آریا جوان

آخرين مطالب

ربیعی: ساعات کاری ادارات در دو هفته اول مهر شناور می‌شود نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

آریا جوان- سخنگوی دولت از شناور شدن ساعات کار ادارات مختلف در دو هفته اول مهر خبر داد و گفت: به استانداری ها و وزارت کشور اختیار داده شد که برای سهولت کار والدین تا تثبیت نقل و انتقال دانش آموزان به مدارس، ساعات کاری را شناور کنند.

علی ربیعی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس گزارشی که هیات وزیران ارائه کرد، در سه ماهه اول رشد سرمایه و تولید اقتصادی بدون نفت مثبت شده است، بخش کشاورزی رشد 6.5 درصد داشته است و این بسیار خوب است زیرا در سه ماهه آخر سال گذشته سه واحد منفی بوده و الان با رشد 6.5 درصدی به 9.5 درصد رسیده است.

وی افزود: صنعت و معدن هم از رشد منفی خارج شده و اکنون در حالت صفر است، و این که از رشد منفی 9 واحدی در این حوزه، اکنون به صفر رسیده است که این علامت بسیار خوبی در رشد اقتصادی بدون نفت است.

ربیعی تصمیم امروز هیات دولت برای ارائه تسهیلات در حوزه بانک مسکن خبر داد و گفت: 300 میلیون یورو از محل منابع صندوق توسعه ملی در اختیار بانک مسکن قرار می گیرد تا با ارائه تسهیلات به وزارت راه مسکن و شهرسازی برای جاده و اتصال ریل چابهار به شبکه ملی راه آهن کشور آن را هزینه کند؛  بر مبنای پیش بینی دولت، این اقدام اشتغال مناسبی را در منطقه ایجاد می کند و حمل و نقل و اشتغال را در جنوب استان سیستان و بلوچستان رونق بخشد.

سخنگوی دولت همچنین از لغو روادید یکطرفه دائم با کشور عمان خبر داد و افزود: اتخاذ این تصمیم از سوی دولت به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی صورت صورت گرفت؛   اگر چه این تصمیم باعث جذب گردشگری و رونق این حوزه نیز می شود.

وی گفت: بر اساس تصمیم امروز هیات دولت برای استان های مرزی و محروم؛ منطقه ویژه «سرخس» و» دوغارون» به منطقه آزاد تبدیل می شود؛ 500 میلیون دلار صادرات کشور از این مرزها صورت می گیرد، دو مرز ترکمنستان و افغانستان را شامل می شود و برخی از این مرزها با هرات فاصله زیادی ندارد؛ این تصمیم خواست مردم منطقه بوده و  در فقرزدایی، اشتغال منطقه و رونق صاردات و ترانزیت بسیار تاثیر گذار است.

ربیعی همچنین ساماندهی شهرک های صنعتی شرق تهران  خبر داد و گفت: گزارش هایی از آلایندگی و آلودگی محیط زیست از این منطقه به دولت ارائه شده بود و به همین دلیل نیز در کمیسیون زیربنایی دولت تصمیم گرفته شد که چند دستگاه با هدف کاهش آلایندگی و آلودگی های محیط زیست و تعیین تکلیف صنایع شکل گرفته  در این منطقه متولی ساماندهی  شوند؛ صنایع آلاینده و مزاحم از آن منطقه خارج می شوند و بقیه صنایع بدون آلایندگی تثبیت خواهند شد.

وی افزود: شناور شدن ساعات کار ادارات به مناسبت اول مهر و بازگشایی مدارس در هیات دولت بررسی شد؛ بر اساس این تصمیم به منظور تثبیت نقل و انتقال فرزندان به مدارس؛ این اختیار به وزارت کشور و استانداری ها داده شد که  با هماهنگی سایر دستگاه ها، دو هفته ساعات کار ادارات برای والدین شناور کنند.

وی در بخشی از سخنانش گفت: میزان خریدهای ایران و صادرات به این کشور سامان بیشتری پیدا کرده است همچنین درصدد هستیم تعاملات دوجانبه خود را با  ترکیه افزایش دهیم. امیدواریم دولت ترکیه هم در آینده نه چندان دور شرایطی را برای نظام بانکی فراهم کند تا بتوانیم تعاملات بیشتری داشته باشیم. تمایل ما بر این است که شرکت‌های بیشتری از ایران بتوانند در آنجا مستقر شوند اما این منوط بر این است که کشور ترکیه شرایط را فراهم کند.
وی افزود: درباره سوریه هم بر اساس گزارشی که رئیس جمهور داد بحث های صورت گرفته بین سه کشور مقدمات و بحث‌های قانون اساسی بوده اما پیچیدگی‌های زیادی دارد و باید تمهیدات لازم اندیشیده شود. درباره خروج آمریکا اتفاق نظر وجود دارد و این از نکات مهمی است که در این اجلاس مورد بحث قرار گرفت و خوشبختانه نشست موفقی بوده است.

قطع یارانه شامل طبقات متوسط و پایین نمی‌شود

ربیعی همچنین به مصوبه دولت در بودجه 98 که دولت را موظف به حذف یارانه سه دهک درآمدی کرده اشاره کرد و افزود: به منظور تحقق و اجرای این قانون در شهریور امسال، کمتر از 200هزار خانواده، جزو خانوارهای پردرآمد شناسایی شده و یارانه نقدی به حساب آنها واریز نخواهد شد.
سخنگوی دولت درباره حذف یارانه دهک‌های پردرآمد گفت: تصمیم اتخاذ شده در حد صدک است و بیش از 700 هزار نفر را مشمول می‌شود. افرادی که درآمد آنها در سال بالای میلیارد بوده است و این تصمیم بر اساس مجموع هزینه های آنها به اضافه شاخص خودرو، شاخص مسکن و سایر شاخص ها صورت گرفته، یک بعدی نبوده و هزینه خانوار هم در نظر گرفته شده است. این موضوع با طمانیه و آرام حرکت خواهد کرد ولی قطعاً طبقات متوسط و پایین را مشمول نخواهد شد.
 ربیعی با تاکید بر اینکه عدد 30 میلیون نفر حذف شده عددی درستی نیست، گفت: اجرای تصمیم مجلس زمینه های اقتصادی و اجتماعی می خواهد که ما آن را مهیا نمی بینیم ولی ثروتمندان شناسایی می شوند و در ماه بعدهم این موضوع ادامه خواهد داشت.
سخنگوی دولت گفت: حذف یارانه ثروتمندان شروع شده است از اول مهر این اقدام صورت می‌گیرد اما طبقات متوسط ما مطمئن باشند تصمیم غلطی نخواهیم گرفت که تاثیری در درآمد آنها داشته باشد؛ پایگاه اطلاعات ایرانیان خوشبختانه بسیار دقیق شده و همین که این تصمیمات روی صدک رفته و آرام آرام ادامه پیدا می کند نشان از دقت کار است.

مبنای شناسایی گروه‌های پردرآمد

سخنگوی دولت تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس و آیین نامه‌های مربوطه خانوارهای ایرانی بر اساس تمامی اطلاعات ثبتی مانند مسافرت‌های خارجی، خودروهایی که فرد دارد، نوع شغل، کارفرما بودن و تعداد پرسنل، معاملات انجام شده، دارایی‌های مختلف و کلیه اطلاعاتی که بر روی کد ملی فرد ثبت شده دهک‌بندی شده اند، مبنای شناسایی و حذف گروه های پردرآمد است، یعنی خانواده‌ها از گروه های کم درآمد تا پردرآمد دسته بندی می شوند.
سخنگوی دولت اظهار داشت: بر اساس مجموعه شاخص‌های مختلف، گروه‌های پردرآمد شناسایی شده‌اند و از بین این گروه‌ها در شهریورماه 98 تنها به میزان اعلام شده، یارانه این افراد حذف شده است.

 نکات کلیدی دریافت پیامک حذف یارانه

ربیعی با بیان اینکه قطع یارانه سرپرستان خانوارهایی که یارانه‌شان حذف شده به آنها اطلاع رسانی می شود افزود: ابتدا به این افراد پیامک زده می شود، البته این خانواده ها می توانند برای برقراری مجدد یارانه‌ خود درخواست رسیدگی کنند.
سخنگوی دولت تاکید کرد: هموطنان در زمان دریافت پیامک باید توجه داشته باشند که پیامک حتماً با سربرگ یارانه ارسال خواهد شد (اطلاع رسانی از طریق شماره نادرست است) و بالای صفحه باید به انگلیسی کلمه یارانه (Yarane) نوشته شده باشد. 
وی تصریح کرد: افراد بعد از دریافت پیامک می توانند به پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کرد که البته تاریخ مراجعه هم در پیامک مشخص شده است.
ربیعی با بیان این که در کشور حدود 6 هزار دفتر پیشخوان وجود دارد، گفت: افراد می توانند به هر یک از این دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و در هنگام مراجعه باید با همان شماره همراهی که به افراد پیامک زده شده مراجعه و همچنین همان تلفن همراه و پیامک را باید به پیشخوان دولت ارائه دهند.
سخنگوی دولت خاطرنشان کرد: افراد هنگام مراجعه باید کارت ملی معتبر، شناسنامه، گذرنامه و گواهینامه که جزءکارت‌های شناسایی معتبر است همراه داشته باشند.
ربیعی افزود: در پیشخوان دولت یک فرم رضایت‌نامه به افراد داده می شود مبنی بر اینکه دولت اجازه دارد به کلیه اطلاعات مالی و بانکی آنها دسترسی پیدا کند. افراد باید این رضایتنامه را به دقت مطالعه و به پیشخوان تحویل دهند. 
وی با بیان اینکه پیشخوان دولت یک کد رهگیری به تلفن همراه  که به نام سرپرست خانوار است، ارسال می‌کند افزود: افراد باید کاملاً دقت کنند که تنها سرپرست خانوار یارانه بگیر باید به پیشخوان مراجعه کند و حتماً با شماره همراهی که به نام خود سرپرست ثبت شده حضور یابند و تلفن همراه فرد دیگری برای پیشخوان قابل قبول نیست.
سخنگوی دولت بیان کرد: افراد باید بعد از دریافت کد پیگیری، به سامانه yaraneh.mcls.gov.ir مراجعه کرد که در آن سامانه کد رهگیری و کدملی را وارد کنند.
ربیعی توضیح داد: درصورتی که درخواست بررسی مجدد وجود داشته باشد، افراد می توانند درخواست خود را در حداقل 200 کلمه در همان سامانه درج کنند و پس از بررسی، نتیجه آن به شماره تماس آنها ارسال می شود.

درباره سفر رئیس جمهوری به نیویورک فردا تصمیم گیری می شود

سخنگوی دولت درمورد سفر رئیس جمهوری به نیویورک برای حضور در سازمان ملل متحد گفت: در این زمینه فردا تصمیم گیری نهایی اتخاذ خواهد شد.
ربیعی درباره سفر هیئت طالبان و مذاکره با ایران هم گفت: تا مذاکرات به اتمام نرسیده صحبتی نخواهد شد اما آن چه برای ایران مهم است جلوگیری از برادر کشی است. امنیت افغانستان برای ما مهم بوده و اگر بتوانیم افراطی‌گری را در منطقه کاهش دهیم به نفع صلح و امنیت منطقه است. مهمتر از همه جلوگیری از حضور ایالات متحده آمریکا و متحدانش در منطقه و بمباران های آنهاست که باید بهانه حضور آن ها را کاهش دهیم.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه از گفتگو با هر گروهی که بتواند و آرامش منطقه و به ویژه کشور افغانستان کمک کند دریغ نخواهیم کرد؛ افزود: از ظرفیت های خود برای ایجاد آرامش استفاده خواهیم کرد این قطعا به نفع دولت و ملت افغانستان است و ما در این موضوع تردیدی نداریم.
وی ادامه داد: ما معتقدیم درحالی که در یمن مدرسه، بیمارستان و مردم باران می شود جریان داخلی یمن قدرتی پیدا کرده که واکنش نشان می دهد معمولاً به جای آن که به ریشه ها و یمنی که پنج سال زیره بمباران بوده، پرداخته شود که مردم این کشور بیکار نخواهند نشست، در پی این هستند که بدانند پشت این موضوع چه کسی بوده است؟ این سنت دیرین فرافکنی و مثل ضرب المثل معروف ما یعنی سیاست دایی جان ناپلئونی است که به ماهیت موضوع نگاه نمی‌شود؛ به مردم سرکوب شده توجهی نمی شود اما افراد دانشمندی که در آنجا رشد می‌کنند می‌توانند این حملات را شکل دهند.

سخنگوی دولت درباره موافقت آمریکا با ایجاد خط اعتباری 15 میلیارد دلاری برای ایران گفت: خبری به علاوه بر انچه که من دوشنبه گفتم ندارم، باید دید که اروپا و امریکا به چه توافقی می رسند.

ربیعی گفت: آمریکا بر اساس سیاست دیرین خود به دنبال پشت پرده و عقب این موضوع می‌گردد اما معتقد هستیم که اگر عملیات علیه یمنی‌ها صورت نگیرد ما می‌توانیم با همه سازمانهای بین المللی برای آرامش یمن همکاری می‌کنیم اما این آرامش باید دوطرفه باشد.
ربیعی در رابطه با توقیف اموال ایران گفت: در زمینه واکنش به توقیف اموال ایران توسط کانادا اطلاع چندانی ندارم اما قطعا این اقدام بدون واکنش نخواهند بود.
وی همچنین شایعات مطرح شده در فضای مجازی مبنی بر احتمال جابجایی سه وزیر در کابینه دولت را نیز تکذیب کرد.

حقوق های نجومی پس گرفته شده است
ربیعی گفت: بر اساس رصد و بررسی های که می کنیم از نظر ما دیگر به کسی حقوق نجومی پرداخت نمی شود، اگر در کادر اداری برخی شرکت ها این نوع حقوق ها پرداخت می شود، حتما تخلف است.
سخنگوی دولت با بیان این که دیوان محاسبات نسبت به حقوق‌های نجومی به شدت حساسیت داشته و نظارت کامل نیز دارد گفت: به افرادی هم که حقوق نجومی پرداخت شده بود، از آنها پس گرفته شده است.

وی همچنین درباره تعدیل نیرو در برخی بانک های خصوصی نیز گفت: بانک های نیروهای مسلح اکنون تحت نظر بانک سپه آمده اند، البته برخی از بانک‌ها مانند انصار وظایف آنها که از بین نرفته است، نباید به این شایعات توجه کنند و چون وظایف آنها همچنان وجود دارد نیازی به تعدیل نیرو نیست، این سیاست کلی است، مگر آنکه مدیرعاملی بخواهد برای تعداد خاصی از نیروهای خود تصمیمی بگیرد، اما بنا این نبوده است.


لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/180227/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی