آریا جوان

آخرين مطالب

با حضور معاون ساماندهی امور جوانان؛

نشست هم اندیشی ازدواج برگزار شد ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - نشست هم اندیشی ازدواج با حضور با حضور معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، رییس، معاون و اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امروز صبح - ١١ اردیبهشت ماه - نشست هم اندیشی ازدواج با حضور با حضور معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، رییس، معاون و اعضای شورای مرکزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره و همچنین مدیران مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده استان تهران، در مکان دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.
سید جواد رضوی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی وزارت ورزش و جوانان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، گفت:«اولین رویکردی که تصور می کنیم در مجموعه مدیران مراکز تخصصی مشاوره باید اتفاق افتد، نظام نامه جامعی از خدمات باید تدوین و تهیه شود.»
او افزود: «خدماتی که شما ارائه میدهید یک واحد کسب و کار هم به همراه و ایجاد درآمد دارد. بخش زیادی از دوستان تاکنون به این موضوع مدیریتی کسب و کار ورود نکرده اند.»
محمدی رییس گروه حسابرسی و مالیاتی در خصوص قانون مالیات ها گفت: «به صورت کلی، مالیت های مستقیم دو گروه دارند؛ اشخاصی که مشمول این قانون می شوند و افرادی که از شمول این قانون خارج هستند. قانون مالیات های مستقیم در سال ٩٤ اصلاح شد و با رویکرد جدیدی به تصویب مجلس رسید.
«تمام اشخاص اعم از حقوقی و غیرحقوقی که سال مالیاتی شان از ٩٥/١/١ شروع می شود تابع قانون جدید هستند. قانون مالیاتی در ماده ١٣١ ذکر شده بود که از سود آن، یک معافیتی را کنار می گذاشتند اما سقف ضریب ها درحال حاضر افزایش پیدا کرده است.»
وی در ادامه افزود: «اشخاص مشمول مالیات در ایران همه مالکیت حقوقی و غیرحقوقی است. بنیادها و نهادهای انقلاب اسلامی دارای مجوز معافیت از طرف امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، وزارتخانه ها و موسسات دولتی، شهرداری ها، دستگاه هایی که بودجه آنها به وسیله دولت تامین می شود؛ مشمول پرداخت مالیات های ماده ٢ این قانون نیستند.»
یکی از سخنرانان حاضر در این نشست، در خصوص نحوه تعیین درآمد مشمول مالیات درآمد اجاری گفت: «درآمد اجاره بر اساس قرارداد اعم از رسمی یا عادی مبنای تشخیص مالیات قرار می گیرد. در مواردی که مبلغ مندرج در قرارداد از هشتاد درصد ارقام مندرج در جدول املاک مشابه تعیین و اعلام شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور کمتر باشد، میزان اجاره بها بر اساس جدول اجاره املاک مشابه تعیین خواهد شد.»
او در ادامه افزود: «در صورتی که مستاجر جزو مشمولان تبصره ٩ و ماده ٥٣ این قانون باشد، اجاره پرداختی مستاجر ملاک تعیین درآمد مشمول مالیات اجاره خواهد بود.»
لازم به ذکر است که بعد از پایان صحبت های اولیه رضوی و محمدی، حدود نیم ساعت به پرسش و پاسخ های حاضرین گذشت.
رضوی بیان کرد:«مراکز خدمات مشاوره و روانشناسی در سال ١٣٧٤ برای اولین بار در کشور به ابتکار شورای عالی جوانان ایجاد و راه اندازی شد و به افراد واجد و شرایط و متخصص در رشته های مشاوره و روانشناسی مجوز فعالیت به صورت مرکز داده شد.»
او در ادامه افزود: «بعد از تشکیل وزارت ورزش و جوانان از سال ٩٣ با هدف تخصصی تر شدن مراکز مشاوره و ضرورت تربیت مشاوران ازدواج و خانواده با هماهنگی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور، مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده نیز شروع به فعالیت نمود، تاکنون ١٨٠ مرکز مشاوره در کشور راه اندازی شده است.»
رضوی یکی از مهم ترین ارکان مدیریت نوین در همه سیستم ها را موضوع نظارت دانست و گفت: «اهمیت و ضرورت این رکن در مدیریت بگونه ای است که به واسطه آن حصول اطمینان از صحت حرکت همه عوامل به سمت اهداف تعیین شده می گردد.»
او در ادامه به تشریح وضعیت مراجعه کنندگان به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده در استان ها پرداخت و بیان کرد:
« در سال ٩٦ از بین تعداد ٢٣ استان کشور، ٢٣١١١ نفر به مراکز تخصصی مشاوره ازدواج و خانواده مراجعه کرده اند. از این تعداد مراجعه کنندگان ٦٠ درصد زن و ٣٩ درصد درصد آن ها مرد بوده است.»
رضوی افزود: « ٤٠ درصد دیپلم و زیردیپلم، ٤٠ درصد لیسانس، ١٤ درصد فوق لیسانس و ٤ درصد کتری و بالاتر بوده اند؛ همچنین ١٤ درصد آنان خانه دارد بودند. ٥٢ درصد مجرد و ٤٧ درصد متأهل بوده اند.»
روزبه کردونی مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه با طرح این سوال که آیا امکان کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه وجود دارد، گفت: «این سوال مهم مبنای مطالعه در حوزه سیاست گذاری های ما شده است. هرالگوی موفق در حل آسیب های اجتماعی، باید فقر، نابرابری، بیکاری، حاشیه نشینی، مهاجرت، مسائل هویتی، سرمایه اجتماعی و سست شدن بنیان خانواده را ابتدا باید حل کند، نادرست است. برای مداخله و حل مشکلات تصور می شود تمام مشکلات جامعه از صفر و صد حل شود تا برای مثال کاهش خودکشی داشته باشیم.»
کردونی خطاب به مشاوران حاضر در جمع، زمانی که چند تن از آن ها زبان به نقد برخی از فعالیت های وزارت ورزش و جوانان گشودند، بیان کرد:« یکی از ویژگی های مهندس تندگویان این است که اهل گفت و گو هستند، به این علت که در شورای شهر بوده اند.»
گل محمدی در ادامه صحبت های کردونی گفت: «نسبت به همه مشکلات آگاه هستیم. زمانی که مشکلات حل نمی شود شاید مشکل از ما یا برخی مسائل دیگر باشد. آمار ازدواج اگر پایین و طلاق بالا است بخشی از این را باید خود ما و مرکز مشاوره های ازدواج که آموزش های قبل از ازدواج را انجام نمی دهند، بپذیرند. هرکسی باید سهم خودش را در ایجاد این مشکلات بپذیرد و با تعاملی که سعی کنیم بوجود بیاوریم، مشکلات را حل کنیم.»
محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ضمن تبریک اعیاد نیمه شعبان و روز جوان و همچنین روز روانشناسان، در این نشست هم اندیشی بیان کرد: «اعترافی در ابتدا داشته باشم که در این چند ماهی که به حوزه جوانان شدم، به دلیل عدم ساماندهی مسائل جوانان، تاکنون وقت نکرده ام به دفاتر مشاوران ورود پیدا کنم. هرمشکلی که به ما گزارش داده شود، سریعا آن را در برنامه می گذاریم.
حوزه جوانان بسیار گسترده است. در طول این ٧ماه تفاهم نامه های بسیاری در خصوص جوانان امضا شده است. ساماندهی حوزه جوانن زمان می گرفت که در حال حاضر به موضوع دفاتر رسیده ایم.»
او در ادامه افزود: «تشخیص من این بود که آقای رضوی می تواند مدیریت این حوزه روانشناسان را بر عهده بگیرد. آمدن ایشان در این دفتر می تواند ساماندهی خوبی انجام دهد و تأثیرات آن را در آینده مشاهده خواهیم کرد.»
تندگویان با بیان این مطلب که کل حوزه معاونت جوانان شامل سیاست گذاری است، گفت: «انتظار من از رضوی و مجموعه اش این است که سیاست گذاری ها مشخص و به دفاتر ابلاغ شود تا به جمع بندی مناسبی برسیم.»
او در ادامه خاطرنشان کرد: «به عنوان فردی که ٤سال در شورای شهر تهران بودم، به علت بهم ریختگی که در تهران وجود دارد، در شهرستان ها و روستا ها زیرساخت های دفاتر وجود دارد اما در تهران نیست. در تهران دیگر شعار بنیان خانواده وجود ندارد.»
معاون ساماندهی امور جوانان افزود: «باید در تهران حضور مشاور در کنار هر خانواده واجب شود اگر جز این باشد دچار مشکل خواهیم شد. در این حوزه درخواستم این است به موضوعاتی دیگر هم پرداخت. بحث های علمی و دانشگاهی را قبول داریم انا کمرنگ شدن باورها و اعتقادات است، یکی از حوزه هایی که رصد می کنیم عدم اعتقادات در جوانان است.
جوانان امروزی ما به چه چیزی اعتقاد دارند؟ که بخواهیم راجع به آن با او صحبت کنیم. هیچ هویت و انگیزه ای وجود ندارد. زمانی که به دلیل فقر اقتصادی و ... فردی خودکشی می کند شاید قابل قبول باشد اما در حال حاضر یک فرد به عنوان تفریح رفته خودکشی کرده و فیلم خود را در فضای مجازی منتشر کرده، یعنی هیچ باوری وجود ندارد و مقصر نهادهایی هستند که به این مسائل فکر نکرده اند. متأسفانه این موضوعات در کشور وجود دارد. چه زمانی در ایران یک روز بدون مشکل و خوب داشته ایم؟»
او افزود: «از دوره ای که ریاست احمدی نژاد شروع شد تمام اخلاقیات اجتماعی و سیاسی را هم از دست داده ایم.فرهنگ محله محوری که در شهر تهران معنا داشت، در حال حاضر دیگر وجود ندارد. ادبیات شهری نابود شده است و یکی از نمادهای بهم ریختگی تهران را همین می دانم. اصالت و ادبیات شهری دیگر کامل نابود شده است. رسالت شما در تهران بسیار سخت تر از شهرستان ها است. حرف های شعاری دردی از ما درمان نمی کند اما با امید با جوانان صحبت کنید.»
همچنین در پایان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: «چطور در موضوع ازدواج، اجباری وجود ندارد که طرفین قبل از ازدواج دوره ای از مشاوره را بگذارنند.»

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/30158/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سرنوشت تیک‌تاک با تصویب قانون آمریکایی چه می‌شود؟

پناهگاه فیل ها در کنیا

رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید

فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی

من دوست ندارم در راه کار خیر بمیرم

پاسخ به کنجکاوی‌ها پیرامون «مست عشق»

حمله زردنویسان به زندگی خصوصی هنرمندان

جشن تولد غریبانه بازیگر محبوب طنز آثار صداوسیما

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

مسعود فروتن فیلم «همسر» فخیم‌زاده را برای نابینایان روایت کرد

تقلب‌های ناشیانه این سریال از «فسیل» هیچ‌کس را نخنداند

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

بحران در کاتالان

واکنش طنز نشریه بارسایی به ماندن ژاوی

مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند

رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان

نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

آغاز رقابت‌های کشتی فرنگی جام تختی با حضور سرمربی تیم ملی

واحدهای سیار برای پخش HD لیگ برتر!

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

افزایش ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند کاربردی

عروس امام خمینی(ره) درگذشت

نماینده ویژه پاکستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند

دستور کار جلسات مجلس در هفته آینده اعلام شد

نماینده مجلس: مماشاتی که با بی‌حجابی صورت گرفت، کار را برای مقابله با بی‌حیایی سخت‌تر کرد

شورای وحدت چند نماینده در مجلس دوازدهم دارد؟

هوش مصنوعی متن‌باز جدید اپل معرفی شد؛ پردازش بدون نیاز به اینترنت

این عینک، زبان اشاره را ترجمه می‌کند

ویدیویی با بازدید میلیونی؛ تمساح‌ها از چه چیزی وحشت دارند؟

تکنیک حیرت‌انگیز یک عنکبوت برای شکار یک مورچه بزرگ در حال حرکت!

گوناگون/ ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین

کل کل اتوبوس مسافربری و یک پژو که منجر به تصادفی شدید شد!

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

ادامه واکنش‌ها به سخنان جنجالی مدیر «نماوا»

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد

شرط ژاوی مشخص شد

فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد

سخنگوی وزارت خارجه: افکار عمومی جهان بیدار شده است

جهانگیری: عزا می‌گیرم وقتی می‌بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می‌کنند نه اروپا

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

تصاویری زیبا از ایجاد یک دریاچه در کویر «تل شیطان»