آریا جوان

آخرين مطالب

گزارشی از دستاوردهای ورزش بانوان در سال 96 ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - سال 96 در حالی به پایان رسید که حوزه ورزش زنان و دختران کشور با تلاش مسئولان دولت تدبیر و امید وارد فاز جدیدی از تحرک و پویایی شده است. در نخستین گام و در اوایل سال 96، این تلاش منجر به تصویب لباس دختران بسکتبال ایران و حضور آن ها در رویدادهای بین المللی پس از 37 سال شد؛ در آخرین روزهای همین سال نیز اتفاقی مهم که خواست زنان و دختران برای حضور در ورزش گاه ها به عنوان تماشاچی بود، در رویداد بسکتبال رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، افزایش سهم ورزش در تامین سلامت و تندرستی بانوان ، افزایش سهم ورزش در اوقات فراغت بانوان ، افزایش سهم ورزش زنان در صیانت از حجاب و عفاف، افزایش سهم ورزش در عزت و اقتدار ملی و دیگر دستاوردها در عرصه مدال آوری ازجمله اهدافی بود که معاونت ورزش زنان جمهوری اسلامی ایران در یک سال پیگیری به نتایج بسیار خوبی نیز دست پیدا کرد.
آن چه که در ذیل می خوانید تلاش یک ساله خانواده بزرگ ورزش کشور برای رونق بخشی به ورزش زنان در ابعاد مختلف است.
این معاونت با اجرای طرح ملی " فراغت با ورزش " با هدف افزایش سهم ورزش در فراغت بانوان شاغل و غیرشاغـل، اجرای طرح ملی" سنجش قامت و حرکت ویژه زنان و دختران روستایی "، اجرای برنامه ملی " 30 دقیقه تا نشاط و تندرستی "، اجرای تدوین طرح جامع نظام تندرستی, نشاط و شادابی اجتماعی در قالب سند ملی تحکیم بنیان خانواده، شناسایی و ساماندهی اماکن ورزشی ویژه بانوان وسایر اماکن ورزشی در استان های کشور با هدف اصلاح مدیریت بهره­وری برای ورزش بانوان واجرای طرح غربالگری سلامت و تندرستی بانوان شاغل در حوزه ستادی توانسته گام موثری در حوزه تامین سلامت و تندرستی بانوان بردارد.
معاونت امور بانوان همچنین در حوزه افزایش سهم ورزش در اوقات فراغت زنان طی سالی که گذشت، طراحی واجرای جشنـواره همـگانی و تفریحی پیرامیدهای ورزشی ، طراحی و اجرای جشنواره فرهنگی ورزشی «دا» ، طراحی و اجرای جشنواره فرهنگی ورزشی 30 دقیقه تا نشاط وتندرستی، برگزاری جشنواره و رویدادهای ورزشی خانوادگی در سطوح مختلف شهری و روستایی، توسعه و تعمیم ورزش کارکنان در دستگاه های مختلف با اجرای جشنواره فراغت با نشاط با ورزش ، مناسب سازی اماکن ورزشی ومدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی برای حضور بانوان به عنوان تماشاگر با هدف افزایش مشارکت خانواده هادرفعالیت های فرهنگی – ورزشی وایجاد نشاط وشادابی درجامعه را در دستورکار خود قرار داد.
ساماندهی لباس تخصصی بانوان ورزش کار، تدوین و اجرای برنامه های ترویجی و نظارتی، تدوین منشور عفاف و حجاب در ورزش و ساماندهی مدیریت تیم های ملی بانوان باهدف ترویج مدیریت اسلامی بر ورزش زنان از جمله مواردی است که در طول یک سال افزایش سهم ورزش بانوان در صیانت از عفاف و حجاب را به همراه داشته
است.
افزایش سهم ورزش در عزت و اقتدار ملی از مهم ترین اقداماتی بود که معاونت امور زنان وزارت ورزش و جوانان توانست گام های موثری در این خصوص بردارد.
آمایش سرزمینی ورزش بانوان به تفکیک استان های کشور، افزایش مجوز حضور بانوان محجبه در رویدادهای بین المللی ورزشی از طریق دیپلماسی فعال( پذیرش پوشش بانوان در رشته بسکتبال بعد از 37 سال ، ابداع رشته کشتی کلاسیک بانوان ، ورزش های سه گانه و .... ) کسب کرسی های بین المللی ورزشی توسط بانوان با هدف افزایش مشــارکت بـانوان در مجامع بین­المللی (TAFISA , IWAS , AFC , FIFA , ...... ) از جمله این موارد است.
همچنین این معاونت با توانمند سازی بانوان برای کسب کرسی های بین المللی ورزشی ، ایجاد ظرفیت و امکان قانونی برای عضویت بانوان در کمیسیون ها , شوراها و کمیته های ستادی و استانی، برگزاری دوره های آموزشی توانمند سازی با رویکرد تربیت عوامل فنی و اجرایی تیم های ملی ورزش بانوان ، تمهید مقدمات برای ارتقاء ساختار سازمانی تثبیت جایگاه حقوقی بانوان در هیات رئیسه و ارکان فدراسیون در اساسنامه پیشنهادی فدراسیون های ورزشی توانسته سهم بسزایی در عزت و اقتدار ملی ایفا کند.
تدوین و اجرای برنامه های توانمندسازی نیروهای متخصص ورزش بانوان با رویکرد افزایش تصدی گری مدیریت زنان در سازمان های مختلف ورزشی اعم از ادارات کل / فدراسیون ها / هیأت ها و باشگاه های ورزشی نیز از جمله این موارد است.
دستاوردهای حوزه ورزش زنان به همین جا ختم نمی شود؛ پذیرش لباس تخصصی بانوان در رشته بسکتبال بعد از 37 سال از سوی فدراسیون جهانی ( FIBA )، کسب سهمیه المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی در رشته اسکی _آلپاین، کسب سهمیه المپیک زمستانی 2018 کره جنوبی در رشته اسکی (صحرا نوردی)، کسب عنوان برترین ورزش کار معلول تیراندازی با کمان جهان در سال 2017، کسب سهمیه پارالمپیک زمستانی در رشته اسکی نابینایان، کسب سهیمه پاراالمپیک زمستانی در رشته اسکی نابینایان از جمله افتخاراتی بود که بانوان ورزش کار ما در سالی که گذشت با تلاش خود کسب کردند.
کسب سهمیه المپیک نوجوانان 2018 آرژانتین در رشته تیراندازی با کمان، کسب سهمیه المپیک جوانان 2018 آرژانتین در رشته قایقرانی، کسب مدال برنز در رشته کاراته در مسابقات لیگ جهانی امارات، کسب مدال برنز کاتای تیمی رشته کاراته در مسابقات لیگ جهانی امارات، حضور در مسابقات جهانی تکواندو و کسب اولین مدال در مسابقات جهانی، حضور دراولین دوره مسابقات جام ریاست آفریقا و کسب عنوان قهرمانی در رشته تکواندو را نیز می توان از جمله این موفقیت ها عنوان کرد.
حضور در مسابقات قهرمانی تکواندو نونهالان آسیا و کسب مقام قهرمانی، حضور در مسابقات هنرهای رزمی برای اولین بار در رشته تکواندو ، کسب 3 مدال برنز تیمی در مسابقات قهرمانی آسیا سنگ نوردی با میزبانی جمهوری اسلامی ایران، کسب 2 مدال طلا و نقره در مسابقات قهرمانی آسیا سنگ نوردی، کسب 6 مدال طلا، 8 مدال نقره ، 8 مدال برنز در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی باکو، کسب 6 مدال طلا، 5 مدال نقره، 21 مدال برنز در بازی های آسیایی داخل سالن ترکمنستان و کسب سهمیه حضور در مسابقات جام جهانی شطرنج از دیگر عناوینی افتخارآمیزی است که زنان و دختران کشور در عرصه ورزش طی سال گذشته به دست آوردند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/23074/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چرا به شریک زندگی ام کشش جنسی ندارم؟

پیام تسلیت نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام دهنوی

قدرت و اقتدار نیروهای مسلح ایران امروز در اوج است

رکورد تفاوت قدی یک زوج در گینس ثبت شد/ عکس

ترکیبی گیاهی برای لاغری، تقویت سیستم ایمنی و کاهش اضطراب

فریدون مشیری؛ شاعر زندگی/ ویدئو

تشکیل کمیته های تخصصی شورای سلامت کیش / تشکیل اولین کمیته تخصصی دندانپزشکان در راستای اجرای طرح سلامت پایدار هم زمان با روز دندانپزشک

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان ایوان

ثبت گزارش جامعه هدف بنیاد شهید و مردم با مراجعه به سامانه سوت زنی

رمضی: «شب‌ آواز ایرانی» به حوزه هنری بازگشت/ رونمایی دو آلبوم در هر ماه

جشنواره نان و شیرینی کیش به دلیل شرایط نامناسب جوی از 30 فروردین آغاز می شود

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعا رسیدگی کرد

تجلیل استاندار یزد از خانواده شهدای ارتش

برای کاهش وزن دویدن بهتر است یا پیاده روی؟

فناوری روز دنیا در خدمت بهداشت کیشوندان/ از جدیدترین دستگاه ماموگرافی کشور در بیمارستان کیش بهره‌برداری شد

توسعه تجهیزات و ارتقای خدمات بیمارستان؛ راهبرد اصلی سازمان‌ منطقه آزاد کیش در حوزه سلامت

دیدار تشکل‌های شاهد و ایثارگر با معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

تصاویری باورنکردنی از یک خرچنگ در حال وزنه برداری/ ویدئو

باران رحمت در کیش؛ شب پرتلاش نیروهای شرکت عمران، آب و خدمات برای جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر جزیره

پیام تسلیت دکتر رئیسی در پی درگذشت پدر شهیدان «دهنوی»

خوابیدن روی شکم چه ضررهایی برای سلامتی دارد؟

انتصاب جدید در سازمان منطقه آزاد کیش

مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه بر شناساندن سبک و سیره عملی شهدا به جوانان تآکید کرد

افزایش تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران با آموزش و پرورش برای توسعه فعالیت های فرهنگی

اقدامات سازمان اقتصادی کوثر منجر به خودکفایی‌های بزرگ در حوزه اقتصادی شد

صبر و ایثار خانواده‌های معظم شاهد و ایثارگر درس آموز است

کدام مواد غذایی برای سلامت مو مفیدند؟

وقتی دونالد ترامپ دی‌جی می‌شود!

این گیاه حافظه را زیاد و افکار منفی را از شما دور می‌کند

فال روزانه سه‌شنبه 28 فروردین 1403

فال حافظ سه‌شنبه 28 فروردین 1403

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

شکستن در و پنجره ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

وضعیت ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم

فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

پنج توصیه مهم برای مراقبت از کودکان در برابر اخبار ناخوشایند

تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عکسی از دیدار ابی و پسرخوانده اش با همایون شجریان و انوشیروان روحانی

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران