آریا جوان

آخرين مطالب

چگونه با خانواده و بدون استرس سفر کنم؟ دختران

  بزرگنمايي:

آریا جوان -
چگونه با خانواده و بدون استرس سفر کنم؟
٢٤٥
٠
مهر / اینکه تمام جزئیات را از پیش برنامه ریزی کنید، به شما کمک می کند کنترل اوضاع را در دست داشته باشید. اما چگونه باید این کار را انجام دهید؟
وقت بیشتری را در نظر بگیرید: گاهی در طول سفر همه چیز خوب پیش نمی رود. بنابراین به خودتان وقت بیشتری بدهید تا تمام جزئیات سفر را برنامه ریزی کنید. خواه در مورد بودجه بندی هزینه های سفرتان باشد و خواه رفتن به فرودگاه، وقت کافی را از خود دریغ نکنید. اگر بدانید که رزروهای لازم را انجام داده اید، استرستان کمتر خواهد شد، به موقع در فرودگاه حاضر خواهید شد و در نتیجه خیالتان نیز آسوده خواهد بود.
در مورد مقصد خود اطلاعات لازم را به دست آورید: داشتن اطلاعات کافی در مورد جایی که به آن سفر می کنید، همیشه خوب است. پس اندکی تحقیق کرده و در مورد کارهایی که باید انجام دهید، شیوه های حمل و نقل، آب و هوا، آداب و رسوم فرهنگی و مسائلی از این دست اطلاعات کسب کنید. یک منبع برای تماس اضطراری در مقصد پیدا کنید که ترجیحا از افراد محلی باشد تا در برنامه ریزی سفر و گشت و گذار در مقصد به شما کمک کند.
بودجه لازم را کنار بگذارید: حساب بانکی خود را چک کنید و برای مبلغی که می خواهید در سفر خرج کنید، تصمیم گیری کنید. ممکن است بعد از اینکه هزینه حقیقی سفر را تخمین زدید، نیاز به تنظیم بودجه تان داشته باشید. سعی کنید هزینه های مربوط به حمل و نقل، اقامت و غذا را به صورت جداگانه برآورد کنید. گزینه های مختلف را بررسی کنید تا بهترین قیمت را پیدا کنید. می توانید از وبسایت های مختلف برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما، کرایه ماشین، رزرو هتل و غیره استفاده کنید.
در جستجوی اقامتگاه، تنوع به خرج دهید: همانطور که پیشتر و در مقاله چگونه ارزان و کم هزینه سفر کنیم؟ اشاره کردیم، هتل ها تنها گزینه برای اقامت نیستند. اگر تمایل دارید اتاقتان با دیگران مشترک باشد یا فقط به دنبال جایی ارزان می گردید، هتل های نواحی مختلف شهر را بررسی کنید.
فراموش نکنید که هتل یا هر جایی که قرار است در آن بمانید را زودتر، مثلا چند هفته قبل رزرو کنید. به ویژه اینکه اتاق ها در فصل شلوغی زود پر می شوند. هر چند که پیدا کردن جایی مانند هاستل در همان روز اقامت راحت تر خواهد بود، اما رزرو پیش از موعد استرس اینکه شب را در کجا سپری خواهید کرد، از بین می برد.
از کارت اعتباری استفاده کنید: کارت های اعتباری هر گونه استرس مربوط به گم شدن پول نقد یا دزدیده شدن دبیت کارت را برطرف می کنند. کارت اعتباری بر خلاف دبیت کارت در صورتی که به دست کسی غیر از شما بیفتد، عمل نخواهد کرد. ضمن اینکه به شما کمک می کند میزان دقیق پولی را که خرج می کنید، پیگیری کنید. بنابراین یک کارت اعتباری برای سفرتان دست و پا کنید. کارت های اعتباری زیادی مخصوص مسافران وجود دارد که بسیاری از آنها تخفیف هایی برای سفر ارائه می دهند که بعدها هم مورد استفاده خواهند بود. با این تفاسیر کارت های اعتباری برای یک سفر خارجی بهترین گزینه به شمار می روند.
یک برنامه سفر بریزید: وقتی در سفر هستید، برای فعالیت های روزانه خود هم برنامه ریزی کنید. برنامه ای تنظیم کنید که شامل تاریخ و زمان هر فعالیت باشد. فراموش نکنید که وقتی را هم برای خوردن غذا در نظر بگیرید، اما از آنجایی که برنامه ها ممکن است در طول سفر تغییر کنند، انعطاف پذیر باشید.
فعالیت ها را از قبل رزرو کنید: ممکن است برنامه ریختن برای کوچک ترین فعالیتی قبل از سفر به کارتان نیاید، اما اگر احتمالا برخی رویدادهای خاص را از پیش رزرو کنید، در زمان و هزینه صرفه جویی خواهید کرد. با این حساب بلیط کنسرت، نمایش یا حتی ورودی به برخی مکان های محبوب باید از پیش رزرو شود. با انجام این کار نیازی نیست بابت اضافه شدن پول یا زمان برای جستجوی بلیط نگرانی داشته باشید.
چمدان خود را درست ببندید: با درست بستن چمدان می توانید از استرس و نگرانی در مورد همراه نداشتن وسایل ضروری جلوگیری کنید. بدون شک سفر کردن با وسایل کمتر و چمدان کوچک تر آسان تر خواهد بود. البته پیش از رفتن، آب و هوای مقصد را چک کنید. با آنهایی که قرار است وقتتان را سپری کنید، در مورد اینکه چه لباس هایی نیاز خواهید داشت، صحبت کنید. اگر دقیقا نمی دانید که قرار است در مقصد چه کنید، هم لباس های رسمی و هم غیر رسمی را در چمدان خود جای دهید. و بالاخره اینکه در صورتی که عازم سفر خارجی هستید؛ پاسپورت، ویزا و سایر مدارک را از قلم نیندازید.
نقشه یا جی پی اس را فراموش نکنید: سفر به ویژه وقتی که نمی دانید کجا هستید یا قرار است کجا بروید، بیشتر با اضطراب همراه می شود. اگر شما مسئول هدایت و تعیین مسیر هستید، از دسترسی به نقشه یا جی پی اس اطمینان حاصل کنید. در این زمینه می توانید از تلفن همراه خود استفاده کرده و اپلیکیشن مورد نیاز برای گشت و گذار در مقصد را دانلود کنید.
یک برنامه اضطراری هم داشته باشید: بخشی از برنامه سفر به این برمی گردد که نمی دانید در مواقع اضطراری چه باید بکنید. در مورد اینکه چه چیزها یا اطلاعاتی می توانند در مواقع ضروری به شما کمک کنند، جستجو کنید. آیا می دانید با چه کسی باید تماس بگیرید؟ اگر خارج از کشور هستید، می دانید که با سفارت کدام کشور باید تماس برقرار کنید؟ می دانید که چگونه می توانید به زبان بومی مقصد درخواست کمک کنید؟ علاوه بر اینها در بودجه خود مبلغ اضافه ای را هم برای ویزیت پزشک یا بروز هر گونه حادثه پیش بینی نشده در نظر بگیرید.
به شما پیشنهاد می کنیم که هشدارهای دولتی را برای مکان های داخلی و خارجی و اینکه چه نوع محدودیت های سیاسی و زیست محیطی ممکن است روی سفر شما اثر بگذارند، در نظر بگیرید.
لاکچری سفر کنید: بدون شک سفر ارزان و کم هزینه به معنای این نیست که شما نمی توانید بدون استرس سفر کنید. اما برای آنها که دوست دارند همه چیز تحت کنترل آنها باشد، لاکچری سفر کردن می تواند در کاهش استرس مؤثر باشد. چگونه؟
پول زیادی را پس انداز کنید: صرف نظر از اینکه چگونه سفر می کنید، شما به مقداری پول در طول مسافرت خود نیاز خواهید داشت. هر چه پول بیشتری داشته باشید، کارها راحت تر پیش خواهد رفت؛ به ویژه اگر ندانید که چطور باید در شهر بگردید. بنابراین اندکی تحقیق کنید تا دستتان بیاید که برای ایمنی، راحتی و سرگرمی لاکچری داشتن باید چقدر هزینه کنید. توصیه می کنیم که قیمت همه چیز را از قبل چک کنید.
بیمه مسافرتی بخرید: بیمه مسافرتی موجب آسودگی خاطر شما در سفر است. با این حال اگر شما شکل های دیگر بیمه مانند بیمه عمر یا بیمه لوازمی مانند لپ تاپ، دوربین عکاسی یا جواهرات داشته باشید، بیمه مسافرتی هم نیاز نخواهید داشت. اگر با کالاهای گرانقیمتی سفر می کنید یا در مورد بیمار شدن نگرانی دارید، بیمه را فراموش نکنید.
وسایل ضروری ساده را از یاد نبرید: فراموش نکنید که مدارک لازم برای سفر مانند کارت شناسایی یا پاسپورت را همراه بیاورید. در مورد خیلی زیاد یا کم بودن بار سفرتان هم استرس نداشته باشید. به احتمال زیاد می توانید چیزهایی مانند لباس، وسایل برقی یا لوازم بهداشتی را در مقصد هم بخرید.
فرست کلاس سفر کنید: خواه با بلیط اتوبوس سفر می کنید یا بلیط هواپیما، فرست کلاس می تواند راحتی بیشتر را به شما هدیه دهد. نشستن در یک فضای کوچک به ویژه در یک سفر طولانی، ممکن است ناراحتی های فیزیکی و روانی ناخواسته ای را برای شما به همراه داشته باشد. بنابراین با پرداخت هزینه بیشتر و خرید بلیط فرست کلاس، استرس تان را کاهش دهید. اما اگر توان مالی کافی برای خرید بلیط فرست کلاس را ندارید، بیزینس کلاس را جایگزین آن کنید. صندلی های بیزینس کلاس در ایرلاین های بزرگ، گزینه دیگری است که می تواند راحتی و خدمات با کیفیت را تضمین کند.
در یک هتل لوکس بمانید: هتل های لوکس نه تنها لذت بخش هستند، بلکه اغلب خدمات اضافه ای هم ارائه می دهند که دوری از خانه را برای ما راحت تر می کند. این سرویس ها شامل اسپا، مراکز تفریحی و غیره می شوند.
لذت ببرید: مهم نیست به چه دلیلی سفر می کنید، وقت خود را به انجام کاری اختصاص دهید که شما را سرگرم می کند. یک شام لذت بخش در رستورانی خوب، دیدن یک نمایش، قدم زدن در ساحل یا حتی ریلکسیشن می تواند سفر شما را بسازد.
اجازه بدهید دیگران برنامه سفر بریزند: یک راه خوب برای جلوگیری از استرس این است که از پروسه برنامه ریزی و تهیه برنامه سفر فاصله بگیرید. البته این کار زمانی جواب می دهد که قرار باشد با یک همراه یا گروهی از دوستان سفر کنید. در اینصورت بگذارید آنها در مورد اینکه چه کنید، کجا بمانید و چه چیزی ببرید، تصمیم گیری کنند. برای مثال اگر در یک سفر کاری هستید، به احتمال زیاد همه چیز از پیش برای شما مشخص شده است. پس از تغییر برنامه ها خودداری کرده و فقط روی کارتان تمرکز کنید.
انعطاف پذیر باشید: تفاوت بین یک سفر 12 ساعته با اتوبوس و یک سفر 2 ساعته با هواپیما می تواند در راحتی و قیمت بلیط باشد. در انتخاب خود به نکات مثبت توجه کرده و سعی کنید از تجربه های جدید لذت ببرید. با این حال:
محتاط باشید: بسیاری از اقامتگاه ها یا وسایل حمل و نقل ممکن است خود را معرفی کنند، اما این به معنای آن نیست که همه آنها گزینه های خوبی هستند. حتی اگر برنامه شما این است که با جریان پیش بروید، ایمنی و امنیت را اولویت خود قرار بدهید.
نسبت به تجربه های جدید ذهنی باز داشته باشید: صرف نظر از اینکه چقدر از خانه خود دور می شوید، بدون شک با غذاها، فرهنگ ها، مردم و آب و هوای جدید مواجه خواهید شد. بنابراین بهتر است از نقطه امن خود بیرون بیایید و تجربه های جدیدی را که سر راه شما قرار می گیرند، با آغوش باز بپذیرید.
• سعی کنید گاهی هم غذای خود را از فروشگاه تهیه کنید تا اینکه همیشه بیرون غذا بخورید.
• از افراد محلی در مورد اینکه غذا، لباس و تفریحات خود را از کجا تأمین می کنند، سئوال کنید.
• سعی کنید از اتوبوس یا اشکال دیگر حمل و نقل استفاده کنید.
با دست اندازهای جاده کنار بیاید و آرامش خود را حفظ کنید: بعضی سفرها خوب پیش می روند، در حالی که بعضی دیگر با لغو پرواز و بیماری همراه می شوند. حداقل انتظار مواجهه با یک یا دو چالش را در طول سفر خود داشته باشید. سعی کنید در هر شرایطی آرامش خود را حفظ کرده و تصمیمات هوشمندانه بگیرید.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/162923/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صبح زیبا با نمایی از کوه رینیر در آمریکا

گوناگون/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

عجیب ترین پدیده های طبیعی در کره زمین

تلاش های فیلِ مادر برای نجات دادن فرزندش از دریاچه

کنجی ژیراک ستاره موسیقی پاپ فرانسه بر اثر تیراندازی به شدت مجروح شد

چی در ذهن آرمان میگذره

انتصاب جدید در سازمان صدا و سیما

انتقادها به «گناه فرشته» و ماجرای سخنان جنجالی یک مدیر!

اعزام همزمان یزدانی و قاسم‌پور به مسابقات رنکینگ جهانی

اینزاگی: این داستان قهرمانان زیادی داشت

گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا 2028

اولین گام برای ارزان ‌شدن تنیس برداشته شد

لجبازی میلان با اینتر؛ جشن قهرمانی ممنوع!

معافیت 2 قهرمان نامدار روسیه از شرکت در مسابقه انتخابی

قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد

انتقاد شدید اولین مربی میراسماعیلی از شرایط فدراسیون جودو

صعود جهانی نوشاد عالمیان بعد از شکست در جام‌جهانی تنیس روی میز

حضور حسین حسینی در دادسرای فرهنگ و رسانه با شکایت فراجا

مهر تایید مجوز حرفه ای روی تسویه مالی پرسپولیس

افزایش احتمال افسردگی در میان سالی با ساعات‌کار طولانی در جوانی

رازها را این‌طرف و آن‌طرف پخش می‌کنم!

سپهبد مقتدر

رئیس سازمان انرژی اتمی: تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یا‌بد

تصاویری که عبدالرضا داوری از تفاوت استقبال از روحانی و رئیسی در فرودگاه پاکستان منتشر کرد

میرسلیم: رئیسی در فرصت باقی‌مانده تدبیر مناسبی بیندیشد وگرنه همه ضرر می‌بینیم

اپل احتمالاً حق پخش جام باشگاه‌های جهان 2025 را خریداری می‌کند

قایق آسمانی با 600 متر ارتفاع در چین

عاقبت ضرب و شتم یک گاو نر با چوب

«تغییر چهره 2» ساخته می‌شود؛ بازگشت نیکلاس کیج و جان تراولتا

مصاحبه دیده نشده رضا داوودنژاد که با دیدنش بغض می‌کنید

مدیران بایرن: ستاره مصدوم بارسا مال ما!

پاسور ایرانی نزدیک به جام اروپایی

موتور روشن و سرحال اسماعیل‌نژاد؛ درخشش 18 امتیازی

پیروزی بارسلونا با گل لحظه آخری مسی

مدیر سپاهان به کمیته اخلاق احضار شد

انصراف دو نام بزرگ دیگر از تیم ‌ملی والیبال

نشست هماهنگی دیدار ایران و قرقیزستان برگزار شد

وقتی "دلار" اردوی قایقرانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

لائوتارو مارتینس: دوست دارم گریه کنم

لوکاس واسکز: برای رقص جلوی بارسلونا تمرین کرده بودیم

مطرح شدن نام طارمی بعد از قهرمانی اینتر

حضور رئیس‌جمهور در آرامگاه اقبال لاهوری

ظریفیان: مهم‌ترین مشکل رئیسی این بود که درک درستی از شرایط نداشت

موضع ایران درخصوص توافقات اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان

نمازی: ما می‌توانیم تحریم نباشیم

رییس جمهور پس از بازدید آرامگاه اقبال لاهوری: وحدت بین ایران و پاکستان ناگسستنی است

واکنش وزیر خارجه به تصمیم اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم‌ جدید علیه ایران

اطلاعات بیشتری از ردمی 13 5G فاش شد؛ ظرفیت باتری و سرعت شارژ

دریاچه‌ی زیبای بَرم اَلوان در شهرستان بهمئی

دوش طولانی یا کوتاه؛ کدام یک بهتر است؟