آریا جوان

آخرين مطالب

درمان در منزل خواندنی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - رزرو دکتر، هزینه رفت‌ و برگشت و نشستن در صف انتظار برای نوبت و... از دردسرهایی است که معمولاً افراد را از دکتر رفتن پشیمان می‌کند. این روزها اپلیکشن‌های پزشکی معتبری وجود دارند که به شما این امکان را می‌دهند از راه دور به‌صورت تلفنی و یا حتی پیامکی با متخصصان در زمینه‌های مختلف پزشکی ارتباط برقرار کنید یا نتیجه جواب آزمایش خود را بررسی کنید.


دکتر ساینا
دکتر ساینا کامل‌ترین و برترین اپلیکیشن حوزه سلامت است. این اپ از هر دو سیستم‌عامل اندروید و ios پشتیبانی می‌کند و تمام شهرهای ایران را پوشش می‌دهد. با استفاده از این برنامه هم می‌توانید به‌صورت آنلاین با پزشکان در تخصص‌های مختلفی از پوست و مو، زنان و زایمان، ریه، گوش و حلق بینی تا روانشناسی و ... ارتباط برقرار کنید و هم از پزشکان برای ویزیت حضوری نوبت بگیرید.
هزینه ویزیت پزشکان آنلاین در هر حوزه تخصصی 20 هزار تومان است و پزشکان حاضر در دکتر ساینا موظف‌اند در کمتر از 24 ساعت به سؤالات شما پاسخ دهند. با کلیک بر روی اسم هر پزشکی اطلاعات جامعی از رشته، تخصص، فعالیت‌ها و همچنین وضعیت پاسخگویی پزشک را مشاهده خواهید کرد.
دکتر ساینا به‌غیر از مشاوره آنلاین پزشکی و رزرو وقت اطلاعات جالب دیگری همچون آدرس و تلفن بیمارستان‌ها، مراکز دارویی، کلینیک‌ها، آزمایشگاه‌ها، تحلیل جواب آزمایش، بانک داروها، آشنایی با خواص گیاهان دارویی و اطلاعات بیماری‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد.

دکتر دکتر
دکتر دکتر با کسب رتبه نخست از جشنواره وب و موبایل کشور در سال‌های 1394 و 1395 در شاخه سلامت الکترونیک، تائیدیه کارشناسان پزشکی و حوزه آی‌تی را کسب کرد. نقطه قوت این اپلیکیشن سامانه نوبت‌دهی بسیار دقیق و درست آن است. با نصب این اپلیکیشن می‌توانید به‌صورت آنلاین از نزدیک‌ترین پزشک به محل زندگی‌تان بر اساس تاریخ، روز و ساعت دلخواه مدنظرتان، وقت بگیرید.
فیلترهای جستجوی دکتر دکتر به ‌غیر از شهر، تخصص پزشک و محل معاینه (مطب، کلینیک، بیمارستان) شامل جنسیت پزشکان هم می‌شود تا بتوانید وقت را از دکتری بگیرید که با او راحت باشید.

هاسپیتل
دارندگان سیستم‌عامل اندروید و ios می‌توانند از این اپلیکیشن در زبان‌های مختلف فارسی، ترکی، انگلیسی و کردی استفاده نمایند. از ویژگی‌های مهم این برنامه، مکالمه تلفنی و یا چت با پزشک موردنظر در 24 ساعت شبانه‌روز است البته هزینه ویزیت رایگان نیست و برای هر دقیقه تماس تلفنی حداقل باید 1000 تومان پرداخت نمایید. یکی دیگر از خدمات این برنامه پرسش و پاسخ است؛ شما قبل از اشتراک پرسش موردنظر باید برای ارسال سؤال خود، یکی از بسته‌های پیشنهادی شامل: 1 سؤال 2000 تومان، 5 سؤال 8000 تومان و 10 سؤال 17000 هزار تومان را انتخاب و پرداخت کنید.

دکتر هوشمند
اپلیکیشن دکتر هوشمند که با سیستم‌عامل اندروید و ios سازگار است، مانند یک دکتر شما را در هر شرایطی همراهی می‌کند؛ کافی است علائم بیماری خود را به این برنامه بگویید تا بیماری‌تان را تشخیص دهد و یا اگر دارویی خریده‌اید و نمی‌دانید نحوه مصرف آن چگونه است، اطلاعات آن را در اختیارتان قرار ‌می‌دهد.
این اپلیکیشن علاوه بر تشخیص بیماری، داروهای مناسب بیمار را هم تجویز می‌کند اما با توجه به اینکه مصرف بعضی داروها برای بعضی افراد ممنوع است، بهتر است برای تجویز دارو حتماً به پزشک مراجعه کنید.

زوپ (Zoop‏)
زوپ یکی از کامل‌ترین اپلیکیشن‌های پزشکی آنلاین برای دستگاه اندروید و ios است که به شما این امکان را می‌دهد با پزشک متخصص، ویزیت ویدیویی یا متنی داشته باشید و اگر نیاز به مراجعه حضوری داشتید با انتخاب منوی نوبت حضوری، روز و ساعت مورد دلخواه خود را رزرو کنید. لازم به ذکر است که می‌توانید حتی از طریق سایت https://getzoop.com/doctors به خدمات ارائه‌ شده در اپلیکیشن زوپ دسترسی پیدا کنند.
اولین ویزیت متنی برای کاربران رایگان است ولی برای مشاوره‌های دوم به بعد کاربران باید مبلغ 9900 تومان بپردازند؛ همچنین مبلغ ویزیت ویدئویی با پزشک متخصص 19500 تومان و ویزیت ویدئویی با پزشک فوق تخصص 24500 تومان است. البته از بین پزشکان حاضر در زوپ تعداد کمی از آنها تعرفه اختصاصی خودشان را تعیین کرده‌اند.
عموم پزشکانی که در زوپ فعالیت می‌کنند همان‌هایی هستند که برای ویزیت حضوری توسط برخی از آنها گاهاً از چند ماه قبل باید نوبت خود را رزرو کنید.

پذیرش 24
این اپلیکیشن همان‌طور که از اسمش پیداست تنها در حوزه رزرو آنلاین وقت دکتر فعالیت می‌کند و امکان مشاوره تلفنی و پیامکی آنلاین از طریق این نرم‌افزار با پزشکان میسر نیست. اما یکی از قابلیت‌های خوب این برنامه یادآوری نوبت‌های شما از طریق پیامک و تماس صوتی است که در اپلیکیشن‌های مشابه نمی‌بینیم. همچنین این برنامه تنها با سیستم عامل اندروید سازگار است.

درمانه
اپلیکیشن درمانه یکی دیگر از برنامه‌های سازگار با سیستم‌عامل اندروید و ios است که با استفاده از هوش مصنوعی به تشخیص بیماری شما کمک می‌کند. با نصب این برنامه می‌توانید با پاسخ دادن به تعدادی سوال، بیماری خود را تشخیص دهید که البته این تشخیص بر اساس میلیون‌ها نتیجه پزشکی اثبات‌ شده صورت می‌گیرد و مورد تأیید پزشکان زیادی قرار گرفته است. علاوه بر تشخیص بیماری، این اپلیکیشن شامل تماس با پزشک، ویزیت مجازی، مطالب پزشکی معتبر، معرفی مراکز پزشکی و اطلاعات مربوط به بیمارستان و داروخانه‌های کشور است.

نوبت‌دهی سینا
نوبت‌دهی سینا یک سیستم نوبت‌دهی آنلاین و سازگار با هر دو سیستم اندروید و ios است که مدیریت فرایند وقت‌دهی و امور مالی مرتبط با این فرایند را برای منشی، پزشک و بیمار آسان می‌کند. این نرم‌افزار شامل دانستنی‌های سلامت با امکان ارسال و استفاده از مطالب، جستجوی کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها، مشاهده اطلاعات کامل پزشک و فیلتر کردن آنها بر اساس پربازدید‌ترین، محبوب‌ترین و تازه‌ترین است.

آیا می‌توان به مشاوره‌های پزشکی آنلاین اعتماد کرد؟
برای خیلی از افراد اعتماد به پزشکان به‌صورت آنلاین مشکل است زیرا سلامت از حساسیت‌های بالایی برخوردار است که یک تشخیص و داروی اشتباه ممکن است جان یک انسان را به خطر بیندازد.
تاکنون اخبار زیادی از دستگیری پزشکان قلابی به گوش رسیده است؛ پزشکانی که با مدارک جعلی و بدون داشتن مجوز قانونی اقدام به طبابت کرده و بعد از چند ماه فعالیت دستگیر شدند اما لازم به ذکر است که وب‌سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی نیز مانند سایر مشاغل و کسب‌ و کارها لازم است که مجوزهای مربوط به فعالیت خود را کسب نمایند. دریافت این مجوزها علاوه بر اینکه کار آنها را قانونی می‌کند باعث جلب اعتماد کاربران می‌شود، اپلیکیشن‌های ذکر شده هم از این قاعده مستثنا نیستند و با کسب مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدام به فعالیت می‌کنند.
آیا هر نوع بیماری می‌تواند از مشاوره‌های پزشکی آنلاین استفاده کند؟
برخی شرایط و بیماری‌ها وجود دارد که نمی‌توان آنها را به‌ صورت تلفنی و یا پیامکی برای پزشک توضیح داد و بیمار حتماً باید به‌صورت حضوری معاینه شود مثل بیماری‌های عفونی، زنان، سنجش بینایی و ... اما در بعضی موارد، مشاوره پزشکان آنلاین مثمر ثمر خواهد بود و از مزایای زیادی همچون صرفه‌جویی در وقت، هزینه رفت‌ و برگشت، دسترسی سریع به پزشک و حداقل هزینه ویزیت برخوردار است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/159199/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

با این تست 3٠ ثانیه‌ای سلامت قلب خود را چک کنید

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

فارس: با بلوف رسانه ای رو به رو هستیم

ایسنا نوشت: حمله خیالی بزرگ به ایران!

آیفون 17 پلاس ظاهراً با نمایشگر کوچک‌تر از گوشی‌های فعلی پلاس معرفی می‌شود

هشت حقیقت جالب در مورد اژد‌های کومودو/ تصاویر

فال حافظ جمعه 31 فروردین 1403

فال روزانه جمعه 31 فروردین 1403

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

المیادین: هیچ تهاجم خارجی علیه ایران صورت نگرفته است

توضیح ارشد نظامی ارتش در مورد شنیده شدن صدای شدید در اصفهان

شورای عالی امنیت ملی، وقوع هرگونه هجوم خارجی را تکذیب کرد

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

مقام ایرانی وقوع «حمله» در ایران را رد کرد

پروازهای فرودگاه مهرآباد به حالت عادی بازگشت

بلوف حمله به ایران؛‌ کوه تهدیدات اسرائیل موش زایید

پیشرفت صنعت تراشه چین در سایه تحریم‌ها؛ تولید 40 درصد رشد کرد

آخرین وضعیت سامانه‌های پدافندی و مراکز حساس نظامی و امنیتی در کشور

برقراری امنیت کامل در تاسیسات هسته‌ای اصفهان

تسنیم: هیچ گزارشی از انفجار بزرگ یا موشک در اصفهان گزارش نشده است

منابع آگاه: تاسیسات هسته‌ای اصفهان در امنیت کامل قرار دارد

شورای عالی امنیت ملی جلسه اضطراری تشکیل داد؟

روایت یک رسانه درباره انفجارها در آسمان اصفهان و تبریز

شنیده شدن صدای چندین انفجار در اصفهان

المیادین: 5 هدف از سوی پدافند هوایی اصفهان رهگیری شده است

منشا صدای انفجار در تبریز، شلیک پدافند بوده است

انهدام ریزپرنده‌ها؛ شرایط در اصفهان عادی است

پروازهای مهرآباد و برخی دیگر از فرودگاه‌های کشور تعلیق شد؛ باطل شدن پروازها تا 10 صبح

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!