آریا جوان

آخرين مطالب

مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی خبر داد:

ساخت دهکده ورزشی در شهر آفتاب و دو مجموعه ورزشی در غرب و شرق تهران / پارکینگ طبقاتی در سه ضلع مجموعه ورزشی انقلاب ایجاد می شود ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی از توافقات اولیه برای ساخت دهکده ورزشی در شهر آفتاب و دو مجموعه ورزشی در غرب و شرق تهران تا پایان دولت دوازدهم خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش وجوانان ، «سید حسن کریمی» روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران،
با اعلام اینکه از بین 596 طرح زیر مجموعه این شرکت، 360 طرح آن در سنوات گذشته با تلاش مدیران قبلی افتتاح و بهره برداری شده است، عنوان کرد: 226 طرح باقی مانده نیز در دست اجرا است.
کریمی گفت: با توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نظر داریم 40 پروژه بزرگ ورزشی در کشور را بر اساس دستور وزیر ورزش و جوانان به این مناسبت به بهره برداری برسانیم.
مدیرعامل شرکت توسعه سپس قول داد تا پایان دولت دوازدهم به وعده های خود در ساخت دهکده ورزشی در شهر آفتاب تهران و احداث 2 مجموعه ورزشی مانند مجموعه انقلاب در کنار دریاچه آزادی و در شرق تهران ، عمل کند.
کریمی در این زمینه گفت: زمین دهکده ورزشی حدود 430 هکتار است که از سوی آستان مقدس امام خمینی (ره) در نظر گرفته شد که البته ساخت این طرح بزرگ با همکاری بخش خصوصی و سرمایه گذاری خارجی امکان پذیر است. به همین منظور با یک شرکت کره ای وارد مذاکره شده ایم و در کلیات به تفاهم رسیده ایم.
** در بلیت فروشی ورزشگاه آزادی دخالتی نداریم
مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی درباره بلیت فروشی ورزشگاه آزادی که در گذشته قرار بود این شرکت مسئولیتش را برعهده بگیرد، گفت: رسالت این شرکت احداث و ساخت و ساز است و به طور یقین در مورد بلیت فروشی دخالتی نخواهیم داشت؛ زیرا این مساله بر عهده فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ است.
کریمی با اعلام اینکه شرکت توسعه وضعیت نابسامان ورودی ورزشگاه آزادی برای دیدارهای لیگ برتر، لیگ قهرمانان آسیا و تیم ملی را سامان خواهد داد، افزود: در این زمینه مقدمات اولیه انجام شده است. به دنبال این هستیم تا امسال علاقمندان برای حضور در ورزشگاه آزادی از طریق اینترنت بلیت را تهیه و با حفظ شأن، وارد ورزشگاه شوند.
کریمی در خصوص اینکه پیش از این قرار بود از فعالیت کارگران غیر ایرانی در مجموعه های ورزشی شلوغ جلوگیری شود که هنوز شاهد حضور آنان هستیم، گفت: کارگران غیر ایرانی در همه طرح های عمرانی کشور حضور دارند و مجموعه آزادی نیز از این مساله جدا نیست. اگر این موضوع ممنوع شده است باید توسط مرجع رسمی اعلام شود. برای ما نژاد مهم نیست، اما اگر ورود این افراد ممنوع است، شرایط را دوباره بررسی می کنیم.
** سالن افراسیابی به فدراسیون بسکتبال می رسد
مدیرعامل شرکت توسعه درباره اختلاف فدراسیون های جودو و بسکتبال برای در اختیار داشتن سالن شهید افراسیابی، گفت: به عنوان شرکت دولتی مالک مجموعه هستیم و اگر قراردادی بسته می شود، فدراسیون بعد از اتمام قرارداد نباید طبق قانون، از مکان ورزشی استفاده کند.
وی افزود: برای ما تفاوتی ندارد، کدام رشته در سالن افراسیابی فعالیت تمرینی و مسابقاتی داشته باشد، اما بر اساس قانون، فدراسیون ها باید به قراردادها متعهد باشند.
کریمی گفت: فدراسیون جودو نیاز به سالن دارد و اگر پیشنهادی دارد به ما مطرح کند تا مورد بررسی قرار بگیرد.
وی در بخش دیگری از این گفت وگو درباره واگذاری برخی از اماکن ورزشی از طریق ترک تشریفات و مزایده، گفت: ترک تشریفات به غیر از 2 مورد نداشته ایم که یکی برای فدراسیون ها و دیگری صندوق حمایت از قهرمانان بود که هر دو زیر مجموعه وزارت ورزش و جوانان هستند.
کریمی عنوان کرد: البته در این ترک تشریفات، اماکن ورزشی به قیمت کارشناسی به آنان واگذار شده است و ما غیر از این موارد گزینه دیگری نداشتیم.
** ورزشگاه شیرودی موزه می شود
مدیر عامل شرکت توسعه واماکن ورزشی در خصوص وضعیت ورزشگاه شیرودی با توجه به قدمت بالای آن که اکنون در بخش ورزش چندان فعال نیست، گفت: این ورزشگاه به دلیل قدمتش به موزه ورزش تبدیل می شود، البته به معنی این نیست که در آن ساخت وساز صورت گیرد.
وی توضیح داد: سالن های ورزشی و استخر این ورزشگاه کماکان فعالیت خواهند داشت، اما زمین فوتبال آن قابل استفاده نیست و به همین منظور مقدمات اولیه این ورزشگاه برای تبدیل شدن به موزه ورزش آماده شده است .
کریمی اضافه کرد: البته در طرح قبلی، امور تجاری در بخش ورزشی پیش بینی شده است که ما نیز مشغول بررسی آن هستیم. بافت این مجموعه بسیار فرسوده است و با توجه به اینکه در مرکز شهر نیز واقع شده است نمی توان استفاده دیگری از این مکان کرد.
**بازسازی ورزشگاه آزادی به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در خصوص ادامه بازسازی ورزشگاه آزادی تهران ، گفت: با تامین اعتبارات لازم بازسازی این مجموعه ضروری است.
وی ادامه داد: برای بازسازی به 70 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که این نه در توان شرکت توسعه و نه دولت است به همین منظور از بخش خصوصی برای این کار استفاده خواهیم کرد.
عملیات بازسازی ورزشگاه آزادی از خرداد سال 96 آغاز شده است که کار بازسازی سکوهای شماره 34، 35 و 36 طبقه دوم تمام شده است.
** ورزشگاه آزادی شهردار می خواهد
کریمی درباره تغییرات در نیروی انسانی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: این شرکت یک مجموعه ورزشی نیست. شاید قسمتی از کار ما به ورزش باز گردد، اما من معتقدم ورزشگاه آزادی به مدیر ورزشی نیاز ندارد، بلکه آنجا یک شهردار می خواهد.
وی ادامه داد: این مجموعه عظیم سرمایه ملی محسوب می شود، اما شاهد خشک شدن شماری از درختان این مجموعه هستیم که بخاطر خشک شدن این تعداد درخت 147 میلیارد از سوی شهرداری جریمه شده ایم.
مدیر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی گفت: مدیری باید برای این مجموعه انتخاب شود که با مسائل شهری و قوانین آن آشنا باشد.
**ورودی ویژه زنان در حال طراحی است
کریمی درباره ورودی ویژه زنان در ورزشگاه آزادی نیز گفت: در حال طراحی ورودی هستیم تا در صورت تصویب حضور زنان در ورزشگاه مشکلی از نظر ورود نداشته باشیم.
وی در خصوص ارتباط فدراسیون های ورزشی با شرکت توسعه گفت: این رابطه بسیار قوی تر از گذشته با این شرکت برقرار است.
**احداث پارکینگ طبقاتی در سه ضلع مجموعه ورزشی انقلاب
این مسئول ادامه داد: این شرکت تلاش دارد در کنار ساخت دهکده ورزشی در شهر آفتاب تهران ، مجموعه ورزشی در کنار دریاچه آزادی و شرق تهران احداث کند تا علاقمندان بتوانند استفاده بیشتری از اماکن ورزشی داشته باشند.
کریمی یکی از معضلات مجموعه ورزشی انقلاب تهران را تبدیل شدن به پارکینگ عنوان کرد و افزود: قرار است در سه ضلع این مجموعه پارکینگ طبقاتی احداث شود تا امکان حضور بیشتر مردم و فعالیت های ورزشی بیشتر شود.
وی ادامه داد: تا 6 ماه دیگر مجموعه انقلاب با تغییرات زیادی آماده خدمت به مردم است.
مدیر عامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در باره واگذاری برخی از بخش های مجموعه آزادی نیز به فدراسیون ها گفت: در نظر داریم با در اختیار قرار دادن بخشی از این ورزشگاه مشکلات فدراسیون ها به حداقل برسد و از طرفی فدارسیون ها در یک جا متمرکز شوند.
** ورزشگاه نقش جهان تا پایان سال مسقف می شود
معاون سابق استاندار تهران در مورد مسقف شدن ورزشگاه نقش جهان پس از دو دهه در سال 95 افتتاح شد، گفت: با هماهنگی شرکت فولاد، این ورزشگاه تا پایان امسال مسقف می شود.
مدیر عامل شرکت توسعه ونگهداری اماکن ورزشی در مورد شعار سال و حمایت کالای ایرانی، گفت: این شرکت در تلاش است از اجناس ایرانی استفاده کند و در صورتی که کالایی در بازار موجود نباشد یا به تایید سازمان استاندارد نرسیده باشد، از کالای وارداتی یا خارجی استفاده می شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/31193/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

فال روزانه شنبه یک اردیبهشت 1403

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

خطای شناختی در اعتماد به اتفاق‌های تازه

رمزگشایی ایمانی از موضع گیری واحد چپ و راست سیاست در ماجرای حمله به صهیونیست‌ها

امیرعبداللهیان: سلاح‌های مورد استفاده در اصفهان، بیشتر شبیه اسباب‌بازی بچه‌ها بود

برگزاری نخستین جشنواره گندم، نان و شیرینى در جزیره کیش

نمایش انیمیشن پاندای کونگ فو کار 4 درسینما لبخند کیش

Logitech فکر می­‌کند که ماوس­‌ها به هوش مصنوعی نیاز دارند

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

فال حافظ شنبه یک اردیبهشت 1403

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

امیرعبداللهیان از الجزایر قدردانی کرد

پاسخ معاون رئیسی به رسانه‌ غربی که نوشته‌ بود مسئولان این روزها در پناهگاه هستند!

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد