آریا جوان

آخرين مطالب

آیت الله خاتمی: چه کسی گفته نشاط یعنی عبور از خطوط قرمز خدا؟ نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

آریا جوان -
آیت الله خاتمی: چه کسی گفته نشاط یعنی عبور از خطوط قرمز خدا؟
٦٨٦
٠
ایسنا / امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که در جامعه دینی قسط، عدالت اجتماعی و قانون حرف اول را می‌زند، گفت: جامعه عادل جامعه‌ای است که هیچکس در آن خودش را در حصار امنیتی منهای قانون نبیند، اگر کسی در مقابل قانون بایستند و بگوید فلانی خط قرمز من است و هر کاری کرد حق ندارید بگویید بالای چشمش ابروست؛ این جامعه، جامعه دینی نیست.
آیت الله سیداحمد خاتمی در همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب در تبریز با بیان این‌که بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه چله دوم انقلاب است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری برای همه بیانیه‌ها و رهنمودهایشان، کارشناسی‌شده و مطالعه شده وارد میدان می‌شوند، برای این بیانیه نیز وقت زیادی گذاشتند تا بصورت دقیق آینده ایران اسلامی را ترسیم کنند.
وی در ادامه به دیدار مقام معظم رهبری با مردم آذربایجان شرقی در 29 بهمن سال 97 اشاره کرد و افزود: اینکه مقام معظم رهبری به شهر تبریز این مأموریت را دادند که بیانیه گام دوم را دنبال کنند، هم گویای ظرفیت تبریز از نگاه مقام معظم رهبری بوده و هم تکلیفی است که بر عهده این شهر گذاشته شده است؛ برگزاری این همایش بخشی از انجام تکلیف بوده و از دل این همایش، مسیرها و راه‌هایی برای اجرای بیانیه مطرح می‌شود.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این‌که خارج شدن همایش از کلی گویی و تمرکز بر مبحث شهر و شهر در تراز انقلاب با الهام از بیانیه گام دوم انقلاب از جمله نکات مورد تقدیر در این همایش است، افزود: معتقدم که باید به بیانیه گام دوم انقلاب نیز مثل وصیت‌نامه امام راحل به عنوان یکی از اسناد بالادستی نظام نگاه کرد و قوانین و مقررات نیز در چارچوب این بیانیه تنظیم شود.
وی با تاکید بر این‌که هنر مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این است که کارهایی که انقلاب اسلامی سامان داده است را بصورت مقایسه‌ای آورده‌اند، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در اختیار یک خانواده بود و فقط مراکز استان‌ها که در چشم بود، عمران و آبادی داشت و سایر شهرها پیشرفتی نداشته و وضعیت روستاها نیز از نظر آبادانی به مراتب بدتر بود، اما امروز پیشرفت امکانات حتی به روستاهای ده خانواری نیز رسیده و اندک روستای باقی مانده نیز در برنامه قرار دارند.
وی با اشاره به ویژگی‌های شهر در تراز نظام اسلامی از منظر قرآن کریم، اظهار کرد: در شهر تراز نظام اسلامی باید در تمامی عرصه‌ها، از برنامه‌ریزی تا اجرای برنامه‌ها، دین و آئین‌نامه دینی حرف اول را بزند، چرا که اگر اجتماعات با خدا رابطه داشته باشند و حریم خدا را نگه‌دارند، آسمان و زمین برکاتش را بر آنان نازل می‌کند ولیکن از خطوط قرمز خدا عبور کردند خدا به حسابشان خواهد رسید.
چه کسی گفته نشاط یعنی عبور از خطوط قرمز خدا؟
آیت‌الله خاتمی با اشاره به آیه «و لکن کذّبوا فاخذناهم بما کانوا یکسبون»، با بیان این‌که در شهر تراز نظام اسلامی باید برنامه‌ها و اجرای برنامه به صورت دینی باشد، افزود: به بهانه نشاط در بین جوانان برنامه‌های غفلت زا اجرا کردن، مصداق آیه "ولکن کذبوا" است. چه کسی گفته نشاط یعنی عبور از خطوط قرمز خدا؟ این یک مغلطه صریح است. می‌گویند بگذار شاد باشیم و فکر می‌کنند شادی یعنی گناه کردن و عبور از خطوط قرمز خداوند. این شادی نیست اگر دنبال یک شهر نمونه هستیم جوانان را باید شاد نگهداریم اما نه به قیمت غفلت از خدا.
وی با بیان این‌که یک شهر نمونه شهری است که ارزش‌های دینی در تمامی عرصه‌های آن موج بزند، افزود: عدالت اجتماعی، یعنی توزیع امکانات در شرایط مساوی به صورت مساوی و در شرایط غیرمساوی به صورت قانونمند که از مهم‌ترین ابعاد عدالت اجتماعی جلوگیری از رانت خواری‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است.
وی گفت: آرزو و آرمان بلند نظام اسلامی و رهبر معظم انقلاب ایجاد جامعه‌ای با عدالت اجتماعی بوده و عدالت اجتماعی از ویژگی‌های یک شهر دینی است.
هرکه بخواهد با امنیت یک شهر بازی کند محارب است
امام جمعه موقت تهران با بیان این‌که امنیت، ویژگی دیگر برای شهر نمونه در تراز نظام اسلامی است و الحمدالله در کشوری امن زندگی می‌کنیم، افزود: امنیت زیرساخت هر توسعه‌ای است و باید در مسئله امنیت با هیچکس شوخی نداشت، هرکه بخواهد با امنیت یک شهر بازی کند محارب است و حکم محاربه نیز اعدام است.
وی داشتن اقتصاد آباد را از دیگر ویژگی یک شهر در تراز نظام اسلامی دانست و افزود: قریب یک دهه است که مقام معظم رهبری سال‌ها را با شعارهای اقتصادی نامگذاری می‌کنند و اجزای اقتصاد مقاومتی در نامگذاری‌های مختلف سال‌ها آمده است.
وی در این رابطه خاطرنشان کرد: اگر به نسخه‌ای که مقام معظم رهبری در مورد اقتصادی مقاومتی پیچیده‌اند، عمل می‌شد، امروز وضعیت اقتصادی ما این نبود، البته کارهای خوبی نیز در این رابطه شده است. اقتصاد مقاومتی، اقتصادی است که با تکانه‌های خارجی نلرزد. همه شاهدیم که ترامپ در سازمان ملل سخنرانی کرد و دنیا به ترامپ خندید، اما فردای همان روز قیمت دلار در ایران بالا رفت.
آیت الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان به سه نوع زندگی " حقیرانه، تجملاتی و آبرومندانه" اشاره کرد و گفت: دین اسلام زندگی حقیرانه و همچنین زندگی تجملاتی را نمی‌پسندد اما بر زندگی آبرومندانه که همگان بتوانند در آن زندگی خود را سامان دهند تاکید دارد.
گفتنی است، همایش ملی شهر پایدار و گام دوم انقلاب با حضور جمعی از مسئولان، متخصصان و محققان در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/157558/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی