پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

4 تمرین خانگی برای جلوگیری از پیر شدن پوست صورت دختران

4 تمرین خانگی برای جلوگیری از پیر شدن پوست صورت

  بزرگنمايي:

آریا جوان -
4 تمرین خانگی برای جلوگیری از پیر شدن پوست صورت
٦٨
٠
چطور / ورزش منظم تأثیر شگرفی بر بدن ما دارد. ورزش صورت یکی از بهترین راه‌ها برای جوان و شاداب نگه داشتن پوست صورت است. درحالی‌که بسیاری از ما از این حقیقت آگاهیم، کمتر کسی به ورزش صورت اهمیت می‌دهد! در این مطلب 4 تمرین مؤثر برای صورت به شما معرفی می‌کنیم که پیری و افتادگی پوست صورت را به تأخیر می‌اندازد. «نیکولا جاس» (NICHOLA JOSS) کارشناس مطرح زیبایی‌ است که افراد تراز اول دنیا را در زمینه‌های گوناگون از حضور در مراسم اسکار گرفته تا جلسه‌های عکس‌برداری برای مجلات، آماده می‌کند. او 4 تمرین روزانه برای حفظ شادابی و استحکام پوست صورت دارد که در ادامه با آنها آشنا می‌شوید.
1. کشش چشم
درست مانند تمریناتی که برای بدن انجام می‌دهیم، این تمرین ‌هم با تکرار به نتیجه می‌رسد. هدف پرورش ماهیچه‌های صورت نیست، بلکه می‌خواهیم با کمی کشش ماهیچه‌های صورت را رها و تنش را از آنها دور کنیم. در این تمرین با تحریک نقاط فشار، جریان خون افزایش می‌یابد و مواد مغذی بیشتری به پوست صورت می‌رسد. این از هر جهت برای پوست صورت سودمند است. «نیکولا» که با افراد بسیاری از جمله «گوئینت پالترو» و «مگان مارکل» کار کرده است، توصیه می‌کند این حرکت ساده را هر صبح انجام دهید:
با انگشتان اشاره‌تان روی ابروها را بپوشانید. ابروها را بالا ببرید و هم‌زمان چشم‌ها را ببندید و جمع کنید. آهسته تا 3 بشمارید و سپس چشم‌ها و ابروها را رها کنید.
این تمرین به طراوت پلک‌ها و درمان پف زیر چشم کمک می‌کند.
2. قوام‌دهندهٔ صورت
این حرکت، به‌ویژه در میان بازیگرها، بسیار پرطرفدار است زیرا تقریبا همهٔ ماهیچه‌های صورت را درگیر می‌کند. نخست ماهیچه‌های صورت را رها کنید. سپس به آرامی و با صدای بلند این حروف را تلفظ کنید: A، E، I، O و U. نکته این است که برای تلفظ حروف، بهتر است دهان‌تان را به‌تمامی باز کنید و تا جایی‌که می‌شود ماهیچه‌ها را درگیر کنید. اگر به‌اندازهٔ کافی روی هر حرف تأکید کنید، متوجه می‌شوید که همهٔ ماهیچه‌هایتان از سینه تا گونه‌ها به‌کار گرفته می‌شوند.
برای تأثیر بهتر این حرکت را همراه با ماساژ صورت انجام دهید. نخست ماهیچه‌ها را با ماساژ دادن همراه با روغن گرم کنید، سپس حرکت را انجام دهید. همراهی این دو با یکدیگر، تنش را از ماهیچه‌ها می‌زداید و آنها را باقوام‌تر و سفت‌تر می‌کند.
3. تقویت نقاط مشکل‌ساز
معمولا بخش پایینی صورت زودتر از دیگر ار قسمت‌ها دچار افتادگی و شل‌شدگی می‌شود. این تمرین به تقویت این بخش از صورت کمک می‌کند:
با بند انگشتان اشاره و میانی (همراه با روغن ماساژ مناسب که به لغزیدن انگشتان روی پوست کمک کند)‌ خط آرواره را از گونه‌ها به سمت گوش‌ها مالش دهید. نخست بند انگشتان را در گوشهٔ آرواره قرار دهید. سپس پوست را به بالا و به سمت گوش‌ها بکشید. این حرکت با تکرار به کشیده شدن پوست به سمت بالا کمک می‌کند.
اکنون به‌آرامی آروارهٔ پایینی را رها کنید. با این کار به ماهیچه‌های زیر استخوان گونه دسترسی خواهید داشت. آرنج‌ها را روی میزی قرار دهید و بخش بالایی استخوان گونه‌ها را به دست‌ها تکیه دهید. سنگینی سر را روی دست‌ها بیندازید و بگذارید سرتان آرام بگیرد. آرواره را همچنان باز و رها نگه دارید. برای 10 ثانیه یا بیشتر این حالت را حفظ و سپس حرکت را تکرار کنید. این حرکت در کشش ماهیچه‌های گونه‌ها مؤثر است.
4. کشش یوگا
ماهیچه‌های تحت‌فشار ممکن است به افتادگی صورت و بسته شدن منافذ منجر شوند. برای کشش و آرامش ماهیچه‌های صورت که از پرکاربردترین ماهیچه‌های بدن هستند، «جاس» تمرینی شگفت‌انگیز اما ساده دارد؛ کشش یوگا:
انگشتان اشاره را در دهان فرو کنید (بهتر است دست‌تان تمیز باشد!). انگشتان را روی لپ‌ها حرکت دهید تا به جایی برسید که کام و گونه‌ها به هم متصل می‌شوند. اکنون با فشار انگشتان را به پایین و به سمت آروارهٔ پایینی بچرخانید. این کار باعث کشش و رفع تنش در ماهیچه‌های خستهٔ صورت می‌شود.
فکرش را که بکنید، ورزش صورت به‌راستی زحمت چندانی ندارد. وقت زیادی هم نمی‌گیرد. پس، از این تمرین‌های ساده غافل نشوید. آیا شما تابه‌حال تمرین‌ها و حرکات ورزشی را برای صورت امتحان کرده‌اید؟ خوب است تجربه‌تان را با دیگران در میان بگذارید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

روشی برای جلوگیری از سیاه شدن میوه برای بچه های مدرسه

این دختر از جان ما چه می‌خواهد؟

بخاطر دخالت ها و بی احترامی های خانواده شوهرم خیلی حرص می خورم

چگونه از کوله پشتی مدرسه استفاده کنیم؟

مضرات لوازم آرایش برای جنین

اشتباهات رایج شیردهی مادر به نوزاد

بایدها و نبایدها بعد از ناراحت شدن همسر

ایده های مختلف برای تزیین آش رشته

صبحتون پر از لطف خداوند

صفر تا صد تهیه شامی بادمجان

مدل مانتو دامن اسپرت

کارتن های باطله را دور نریزید

زباله های بازیافتی را ارزشمند کنید

تغذیه مهد یا مدرسه را چگونه بسته بندی کنیم؟

روز اول مدرسه برای کلاس اولی‌ها

اولین دختر وزنه بردار ایران را بیشتر بشناسید

غذای اصلی/ صفر تا صد تهیه دلمه کلم

تغییر خلاقانه لباس رنگی شده

آموزش درست کردن ماسک سفید کننده پوست

تصاویر پوپک بسامی اولین دختر وزنه بردار ایرانی در رقابت‌های جهانی تایلند

نکات و روش های نگهداری برنج در خانه

با تجملگرایی در زمینه ازدواج چگونه برخورد کنم؟

کاربردهای وازلین برای صورت

استایل های پاییزی شیک و جذاب برای آقایان

صوت/ چقدر برای ازدواجتان سرمایه گذاری کرده اید؟

آویزهای فانتزی و ساده برای زیبایی خانه

همه چیز درباره افتادن بند ناف نوزادان

ورزش با بار اضافه؛ آیا ورزش و تحرک در دوران بارداری ممنوع است؟

پاک کردن لکه سوختگی از تابه استیل

ساختنی های جذاب و جالب با کاغذهای رنگی

جدیدترین مدل های مانتو و دامن اسپرت

اسکراب خانگی برای رفع خشکی لب

جاکلیدی قلبی خلاقانه با روزنامه

دخترخانم های خلاق این ویدئو را حتما ببینند!

راهکارهای طب سنتی برای ضخیم شدن مو

رازهای آرایشی برای زیباتر شدن لبخند

کلکسیون کیف مدرسه ابتدایی

ساخت سرمه چشم سنتی مخصوص در خانه

ایده های مدرن برای تغییر دکوراسیون پاییزی امسال

روفرشی های ابریشمی ترک

لباس هایی که اندام ها را زشت نشان می دهد!

زیباترین جاکلیدی ها برای جهیزیه عروس خانم ها

جدیدترین تونیک های زنانه برای پاییز

مدل های زیبای مانتوی پاییزه

روشی جالب برای تقویت مهارت حل مسئله در کودکان

ایده های عکس یادگاری از کلاس اولی ها

وقتی مامان خوشحال نیست!

با ماسک کیوی و شکر صورتتان را صاف و براق کنید

بچه‌دار نمی‌شویم و شوهرم از دکتر رفتن خوشش نمی‌آید!

باید و نباید اولین ملاقات با والدین نامزدتان