آریا جوان

آخرين مطالب

جنجال علیه سلحشوری با کلید واژه «آقازاده ماساژور»/خبرسازی دو نماینده و یک خبرگزاری اصولگرا علیه نماینده اصلاح‌طلب جعلی از آب درآمد نگاه سیاسی

  بزرگنمايي:

آریا جوان - پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب تهران برای چندمین‌بار سیبل حملات طیفی از اصولگرایان شده است.

پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب تهران برای چندمین‌بار سیبل حملات طیفی از اصولگرایان شده است. کلیدواژه حمله به او این‌بار «آقازاده ماساژور» است. رسانه‌های اصولگرا در هم‌نوایی با برخی نمایندگان اصولگرا مدعی شدند که برادرزاده پروانه سلحشوری در جریان برخورد با یک باند فساد دستگیر شده است. موضوعی که سلحشوری با قاطعیت آن را تکذیب کرده است. اما حملات اصولگرایان به او ادامه دارد.
واقعیت این است که اصولگرایان هیچ‌وقت از سلحشوری دل خوشی نداشته‌اند. سلحشوری که تا سال گذشته رئیس فراکسیون زنان نیز بود در پیگیری مطالبات زنان بارها خواب اصولگرایان را آشفته کرده است. چه در ماجرای مقابله با کودک‌همسری یا به سرانجام رساندن لایحه مقابله با خشونت علیه زنان و چه در ماجرای ورود زنان به ورزشگاه‌ها او در صف اول نمایندگان زن در مقابل مخالفان این مطالبات که عمدتا میان اصولگرایان بوده‌اند ایستاده است.
خبرسازی دو نماینده و یک رسانه اصولگرا علیه سلحشوری
ماجرا اما این‌بار با خبرسازی باشگاه خبرنگاران جوان به همراه دو نماینده اصولگرا آغاز شد. این خبرگزاری وابسته به صدا‌و‌سیما در گزارشی با عنوان «آقازاده ماساژور» به استناد تعدادی از توئیت‌های کاربران فضای مجازی که البته هیچ‌کدام عنوان شناخته‌شده‌ای هم نداشتند خبری را منتشر کرد. جایی که نوشت:‌ «روز گذشته برخی از کاربران فضای مجازی با انتشار پست‌هایی از دستگیری یک باند گسترده ماساژ مختلط در تهران خبر دادند. باند کثیفی که علاوه بر ماساژ، به مشتری‌های خود خدمات جنسی نیز ارائه می‌دادند .برخی از فعالان فضای مجازی که مطالبی را با این هشتگ به اشتراک گذاشتند اعلام کردند که سرکرده این باند، برادرزاده پروانه سلحشوری، نماینده اصلاح‌طلب مجلس بوده است». در ادامه اما باشگاه خبرنگاران جوان با استناد به توئییت‌های محمدمهدی زاهدی، نماینده اصولگرای کرمان و سیدناصر موسوی لارگانی، نماینده اصولگرای فلاورجان اعلام کرد که خبری که منتشر کرده تایید شده است. زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و نماینده اصولگرای کرمان و وزیر علوم در دولت احمدی‌نژاد در توئیتی نوشته بود:‌ «اتاق‌های فکرشان برای فرار از پاسخگویی، هر روز به دنبال حاشیه‌سازی و ایجاد دوقطبی‌های نخ‌نما هستند. دخترآبی را مستمسک قرار دادند، تا جایی که پسرفوتبالی را فراموش کردند و امروز در منجلاب آقازاده ماساژور فرو رفته‌اند».
همینطور سیدناصر موسوی لارگانی نماینده اصولگرای فلاورجان در توئیتر خود نوشت: «‌کسی می‌تواند مدعی حقوق زنان باشد که حداقل یک گام مثبت برای بانوان این سرزمین برداشته باشد. کاش به‌جای پرداختن هجویاتی نظیر دروغ دختر آبی حواس‌مان بیشتر به اطراف‌مان باشد». او در توئیت خود از هشتگ آقازاده ماساژور استفاده کرده بود. باشگاه خبرنگاران جوان در ادامه البته انبوهی از توئیت کاربران غیر‌واقعی و فیک در این باره را نیز ضمیمه گزارش خود کرده بود. در ادامه البته برخی چهره‌های اصولگرا از جمله حمیدرضا رسایی هم به شکلی خاص به این موضوع پرداختند. رسایی در توئیتی در عین اینکه سعی کرده بود بگوید اصل ماجرای ارتباط آقای ماساژور با پروانه سلحشوری درست است تلاش کرده بود بگوید که نباید از آن بهره‌برداری سیاسی کرد: «گناه برادرزاده چه ارتباطی به عمه دارد. یک باند ماساژ جنسی دستگیر شده که سردسته آن برادرزاده پروانه سلحشوری بوده. برخی در فضای مجازی به این نماینده حمله می‌کنند. بله بی‌شک اگر این اتفاق توسط برادرزاده یکی از ما افتاده بود این جماعت در فجازی امان نمی‌دادند. ولی فرق ما با آنها چیست؟» اما با بالا گرفتن این ماجرا پروانه سلحشوری در پاسخ به نمایندگانی که با هشتگ دروغین «آقازاده ماساژور» توئیت کرده بودند پاسخ داد: «فی قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا و لهم عذاب الیم بما کانوا یکذبون(بقره 100) دوبرادرزاده 4 و 20 ساله دارم که اکنون در کنار خانواده خود در اهواز هستند. برادرم که فرزندش 20 ساله است، در نوجوانی به جبهه رفت و جانباز است. از خدا بترسید و آخرت خود را فدای دنیای دیگران نکنید».
با این حال اما حملات به سلحشوری ادامه داشت. آش آنقدر شور شد که حتی صدای احمد امیرآبادی فراهانی نماینده اصولگرای قم هم درآمد. او با تقبیح اقدام دو نماینده‌ای که علیه سلحشوری توئیت کرده بودند، نوشت:‌ «تا وقتی که مسئولین کشور در تخلف و جرم بستگان خود دخالتی نداشته و یا از متخلف و مجرم حمایتی ننمایند ربطی به آنها ندارد. به‌رغم اینکه مواضع سیاسی و اجتماعی سرکار خانم سلحشوری را قبول ندارم و همیشه معترض بوده‌ام اما حمله و مذمت ایشان در خصوص برادرزاده‌اش اخلاقی نبوده و دور از انصاف است». پس از او حمید رسایی هم با اصلاح توئیت خود از سلحشوری عذرخواهی کرد و نوشت: «متن توئیتم دو بخش داشت. بخش اول اصل خبر که باشگاه خبرنگاران آن را منتشر کرده بود و امروز توسط خانم سلحشوری تکذیب شد و بخش دوم تاکیدم بر اینکه گناه برادرزاده به عمه چه ربطی دارد. هرچند حرف اصلی متن بنده بخش دوم بود اما بابت عدم دقت در انتشار بخش اول هم عذرخواهی می‌کنم».
منتظر پاسخگویی در صداوسیما هستم
اما پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با روزنامه سازندگی درباره منشا خبر کذب آقازاده ماساژور و اینکه آیا تشابه اسمی در کار بوده است، به سازندگی می‌گوید: «واقعا مشخص نیست بر چه اساسی چنین خبر دروغی منتشر شده است. اینکه تشابه اسمی در کار باشد هم در این ماجرا برای من روشن نیست. چرا که اساسا خود این خبر که کسی در این راستا دستگیر شده یا نه، هنوز در ابهام است. هیچ‌جا اسمی از فردی که دستگیر شده نیامده و هیچ گزارش رسمی در کار نیست. تنها اعلام کردند یک فرد مجهول‌الهویه که اصلا معلوم نیست وجود خارجی دارد یا نه را دستگیر کرده‌اند؛ کسی که حتی معلوم نیست اسم و فامیل او چیست. بعد هم سعی کردند با خبرسازی این شخص را به من مرتبط کنند که البته دروغ‌شان روشن شد».
سلحشوری ادامه می‌دهد:‌ «متاسفانه در فضایی که اخلاق جایی ندارد شاهد این قبیل اقدامات آن هم از سوی کسانی هستیم که مدعی اصولگرایی هستند. من این تجربه را قبلا هم داشتم که در ماجرای شایعه‌ای که درباره شرکت‌های خصوصی همسرم به راه انداختند، نام شرکتی را برده بودند که در خراسان بود و می‌گفتند این هم از شرکت‌های قبادیان است. در حالی که هر قبادیانی فامیل من نیست. او در خراسان است و ما در خوزستان. وقتی دروغ ‌آنها روشن شد، در شایعات بعدی که ساختند اسم شرکت را حذف کردند. اما در این ماجرای تازه واقعا هیچ چیز روشن نیست».
نماینده تهران البته ارتباط این موضوع با ماجرای دختر آبی را رد نمی‌کند:‌ «احتمالا این موضوع به ماجرای دختر آبی ارتباط دارد؛ چراکه این حملات بلافاصله بعد از این ماجرا پیش آمد».
سلحشوری همان‌طور که در صفحه توئیترش هم آورده بود توضیح می‌دهد که دو برادر دارد که هر دو ساکن اهواز هستند. به گفته او یکی از برادرهایش یک پسر چهار ساله و دیگری یک پسر 20 ساله دارد که اگرچه در تهران دانشجوست اما در حال حاضر در اهواز به‌سر می‌برد. اما از سلحشوری درباره سرانجام درخواست او از صداوسیما برای پاسخگویی به اتهاماتی که علیه‌اش از برنامه زنده «پرونده ویژه» در ماجرای دختر آبی پخش شده بود پرسیدم؛ که پاسخ داد:‌ «هم با من و هم با آقای مطهری دو سه بار تلفنی تماس گرفتند و گفتند به برنامه سلام صبح بخیر بیایید و حرف‌هایتان را بگویید. اما من قبول نکردم. گفتم باید در همان برنامه و در همان ساعتی که پخش شده بود و طبق قانون این فرصت پاسخگویی برای من فراهم شود. هرچند دیروز یکی از نمایندگان ناظر در صداوسیما هم اعلام کرد که قرار نیست چنین فرصتی برای ما فراهم شود».
پشت پرده ماجرا چه بود؟
اما همانطور که خود سلحشوری هم این موضوع را رد نکرده، به نظر می‌رسد دور جدید حملات به سلحشوری بی‌ارتباط با جنجال دختر آبی و ماجرای سحر خدایاری نباشد. ماجرایی که باعث شد در برنامه‌ای زنده در صداوسیما علی مطهری و پروانه سلحشوری به عنوان نمایندگانی که خبری کذب درباره خدایاری منتشر کرده‌اند، نام برده شود و بر همین اساس هم مجری آن برنامه از قوه قضائیه خواست با آنها برخورد کند. اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه هم البته در همان برنامه تاکید کرد اگر هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به این موضوع ورود نکند، قوه قضائیه اقدام خواهد کرد. پس از آن هم مطهری و هم سلحشوری خواستار ارائه وقتی برای پاسخگویی به اتهاماتی شدند که در این برنامه علیه آنها مطرح شده بود. درخواستی که تا این لحظه بی‌پاسخ مانده و حتی قاضی‌زاده هاشمی نماینده عضو شورای نظارت بر صدا و سیما اعلام کرد پاسخ به این درخواست منتفی است؛ چرا که شخص تنها در صورتی می‌تواند در تلویزیون از مطالب مطرح‌شده علیه خودش دفاع کند که آن اظهارات را صدا‌و‌سیما یا شخص مجری گفته باشد.
همین برخوردها سبب شد محمدرضا تابش نایب‌رئیس فراکسیون امید، از تضعیف مجلس و تخریب علی مطهری و پروانه سلحشوری انتقاد کرده و از رؤسای قوای مقننه و قضائیه بخواهد جلوی این جریان که ارکان نظام را هدف گرفته است، بایستند.
محمدرضا تابش به ایسنا گفته: «متاسفانه در سکوت مراجع مسئول، این جریان بسترساز حرکات رذیلانه و غیراخلاقی در فضای مجازی شده و به انتشار اخباری غیر‌واقعی و اتهام‌پراکنی می‌پردازد. از نظر افکار عمومی این شیوه تاریخ‌مصرف‌گذشته و غیر‌اخلاقی، محکوم به شکست است و جز آشکار کردن ابعاد جدیدی از سناریوهایی که مطهری و سلحشوری در پی افشای آن هستند، تاثیری ندارد.»
او خطاب به قوه قضائیه گفت:‌ «با بهره‌گیری از تجارب پیشینیان که با اغماض از کنار این موضوعات گذشتند و دود آن عاقبت به چشم خودشان رفت، با قاطعیت مقابل تخریب‌کنندگان مجلس بایستید.» تابش تاکید کرد:‌ «اگر تشخیص یا تحلیل یک نماینده در دفاع از حقوق مردم که در حیطه مسئولیت نمایندگی است، برخلاف نظر یک گروه بود، نباید بر وی تاخت و با حربه‌های غیراخلاقی وی را منکوب کرد و مقامات مسئول نیز نباید سکوت کنند.» فاطمه ذوالقدر نماینده اصلاح‌طلب تهران هم در یادداشتی با عنوان «هدف وسیله را توجیه نمی‌کند» نوشت: «هرچه به زمان انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، متاسفانه شاهد تخریب و توهین‌های بیشتری از سوی برخی افراد و جریان‌ها نسبت به جریان مقابل هستیم. برخی از این تخریب و توهین‌ها نه تنها نسبت به یک فرد است، بلکه حریم خانه و خانواده افراد را نیز نشانه می‌رود. این گونه رفتارها و ترور شخصیت‌ها که همگی ریشه در غفلت از حدود اخلاق و انصاف دارد، به واقع پیروی از سیاستِ مذمومِ "هدف وسیله را توجیه می‌کند" است.»

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/181663/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لایحه فیلترشدن تیک‌تاک در سنای آمریکا تصویب شد

HMD از اولین گوشی‌های برند خود رونمایی کرد؛ ارزان‌قیمت با اندروید 14

بازی/ Soccer Stars؛ حریف را گل باران کنید

گوناگون/ یادی از شکست آمریکا در طبس

صحنه ای هولناک از رعد و برق در شهربازی!

تصورات غلطی که مردم درباره ژیلا صادقی دارند

کنایه سیدجواد هاشمی به حواشی آهنگ خواندن با هودی!

بیاین راجع‌ به محاسن کوله بری صحبت کنیم

تنها بازیکنی که در قراردادش ورود کردم، وریا غفوری بود‌

سنگ تمام ویسی برای ساسان

بلینگام 31 میلیون یورو به دورتموند می‌دهد

لحظه‌شماری بایرن؛ شاید این ستاره به رئال برسد

تشویق ایسلندی تیم ملی پس انجام دو ماموریت

هواداران منچستریونایتد بلیت‌هایشان را به باشگاه پس دادند!

خلاصه فوتسال ایران 6 - قرقیزستان 1

ترکیب سهامداران پرسپولیس در هیئت مدیره مشخص شد

شماره پیراهن امباپه در رئال مادرید مشخص شد

لقب جدید AFC به فوتسال ایران

عجیب تر از این دم کنی تا حالا ندیدی

اشتباهات مهلک در تربیت فرزند

خیلی راحت این پاکت هارو درست کنید

بیانیه مشترک تهران و اسلام‌آباد؛ مرز مشترک 2 کشور باید «مرز صلح و دوستی» باشد

درخواست خصمانه آرژانتین از پاکستان و سریلانکا: وزیر کشور ایران را بازداشت کنید

حدیث نصب‌ شده در محل دیدار امروز کارگران با رهبر انقلاب

سخنگوی دولت در سالروز شکست آمریکا در طبس: امیدواریم درس بگیرند

ربیعی: از تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان خواهش می‌کنم مدتی تصمیم نگیرید

واکنش ایران به ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری

شغل‌های بازیگرانی که مهاجرت کردند، چیست؟

چه اتفاقی برای ارزشمندترین «اتاق» جهان افتاد؟

معرفی معروف‌ترین سواحل آنتالیا برای تفریح

مادر شهیدان «محمد حسن و محمدحسین نیرنگ» آسمانی شد

گوگل پلی هفته آینده رفع فیلتر می‌شود؟

بالاخره «سووشون» نرگس آبیار آماده شد/ عکسی از 3 بازیگر اصلی

زمان پخش قسمت آخر «نون خ 5»

چرا سریال «الحشاشین» جلب توجه کرد؟

ابراز اطمینان مکرون از پاکسازی رود سِن تا المپیک

شوت زیبای خلیلوند به تیر دروازه قرقیزستان برخورد کرد

افغانستان 1 تاجیکستان 2؛ تاریخ‌سازی تاجیک‌ها

جریمه سنگین رحمان احمدی

استوری همسر سابق مهدی قائدی

رئال برنده زودهنگام توپ طلای 2024؟

گل پنجم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

خداحافظی همیشگی پرسپولیس و استقلال با پدر!

گل ششم ایران به قرقیزستان توسط حسن زاده

برتری اینتر مقابل میلان به روایت انیمیشن

گزارش زنده؛ ایران 6 - قرقیزستان 1

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس

تنهایی عامل اعتیاد به‌ غذا و میل به شیرینی؟

این تنبیه رو برای بچه ها قبول دارید؟