آریا جوان

آخرين مطالب

باید پولی که از مردم می‌گیریم به جیب‌شان برگردد/اسم تفاهمنامه غیرقانونی است

فرامرزیان: برخی روسا فکر می‌کنند نباید حرکتی کنند و فقط پول بگیرند/ عملیات مالی فدراسیون‌ها باید شفاف باشد ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - معاون مالی و پشتیبانی وازرت ورزش گفت: ما از مالیاتی که از مردم گرفته می‌شود به هیات‌ها کمک می‌کنیم حالا این برنامه‌ها و عملیات هیات‌ها باید به گونه‌ای باشد که مالیات به جیب‌شان برگردد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، ژاله فرامرزیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره عدم امضای تفاهمنامه همکاری با فدراسیون‌ها در سال جدید، اظهار داشت: اسم پولی که دولت به فدراسیون‌ها می‌دهد "کمک" است. در فصل 5 اعتبارات نیز به اسم کمک بلاعوض آمده است. این پول به مجموعه فدراسیون‌ها به خاطر عملیاتی که در ورزش دارند پرداخت می‌شود تا تقویت شوند. اگر قرار است ما به یک فدراسیون کمک کنیم آن فدراسیون یک واحد عملیاتی مستقل است و محل منابع آن نیز از محل مجموعه منابعی است که پیش‌بینی می‌شود.
* برنامه‌های فدراسیون‌ها باید شفاف باشد
وی افزود: فدراسیون باید برای خود برنامه داشته باشد، زمان‌بندی‌ها و اقدامات نیز مشخص و شفاف باشد. این شفافیت الزام‌آور است. دولت هم در همین پروسه کمک می‌کند. نرم‌افزاری را پیش‌بینی می‌کنیم تا منابع به خوبی مشخص شود. ما انتظار داریم این اتفاق رخ دهد. اینکه تعهدی را به یک واحدی داشته باشیم و آن را الزام کنیم، ممنوعیت قانونی دارد.
* در دوره قبل هم نباید اسم تفاهمنامه را می‌آوردند
معاون مالی وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که چطور این ممنوعیت در دوره‌های قبل نبوده و فدراسیون‌ها سالها با وزارت ورزش تفاهمنامه همکاری امضا می‌کردند، خاطرنشان کرد: دوره قبل هم نباید اسم تفاهمنامه را می‌آوردند. این توافق دو طرفه است. ما هم در جلسه با روسای فدراسیون‌ها همین را گفتیم. در تفاهمنامه با فدراسیون‌ها فصل بندی وجود داشت؛ به فرض مثال روسای فدراسیون‌ها 10 درصد بودجه خود را به استان‌ها بدهند، حالا فدراسیونی 20 درصد بودجه خود را می‌داد به جای اینکه تشویق شود، می‌گفتند چرا طبق تفاهمنامه کار نکرده‌ای؟
* تمامی عملیات مالی فدراسیون‌ها باید قانونی باشد
فرامرزیان یادآور شد: گاهی اوقات انسان در عملیاتی اختیار دارد اما یکی 2 بند به دست و پایش می‌بندد و وقتی می‌خواهد بدود نمی‌تواند. ما می‌گوییم تمام عملیات مالی فدراسیون‌ها باید قانونی باشد. سال 96 هم چون تعهد کردم تمام تلاشم را کردم تا ریال آخر منابعی را که جذب کردم در اختیار فدراسیون‌ها بگذارم. در جلسه با روسای فدراسیون‌ها نیز خودشان گفتند تا حالا چنین اتفاقی برایشان رخ نداده بود.
معاون مالی وزیر درباره اینکه کمک‌های شما به فدراسیون‌ها چطور خواهد بود، تصریح کرد: نخستین کمک ما برای اینکه برنامه فدراسیون‌ها عقب نیفتد 15 میلیارد به فدراسیون‌ها واریز کردیم برای ادامه این روند به برنامه فدراسیون‌ها توجه می‌کنیم. زمانی می‌گویند در تقویم‌شان 10 مسابقه دارند و زمانی این سوال مطرح می‌شود فدراسیون برای اینکه مردم می‌خواهند فرزندانشان در یک فعالیت ورزشی حضور داشته باشد، چه برنامه‌ای دارد؟ اگر این تصویر از حالا تا 5 سال آینده بسته شود، این درست است نه اینکه فقط بگویند تقویم مسابقات دارند.
* برای ما در تخصیص اعتبارات شاخص‌ها مهم است
وی عنوان کرد: از طرفی هیات‌ها را داریم که با فدراسیون‌ها در ارتباط هستند و ما از مالیاتی که از مردم گرفته می‌شود به هیات‌ها کمک می‌کنیم حالا این برنامه‌ها و عملیات هیات‌ها باید به گونه‌ای باشد که مالیات به جیب‌شان برگردد. ما امسال می‌گوییم فدراسیون محترم چه برنامه‌ای برای هیات ورزشی دارید و این هیات‌ها چطور توسعه ورزش همگانی را برای مردم محقق می‌کنید. باید کاری کنیم پولی که از مردم می‌گیریم به جیب‌شان برگردد، با کسی تعارف نداریم. من اینها را سال گذشته هم به فدراسیون‌ها گفتم. گفتم برنامه‌هایتان را طبق مدیریت منابع ارائه کنید براساس آن توافقات حاصل می‌شود. هر کسی ظرفیت بیشتر و حرکت موثرتری داشت بهره‌مندی‌اش از کمک بیشتر است. آنچه برای ما در تخصیص اعتبارات مهم است، شاخص‌های فدراسیون‌ها و آثارشان است.
* برخی احساس می‌کنند نباید حرکتی کنند و فقط پول بگیرند
فرامرزیان با اشاره به اینکه ممکن است برخی احساس کنند نباید حرکتی بکنند و ما باید پول بدهیم، گفت: اینکه دیگر فدراسیون نمی‌خواهد. تحرکی هم در ورزش رخ نخواهد داد. من امانت‌دار پول مردم هستم و باید به نحوی توزیع کنم تا اتفاق خوبی برای مردم رخ دهد.
* به واسطه برنامه فدراسیون‌ها برای گرفتن بودجه دفاع می‌کنم
معاون مالی وزارت ورزش در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای بازی‌های آسیایی چیست، خاطرنشان کرد: این هم بخشی از برنامه‌هاست. مثلا رئیسی می‌گوید فلان تعداد اردو و مسابقه برای بازی‌های آسیایی داریم من هم در سازمان برنامه و بودجه برای حمایت از این برنامه‌ها دفاع می‌کنم و می‌گویم باید فلان مبلغ را بیشتر بدهید و بخش بیشتری را برای اول سال می‌گیرم تا برنامه‌هایشان ردیف شود. اما اگر تفاهمنامه داشته باشم ممکن است تا بازی‌های آسیایی 2 تخصیص بیشتر نداشته باشند و این به ضرر فدراسیون‌ها خواهد بود. من به واسطه برنامه فدراسیون‌ها دفاع می‌کنم.
* تخصیص 105 اعتبارات سال گذشته به فدراسیون‌ها
وی با بیان اینکه پارسال 105 درصد اعتبارات فدراسیون‌ها را پرداخت کردیم، اظهار داشت: برخی از فدراسیون‌ها به خاطر بدهی‌ها و مشکلاتی که داشتند لازم بود مقداری بیشتر توجه کنیم اما بقیه فدراسیون‌ها بیش از 90 درصد اعتبارات خود را گرفته‌اند.
* بحث ما مداخله در امور فدراسیون‌ها نیست
معاون مالی و پشتیبانی وزارت ورزش در ادامه مصاحبه خود با فارس درباره اینکه برنامه شما برای فدراسیون‌های بدهکار چیست، گفت: فدراسیون‌ها باید بگویند چه برنامه‌ای برای پرداخت بدهی دارند. این موضوع باید در یک تصویر برنامه‌ای در ذهن مدیر باشد. براین اساس ما متوجه می‌شویم مبلغی را که فلان تاریخ می‌دهیم بدهی فدراسیون صاف می‌شود نه اینکه بدهی روی بدهی انباشته شود. بحث ما مداخله در امور فدراسیون‌ها نیست اما طبق قانون براساس شاخص بودجه توزیع می‌شود. این وظیفه ماست. سال قبل 2 بار بحث کردیم امسال هم نخستین اعتبارات را تخصیص دادیم اما در ادامه انتظار داریم فدراسیون‌ها برنامه داشته باشند و اکثر آنها هم همین طور هستند.
* طبق توافقات به فوتبال بودجه دادیم
فرامرزیان همچنین در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه کمتر از 50 روز به جام جهانی فوتبال مانده و آیا از اختصاص 15 میلیاردی به فدراسیون‌ها، فوتبال هم سهم برده، گفت: این پول به فوتبال هم اختصاص داشته است. توفیقات فوتبال به خاطر حساسیت‌هایی که بوده با نگاه برنامه‌ای بوده است. برنامه بسیاری از فدراسیون‌ها مشخص است دغدغه ما شاید به خاطر فدراسیون‌هایی است که ممکن است شکایت‌هایی داشته باشند و ما باید پاسخگو باشیم. به میزانی که توافق کردیم بودجه فدراسیون فوتبال هم پرداخت شده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/27771/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

عملکرد برخی از پردازنده‌های اینتل یک‌شبه 9 درصد افت کرد

سرقت اطلاعات بیماران یک شرکت آمریکایی توسط هکرها

گوناگون/ کشف تصویر 1800ساله «اسکندر مقدونی»

رفتار عجیب موش پس از شنیدن صدای جیغ!

روایت خیری که در اوج نداری زائر اولی ها را به زیارت امام رضا می‌آورد!

ساخت مهره های شطرنج به شکلی زیبا

7 موقعیت در زندگی که هنگام مواجهه با آن ها باید «نه» بگوییم

پاسخ دوقلوهای سریال «پایتخت» به 2 سوال مهم

نماوا بایکوت می‌شود؟/ رضا کیانیان: از شانه‌ساززاده شکایت می‌کنیم

خوشمزه‌ترین سوغاتی گرگان از نظر «احمدرضا اسعدی»

عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد

تمرینات سخت و اختصاصی ستاره‌های مصدوم پرسپولیس

21 سال پیش در چنین روزی؛ هت‌تریک تاریخی رونالدو مقابل منچستریونایتد

لب‌خوانی در جنجال بزرگ ال‌کلاسیکو؛ تکنولوژی نداریم

رأفت: نیمکت پرسپولیس از استقلال قوی‌تر است

اتهام بزرگ؛ پیکه از عربستان رشوه گرفت!‏

چه کنم نیمار و مسی نیستم ولی عاشق رونالدو هستم!‏

دکترای افتخاری دانشگاه کراچی به رئیسی اعطا شد

اظهارات جدید وزیر کشور درخصوص گشت ارشاد و طرح نور

رایزنی دبیر شورای عالی امنیت ملی و الاعرجی با محوریت توافق امنیتی ایران و عراق

انتقاد نماینده گچساران از افزایش تعرفه اینترنت

مایکروسافت با استخدام مدیر متا برای «جابه‌جاکردن مرزهای هوش مصنوعی» آماده می‌شود

دادگاه برزیلی ایکس را بازخواست می‌کند

عوض شدن مسیر خوردو پس از تصادف!

سرعت دیوانه وار راننده های موتور سنگین!

کشتی گرفتن جالب دو سنجاب

حواشی یک توهین/ عذرخواهی نماوا پذیرفته نشد!

داریوش ارجمند: دولت باید به اقتصاد خانواده‌ها توجه بیشتری کند

علی دایی پیگیر وضعیت ترانه علیدوستی شد

ویدئویی جدید از رفتارهای عجیب بنیامین بهادری!

به نظرتون سروش با حامد چه صحبتی داشت؟

جام ملت‌های آسیا؛ در انتظار شناخت 4 مسافر جام جهانی

لب‌خوانی اتفاق بزرگ ال‌کلاسیکو؛ آن شب چه گذشت!‏

سرمربی جهانبخش جانشین کلوپ در لیورپول؟

آلیسون بکر اوسمار ویرا را فالوو دارد

مصدومیت‌های تیم کلوپ تمامی ندارد

رکورد تراپ بانوان توسط مرضیه پرورش‌نیا شکسته شد

بهترین رکورد سرمربیگری اوسمار در پرسپولیس

نگرانی سپاهانی‌ها از تکرار اتفاقات ناگهانی در اهواز

پوچتینو: ثابت کنید اینجا اف‌سی کول پالمر نیست!‏

سرمربی جهانبخش، گزینه اول جانشینی کلوپ

4 روش درخشان برای تیز کردن چاقوهای کُند

منتجب‌نیا: اصولگرایان نمی‌توانند در مجلس با هم کنار بیایند

ادای احترام رئیس‌جمهور به مقامِ رهبر استقلال پاکستان

آیفون زیر سایه هواوی رفت

حلقه هوشمند سامسونگ ظاهراً در 8 اندازه مختلف عرضه می‌شود

ضربه مهلک گورخر به گراز

ویدئویی زیبا از جاده درگز به قوچان در بهار 1403

دعوای کارگران در خط تولید یک کارخانه!

درگیری هولناک بین خرس های قطبی