آریا جوان

آخرين مطالب

در نشست با اعضای مجامع سمن‌های جوانان آذربایجان غربی، خراسان شمالی و لرستان

دکتر سلطانی فر: ایران می تواند در برابر هر تجاوزی با اقتدار و عزت ایستادگی کند / مهمترین وظیفه ما کادرسازی نظام مدیریتی کشور است / سمن ها مهمترین ساز و کار برای کادر سازی و توانمندسازی مدیران جوان هستند ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - وزیر ورزش و جوانان گفت: مهمترین وظیفه و مسئولیت ما این است که با ابزار مختلف و امکانات و ساز و کاری که در اختیار داریم، با سرعت به کادرسازی نظام مدیریتی بپردازیم و مدیرانی خلاق، شجاع، با استعداد و دوراندیش پرورش دهیم و در این راه سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی را به عنوان مهمترین ساز و کار در جهت کادر سازی میدانی و توانمندسازی مدیران جوان می دانیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، دکتر مسعود سلطانی فر در نشست صمیمی با اعضای مجامع سمن‌های جوانان استان های آذربایجان غربی، خراسان شمالی و لرستان که عصر امروز با حضور محمد مهدی تندگویان معاون امور جوانان در ساختمان جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، پس از استماع صحبت های اعضای سمن ها گفت: امروز و طی یک سال و نیم گذشته جلسات خود را با مجامع سمنهای استانها برگزار کردیم و دغدغه ها و نقطه نظرات جوانان استانهای کشور را شنیدیم. این جلسات دستاوردهای بسیار خوبی داشته و نقطه نظرات و مطالب خوبی در آن مطرح شد که معاونت امور جوانان حتماً از این نقطه نظرات و مطالب بهره برداری لازم را در جهت ارتقاء سطح تعامل برای پیشبرد امور جوانان خواهد کرد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان این که امیدوارم مجموعه اقدامات ما و دولت موجبات شور و شادی و شعف مردم را فرهم آورد افزود: هر پیروزی در ورزش بخصوص در سطوح بالا باعث تحکیم پایه های وحدت ملی، مذهبی و ایجاد شادی و شور و شعف و غرور ملی می‌شود و همچنین هر موفقیت جوانان ما در هر عرصه ای مطمئناً موجب شور و شادی و افتخار و غرور مردم خواهد شد.
وی در ادامه به شرایط روز کشور پرداخت و تصریح کرد: اگر از آینده نظام و کشور با توجه به شرایط سخت کشور به دلیل تحریم های ناعادلانه و بی سابقه از بنده سوال کنند، قطعاً می گویم به آینده نظام و جوانان این کشور بسیار خوش بین و امیدوارم و آینده جوانان و کشور را روشن و امیدوار کننده می بینم.
دکتر سلطانی فر اظهار داشت: تحریم های امروز حتی در جنگ تحمیلی هم سابقه ندارد. ما در خلال جنگ تحمیلی نفت و کالاهای خود را صادر می‌کردیم و درآمدهای آن به راحتی به کشور وارد می شد و عملیات بانکی و پولی خود را با دنیا انجام می‌دادیم، اما امروز یک تروریسم اقتصادی علیه ایران صورت گرفته که شرایط را برای مردم و بیشتر اقشار حقوق بگیر و با درآمد ثابت سخت کرده است.
وی با بیان اینکه صادرکنندگان، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان خیلی از این شرایط آسیب ندیده اند و زیر فشار نیستند، گفت: فشار اصلی روی اقشار حقوق بگیر و ضعیف جامعه است که در این راستا دولت اراده کرده تا این قشر را توانمند کند تا بتوانند زیر این فشار اقتصادی کمر راست کنند.
وزیر ورزش و جوانان گفت: به اعتقاد بنده این شرایط سخت خیلی استمرار پیدا نمی کند و زیاد دور نمی بینم که این شرایط خاتمه یابد. به تعبیر دشمنان، ما امروز خیلی قوی تر، توانمند تر و مجهز تر شده ایم و برای منافع دشمنان خطرناک شدیم و تهدید محسوب می شویم.
وی ادامه داد: ترامپ گفت من از برجام خارج می شوم چون در برجام ایران به مقاصد خودش رسیده و منافع آمریکا حفظ نشده و دولت ایران و وزیر خارجی ایران ، سر دولت آمریکا و وزیر خارجه آمریکا کلاه گذاشته است، اگر از این منظر هم نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که برجام کار ارزنده و تاریخی بود.
دکتر سلطانی فر گفت: امروز همه اروپایی ها با حمایت و تهدید آمریکا می گویند، ایران باید به برجام برگردد! سوال ما این است که اگر برجام خوب است چرا شما به آن پایبند نیستید و اگر بد است چرا ما را به پایبندی بر آن توصیه می کنید؟
وی افزود: امروز آمریکا در شرایط ویژه ای قرار گرفته و هر روز مواضع خود را تغییر می دهد. یک روز می گوید ما چندین شرط برای مذاکره داریم و روز دیگر می‌گوید هیچ شرطی برای مذاکره نداریم. آمریکا با بهانه دست یابی ایران به سلاح هسته ای از برجام خارج شد در حالی که ما دو دلیل روشن برای این که دنبال سلاح هسته ای نیستیم داریم، اول آن که رهبر معظم انقلاب تولید سلاح هسته ای را حرام دانسته و دوم عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای در خود برجام است که پیش بینی شده.
دکتر سلطانی فر ادامه داد: ایران یکسری سلاح های استراتژیک نیاز دارد که به عنوان سلاح های بازدارنده برای کشورهای متجاوز محسوب می شود که هم توانمندی ساخت و همچنین تکنولوژی و سایر موارد دیگر آن را در کشور داریم و اجازه دخالت به این حوزه را به هیچ کشوری نخواهیم داد.
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ایران افغانستان و عراق نیست که بتوانند با تجاوز و یا اشغال آن به مقاصد شان برسند، گفت: ایران کشوری با سابقه هفت تا ده هزار ساله و با توانمندی بالا در همه عرصه هاست و می تواند در برابر هر تجاوزی با اقتدار، صلابت، عزت و افتخار ایستادگی کند. این موضوع را خود آنها هم می دانند.
وی افزود: بسیار امیدوارم که چالش امروز با آمریکا حتماً با ایستادگی مردم و مسئولین و با اقتدار و حفظ منافع ملی با پیروزی ملت ایران خاتمه می یابد و ایران از این گردنه و منازعه سخت با افتخار پیروز بیرون خواهد آمد.
وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: وقتی استعدادهای مختلف نونهالان، نو جوانان و جوانان کشور را در عرصه های مختلف می بینم خیلی به آینده کشور امیدوار می شوم. این عزیزان در همه عرصه ها و در همه رده‌های سنی آقایی خود را به جهان نشان می دهند و مطمئناً در بزرگسالی هم می‌توانند افتخاراتی که برای کشور کسب کردند را باز هم تکرار می کنند
دکتر سلطانی فر با بیان این که آینده ایران بسیار روشن و درخشان است، افزود: به واسطه تجربیاتی که از چهل سال گذشته در تنگناها و دوره های مختلف تاریخی گذرانده و کسب کرده ایم، نسل جدید در عرصه های مختلف برای ایران افتخار کسب می کنند که عرصه های مدیریتی را نیز شامل خواهد شد.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ظرفیت ایران بسیار بیشتر از چیزی که الان می بینیم، اظهار داشت: مهمترین وظیفه و مسئولیت ما این است که با ابزار مختلف و امکانات و ساز و کاری که در اختیار داریم، با سرعت به کادرسازی نظام مدیریتی بپردازیم و مدیرانی خلاق، شجاع، با استعداد و دوراندیش پرورش دهیم.
وی ادامه داد: سازمان های مردم نهاد و تشکل های غیر دولتی را به عنوان مهمترین ساز و کار در جهت کادر سازی میدانی و توانمندسازی مدیران جوان می دانیم. معتقدم 90 درصد مدیران آینده کشور عضویت سمن های مختلف را در کارنامه خواهند داشت. کسانی که امروز برای وظیفه انسانی و برای توسعه تحول و ساختن آینده وارد مشارکت اجتماعی شدند، قطعاً انسان‌های تلاشگر، تحول خواه و توسعه گرا هستند که کشور به آنها نیاز دارد.
دکتر سلطانی فر با تاکید بر تمرکز خبرگزاری برنا بر امور جوانان گفت: هر جا که سمن ها نیاز به کمک در حوزه اطلاع رسانی، خبر و ارائه دستاوردهای خود یا هر موضوع دیگری در حوزه اطلاع رسانی دارند خبرگزاری برنا موظف است با آنها همکاری کند. برنا تا امروز هم این کار را انجام داده و از این به بعد هم انجام خواهد داد اما فکر می کنم سمن ها و استان ها باید به صورت عملیاتی تر وارد این موضوع شوند.
وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش گفت: رویکرد ما جابجا کردن نسل جوان با نسل قدیم است. در وزارت ورزش و جوانان در همین 2 روز اخیر مدیر کل استانی زیر چهل سال که سابقه معاونت امور جوانان در استان را داشتند منصوب کردیم. رویکرد ما این است که سن مدیران را به زیر 40 سال برسانیم تا نسلی باشند که امکان 10 تا 15 سال مدیریت، تجربه اندوزی و بازدهی مثبت را داشته باشند.
وی ادامه داد: همین رویکرد را در مدیران ستادی و روسای فدراسیون ها نیز داشتیم. روسای فدراسیون هایی که تا 30 سال سابقه ریاست در فدراسیون داشتند، جای خود را به جوانان دادند که این اقدام بزرگی بود و فکر می کنم در حوزه جوانگرایی جزو برترین وزارت خانه های کشور هستیم.
دکتر سلطانی فر تصریح کرد: وقتی که ادعا می‌کنیم باید کادرسازی انجام دهیم باید اول از خودمان شروع کنیم و این کار را دو سال است که آغاز کرده ایم و امیدوارم این انتقال نسل و واگذاری مدیریت به جوانان سریعتر تکمیل شود.
وی در خصوص همکاری های مرزی استانها با کشورهای همسایه گفت: از این رویکرد به خصوص در موضوعات تعاملات فرهنگی و ارتباطات اجتماعی حتما استقبال می کنیم و به مدیران کل استانها تاکید خواهیم کرد از این رویکرد حمایت کنند.
وی در پایان گفت: در دولت تدبیر و امید نزدیک به صد خانه جوان راه اندازی شد در حالی که در ابتدای دولت هیچ خانه جوانی فعال نبود و مکان های آن را نیز به استانداری ها و یا بخش های دیگر واگذار کرده بودند. همچنین در این دولت افزایش کمی سمن ها از حدود 100 سمن به 2600 سمن رقم خورد که بسیار چشم گیر بود. امیدوارم با کمک جوانان و با همان عزم و اراده آهنینی که وارد عرصه مشارکت‌های اجتماعی شدند، بتوانیم کار ها را جلو ببریم و مشکلات را از پیش روی برداریم. مشکلات همیشه وجود داشته ولی اگر به موفقیتی هم رسیده ایم در عین مشکلات به دست آمده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/159936/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اندروید 15 برنامه‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند

حرکت خفن این راننده کامیون پربازدید شد

بهترین روش برای تشخیص هندوانه رسیده

نماهنگ نسخه طوفان

گفت و گو لذت بی پایان است

دوست داشتی شوهرت گرگ بود یا بره؟!

بررسی چالش‌های رژیم صهیونیستی با مستندهای افق

چه هوای دل‌انگیزی دارد این خانه!

عماد گَند زد!

حسین رفیعی: سیامک حرف میزنه من میخندم

کناره‌گیری ویتالی هاینن از هدایت ژرمن‌ها در آستانه لیگ ملت‌ها

تاج: امروز آماری دادند که هزار و 8 نفر در لیگ ثبت نام شده‌ و 548 نفر داخل زمین رفته‌اند.

تاج : امیدوارم بتوانیم از کشور چین VAR را خریداری کنیم.

تاج: واگذاری باشگاه‌ها (استقلال و پرسپولیس) روز دوشنبه انجام می‌شود

فولاد در تیم ملی جوانان رکورددار شد

گواردیولا: پارسال لوکاکو ما را قهرمان اروپا کرد

وضعیت مبهم سنگربان پرسپولیس؛ بیرانوند به بازی با سپاهان می‌رسد؟

حسینی یاد ذوبی‌های محبوب زنده نگه داشت

محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص شد

نام پتروشیمی‌های خریدار باشگاه استقلال مشخص شد

چطور بچه‌ای لوس و شکننده تربیت نکنیم!

کاردستی جذاب و سرگرم کننده

اعلام زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی

ارسال اقلام مورد نیاز به سیستان و بلوچستان توسط سپاه و ارتش

توصیه میرسلیم به دولت رئیسی درباره ریشه‌کنی فساد: جرأت‌مندانه عمل کنید!

مدل جدید گوشی ارزان گلکسی F15 سامسونگ عرضه شد

موج تعدیل نیرو به خالق هوش مصنوعی Stable Diffusion رسید

لحظه‌ای بزرگ در انتظار لپ‌تاپ‌های ویندوزی است

سعدی‌خوانی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی

وقتی در لاین خودت رانندگی نمی کنی!

هدفش اینکه ببینه چند نفر زنده میان بیرون

بنیاد شهید تا پایان فروردین 1403 ، حدود 2 هزار میلیارد تومان به بیمه دی بدهی دارد

در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با مدیران ارشد بیمه دی مطرح شد؛ بیمه دی موجب رضایتمندی خانواده‌‌ی بزرگ ایثار و شهادت و مایه‌ی آبرومندی در دولت گردید

فصل سوم «پدرخوانده» ابوطالب آماده پخش شد

ترفندهای بچه برای درآمدزایی!

تیزر جدید شب‌آهنگی با حضور بازیگر زن جوان

پرفروش‌ترین و پرمخاطب‌ترین روز سینمایی فروردین 1403

تارتار: کسی فکر نمی‌کرد ملوان روزی با سپاهان رقابت کند

معرفی کادر فنی تیم ملی دارت برای قهرمانی آسیا

گل سعید واسعی به فولاد بوی انتقام می‌داد!

بیانیه هیات مدیره باشگاه تراکتور

تصمیم سخت ستاره چلسی؛ تردید برای جراحی

10 سال از یکی از سوپرگل‌های دیمیتار برباتوف با پیراهن موناکو گذشت

پس از یک سال؛ ستاره ناکام لیورپول جدا می‌شود

آنچلوتی: اگر نیاز باشد با 7 مدافع و دو گلر بازی می‌کنیم

آمار نیما کار پیام برای بازگشت را سخت کرد

ژاوی: براوو رئال، این صعود حلالشان باشد

اقدام زیبای عروس و داماد بعد از مراسم عروسی شان

همسرم برای بیرون رفتن مرا محدود می کند!

‏از جمله ماجراهای دوقلوی همسان داشتن