آریا جوان

آخرين مطالب

11+1توصیه مهم به بیش از یک میلیون کنکوری در هفته پایانی دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان -
11+1توصیه مهم به بیش از یک میلیون کنکوری در هفته پایانی
k ٢.٤
٥
خراسان / روزهای پایانی هفته آینده، یک میلیون و 118 هزار و 793 داوطلب برای موفقیت در کنکور 98 با یکدیگر رقابت خواهند کرد، رقابتی که تا حد زیادی بر میزان موفقیت آن‌ها در آینده زندگی‌شان تاثیرگذار خواهد بود. در این بین، نحوه و میزان مطالعه داوطلبان در این روزها از اهمیت زیادی برخوردار است. هر اشتباه در این زمینه، می‌تواند استرس آن‌ها را بیشتر و احتمال موفقیت‌شان را کمتر کند. امیدواریم با رعایت و اجرای نکته‌هایی که در ادامه بیان می‌شود، گام مؤثری در بهتر استفاده کردن از این هفته پایانی بردارید. فراموش نکنید که این چند روز باقی مانده از اهمیت بالایی برخوردار است و هر رفتار یا تصمیم اشتباهی، ممکن است برای‌تان گران تمام شود و زحمات ماه‌ها و حتی سال‌ها تلاش‌تان را تحت تاثیر قرار دهد.
1-اولین و مهم‌ترین توصیه‌ای که باید به داوطلبان کنکوری داشته باشیم این است که این روزها، حاشیه‌های کنکور را دنبال نکنید. سعی کنید این روزها در آرامش کامل به سر ببرید و به شایعات و حرف‌های پراکنده‌ای که درباره کنکور گفته می‌شود، اصلا توجه نکنید. این روزها، مدام در شبکه‌های اجتماعی، آگهی‌هایی درباره خرید و فروش سوالات کنکور منتشر می‌شود که پیگیری‌شان فقط ذهن شما را درگیر می‌کند و این اصلا برای این روزهای حساس زندگی‌تان توصیه نمی‌شود.
2-این روزها از بیدار ماندن و تماشای برنامه های تلویزیون، به طور کامل دست بکشید و خواب شبانه خودتان را تنظیم کنید یعنی ساعت 11 شب بخوابید و صبح ساعت 6 از خواب بیدار شوید تا عادت خوابتان اصلاح شود. رعایت همین نکته در سرحال بودن‌تان سر جلسه کنکور، به شدت تاثیرگذار است. در ضمن اگر عادت به صبحانه خوردن ندارید، حتما آن را از همین امروز اصلاح کنید یعنی هر روز یک صبحانه مقوی و کم حجم بخورید تا انرژی لازم را برای برنامه نیمروزی داشته باشید و سرجلسه کنکور، قندتان نیفتد و بی حال نشوید.
3-سعی کنید هر روز صبح از ساعت 8 تا 12 ظهر و با در نظر گرفتن استراحت‌‌های کوتاه مدت، درس بخوانید یا آزمون بدهید تا جسم و ذهن‌‌تان به این شرایط عادت کند. این کار باعث می‌شود تا در جلسه کنکور راحت‌‌تر و مسلط‌‌تر چهار ساعت زمان آزمون را سپری کنید.
4-از تماس و ارتباط با کسانی که موجب اضطراب می‌شوند، خودداری و دوری کنید. این فرد می‌تواند یک دوست یا همکار باشد. این روزها باید مدیریت شده‌تر در این زمینه رفتار کنید.
5-به هیچ وجه در این مدت بسیار کم باقی مانده، مطلب جدید نخوانید. خواندن مطالب جدید در این روزها، به جز افزایش استرس، نگرانی و فراموش کردن مطالب قبلی، هیچ مزیت دیگری ندارد؛ اگر مبحثی را از ابتدای سال نیاموخته‌اید، دیگر فرصت یادگیری آن مطلب نیست. تثبیت آموخته‌های قبلی به طور قطع، تأثیر بیشتری در نتیجه گیری شما دارد.
6-به درس‌‌ها و مبحث‌‌هایی که فرمول و نکته‌‌های بیشتری دارند، در این یک هفته به طور سطحی نگاهی بیندازید. فیزیک، حسابان و... در این دسته قرار می‌گیرند و لازم نیست برای حل کردن مسائل سنگین در این هفته پایانی، زمانی اختصاص بدهید.
7-هر شب به مدت چند دقیقه، تمام کارهایی را که در جلسه کنکور انجام خواهید داد با خودتان مرور کنید و این یعنی همان شیوه مدیریت زمان. این ‌‌کار باعث می‌شود عادت‌‌های لازم در جلسه‌ کنکور ملکه ذهن‌‌تان بشود و آن روز، با استرس کمتر و حساب شده‌تر کار را پیش ببرید.
8-افکار منفی را از ذهن‌تان بیرون کنید. یکی از مهم‌ترین پیش نیازها برای موفقیت در کنکور به خصوص در این روزهای نزدیک به برگزاری آن، حفظ خونسردی است. باید بدانید که با غصه خوردن چیزی درست نمی‌شود. بنابراین به جای این‌که مدام فکر کنید شانس‌تان برای موفقیت پایین است، اعتماد به نفس‌تان را بالا ببرید.
9-دقت کنید چه مطالبی را قبلا زود فراموش می‌کردید و در فهم کدام یک اشکال داشتید. این روزها باید در برنامه‌تان برای مرور مطلب، روی خواندن و مرور این مباحث بیشتر تاکید کنید.
10-مجموعه تست سال‌های قبل به شما در مرور مطالب کمک شایانی می‌کند. ضمن این‌که از این کار برای مرور مطالب نیز کمک می‌گیرید، کار تست زدن را جدی‌تر از قبل انجام دهید، به این معنی که زمان پیشنهادی را خیلی دقیق رعایت کنید تا تمرینی باشد برای جلسه کنکور. حتی سعی کنید هنگام تست زدن از همان لباسی که قرار است سر جلسه آزمون بپوشید، استفاده کنید.
11-از مجموعه تست‌هایی که شبیه دفترچه‌های واقعی کنکور هستند، استفاده کنید تا چشمان‌تان به نوع حروف و اندازه آن‌ها عادت کند و مهم‌تر از همه، یاد بگیرید که چگونه وقت‌تان را سرجلسه کنکور تنظیم کنید.
11+1- سخنی با داوطلبان کنکوری مناطق سیل‌زده: یک توصیه هم به دانش‌آموزان مناطق سیل‌زده کشورمان داریم که خوشبختانه اختصاص سهمیه به آن‌ها قطعی شده است. واضح است که دانش‌آموزان کنکوری مناطق سیل‌زده، هم زمان مطالعه را از دست دادند و هم به لحاظ روحی و روانی افت کردند و طبیعتا این عزیزان از دیگر دانش‌آموزان کنکوری کمی عقب‌تر هستند ولی به آن‌ها توصیه می‌کنم با مدیریت نگرانی‌های شان، اعتماد به نفس‌شان را با فکر کردن به سهمیه‌های اختصاص داده شده بالا ببرند و همچون بقیه داوطلبان، در این روزها تلاش کنند و امیدشان را به هیچ وجه از دست ندهند.
نویسنده : فرزانه عطاران| مشاور تحصیلی

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/136722/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی