهد.
در پایان این بیانیه آمده است: با تأکید مجدد بر موضع دیرینه خود مبنی بر ضرورت تقویت صلح و امنیت در منطقه گسترده‌تر خلیج فارس، جمهوری اسلامی ایران آماده است تا نقش فعال و سازنده‌ای را در تأمین امنیت گذرگاه‌های راهبردی دریایی و تقویت صلح، ثبات و امنیت منطقه ایفا کند.
هشدار تازه ظریف درباره تحرکات «تیم ب» و اتهام‌زنی‌ها ضد ایران
در همین حال «محمد جواد ظریف» با رجوع به توئیتر اتهام‌زنی‌های مقام‌های آمریکایی درباره حمله روز گذشته به دو نفتکش در دریای عمان را به تحرکات ضد ایرانی «جان بولتون»، «بنیامین نتانیاهو»، «محمد بن سلمان» و «محمد بن زاید» مرتبط دانست و درباره این اتهام‌زنی‌های بی‌سند هشدار داده است. محمد جواد ظریف در توییتی در واکنش به ادعاهای آمریکا در خصوص نفت کش‌ها در دریای عمان نوشت:« این که ایالات متحده فورا و بدون ذره‌ای شواهد عینی یا هر اماره ای، به اتهام پراکنی علیه ایران دست می‌زند، تنها این را کاملاً آشکار می‌کند که تیم بی در حال حرکت به سوی یک نقشه جایگزین است: خرابکاری در دیپلماسی (از جمله در اقدامات آبه شینزو) و سرپوش گذاشتن بر تروریسم اقتصادی علیه ایران. من چند ماه پیش دقیقا درباره همین سناریو هشدار دادم؛ نه به این دلیل که من یک پیشگو باشم، بلکه به این دلیل که من ذات تیم بی را می‌شناسم.»
واکنش وزارت خارجه ایران به اظهارات پمپئو؛ مسئولیت تنگه هرمز بر عهده ماست
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اتهام زنی بی اساس وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت: مسئولیت تامین امنیت تنگه هرمز، بر عهده جمهوری اسلامی ایران است و نشان دادیم که در سریعترین زمان ممکن به کمک ملوانان کشتی های دچار سانحه رفتیم و آنها را نجات دادیم.
بر اساس خبر منتشر شده در کانال سخنگوی وزارت خارجه کشورمان عباس موسوی نوشت: ظاهرا برای آقای پمپئو و سایر دولتمردان آمریکایی متهم کردن ایران در حادثه مشکوک و تاسف بار برای نفتکش ها راحت ترین و ساده انگارانه ترین کار است. در حالیکه نخست وزیر ژاپن برای کاهش تنش ها، با نفر اول جمهوری اسلامی ایران در حال دیدار است کدام دست های پنهان بدنبال اثرگذاری بر این تلاشها در منطقه است و چه کسانی از آن سود می برند؟!
وی افزود: آقای پمپئو! این تشکیک نه تنها شوخی و خنده دار نیست بلکه نگران کننده و هشدار آمیز است.
گفتنی است؛ صبح روز پنجشنبه «منابع محلی عمان» اعلام کردند که دو نفتکش بزرگ حامل نفت خام در دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند. نفتکش «فرانت آلتر» (Front Altair) با پرجم جزایر مارشال متعلق به نروژ از قطر «اتانول»‌ بارگیری کرده و «کوکوکا کوریجس» (Kokuka Courageous) با پرچم پاناما از «الجبیل» عربستان سعودی، محموله «متانول» بارگیری کرده بود.
در همین حال، مایک پمپئو که روز پنجشنبه با پاسخ قاطع رهبر معظم انقلاب اسلامی در نفی مذاکره با دولت ترامپ روبه رو شد، در نشست خبری فوق العاده تلاش کرد با مرتبط کردن حادثه آتش سوزی دو نفتکش در دریای عمان به ایران، شکست کارزار فشار حداکثری بر تهران را بپوشاند. پمپئو ادعای خود را اینگونه توجیه کرد که در 22 آوریل، ایران به جهان قول داد که گذر نفت از تنگه هرمز را مختل خواهد کرد و الان به این وعده عمل می کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هم بامداد جمعه در توییتی خصمانه ایران را مسئول حمله به دو نفتکش در دریای عمان دانست و نوشت: ارزیابی آمریکا این است که ایران مسئول حملات دریای عمان است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/132060/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برنامه/ ردیاب بهترین مکان تحت پوشش شبکه‌های تلفن همراه

مارک زاکربرگ می‌گوید متا در حال توسعه دستگاه پوشیدنی مانند تراشه مغزی نورالینک است

گوشی وان پلاس Ace 3 Pro طراحی کاملاً جدیدی خواهد داشت؟

قیمت هدست متا کوئست 2 به‌طور دائمی افت کرد

خرس خانگی یک روس

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

وقتی هیچی از هنر نقاشی نمیدونی

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

گفت و گوی خبرنگاران با آرمین سهرابیان در پایان بازی استقلال و شمس آذر

گفت و گوی خبرنگاران با نصرالله خواجه‌گیری سرپرست استقلال در پایان بازی با شمس آذر

رئیس بایرن: نیامدن ناگلزمان برای ما پایان دنیا نیست

سهرابیان: با تمام توان برای قهرمانی میجنگیم

رقیبان سیتی به دنبال جذب هالند جدید

مرادمند: خداراشکر که در این بازی چَک خوردیم!

چشمی: بازی خیلی زیاد سخت شد

استقلال عنوان بهترین دفاع لیگ را از دست داد

قهرمان لیگ ثانیه آخر مشخص می‌شود

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

سی‌ان‌ان: شواهدی از تخریب در پایگاه هوایی اصفهان وجود ندارد

ادعای یک نشریه انگلیسی: بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است

روایت سفیر ایران در فرانسه از ماجرای تهدید به انفجار یک فرد در مقابل کنسولگری ایران

راهپیمایی تهرانی‌ها در حمایت از عملیات «وعده صادق»

لاوروف: روسیه از طریق کانال‌های دیپلماتیک به اسرائیل اطلاع داده که ایران خواهان افزایش درگیری نیست

سامسونگ حذف یکی از نرم‌افزارها را در One UI 6.1 غیرممکن کرد

جنجال هوش مصنوعی؛ تریلر جعلی فیلم جیمز باند با بازی هنری کویل وایرال شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

نمک های بی پایان علی صادقی در سریال خانه به دوش

ماجرای عاشق شدن دیبی در جوانی

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

کار سخت نکونام و کادرفنی استقلال تا 12 اردیبهشت!

از مرحله گروهی حذف شوی، درجا اخراج می‌شوی

صحبت های جنجالی امیرحسین صادقی بازیکن اسبق استقلال

صحبت های حسین گودرزی بازیکن شمس آذر قزوین

آقایی: باید همیشه همینقدر متحد باشیم