آریا جوان

آخرين مطالب

کفاشیان: یک نفر بیرون از فوتبال با من دشمنی می‌کند! ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان -
کفاشیان: یک نفر بیرون از فوتبال با من دشمنی می‌کند!
٢٣٠
٠
خبر ورزشی / رئیس سابق فدراسیون فوتبال به خبرورزشی گفت: شک نکنید اگر من خلافی کرده بودم در دوره حضورم در فوتبال علیه من اقدام می‌کردند. از فوتبال رفتم و راحت شدم. شما هم راحت شدید.
علی کفاشیان به کمیته استیناف رفت و توضیحاتش را درباره پرونده جنجالی حق‌پخش داد. در بازی‌های مقدماتی دور اول جام‌جهانی برزیل، شرکت ایتالیایی قراردادی 300 هزار دلاری با ایران بست. آن‌ها بعد از اولین بازی ادعا کردند 79 هزار دلار به حساب فدراسیون ریخته‌اند. کفاشیان، اما تأکید داشت پولی به حساب نیامده. او اعتقاد داشت این شرکت سندسازی کرده است. خلاصه پرونده روی هوا بود تا اینکه سرانجام کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال وارد کار شد و کفاشیان و ترابیان را به‌خاطر این پرونده 5 سال از حضور در فوتبال محروم کرد. روز دوشنبه بود که رئیس سابق فدراسیون به کمیته استیناف رفت تا توضیحاتی در این‌باره دهد. او حالا در گفتگو با خبرورزشی حرف‌های مهمی درباره این جلسه و پرونده جنجالی می‌زند.
*آقای کفاشیان برای دفاع رفتید کمیته استیناف چه شد؟
بله رفتیم و حرف‎‌هایمان را زدیم. توضیحاتی که نیاز بود دادیم. حتی مدارک بیشتری نسبت به قبل بردیم. منتظریم تا نتایج بررسی‌ها اعلام شود. خیلی کامل توضیحات‌مان را دادند. یکسری چیز‌ها گفتند ما گفتیم این‌طوری نیست. چیز‌هایی هم گفتند این‌طوری نبوده که ما گفتیم بوده. مدارک را هم کامل دادیم. ان‌شا‌ءا... همین هفته یا هفته آینده رأی نهایی صادر می‌شود.
* ظاهراً باید دوباره به کمیته استیناف بروید و توضیحاتی بدهید.
نمی‌دانم. در جریان نیستم. اگر بخواهند دوباره می‌رویم و توضیحات می‌دهیم. 10 بار دیگر هم بخواهند می‌رویم. فکر کنم، چون همه اعضای استیناف نبودند گفتند ما دوباره برویم. به قول معروف طلا که پاکه چه منتش به خاکه؟ تا ته این ماجرا می‌رویم. هزار بار هم می‌گفتند می‌رفتیم. من چیز‌های زیادی برای گفتن دارم. اینجا هم گفتیم، ترسی نداریم و هرچه بخواهند می‌گوییم.
*علی کفاشیان تا به حال اینقدر مصمم نبوده که بخواهد یک چیز را ثابت کند.
ببینید بعضی‌ها دوست داشتند ما بله‌قربان‌گو باشیم، منتهی من مدیری نبودم که این کار را بکنم. من بله‌قربان‌گوی آن‌ها نبودم. شما مطمئن باشید این آدم‌ها اگر چیزی از من داشتند، آبرویم را همان دورانی که در فدراسیون بودم می‌بردند. متأسفانه از سکوت ما هم سوءاستفاده شد ولی از این به بعد دیگر سکوت نمی‌کنم و جواب‌شان را می‌دهم.
*ممکن است اقدام قانونی هم کنید؟
اصلاً شک نکنید. من به قوه قضائیه می‌روم و قطعاً شکایت می‌کنم. من می‌دانم ریشه این اقدامات علیه من کجاست. کاملاً خبر دارم.
*به هر حال باید تکلیف این حق‌پخشی که گم شده روشن شود. شما که معتقدید آن شرکت ایتالیایی کلاهبرداری کرده است.
ببیند این رأی که صادر شده، یعنی بنده مقصر بوده‌ام. من سال‌های سال است در مدیریت این ورزش هستم. در ضمن، فوتبال اینقدر سوراخ‌سنبه دارد که می‌شود راحت از آنجا پول برد. ولی بنده هیچ‌وقت این کار را نکردم. آن‌وقت بیایم برای 79 هزار دلار خودم را خراب کنم؟ مگر من در کمیته ملی المپیک نبودم؟ بودجه زیادی همیشه در اختیار ما بود. همیشه و در دوران مدیریتم به چیزی که داشته‌ام قانع بودم. همیشه نان حلال سر سفره خانه ام بردم، چون روی این چیز‌ها حساس هستم. اگر بنده می‌خواستم از این کار‌ها کنم، به اندازه کافی در فوتبال فرصتش را داشتم. درآمد‌های زیادی هم از جام‌جهانی و سایر مسابقات داشتیم. این دنیا دار مکافات است. شما هر کاری کنید جواب پس می‌دهید. من به این چیز‌ها اعتقاد دارم. در زندگی‌ام هیچ‌وقت دنبال چنین پول‌هایی نبوده‌ام. خیالم راحت است. شاید ما تخلف کوچکی هم کرده باشیم ولی به‌حدی نبوده که بخواهند اینقدر اذهان عمومی را تشویش کنند و چنین جوی علیه ما راه بیاندازند. بنده 8، 9 سال در فدراسیون فوتبال مدیریت کردم. سازماندهی درستی داشتیم. این‌همه منافع و منابع برای فوتبال آوردیم.
*گفتید شاید تخلف کوچک کردید؟
ببینید کار ما این بود که سیگنال را از آن شبکه می‌گرفتیم و می‌دادیم تلویزیون. یک کاسبی کوچک این وسط می‌کردیم که بتوانیم هزینه‌های فدراسیون را تأمین کنیم. طبیعی هم بود. متأسفانه دفعه دوم این اتفاق افتاد که از ما کلاهبرداری شد.
*آن 79 هزار دلار را شرکت ایتالیایی بالا کشید؟
بله، متأسفانه پول را بالا کشیدند. ما اتفاقاً شکایت هم کردیم. گفتیم این‌ها از ما کلاهبرداری کرده‌اند. قبلاً با شرکت ام‌پی‌سیلوا کار کردیم که پولمان را گرفتیم. ببیند از این‌طور اتفاقات می‌افتد. قبلاً در داخل کشور یک صرافی بود که پول ما را خورد. شکایت کردیم، او را گرفتند. بخشی از پول را گرفتیم ولی دوباره در رفت. باز هم شکایت کردیم و باز هم در رفت. این چیز‌ها اتفاق می‌افتد.
*ظاهراً بحث کمیته اخلاق این بوده که چرا کل قرارداد را کنسل کردید، چون بالای 300 هزار دلار بود.
وقتی سر یک بازی از ما کلاهبرداری کرده، چطور اجازه می‌دادیم قرارداد ادامه پیدا کند؟ ما وقتی شکایت کردیم متوجه شدیم این شرکت نه تنها از ایران بلکه از چند کشور دیگر هم کلاهبرداری کرده است. پول بقیه را هم بالا کشیده بود. متأسفانه با وجود شکایت ره به جایی نبردیم.
*شما از فوتبال خداحافظی کردید؟
بله، من که از فوتبال رفتم و دیگر هم برنمی‌گردم. حرص فوتبال را نمی‌زنم. شما شک نکنید اگر من خلافی کرده بودم در دوره حضورم در فوتبال علیه من اقدام می‌کردند. از فوتبال رفتم و راحت شدم. شما هم راحت شدید. هی علیه ما مطلب می‌نوشتید. من فقط یک حرف دارم. با مدیری که برای ورزش ما زحمت‌کشیده، این رفتار‌ها را نکنید. این حق من نبود. چنین رأی‌هایی هیچ‌وقت باعث نمی‎شود خجالت بکشم و سرافکنده باشم. یک چیز‌هایی وجدانی است. من هیچ‌وقت پیش خودم عذاب وجدان ندارم و راحت سرم را روی زمین می‌گذارم.
*حرف خاصی مانده بگویید؟
ما این‌همه در آکادمی فوتبال کار کردیم. پک را ساختیم. برای سنگی که روی سنگ دیگر آکادمی گذاشتیم، زحمت کشیدیم. فدراسیون ما جزو موفق‌ترین فدراسیون‌ها بود. چقدر پول برای این فوتبال آوردیم؟ این حق من نبود که چنین حکمی بدهند. متأسفانه یک فرد از بیرون فوتبال با من دشمنی می‌کند! ببیند من سرم را بالا می‌گیرم، چون از خودم مطمئن هستم. من همیشه سلامت کار کردم. شاید یک جا‌هایی ایراد‌هایی بوده، اما حقش نبود که این‌طور آبرویم را ببرند و این‌گونه با من رفتار کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/157942/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اینترنت برای کنکور امسال قطع نمی‌شود؟

تفال/ مرا عهدیست با جانان که تا جان در بدن دارم

تقویم تاریخ/ گشایش نخستین ایستگاه فرستنده رادیویی و تلگراف بی‏سیم ایران

گرگ های زیادی اطراف همسرتون هستند

استوری جذاب الناز حبیبی با تم مشکی

درویش مدیرعامل پرسپولیس پس از خصوصی‌سازی

ممنون به خاطر همه چیز؛ خداحافظ برای همیشه!

درخشان: پرسپولیس شرایط خوبی برای پیروزی برابر آلومینیوم دارد

آشوبی: پرسپولیس در این بازی فرصت اشتباه ندارد

طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!

همنام مدیر جدید پرسپولیس روی نیمکت و سکو!

صحبت‌های جالب مجید جلالی درباره برنامه 12 ساله

دومین طلا برای ملی پوش ووشو ایران

رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند

سردار فدوی: صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند و باید تنبیه اساسی می‌شدند

واکنش مداخله‌جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی برای توماج صالحی

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

دستور وزیر کشور به استانداران درباره مراسم بزرگداشت امام خمینی(ره)

عبدی: چند بار دست در حفره حجاب کردید و گزیده شدید؟

گزارش رئیسی از سفر به پاکستان و سریلانکا: برگزاری این سفر در این مقطع، پیام مهمی داشت

منتظر پیکسل تبلت 2 گوگل نباشید

علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها

پرسپولیس به جد‌ی‌ترین طلبکارش رسید!

دانشگر بدون کتف‌بند در تمرینات

داوید رایا آرسنال را نجات می‌دهد

پیکان به دنبال اولین پیروزی برابر مس

فرصت ویژه برای گرفتن دو انتقام «اوسمار» از گربه سیاه پرسپولیس

پنج عامل سقوط الهلال در لیگ قهرمانان آسیا

برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی

تیم ملی یک مربی جدید می‌خواهد

برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان

تقویت میل جنسی با 5 خوراکی پرطرفدار

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81