آریا جوان

آخرين مطالب

فرامرزیان: 14 میلیارد تومان به اشتغال زایی جوانان اختصاص یافت ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان از اختصاص 14 میلیارد تومان به اشتغال زایی جوانان از محل 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، ژاله فرامرزیان، اشتغال جوانان را یکی از اصلی ترین نیازهای آنان برشمرد و گفت: بخشی از اعتبارات سال 96 که از محل 27 صدم درصد از 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده در اختیار داشتیم را به حوزه اشتغال جوانان اختصاص دادیم.
فرامرزیان با بیان اینکه بخشی از اعتباراتی که برای جوانان تخصیص یافته بود با انعقاد تفاهم نامه عاملیت به صندوق کارآفرینی امید سپرده شده بود گفت: در این تفاهم نامه جوانان در قالب شیوه نامه ای، موفق به اخذ اعتباراتی می شوند ولی این روند رضایت کامل وزارت خانه را در بر نداشت.
وی با بیان اینکه در حوزه اشتغال زایی برای جوانان خواستار کشف بهترین الگو بودیم تصریح کرد: پس از مطالعه و تحقیق دو ماهه صندوق قرض الحسنه رسالت را به عنوان عاملی جدید در بخش خصوصی برگزیدیم.
فرامرزیان ضمن اشاره به اینکه بانک رسالت تنها بانک قرض الحسنه خصوصی در ایران است خاطر نشان کرد: این بانک به طراحی چرخه ای برای اشتغالزایی جوانان پرداخته است. این چرخه شامل پنج مجموعه است که خود بانک نیز در این چرخه ارزشی قرار دارد.
وی ادامه داد: یک مرکزپژوهشی در این چرخه به بررسی و مطالعه پیرامون زمینه های اشتغال پرداخته و شرکتی دیگر در این چرخه به بازاریابی می پردازد، بانک عامل اعتبارات لازم را از وزارت ورزش و جوانان دریافت کرده و تخصیص می دهد و مجموعه دیگری به راه اندازی کارگاه مورد نظر جوانان می پردازد و نیروی انسانی را تامین می کند و در نهایت شرکتی دیگر فروش تضمینی محصولات تولید شده به دست جوانان ایرانی را کنترل می کند.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزیر ورزش و جوانان عدم توانایی در پرداخت اقساط وام ها را آفتی برای کسب و کار جوانان دانست و گفت: در این چرخه جدید که با بررسی و تحقیق فراوان آن را برگزیدیم ، دغدغه عدم موفقیت جوانان در پرداخت اقساط منتفی است. همچنین برای دریافت وام نیاز به تضامین معتبر بود که جوانان فاقد شغل، قادر به ارائه این چنین ضمانت هایی نبودند. اما توانستیم این مشکل را برطرف کنیم.
فرامرزیان عدم شناخت کافی از مراحل گردش شغلی و عدم تسلط جوانان بر فرصت های شغلی را آفتی دیگر برای وام های اشتغال زایی برشمرد و گفت: عملا در این گونه موارد مشکل جوانان حل نمی شد و آنها بدهکار نیز می شدند. اما در این مدل جدید پس ازاعطای وام، جوانان حتما شاغل می شوند و متقاضیان اشتغال در چرخه بسیار کاملی قرار گرفته و از دغدغه عدم توانایی باز پرداخت اقساط رها می شوند.
وی سهم وزارت ورزش و جوانان در اعتبار اولیه برای انعقاد تفاهم نامه عاملیت وام اشتغال زایی را رقم 14 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این طرح به صورت مستقیم پس از مراحل اجرا توسط وزارتخانه رصد می شود و در مراحل بعدی، شیوه های اعطای وام صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت مورد برسی های بیشتر قرار می گیرد تا بهترین روش که ظرفیت مناسبی برای افزایش تولید ملی را داشته باشد انتخاب شود و مورد اهتمام جدی تر قرار گیرد.
ژاله فرامرزیان شفاف سازی ایجاد شده در این طرح را ارزنده دانست و گفت: تمامی مراحل اشتغال زایی جوانان به این شیوه نوین در یک سامانه الکترونیکی ثبت می شود. از آنجایی که این سامانه برای ثبت درخواست متقاضیان و عرضه کنندگان باعث حذف واسطه ها شده است از هرگونه امکان رانت خواری نیز مبرا است. همچنین ما و سایر دستگاه های نظارتی قادر خواهیم بود به صورت آنلاین، روند هزینه شدن آن منابع تخصیص یافته را کنترل کنیم.
وی با تاکید بر لزوم تحقق شعار سال گفت: در این طرح که فراهم آورنده بستری مناسب برای تولید محصولات ایرانی است، از کالای ایرانی حمایت می شود و از نظر کیفی مورد بررسی قرار گرفته و عرضه می شود.
معاون توسعه منابع و پشتیبانی با تاکید بر تلاش وزارت ورزش و جوانان برتوسعه آسان ترین راه های کسب درآمد در میان جوانان اعلام کرد: در این تفاهم نامه که همزمان با هفته جوان منعقد شد به کسب و کار های خانگی نیز اهمییت فراوانی داده شده می شود و برای متقاضیان آموزش های لازم نیز در نظر گرفته شده است. جامعه هدف این بخش از برنامه توسعه اشتغال مناطق روستایی و شهر های کوچک هستند.
وی با بیان اینکه پیش از این بانک رسالت در شهرهای کوچکی همچون گلباف کرمان موفق به راه اندازی کسب و کارهای خانگی بوده است تصریح کرد: اگر پاسخ مورد انتظار ما برآورده شود به زودی رقم این قرارداد را افزایش خواهیم داد.
فرامزیان تولید کالای ورزش ی ایرانی را یکی از اولویت های منظور شده در تفاهم نامه با بانک رسالت اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: وزارت ورزش و جوانان و مخاطبانش که بیش از 20میلیون نفر هستند قادرند برای تحقق کامل شعار سال، چرخه اشتغال از ابتدا تا انتها که خرید و حمایت از کالای ایرانی است را کامل کنند.
وی وجود حس مالکیت را اهرمی برای بالابردن سطح کیفی محصولات تولید شده برشمرد و افزود: وقتی جوان ایرانی بداند که اولین مصرف کننده محصولاتش خودش و نزدیکانش هستند برای ارتقا کیفیت با غیرت بیشتری تلاش خواهد کرد.
در خاتمه ژاله فرامرزیان با بیان اینکه قرارداد عاملیت میان وزارت ورزش و جوانان و بانک رسالت برای اجرای طرح یاد شده به صورت پایلوت، همزمان با هفته جوان منعقد شده است تصریح کرد: گزارش کامل روند اجرای قرارداد به صورت ماهانه به وزارتخانه ارائه می شود و چنانچه بازخورد خوبی داشته باشیم اعتبارات مناسبی را از بخش تملک 27صدم درصد از 9 درصد مالیات برارزش افزوده را با این مدل برای اشتفال زایی جوانان تخصیص خواهیم داد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/31134/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی