آریا جوان

آخرين مطالب

احمدی: برنامه‌های معاونت فرهنگی با حمایت دکتر سلطانی فر به خوبی اجرا شد ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان گفت: سعی ما این است که بتوانیم همه رویدادهای ورزشی را با یک پیوست برنامه فرهنگی برگزار کنیم.


به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از خبرگزاری برنا، عبدالحمید احمدی معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان درخصوص عملکرد این حوزه در سال 96 و برنامه‌های سال 97 صحبت کرد.
احمدی با اشاره به اقدامات انجام شده حوزه فرهنگ وزارت ورزش و جوانان در سال 96 اظهار داشت: سالی که گذشت، سال پرکاری برای وزارت ورزش و جوانان بود. تشکر می‌کنم از حمایت‌های دکتر سلطانی‌فر که در سال گذشته موجب شد برنامه‌های معاونت فرهنگی به خوبی اجرا شود. در سال گذشته معاونت‌های دیگر وزارت ورزش، ادارات کل و فدراسیون‌ها در فضای تعامل با حوزه فرهنگی، آموزش و پژوهش بودند و باعث شد ما بتوانیم اکثر برنامه‌های خود را به بهترین نحو عملی کنیم.
وی درخصوص اینکه چه کارهایی در حوزه فرهنگی انجام شده توضیح داد: در این حوزه مهمترین تکلیف و مسئولیتی که بر گردن ما بود اجرای نظام‌نامه فرهنگی ورزش کشور است. با توجه به تصویب شورای انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن از سوی ریاست محترم جمهوری به وزارت ورزش و جوانان این برنامه را در دستور کار قرار دادیم. برای پیاده‌سازی این نظام‌نامه که مشتمل بر 10 اولویت و اقدام است سعی کردیم برنامه‌ریزی و اقدامات لازم را در این خصوص انجام دهیم. خوشبختانه با همکاری نهادهای ذیربط و تشکیل منظم جلسات کمیته فرهنگی تربیت بدنی در سال 96 بیش از 8 جلسه را برگزار کردیم که خروجی‌های بسیار خوبی داشت. با توجه به اینکه ما نیازمند تدوین و تصویب مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها و ضوابط و مقررات هستیم برای بخش‌های متلف کشور از بُعد فرهنگی هماهنگی‌های لازم انجام شد.
معاون وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان ساخت: برای اولین بار آیین‌نامه کمیته صیانت از ارزش‌های اخلاقی و حرفه‌ای ورزش کشور را مصوب کردیم که طبق این آیین‌نامه همه مسائل اخلاقی و حرفه‌ای مرتبط با بخش ورزشی کشور در کمیته‌ای متشکل از وزارت ورزش و جوانان و سایر نهادهای ذیربط مورد بررسی و تصمیم‌گیری واقع شد که می‌تواند کمک بزرگی باشد برای حل مسائل و مشکلاتی که ممکن است در برخی از حوزه‌های ورزش داشته باشیم. دستورالعمل ساماندهی مدیریت تیم‌های ملی ورزش بانوان یکی دیگر از موضوعاتی است که ما در سال 96 به آن رسیدگی کردیم. دستورالعمل پیوست فرهنگی رویدادهای ورزشی یکی دیگر از برنامه‌های مصوب شده ما در سال گذشته بود. با توجه به حساسیت رویدادهای ورزشی به خصوص رویدادهای ورزشی که گستره جمعیتی زیادی را تحت پوشش می‌گیرد نیازمند این بود که به آن رسیدگی شود. همچنین در بحث اردوهای ورزشی تعداد قابل توجهی اردوهای ورزشی در قالب اردوهای فرهنگی با کمک فدراسیون‌ها برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: با هماهنگی که با کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان داشتیم دستورالعمل فرهنگی باشگاه‌های کشور تدوین شد و به همه باشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد که ملاحظات فرهنگی را رعایت کنند. درحوزه ورزش جانبازان ومعلولین با توجه به دستورالعمل موجود توانستیم دستورالعمل حمایت از ورزش جانبازان و معلولین را در کمیسیون مطرح کنیم و به تصویب رسید. سایر موضوعات ورزش کشور که دارای ابعاد فرهنگی بودند به تناوب در کمیسیون با حضور مدیران ذیربط به تصویب رسید. ما شاهد یک سال پرکار برای حوزه فرهنگی وزارت ورزش و جوانان بودیم که بی سابقه بود. از آنجا که وزارت ورزش و جوانان در یکسری از شوراها و ستادهای فرهنگی ملی حضور دارد در سال 96 حضور پررنگی در این ستادهای ملی داشتیم و فعال بودیم. از دیگر کارهای مهم این حوزه ساماندهی کمیته‌های فرهنگی فدراسیون‌ها بود که با جدیت دنبال شد. همه فدراسیون‌های ما کمیته فرهنگی دارند و پیگیر بودیم که هر کمیته یک مسئول داشته باشد و متناسب با مسابقات برنامه‌های فرهنگی را نیز اجرا کنند. سعی ما این است که بتوانیم همه رویدادهای ورزشی را با یک پیوست برنامه فرهنگی برگزار کنیم.
احمدی اظهار داشت: هر ساله با کمک بسیج ورزش یک دوره کلاس‌های آموزشی اخلاق ورزشی و منش پهلوانی برای مربیان ورزشی سراسر کشور برگزار می‌شود که این کلاس‌ها در دو نوبت است. اولین دوره استانی است و بعد به صورت سراسری در کشور اجرا می‌شود. یکی دیگر از کارهای اجرا شده در معاونت فرهنگی پاسدداشت یاد و خاطره شهدا است که این کار نیز با کمک بسیج ورزش انجام می‌شود. جامعه ورزش همچنین در خصوص زلزله کرمانشاه نقش پررنگی داشت و همه استان‌ها در این زمینه به ما کمک کردند و توانستیم کمک‌های نقدی و غیرنقدی خوبی جمع کنیم. دکتر سلطانی‌فر نیز در همان روزهای ابتدایی در محل حادثه حضور پیدا کردند و دستورات لازم را برای کمک به مردم آسیب دیده دادند.
وی گفت: با راه‌اندازی سمن‌های مختلف در استان‌ها سعی کرده‌ایم جوانان نقش زیادی در کارهای اجرایی داشته باشند. در ایام دهه فجر سال 96 نیز همه ادارات کل و فدراسیون‌ها همکاری و هماهنگی لازم را داشتند و توانستیم 2220 برنامه را در سراسر کشور برگزار کنیم که به نوع خود عملکرد درخشانی در برگزاری برنامه‌های دهه فجر است. بعد از اینکه برنامه‌های دهه فجر سال 96 در همه بُعدها به خوبی برگزار شد بلافاصله در روز 24 بهمن ما ستاد چهلمین سالگرد دهه فجر را تشکیل دادیم که این ستاد با ریاست دکتر سلطانی‌فر تشکیل شد. قصد ما این است که در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی برنامه‌های ما بیشتر باشد و درخصوص برنامه‌های فرهنگی، برگزاری مسابقات و فراهم شدن زیرساخت‌های ورزشی به شکل مطلوبی کار کنیم. طبق دستور وزیر ورزش و جوانان از ابتدای هفته دولت تا دهه فجر برنامه‌های ویژه ما برگزار خواهد شد و افتتاح‌های متعددی را خواهیم داشت.
احمدی تصریح کرد: با همکاری کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک و با تشکیل شورای سیاست‌گذاری موزه ملی ورزش در دهه فجر سال 97 افتتاح خواهد شد. برنامه جامع موزه المپیک و پارالمپیک تهیه و تدوین شده که قبل از فرارسیدن دهه فجر چهلم اجرایی خواهد شد. همچنین در سال 97 چند رویداد مهم ورزشی از جمله بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا و جام جهانی روسیه را در پیش داریم حضور فعال در ستاد این بازی‌ها خواهیم داشت. برنامه‌ریزی فرهنگی این بازی‌ها در کنار برنامه‌ریزی فنی و تدارکاتی انجام شده است. می‌خواهیم علاوه بر حضور موفق از لحاظ فنی در مسابقات از لحاظ فرهنگی و اجتماعی نیز حضور موفق داشته باشیم.
معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان درخصوص اقدامات انجام شده در حوزه آموزش خاطرنشان ساخت: ما در حوزه آموزش به عنوان یک حوزه پایه‌ای و پشتیبان در موفقیت‌های ورزش کشور برنامه‌ریزی موفقی را از دو سال قبل انجام دادیم. در اغلب فدراسیون‌های ما یک نظام آموزشی خوب و در واقع تاثیرگذار ایجاد شده است. یک چرخه آموزش استاندارد را با هماهنگی فدراسیون‌ها ایجاد کردیم. قصد ما این است که فدراسیون‌های ما برنامه‌های خود را طبق این استاندارد عملی کنند. بیش از 15 فدراسیون ما این استانداردها اجرایی شده است. برای کمیته‌های ده گانه فدراسیون‌ها یک طرح تخصصی تدوین شد که اجرا می‌شود که فدراسیون‌ها مطابق با نیاز خود آموزش لازم را ببینند. اکثر فدراسیون‌های ما از وضعیت آموزشی قابل قبولی برخوردار هستند.
وی همچنین درباره دستاوردهای حوزه پژوهشی وزارت ورزش و جوانان گفت: حوزه پژوهش نیز در توسعه ورزش بسیار بنیادی است. ما اگر بتوانیم همه فعالیت‌ها را بر پایه پژوهش مبتنی کنیم و ظرفیت‌های کشور را بشناسیم و متصل کنیم، طبعا دستاوردهای خوبی را برای ما در پی خواهد داشت. در همین راستا همه 31 استان ما شورای پژوهش فعال دارند و در این شوراها اساتید برجسته و صاحب نظر ورزش کشور حضور دارند و سعی کردیم از طریق این شوراها تعامل لازم را با مراکز علمی و دانشگاه‌های کشور برقرار کنیم. نشست‌های متعدد علمی در کشور با حضور اساتید علمی در حوزه ورزش و جوانان برگزار شده است. در سال 97 حرکت پژوهشی این وزارتخانه با قوت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد. مسئله اصلی ما در این حوزه این است که فعالیت‌های پژوهشی ما نیاز محور باشد و بتواند گره‌گشای نیازهای جامعه ورزش باشد.
احمدی در پایان درباره آغاز سال جدید خاطرنشان ساخت: سال نو حال و هوای خاص خودش را دارد. ما شاهد شور و نشاط بین مردم هستیم. طبیعت یک فضای جدید پیدا می کند و حس خوبی به افراد دست می‌دهد و دیدارها تازه می‌شود. دوستی‌ها مستحکم می‌شود و همه امید به آینده دارند و همه سعی می‌کنند که بتوانند این شور و نشاط را به همدیگر منتقل کنند. بهترین لحظات عمر ما همین روزهای تحویل سال است. روزهایی که یک حس وحال خوب در همه مشاهده می‌شود. امیدوار هستم همه مردم ایران با کار و تلاش مضاعف و تعهدی که باید داشته باشیم این امیدبخشی را در طول سال حفظ و به جامعه منتقل کنیم. باید گره‌گشای مسائل جامعه بود و مشکلات مردم را حل کنیم. اگر مردم از ما راضی باشند رضایت خداوند را نیز در پی خواهد داشت. امیدوارم سال 97 برای همه سال خبرهای خوب و امیدوار کننده و گره‌گشایی از مشکلات باشد. سعی خواهیم کرد در وزارت ورزش و جوانان با انجام تکلیفی که بر گردن ما است خبرهای خوبی را به همه مردم ایران بدهیم.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/25133/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدارس کیش فردا 28 فروردین غیر حضوری شد

برگزاری جلسه شورای معاونان و اطلاع رسانی بنیاد استان سمنان

تجمع مردم یزد در گلزار شهدا و قدردانی از پاسخ مقتدرانه سپاه

حل مشکلات جامعه ایثارگری نیازمند مشارکت دستگاه هاست

شکستن در و پنجره ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

سال 1401 ؛ سال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»

وضعیت ورودی سالن کنسرت معین در وان!/ ویدئو

زندگی «اعراب بادیه‌نشین» از دریچۀ عکس‌های 120 ساله

جلسه شورای سیاستگذاری ستاد کنگره شهدای استان البرز برگزار شد

«حفظ نظم و انضباط اداری» و «پاسخگویی حداکثری به جامعۀ هدف» پایه و اساس خدمت است

مادر شهیدان والامقام «انصاری رامندی» به لقاءالله پیوست

یک تکنیک ساده برای کنترل عصبانیت و خشم

فواید استراتژی «تقلب» در رژیم غذایی

پلمپ یک واحد پذیرایی گرانفروش در جزیره کیش

پنج توصیه مهم برای مراقبت از کودکان در برابر اخبار ناخوشایند

تاریخچۀ عجیب و باورنکردنی «مالیاتِ ریش»!

تکریم مدیرکل بنیاد کرمانشاه از ایثارگران شهرستان جوانرود

عکسی از دیدار ابی و پسرخوانده اش با همایون شجریان و انوشیروان روحانی

دیدار مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران

یادواره شهدای معلم حوادث تروریستی آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مادر گرامی شهیدان «فرشیدفر» به فرزندان شهیدش پیوست

عملیات عمرانی طرح جامع گلزار شهدای قزوین آغاز می‌شود

رئیس جمهور در پیامی درگذشت پدر شهیدان «خرسندیان» را تسلیت گفت

همه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد آذربایجان شرقی استخدام می‌شوند

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت پدر شهیدان والامقام «دهنوی»

سفر سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام به شهرستان دره شهر

تغذیه چگونه به پاکسازی پوست کمک می‌کند؟

فال روزانه دوشنبه 27 فروردین 1403

فال حافظ دوشنبه 27 فروردین 1403

حملات موشکی به سرزمین صهیونیستی دل خانواده‌های شهدا و ایثارگران را شاد کرد

گردهمایی از جنس غرور و اقتدار ملی در جزیره کیش/ شادی وصف ناپذیرکیشوندان از عملیات وعده صادق سپاه

جزیره صدف دریایی

با لغو پروازها، اقامت هتلی مسافران کیش تمدید شد

بیانیه مرکز مقاومت بسیج بنیاد شهید و امور ایثارگران در حمایت از اقدام نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در تنبیه رژیم صهیونیستی

حمایت بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد از اقدام شجاعانه سپاه پاسداران

تمدید اقامت هتلی مسافرانی که پروازشان لغو شده در جزیره کیش

برگ این درخت فقط در بهار کار می کند

برنامه ریزی جهادی برای استفاده حداکثری از آزمون استخدامی خاص فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد

اجتماع بزرگ مردم انقلابی کیش در حمایت از پاسخ دندان شکن رزمندگان اسلام به رژیم صهیونیستی

وعده صادق هژمونی اسرائیل و استکبار جهانی را در هم شکست

هفتمین روز شهادت شهید مدافع امنیت محسن حسین نیا در بهنمیر مازندران برگزار شد

خاموشی یک کتابفروشی دیگر/ شهر کتاب بهشتی تعطیل شد

زوال عقل با نویسنده محبوب چه کرد؟

تقدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران از شرکت بیمه دی

برگزاری مراسم اختتامیه فعالیت‌های قرآنی ماه مبارک رمضان بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس

تکریم 5 عضو جامعۀ ایثارگری تبریز توسط سلمانی

مادران شهدا آیه های ایثار و گنجینه های استواری و صبر هستند

آخرین وضعیت کارگروه رسیدگی به وضعیت اینترنت اعلام شد

پیشتازی وزارت ارتباطات در صدور مجوزهای الکترونیکی

سخنرانی استاد عالی در مورد نیت قبل از خواب