آریا جوان

آخرين مطالب

لمان 2019 با قهرمانی تویوتا و آلونسو به پایان رسید فناوری

لمان 2019 با قهرمانی تویوتا و آلونسو به پایان رسید
  بزرگنمايي:

آریا جوان - رقابت 24 ساعته در لمان امسال، با موفقیت تویوتا و فرناندو آلونسو همراه بود. فراری هم در کلاس خود توانست بالاتر از پورشه به مقام نخست برسد.

در تقویم موتوراسپرت، سه رقابت دارای اهمیت ویژه و سابقه‌ی تاریخی بالا هستند. رقابت‌های سالیانه در فرمول یک موناکو، ایندی 500 و لمان 24 ساعته از نظر کلاس خودرویی، تفاوت‌های بنیادین با یکدیگر دارند؛ ضمن اینکه قهرمانی در هرکدام از آن‌ها، افتخاری بسیار بزرگ است.
اولین مسابقه‌ی 24 ساعته در لمان فرانسه، 96 سال پیش برگزار شد تا همچنان قدیمی‌تری رقابت‌ رانندگی استقامت (Endurance racing) محسوب شود. تام کریستنسن از دانمارک، با 9 قهرمانی در لمان، پرافتخارترین راننده‌ی این مسابقات است. پورشه هم با سابقه‌ی بسیار طولانی در لمان، 19 قهرمانی تیمی دارد و بالاتر از دیگر خودروسازان، مشهورترین برند این مسابقات محسوب می‌شود. در بین تیم‌های مستقل شرکت‌کننده هم، جوئست ریسینگ با 13 قهرمانی، برتر از دیگران قرار دارد؛ هرچند که اسمال در لمان حضور نداشت.
یکی از مهم‌ترین اتفاقات در لمان 2019، دومین قهرمانی پیاپی برای تیم تویوتا و فرناندو آلونسو بود. راننده‌ی اسپانیایی که سابقه‌ی دو قهرمانی جهان در فصل‌های 2005 و 2006 فرمول یک جهانی را در کارنامه دارد؛ حالا توانسته است بیش از یک‌بار، 2 رقابت معتبر موناکو و لمان را فتح کند. علاوه‌بر او، 12 راننده‌ی دیگر نیز توانسته‌اند به موفقیت در موناکو و لمان برسند؛ اما تنها گراهام هیل راننده‌ی انگلیسی، قهرمان سه‌گانه‌ی لمان، موناکو و ایندی 500 شده است.
امسال هم، لمان در کلاس‌های LMP1، LMP2، LMGTE حرفه‌ای و LMGTE آماتور برگزار شد. در مهم‌ترین و قدرتمندترین گروه، خودروهای تویوتا به مقام اول و دوم LMP1 رسیدند. قهرمان لمان در این کلاس، مدل TS050 هیبرید بود که فرناندو آلونسو، کازوکی ناکاجیما و سباستین بوئمی را پشت فرمان داشت. این خودرو با تنها 34 پیت‌استاپ، توانست 385 دور را در لمان 2019 کامل کند. در مقام دوم، دیگر خودروی تویوتا با اختلاف 16.972 ثانیه توانست 385 دور بزند. مقام سوم کلاس LMP1 هم به رانندگان خودروی BR1 از تیم BR Engineering رسید.
در کلاس LMP2، امسال آلپاین A470 از تیم فرانسوی سیگناتک آلپاین (Signatech Alpine Matmut) با اختلاف 17 دور نسبت به قهرمان LMP1، بهترین جایگاه را در گروه خود به دست آورد. خودروهای اورکا از تیم جکی چان (Jackie Chan DC Racing) هم، به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.
در کلاس LMGTE Pro، پس از مدت‌ها، فراری توانست به قهرمانی لمان برسد. خودروی فراری 488GTE EVO در لمان 2019 توانست 43 دور کمتر از قهرمان LMP1 بزند و با رانندگانی از ایتالیا، انگلیس و برزیل، اول شود. در رتبه‌های دوم و سوم کلاس LMGTE Pro، خودروهای پورشه 911RSR قرار گرفتند تا برتری آن‌ها نسبت به فورد GT، شورولت کوروت C7R و بی‌ام‌و M8 GTE ثابت شود.
لمان 2019 در کلاس LMGTE AM با قهرمانی فورد GT از تیم امریکایی کیتینگ (Keating Motorsports) به پایان رسید. مقام‌های دوم و سوم این گروه هم به ترتیب در اختیار پورشه 911RSR و فراری 488 GTE قرار گرفت.


لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/132554/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سخن بزرگان/ دلیل آشوب ها و نابسامانی های روزگار ما

ویدئویی جالب از درگیری بین اردک و گربه

گوناگون/ از زامبی شناسی تا مدیریت دوشیدن شیرگاو؛ عجیب‌ترین رشته‌های دانشگاهی!

کاهش قند خون با مصرف یک سبزی معطر

احتمالا جالب ترین عکسی که از مورچه دیده اید

معماری الفبائی/ تصاویر

از این حیوان فقط دو نمونه در جهان باقی مانده است

ماجرای «ساجده، مهلا» در صداگذاری‌های جواد خواجوی

گناه فرشته؛ چرخه‌ای بی‌پایان از انتقام و تباهی

آنونس رسمی «مست عشق» در آستانه اکران

چرا ده‌نمکی پیشنهاد وزارت ارشاد در دولت احمدی نژاد را رد کرد؟

مورد عجیب بازیکن فولاد؛ 7 فصل و فقط 16 دقیقه بازی

سرخیو راموس اینگونه توپ را از روی خط دروازه تیمش بیرون کشید!

7 سال قبل در چنین روزی؛ شادی گل خاص مسی در ال‌کلاسیکو

عواقب واگذاری؛ تغییرات مدیریتی در سرخابی ها؟

رقابت در سنگر تیم ملی شدت گرفت

آرتتا: پوچتینو جای پدرم است، از او درس زندگی می‌گیرم

نکات مهم اوسمار درباره جدایی مهاجم گلزن

دوپینگ 6 ورزشکار پاورلیفتینگ ایران در سال 2023

بیرانوند از صعود به فینال مسابقات تراپ قطر باز ماند

جوکوویچ: امیدوارم یک بار دیگر با نادال بازی کنم

نکاتی که آقایان درباره بارداری همسرشان باید بدانند!

رائفی‌پور برای دور دوم هم لیست می‌دهد

خزعلی: دوره موشک تمام نشده است، وقتی زبان «وتو» می‌شود

ویژگی بسیار کاربردی واتساپ؛ اشتراک فایل بدون نیاز به اینترنت

اپل با هدف توسعه هوش مصنوعی در آیفون، استارتاپ فرانسوی Datakaleb را تصاحب کرد

حرم امام رضا (ع) در گذر زمان

طبیعت دشت لاله‌های واژگون

مجموعه ساعت های 6.5 میلیون دلاری سلطان برونئی

اتفاقات عجیبی که در مهمانی لاکچری افتاد!

ابراز عشق سلمان رو شیشه مینی بوس!

تکرار یک رکورد تاریخی در سری A با قهرمانی اینتر

امید آلومینیوم به ارسال تأییدیه یوئل برای مجوز حرفه‌ای

«پرویزخان» به خانه‌ها می‌آید

کلوپ: همه چیز از باخت به یونایتد شروع شد

رضاییان: به رحمتی پیش قرارداد داده بودیم

رانگنیک به نیمکت بایرن مونیخ نزدیک شد

امری در ویلا ماندنی شد

دو تمدید فوری که رئال مادرید می‌خواهد

زشته جلوی دوربین؛ بحث جالب یزدانی و میرزازاد برای شروع مجدد بازی

برهانی در آستانه ریاست دوباره آکادمی استقلال

شخصیت شناسی افرادی که خانه بهم ریخته ‎ای دارند

عامل حمله به ساختمان کنسولی سفارت ایران در فرانسه به حبس محکوم شد

کوثری: بزرگترین مشکل آمریکا در ایران، حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است

دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی: به دو اجلاس مقامات عالی‌رتبه امنیتی کشورها و بریکس نگاه ویژه‌ای داریم

گوشی Nothing Phone (3) احتمالا اواخر 2024 معرفی خواهد شد

داستانک/ مترسکی برای فرار پرندگان

برخورد دو تریلی با هم!

جوانمردی امیرالمؤمنین علی صلوات الله علیه در جنگ ها

کارهایی که باعث برگشت روح به جسم تجربه گر مرگ شد