علایی مقدم:ورزش نقش بسیار مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد
ورزش
بزرگنمايي:
جوانان نیوز - مدیرکل ورزش و جوانان استان با اشاره به ناگذاری سال 97 توسط مقام معظم رهبری بعنوان حمایت از کالای ایرانی گفت: صنعت ورزش میتواند با توجه به گستردگی و بهرهگیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بینظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی و رونق بخشیدن به تولید و اشتغال، نقش آفرین باشد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان و به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان قزوین؛عباس علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین با اشاره به نامگذاری سال 97 از سوی رهبر معظم و فرزانه انقلاب اسلامی با عنوان «حمایت از کالاهای ایرانی» گفت: بیگمان یکی از حرکتهای اجتماعی بسیار ارزشمند و هدفمند که در ساختار مدیریتی کشور در سالهای اخیر شکل گرفته و نهادینه شده است جهت دادن به حرکت مردم و دولت از طریق نامگذاری سال بهوسیله مقام معظم رهبری است. نامگذاری سال، همچون تعیین مقصد برای یک سفر یکساله است و به مثابه یک سنجه و مقیاس در توزین و اندازهگیری عملکرد و برنامههای مسوولان بهکار میآید.صنعت ورزش میتواند با بهرهگیری از سرمایه اجتماعی قدرتمند و بینظیر خود در ترویج مصرف کالای ایرانی نقش آفرین باشد.علایی مقدم ادامه داد: در وهله نخست ضرورت دارد در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش ورزش در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هیاتهای ورزشی، باشگاهها، فدراسیونها و دیگر اجزا و سازمانهای ورزشی، برنامهریزی مؤثر و منسجمی را بهعمل آورد و آنها را در این جهت هم افزا و همسو کرد. وی خاطر نشان کرد: در راستای حمایت از کلای ایرانی نیاز است حمایت بالایی از رشته های ورزشی صورت گیرد و در این راستا اداره کل ورزش و جوانان استان حمایت جدی از رشته های مختلف ورزشی داشته و خواهد داشت. مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: عرصه ورزش می تواند اشتغال زایی گسترده و مناسبی داشته باشد و در راستای حمایت از کالای ایرانی در سال 97 خرید اقلام ورزشی برای اداره کل و هیات های ورزشی با اولویت کالاهای ایرانی و داخلی خواهد بود. وی ادامه داد: نیاز است در جهت ارتقای کیفیت کالای ورزشی ایرانی، بیش از پیش به استانداردسازی کالاهای ورزشی از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران اهتمام شود.علایی مقدم مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در ادامه به برخی راهکارهای مناسب در جهت تحقق هرچه بهتر شعار سال 97 حمایت از کالای ایرانی در حوزه ورزش پرداخت که درذیل به آنها اشاره می گردد:
1- در وهله نخست ضرورت دارد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در جهت شناسایی راهکارهای بهینه برای ایفای نقش ورزش در تحقق حمایت از کالای ایرانی، هیاتهای ورزشی، باشگاهها، فدراسیونها و دیگر اجزا و سازمانهای ورزشی، برنامهریزی مؤثر و منسجمی را بهعمل آورد و آنها را در این جهت هم افزا و همسو کند.
2- وزارت ورزش و جوانان به ساماندهی و مدیریت بازار کالای ورزشی ایرانی اهتمام ویژه داشته باشد. در این راستا همکاری با وزارت صنعت و معدن و تجارت و نیز گمرک ایران جهت تدوین فهرست اقلام ورزشی وارداتی و شناسایی تولیدکنندگان ایرانی آنها و در نهایت حمایتهای تعرفهیی یا ممانعت از واردات آنها و....اقدام کند.
3- حجم قاچاق کالا در صنعت ورزش، مورد ارزیابی و شناسایی دقیقتر از سوی وزارت ورزش قرار گیرد و به ویژه در مواردی که باعث آسیب به تولیدکنندگان ایرانی میشود مبارزه جدیتر با آن در دستور کار قرار گیرد.
4- چهرههای ورزشی بیش از پیش به مصرف کالای ایرانی اهتمام ورزند و هممیهنانمان را نیز ترغیب به مصرف کالای ایرانی کنند. تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی ایران نیز به استفاده از چهرههای ورزشی داخلی و همکاری با باشگاههای ورزشی در این مسیر ترغیب شوند.
5- باشگاههای بزرگ به ویژه باشگاههای بزرگ و پرطرفدار ورزشی همچون پرسپولیس و استقلال با توجه به فراوانی هواداران و نفوذ و سرمایه اجتماعی بالایی که دارند برنامه مدونی در جهت همکاری با تولید کنندگان ایرانی برای ترویج مصرف کالای ایرانی تدوین و اجرا کنند.
6- در جهت ارتقای کیفیت کالای ورزشی ایرانی، بیش از پیش به استانداردسازی کالاهای ورزشی از سوی وزارت صنعت و معدن و تجارت و سازمان ملی استاندارد ایران اهتمام شود.
7- حمایت کالای ایرانی به معنی حمایت از تولیدکننده ایرانی است فلذا اهمیت دارد که همراه با حمایت از کالای ایرانی به شناسایی و رفع موانع تولید و برطرف کردن دغدغههای تولیدکنندگان در همه ابعاد از جمله مالیاتی و تامین اجتماعی و امنیت سرمایه گذاری و... توجه ویژه شود.
8- فدراسیونهای ورزشی و کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران، طی یک برنامه منسجم و مدون به انعقاد قرارداد با شرکای تجاری و حامیان مالی ایرانی و تامین نیاز رشتههای ورزشی تحت مدیریت خود از تولیدکنندگان ایرانی، اولویت بدهند و حمایت از کالای ایرانی را ترویج و تبلیغ کنند.
9- به لزوم ایجاد و تقویت چرخه اقتصادی و تجاری باشگاههای ورزشی اهتمام جدی شود. در این چرخهها تولید کنندگان ایرانی فضا و فرصت مناسب برای معرفی و فروش محصولات خود با استفاده از سرمایه اجتماعی باشگاههای ورزشی در یک بازار تعاملی را بهدست میآورند.
-
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۷:۳۷
-
۲۱۴ بازديد
-
-
آریا جوان
لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/26312/