آریا جوان

آخرين مطالب

مراسم تقدیر از مدال‌آوران بیست و نهمین یونیورسیاد جهان برگزار شد ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - مراسم تجلیل و قدردانی از قهرمانان و مدال آوران بیست و نهمین یونیورسیاد جهان با حضور مسئولان عالی رتبه دانشگاهی در سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

به‌ گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش های دانشگاهی ، مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران بیست و نهمین یونیورسیاد جهان با حضور مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رییس سازمان امور دانشجویان، محمدرضا دهخدا رییس فدراسیون ملی ورزش ‌های دانشگاهی، باقرزاده نایب رئیس کمیته ملی المپیک ، مدیران تربیت بدنی بخش های آموزش عالی ، اعضای هیات رئیسه فدراسیون ، مدیران سازمان و هم‌چنین قهرمانان مدال‌آور ورزش دانشگاهی در محل سازمان امور دانشجویان برگزار شد .
بنا براین گزارش محمدرضا دهخدا، رییس فدراسیون ورزش های دانشگاهی در جمع قهرمانان و مدال آوران بیست و نهمین یونیورسیاد جهان ، اظهار کرد: در این دوره از رقابت‌ها کاروان ورزش ی ایران با کمتر از 70 دانشجوی دختر و پسر توانست 23 مدال شامل هشت طلا، چهار نقره و یازده برنز کسب کند. اگر چه که جایگاه ایران نسبت به دوره قبل یک پله سقوط داشت، اما تعداد مدال‌ها از نظر کمی و کیفی افزایش پیدا کرده بود .
وی ادامه‌ داد: بار اصلی مدال آوری در این دوره از رقابت‌ها که در چین تایپه برگزار شد، بر دوش رشته‌هایی مانند تکواندو، ووشو، والیبال ، تیروکمان، شمشیربازی و ... بود. ما برای اولین بار توانستیم در والیبال و همچنین تیروکمان مدال‌های خوبی را کسب کنیم. چند رکورد نیز البته در برخی از رشته‌ها جا به جا شد که ارزشمند بود.
دهخدا در ادامه‌ خاطر نشان کرد: در برخی از رشته‌ها همچون وزنه‌برداری که تنها یک مدال در این رشته کسب کردیم و در بدمینتون که با تیم دختران دانشجو موفق به کسب مدال نشدیم نتایج از نظر ما قابل توجه بود. عدم کسب مدال توسط دختران تیم بدمینتون باز به معنای عدم آمادگی آنها در این دور از رقابت ها نبود. ما امیدواریم که در دوره های بعدی بتوانیم در برخی از رشته‌ها که انتظار بیشتری از آنها داریم به نتایج بهتری دست پیدا کنیم.
رییس فدراسیون ورزش های دانشگاهی خاطر نشان کرد: در بیست و نهمین یونیورسیاد، چین به دلیل تحریم رقابت ها(به دلیل مشکلات سیاسی با تایوان) ورزشکاران ش را به صورت حداقلی اعزام کرده بود و مدال‌های این کشور در بین سایر کاروان های شرکت کننده توزیع شد که کار را برای کاروان ایران نسبت به دوره قبل سخت تر کرد.
دهخدا همچنین ‌اضافه کرد: تاکنون بیش از هزار دانشجو در سراسر کشور از مزایای تحصیل در دانشگاههای کشور به عنوان قهرمان و مدال آور استفاده می‌کنند و ما به دنبال این هستیم تا امکان ادامه‌ تحصیل سایر مدال آوران و قهرمان دانشجو را در بهترین دانشگاه های کشور فراهم کنیم.
او خاطر نشان کرد: ورزشکاران باید این را بدانند که دوره قهرمانی و مدال آوری بسیار کوتاه است، اما با تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاه‌ها می‌توانند به عنوان مدیران برتر و توانمند کشور به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کنند.
دهخدا همچنین بر این موضوع تاکید کرد که قرار بود به مدال آوران طلا هفت سکه در مراسم تجلیل داده شود که به دلیل مشکلات اقتصادی این تعداد به شش سکه کاهش پیدا کرده است، اما مدال آوران نقره و برنز نیز به ترتیب چهار سکه و سه سکه در این مراسم دریافت کردند. او همچنین گفت: به همان تعداد سکه هایی که به ورزشکاران در مراسم تجلیل اهدا شد، از مربیان نیز با همین تعداد سکه تجلیل به عمل آمد. ضمن این که در جریان بیست و نهمین یونیورسیاد دانشجویان جهان ما در پای سکوی به مدال آوران طلا ، هزار دلار و نقره و برنز به ترتیب 500 و 300 دلار اهدا کرده بودیم.
افزایش 50 درصدی دانشجویان دختر در سی امین یونیورسیاد
در ادامه‌ این مراسم مجتبی صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان، بیان‌ کرد: با وجود مشکلات مالی، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری تلاش کرد تا هدایای ناقابلی را برای قهرمانان و مدال آوران دانشجو تهیه کند. هدف اصلی ما شانس تحصیل دانشجویان مدال آور و قهرمان در بهترین دانشگاه کشور است که آیین‌نامه‌ آن تا پایان سال تنظیم و تصویب خواهد شد.
صدیقی با اشاره به این که سی امین یونیورسیاد دانشجویان جهان در سال 2019 به میزبانی شهر ناپولی ایتالیا برگزار خواهد شد، اظهار کرد: تیم تیراندازی دانشجویان تمرینات خود را از هم اکنون آغاز کرده است و سایر رشته‌ها نیز از سال آینده اردوهای خود را بر پا خواهند کرد تا با آمادگی بیشتری ورزشکاران خود را عازم این رقابت‌ها کنیم.
رییس سازمان امور دانشجویان در پایان صحبت‌های خود، خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت حضور دختران دانشجو در رقابت‌های یونیورسیاد و حضور 30 درصدی دختران دانشجو در یونیورسیاد 2017 تایوان، سعی خواهیم کرد در یونیورسیاد بعدی که در ایتالیا برگزار می‌شود تعداد دختران دانشجو را تا 50 درصد افزایش دهیم.
در این مراسم از مدال‌آوران، مربیان و سرپرستان تیم‌های والیبال ، ووشو ، تیراندازی باکمان ، شمشیر بازی ، وزنه برداری و تکواندو قدردانی شد.
در پایان این مراسم، از ورزشکاران ، مربیان و همراهان کاروان ایران در یونیورسیاد چین تایپه با اهدای لوح و جوایز نقدی تقدیر به عمل آمد .

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/22641/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی