آریا جوان

آخرين مطالب

داغ قربانیان بی تدبیری دانشگاه آزاد تازه شد

حکم پرونده حادثه سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد صادر شد  / شما به جای قاضی بودید، چه حکمی می دادید؟ اجتماعی فرهنگی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - قاضی حسینی از صدور حکم پرونده حادثه سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد خبر داد.

قاضی حسینی سرپرست مجتمع قضایی کارکنان دولت در گفت‌وگو با میزان، از صدور حکم پرونده سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد خبر داد.
پارسینه اما به نقل از اینستاگرام حسام نواب صفوی نوشته است: «عید سعید غدیر بر همه شما مبارک .رای دانشگاه آزاد اسلامی(اتوبوس علوم تحقیقات) دقایقی پیش به دستم رسید تمامی متهمین پرونده از جمله رییس دانشگاه آزاد به حبس تعزیری محکوم شدند.در پست بعدی مفصل خواهم گفت .یا علی.سید حسام نواب صفوی شب عید غدیر 1398».
حسام نواب صفوی وکیل مدافع بازماندگان حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد در توضیحات تکمیلی، نوشته است: دادگاه کیفری دو استان تهران (کارکنان دولت) برای 22 متهم پرونده رای صادر کرده است و براساس آن تمام متهمان از جمله پیمانکار و رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات یه حبس تعزیری محکوم شدند. همچنین دانشگاه آزاد تا 5 سال حق انتخاب مسئول ترابری را ندارد و این کار باید با نظارت دادستانی انجام شود.
گفتنی است؛ این حکم قطعی نیست و جزئیات آن بعد از تائید نهایی در دادگاه اعلام می‌شود.
5 دیماه 1397 یک دستگاه اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات تهران که در حال انتقال دانشجویان بود، دچار واژگونی شد که 10 کشته و 28 مصدوم برجای گذاشت. بیست و پنجم خرداد ماه سال جاری، اولین جلسه محاکمه متهمان پرونده حادثه سقوط اتوبوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران در شعبه 1057 مجتمع کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه به صورت علنی برگزار شد.در این دادگاه که شکات، متهمان، وکلای مدافع، خانواده جانباختگان و نیز تعدادی از مصدومان حضور داشتند نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرداخت و در ادامه شکات، شکایت خود را مطرح کردند و نهایتا پس از برگزاری جلسات دادگاه، حکم صادر شد.

بی تدبیری هایی که دانشجویان دانشگاه آزاد را رها نمی کند
همزمان با صدور حکم، روزنامه همشری در گزارشی به بررسی بی تدبیری های دانشگاه آزاد در ماه های اخیر پرداخته است که در ادامه می خوانید.
دانشگاه آزاد تا به حال روزهای پرتلاطم و پرحاشیه‌ای را سپری کرده و مسائل مجهول بسیاری در این مرکز آموزشی رخ داده که همچنان لاینحل باقی مانده است. اگر نگاهی به کارنامه دو سال اخیر این دانشگاه بیندازیم، حواشی‌ای چون لغو قرارداد تعدادی از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات به‌صورت ناگهانی توسط فرهاد رهبر، رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی، دوم؛
برکناری غیرمنتظره فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد و انتخاب طهرانچی به‌عنوان سرپرست، سوم؛ ماجرای حضور مبهم گشت ارشاد در دانشگاه آزاد اسلامی سوهانک، چهارم؛ اشتباه تاریخی و بی‌سابقه در پذیرش گروه پزشکی و بلاتکلیفی تعداد بی‌شماری از دانشجویان ورودی امسال، پنجم؛ تنظیم و ابلاغ دستورالعملی برای نحوه پوشش دانشجویان و البته حادثه تلخ واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات به چشم می‌خورد. این حواشی و حوادث که البته هنوز اغلب آنها بی‌پاسخ و مبهم باقی‌مانده، باعث شده این مرکز علمی - دانشگاهی همچنان خبرساز باشد.
دادگاه کیفری دو استان تهران (کارکنان دولت) برای 22 متهم پرونده رای صادر کرده است و براساس آن تمام متهمان از جمله پیمانکار و رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات یه حبس تعزیری محکوم شدند
زمستان گذشته اتفاق ناگواری جامعه علمی و دانشگاهی کشور را در یک شوک غیرمنتظره فرو برد، ظهر روز 4دی‌ماه1397 یک دستگاه اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات تهران هنگام انتقال دانشجویان دچار واژگونی شد که 10کشته و 28مصدوم برجای گذاشت. با وجود این هنوز رسیدگی به این پرونده با اطاله دادرسی همراه بوده تا آنجا که اعتراض برخی دانشجویان و خانواده‌های داغدیده را به‌دنبال داشته است.
کیمیا جهانگیری دانشجوی دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات درباره رسیدگی به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس گفت: تعدادی از همکلاسی‌های ما متأسفانه به‌علت ضعف سیستم مدیریتی جانشان را از دست دادند و تعدادی دیگر نیز دچار نقص عضو شدند که در این رابطه باید بگویم تنها اقدامی که درباره این حادثه می‌تواند خوشایند و باعث دلگرمی خانواده‌ها شود این است که مقصران واقعی حادثه طبق قانون مجازات شوند.

به گزارش فارس رضا مسعودی رئیس دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات با اشاره به برگزاری دومین جلسه رسیدگی به پرونده سانحه تصادف اتوبوس دانشجویان در روز سه‌شنبه 8مردادماه در شعبه1057 مجتمع کارکنان دولت، گفت: در جلسه نهایی رسیدگی به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس همه دفاعیات از سوی وکیل دانشگاه علوم و تحقیقات به قاضی پرونده ارائه شد و اکنون منتظر اعلام حکم نهایی دادگاه هستیم البته باید بگویم تصمیم‌گیرنده نهایی درباره حادثه واژگونی اتوبوس، قاضی پرونده است که با بررسی ابعاد مختلف و نحوه وقوع حادثه باید حکم نهایی خود را صادر کند.
جعفر کوشا وکیل دانشگاه علوم و تحقیقات در پرونده حادثه واژگونی اتوبوس نیز گفت: دومین دادگاه رسیدگی به پرونده واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات که در روز سه‌شنبه 8مردادماه در شعبه1057 مجتمع کارکنان دولت برگزار شد همه دفاعیات برای دانشگاه آزاد صورت گرفت اما تاکنون از سوی قاضی پرونده هیچ رأیی صادر نشده است و همچنان منتظر رأی دادگاه هستیم این درحالی است که در دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده حادثه واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم و تحقیقات همه دفاعیات برای دانشگاه‌ آزاد در این حادثه انجام شد اما قاضی باید پس از بررسی موضوع با درنظر گرفتن 4محور حکم نهایی را صادر کند.
وی افزود: البته به عقیده من قاضی پرونده باید بررسی حادثه واژگونی اتوبوس بین دانشگاه، رئیس دانشگاه، پیمانکار و راننده که 4محور اصلی این پرونده هستند هرکدام از آنها را تفکیک کرده و میزان تأثیرگذاری آنها را در این حادثه مشخص کنند.
کوشا عنوان کرد: از طرفی در 4 محور وقوع این حادثه راننده مباشر و پیمانکار سبب بوده و همچنین رئیس دانشگاه هم به‌عنوان شخص حقیقی مسئولیت داشته و در نهایت دانشگاه هم به‌عنوان سبب محسوب می‌شود که همه موارد باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و براساس موارد قانونی میزان تأثیرگذاری آنها مشخص شود.
به عقیده من پیمانکار و راننده هر دو به‌عنوان سبب هستند که باید مورد تحقیق و بررسی قرار گیرند اما این در حالی است که شاید دادگاه دانشگاه را هم به‌عنوان سبب ببیند. درواقع اعتقاد من در این پرونده این است که اگر سبب را طولی در پرونده نگاه کنیم که قاعدتا با سبب عرضی متفاوت است به این معنی که در نگاه طولی باید تأثیرگذاری هرکدام از عوامل مورد بررسی قرار گیرد اما در سبب عرضی همه 4محور مورد بررسی قرار می‌گیرد که این اختلاف‌نظر در این پرونده وجود دارد که باید منتظر باشیم تا ببینیم قاضی با چه استدلالی حکم نهایی را صادر می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/162193/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گوناگون/ یادی از شکست آمریکا در طبس

صحنه ای هولناک از رعد و برق در شهربازی!

تصورات غلطی که مردم درباره ژیلا صادقی دارند

کنایه سیدجواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی!

بیاین راجع‌ به محاسن کوله بری صحبت کنیم

تنها بازیکنی که در قراردادش ورود کردم، وریا غفوری بود‌

سنگ تمام ویسی برای ساسان

بلینگام 31 میلیون یورو به دورتموند می‌دهد

لحظه‌شماری بایرن؛ شاید این ستاره به رئال برسد

تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت

هواداران منچستریونایتد بلیت‌هایشان را به باشگاه پس دادند!

خلاصه فوتسال ایران 6 - قرقیزستان 1

ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد

شماره پیراهن امباپه در رئال مادرید مشخص شد

لقب جدید AFC به فوتسال ایران

عجیب تر از این دم کنی تا حالا ندیدی

اشتباهات مهلک در تربیت فرزند

خیلی راحت این پاکت هارو درست کنید

بیانیه مشترک تهران و اسلام‌آباد؛ مرز مشترک 2 کشور باید «مرز صلح و دوستی» باشد

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید

حدیث نصب‌ شده در محل دیدار امروز کارگران با رهبر انقلاب

سخنگوی دولت در سالروز شکست آمریکا در طبس: امیدواریم درس بگیرند

ربیعی: از تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان خواهش می‌کنم مدتی تصمیم نگیرید

واکنش ایران به ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

شغل‌های بازیگرانی که مهاجرت کردند، چیست؟

چه اتفاقی برای ارزشمندترین «اتاق» جهان افتاد؟

معرفی معروف‌ترین سواحل آنتالیا برای تفریح

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟

بالاخره «سووشون» نرگس آبیار آماده شد/ عکسی از 3 بازیگر اصلی

زمان پخش قسمت آخر «نون خ 5»

چرا سریال «الحشاشین» جلب توجه کرد؟

ابراز اطمینان مکرون از پاکسازی رود سِن تا المپیک

شوت زیبای خلیلوند به تیر دروازه قرقیزستان برخورد کرد

افغانستان 1 تاجیکستان 2؛ تاریخ‌سازی تاجیک‌ها

جریمه سنگین رحمان احمدی

استوری همسر سابق مهدی قائدی

رئال برنده زودهنگام توپ طلای 2024؟

گل پنجم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!

گل ششم ایران به قرقیزستان توسط حسن زاده

برتری اینتر مقابل میلان به روایت انیمیشن

گزارش زنده؛ ایران 6 - قرقیزستان 1

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس

تنهایی عامل اعتیاد به‌ غذا و میل به شیرینی؟

این تنبیه رو برای بچه ها قبول دارید؟