آریا جوان

آخرين مطالب

حوزه جوانان را باید از فضای تعارف و شعار خارج کنیم

خادم: اردبیل الگوی موفق در ورود بانوان به ورزشگاه‌هاست ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - استان اردبیل الگویی موفق برای ورود بانوان به ورزشگاه‌هاست و باید دیر یا زود این اتفاق در سطح کشور رخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، امیررضا خادم معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در مراسم تکریم و معارفه مدیر کل ورزش و جوانان استان اردبیل اظهار کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور را دختران و بانوان تشکیل می‌دهند ما از ورزش بانوان به جد حمایت می‌کنیم به طوری که موفقیت اخیر آنها در رشته فوتسال و قهرمانی تیم بانوان کشورمان در سطح آسیا شور و نشاط و حس خوبی را به جامعه تزریق کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در این شرایط که خبرهای دغدغه‌آوری را همچون کم‌آبی، جنگ و کشتار و اظهارنظرهای ترامپ می‌شنویم بهتر است برای تزریق حس خوب و حال مناسب به مردم از موفقیت‌های جوانان در عرصه‌های مختلف نظیر ورزش و هنر سخن به میان آوریم که این خود زمینه نشاط و بالندگی را فراهم می‌آورد.
معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان علاقمندی بانوان را برای حضور در ورزشگاه‌ها یادآور شد و بیان کرد: سال گذشته در استان اردبیل مسابقات والیبال به صورت آسیایی و جهانی برگزار شد که بانوان با رعایت همه جوانب و به دور از حاشیه در ورزشگاه حاضر شده و نیمی از سالن را پر کردند.
خادم افزود: استان اردبیل نمونه و الگوی موفق برای حضور بانوان در سالن و میادین ورزشی است که انتظار می‌رود به دور از حاشیه‌سازی‌ها با همراهی خود خانواده‌ها در آینده‌ای نه چندان دور شاهد حضور بانوان در میادین ورزشی باشیم.
وی ضرورت تعامل و برقراری رابطه حسنه را با مسئولان استانی به ویژه استاندار، اعضای شورا، شهرداری و نمایندگان مجلس به مدیر کل جدید گوشزد کرد و گفت: این تعامل و ارتباط می‌تواند راهگشا در همه بخش‌ها باشد.
معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: استان‌های کشور چندان در حوزه جلب و جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در حوزه ورزش عمل نکرده‌اند که انتظار می‌رود استان اردبیل به رغم نداشتن صنایع بزرگ در این حوزه موفق ورود پیدا کند تا با حمایتی که از سوی مدیران و مسئولان انجام می‌شود در یک فضای رقابتی خوب به دور از سرخوردگی و افراط و تفریط سرمایه‌گذاران در این حوزه موفق عمل کنند.
خادم افزود: متاسفانه در برخی فضای مدیریتی شاهد سوءاستفاده از حضور سرمایه‌گذاران هستیم که ضرورت دارد مدیران ورزش استان‌ها شجاعانه در حمایت از این بخش ورود پیدا کنند.
وی استان اردبیل را یکی از استان‌های با ظرفیت بی‌نظیر در حوزه ورزش و جوانان توصیف و اظهار کرد: با توجه به تاکید استاندار اردبیل بر راه‌اندازی پیست‌های اسکی زمستانی و تابستانی در این استان مدیر کل ورزش و جوانان باید توجهی جدی به برآورده شدن انتظار و مطالبه به حق استاندار اردبیل داشته باشد تا با ایجاد یک فضای مناسب در آینده بتوانیم اردبیل را به قطب ورزش اسکی تبدیل کنیم.
معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: ورزش و هنر دو عنصر ایجاد نشاط و شادابی و سرزندگی در جامعه هستند به طوری که با یک قهرمانی و کسب مدال از سوی ورزشکاران حتی آن کارگری که در تولید ملی کمر همت بسته است به رغم همه مشکلات روحیه بانشاط و سرزنده پیدا می‌کند و در حقیقت روح امید به تک تک افراد جامعه تزریق می‌شود.ما نباید مردم را به امید روزهای آینده امیدوار کنیم بلکه بهتر است همین امروز برای بهتر شدن حال مردم هر آنچه از دستمان برمی‌آید آن را به خوبی انجام دهیم.
معاون وزیر در خصوص حوزه جوانان گفت: بعد از گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب شایسته است به دور از فضای تعارف و شعار در حوزه جوانان به شکل عملگرا اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهیم. وزارت ورزش و جوانان چندان اختیار کار و فعالیت در حوزه جوانان را ندارد به طوری که ما به شکل شفاف و مشخص ماموریت‌ها و وظایف خود را به عنوان متولی این حوزه نمی‌دانیم و تنها در بخش نظارت و مونیتورینگ سعی داریم ورود پیدا کنیم.
وی ضرورت حمایت از سمن‌ها و فعالان بخش‌های غیردولتی را در قالب مجموعه‌های مردم‌نهاد یادآور شد و خاطرنشان کرد: جوانان ما با شجاعت گاه موثرتر از کارکنان و مدیران دولتی عمل می‌کنند چرا که با صلابت و قدرت سعی بر انجام ماموریت خود دارند.
معاون پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان ضرورت احیای قهرمانی‌های استان اردبیل را در رشته‌هایی نظیر کشتی فرنگی یادآور شد و بیان کرد: زمانی 80 درصد کشتی‌گیران فرنگی ما در تیم ملی را جوانان اردبیلی تشکیل می‌دادند که باید چنین ظرفیت‌های عظیم احیا شود.
خادم افزود: هر چند اردبیلی‌ها و کل مردم ایران به وجود قهرمانانی چون علی دایی و رضازاده افتخار می‌کنند اما از استان اردبیل انتظار می‌رود در رشته‌هایی همچون کشتی، وزنه‌برداری و ورزش اسکی بتوانند با توجه به توان و قابلیتی که در ورزشکاران این استان وجود دارد در بالاتری سطح بایستند.
وی اعتبارات و پیمانه ورزش و جوانان را محدود و کوچک برشمرد و تصریح کرد: ما توان انجام تمامی کارها و ماموریت‌ها را نداریم و ضروری است مسئولان استانی با انگیزه مضاعف در باب توسعه و رشد و بالندگی قهرمانان ورزشی و جوانان توانا ورود پیدا کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/31752/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی