آریا جوان

آخرين مطالب

در نشست حوزه معاونت امور جوانان با مدیران کل استانها مطرح شد

تندگویان: مدیران کل یک روز هفته را به جوانان اختصاص دهند/ وزارت ورزش و جوانان یکی از سردمداران ایجاد شادی و نشاط در کشور بوده است/شعار قالب کشور در حال حاضر موضوع جوانان است ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - معاون امور جوانان گفت: وزارت ورزش و جوانان امسال جزو یکی از سردمداران ایجاد شادی و نشاط در کشور بوده است. از کمک جوانان به سیل زدگان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مفرح که در روحیه آسیب دیدگان تاثیر داشت و چه در هفته جوان, هفته ازدواج و هفته تشکل ها که برنامه های بسیار فراوان متنوع و شادی در کشور برگزار شد, موجبات شور و نشاط عمومی جامعه را فراهم آورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان, محمد مهدی تندگویان صبح امروز در نشست با مدیران کل ورزش و جوانان استان ها با بیان اینکه حوزه جوانان برای مدیران کل استانها می ‌تواند هم فرصت باشد و هم تهدید, افزود: در استان هایی که به جوانان توجه شده و کار ها را به تشکل ها می سپارند میزان موفقیت چندین برابر است و این موضوع در ارزیابی های استانها کاملا مشهود است.
وی با بیان اینکه سازمان های مردم نهاد فرصتی مناسب برای مدیران کل استانی هستند گفت: جوانان سمن ها در خیلی از حوزه ها با تخصص, امکانات و روابطی که دارند می توانند کمک های خیلی خوبی به مدیران کل و در نتیجه به حوزه جوانان و حتی ورزش استان انجام دهند.
معاون وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه شعار قالب کشور در حال حاضر موضوع جوانان است, گفت: هیچ یک از سخنان مقام معظم رهبری را نمی توانید پیدا کنید که حرفی از جوانان نزده باشند بنابراین توصیه می شود مدیران از این پتانسیل خوب استفاده کنند. جوانان یک پایگاه اجتماعی خوب محسوب می شوند که اگر خوب از آنها استفاده شود آینده استان تامین خواهد شد.
تندگویان با بیان اینکه وزیر ورزش و جوانان سه شنبه ها را به جوانان اختصاص داده و در این روز در ساختمان جوانان حضور دارد گفت: دکتر سلطانی فر روزهای سه شنبه با حضور در ساختمان جوانان به صحبت ها, مسائل و مشکلات جوانان گوش می دهد و از نقطه نظرات جوانان استفاده می کند گفت: این توجه برای اولین بار در وزارت ورزش و جوانان انجام شده و دکتر سلطانی فر اولین وزیری است که این کار را انجام می دهد.
وی ادامه داد: پیشنهاد می شود هر مدیر کل یک روز در هفته را به جوانان و برای بررسی و مشکلات آنها قرار دهد و آن روز را در اختیار جوانان باشد.
معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از سخنانش به موضوعات مختلف جوانان پرداخت و گفت: در خیلی از موضوعات ما هیچ وظیفه تشکیلاتی و مسئولیتی نداریم اما چون برچسب جوانان دارد همه تقصیرات را از چشم ما می بینند. مثلاً در قانون تسهیل ازدواج هیچ مسئولیتی و یا هیچ اسمی از سازمان ملی جوانان سابق یا وزارت ورزش و جوانان برده نشده و یا در حوزه اشتغال جوانان هیچ مسئولیتی نداریم و وزارت کار دستگاه مسئول است ولی همه تقصیرات را از ما می‌دانند.
معاون امور جوانان افزود: توسعه مراکز مشاوره ازدواج و خانواده جزو تکالیف ما و دولت است و کمک بزرگی به ترویج ازدواج و کاهش طلاق می کند.
وی ادامه داد: از زمان حضور خانم کریمی در دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان اتفاقات خوبی رقم خورده است. در هفته ازدواج امسال شاهد برگزاری برنامه‌های ملی و کشوری و استانی فراوانی بودیم که با همکاری همه مدیران کل و سمن های جوانان کشور به نحو بسیار خوبی برگزار شد و انعکاس بسیار خوبی داشت.
تندگویان به موضوع مجمع خیرین ازدواج پرداخت و گفت: برای اولین بار در کشور مجمع ملی خیرین ازدواج با دستور وزیر ورزش و جوانان کلید خورد و صحبت ها با وزارت کشور انجام شد و به توافق رسیدیم. در 14 استان مجمع استانی خیرین ازدواج را تشکیل داده‌ایم و تاکید می کنم که استانهایی که مجمع ندارند برای تشکیل مجمع سریعتر اقدام کنند تا بتوانیم شبکه ملی آن را تشکیل دهیم.
وی همچنین از واگذاری پست های حوزه جوانان به حوزه های دیگر انتقاد کرد و گفت: مدیران کل باید به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند و پست های حوزه جوانان را در اختیار افراد غیر متخصص قرار ندهند. ارزیابی ها نشان داده استان هایی که امتیاز حوزه جوانان آن ها بالا بوده امتیاز کلی خوبی هم کسب کرده اند.
وی در خصوص جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: از مدیران کل استان ها می خواهم که دستور جلسه ای قوی و قابل پایش برای جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان داشته باشند ما به دنبال اقدام و عملیات در حوزه جوانان هستیم نه آمار سازی.
تندگویان با بیان اینکه برای اولین بار نظام رتبه بندی سمن ها را آغاز کردیم گفت: این کار به شناخت مدیران کل استان ها از نحوه فعالیت سمن ها و موضوعات تخصصی آنها کمک بسیار خوبی خواهد کرد.
وی با اشاره به موضوع خانه جوانان, خطاب به مدیران کل استانی گفت: خانه جوانان را به عنوان یک دغدغه بدانید. خوشبختانه با تصویب مجلس, موضوع احداث و تجهیز خانه جوانان جزو قانون شرح وظایف و اختیارات وزارتخانه دیده شده و در این خصوص هیچ مشکلی برای احداث خانه‌های جوانان نداریم.
معاون امور جوانان افزود: در حوزه اعتبارات عملکرد مان خوب بوده و از همه مدیران کل که با مدیریت منابع هفته جوان خوبی برگزار کردند تشکر می‌کنم.
تندگویان همچنین به مشکلات حضور افراد در کارگاه های آموزشی استان های دیگر اشاره کرد و گفت: در زمینه توانمندسازی و آموزش سمن‌ها باید به سمت آموزش از طریق فضای مجازی برویم تا دیگر نیاز به حضور فیزیکی افراد در استان های دیگر نباشد و بتوانند از طریق فضای مجازی آموزش ببینند و مدارک خود را نیز از همین طریق دریافت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: از مدیران کل می خواهم به هیچ وجه خانه جوانان را در اختیار نمایندگان مجلس قرار ندهند و هیچ سمنی حق ندارد از هیچ نماینده و نامزدی دفاع کند و یا اینکه هیچ نماینده و نامزدی نباید با سمنها و مجامع استانی سمن ها جلسه برگزار کند.
وی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان امسال جزو یکی از سردمداران ایجاد شادی و نشاط در کشور بوده است. از کمک جوانان به سیل زدگان و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و مفرح که در روحیه آسیب دیدگان تاثیر داشت و چه در هفته جوان, هفته ازدواج و هفته تشکل ها که برنامه های بسیار فراوان متنوع و شادی در کشور برگزار شد, موجبات شور و نشاط عمومی جامعه را فراهم آورد.
تندگویان همچنین به در پیش بودن ماه محرم و صفر و ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام اشاره کرد و گفت: در ایام محرم مناسب است تا در خانه های جوان میزگرد هایی برای بررسی عاشورا و میز های پرسش و پاسخ برای بررسی فرهنگ عاشورا و ترویج این فرهنگ و فرهنگ عزاداری ترتیب داده شود و در آن از جوانان علاقه مند و اساتید مطرح استفاده کرد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/160991/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی