آریا جوان

آخرين مطالب

بیست و ششمین نمایشگاه قران - غرفه وزارت ورزش و جوانان

سطوتی : حضور ورزشکاران و پیشکسوتان در نمایشگاه قرآن، انگیزه و محرک جوانان برای انس با قرآن است ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی به عنوان الگوی قابل توجهی از جوانان کشور نام برد و گفت : وقتی علاقمندان به ورزش ببینند ، ورزشکاران ما مانوس با قرآن هستند آنها هم در مسیر فرهنگ قرآنی قرار می گیرند.

جعفر سطوتی که در غرفه وزارت ورزش و جوانان در بیشت و ششمین نمایشگاه قران حضور یافته بود در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت : موضوع قرآن ، فرهنگ و ترویج قرآن از جمله مقوله های فرهنگی محسوب می شود که از سوی دفاتر فرهنگی ما پیگیری می شود .
او ادامه داد: مسوولیت اصلی این امر بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد است کما اینکه شما شاهد این هستید که شورای فرهنگ قرآنی شورایی است که با حضور برخی از دستگاه های اجرایی شکل می گیرد و ریاست آن را وزارت ارشاد برعهده دارد.
او گفت : باید بپذیریم که قرآن از جنس فرهنگی است و باید بخش های فرهنگی درگیر این موضوع شوند و بتوانند مفاهیم قرانی و راهکاری های ترویج فرهنگ قرانی را تبیین کنند، در وزارت ورزش و جوانان مباحث فرهنگی برعهده دفتر فرهنگی گذاشته شده بنابراین ما نیز می بایست نسبت به موضوع ترویح فرهنگ قرانی، امر به معروف و نهی از منکر، ترویج فرهنگ عفاف حجاب، فرهنگ پهلوانی ودیگر مقوله های فرهنگی در جامعه کارکنیم .
مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان ادامه داد : از سنوات گذشته وبه موازات اینکه وزارت ورزش و جوانان نیز جزو شورای توسعه فرهنگ قرانی بود این وزارتخانه برنامه هایی را برای خود در حوزه قران تعریف کرده است که یکی از آنها برگزاری مسابقات استانی قران کریم در بین جوانان و ورزشکاران است.
او در ادامه به بحث نمابشگاه قران پرداخت و هدف از حضور در این نمایشگاه را تبیین کرد و افزود : حضور در نمایشگاه قران و مشارکت موثر در نمایشگاه یکی دیگر از راه کارهایی است که ما از آن طریق به دنبال ترویج فرهنگ قرانی در جامعه ورزش و جوانان هستیم.
سطوتی ادامه داد : ما در بسیاری از اسناد ملی در کشور به عنوان یک دستگاه اجرایی مرتبط با فرهنگ و قران فعالیت داریم، چرا که مسوولیت جوانان بر عهده دستگاه هایی چون وزارت ورزش و جوانان ، آموزش پرورش، وزارت علوم و دستگاه های مرتبط با نسل جوان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش توضیح داد که فرهنگ سازی از دوره نوجوانی شکل می گیرد و ما باید برای ترویج فرهنگ قرانی به دستگاه هایی که با نسل کودک ، نوجوان و جوان در ارتباط هستند بپردازیم که وزارت ورزش و جوانان این کا را انجام داده است.
مدیر کل امور فرهنگی وزارت ورزش و جوانان افزود : یک سند دیگر به عنوان سند مهم و بالادستی در حوزه فرهنگی و ورزش کشور وجود دارد و آن نظام نامه فرهنگی ورزش کشورکه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، مصوبات عالی شورای انقلاب فرهنگی نظر به اینکه سه رئیس قوه و دستگاه مهم فرهنگی عضو شورا هستند که از جنس اسناد فرادستی نظام است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد و مصوبات آن همچون سیاست های کلی نظام جدی گرفته شود و ما بنا به تکلیف این کار را انجام داده ایم.
او گفت : وزارت ورزش و جوانان در سال های گذشته هم در نمایشگاه قران حضوری فعال داشته و در ردیف برنامه های قرانی قرار گرفته و ما بازخورد بسیار خوبی از مشارکت در نمایشگاه داشتیم.
سطوتی در خصوص مخاطبان نمایشگاه گفت: ورزشکاران ، جوانان ، نونهالان ورزش کار ، پیشکسوتان، مدیران وزارتخانه به بازدید از غرفه قران وزارت ورزش و جوانان مخاطبان غرفه ما بودند وهمین نکته به ما کمک می کند که بتوانیم در جامعه علاوه بر معرفی جامعه وزارت ورزش و جوانان ،دستاوردهای مان را به نمایش بگذاریم.
وی تاکید کرد : ما موظف هستیم با کمک مسوولان، فرهنگ قرانی را به جوانان ، نو جوانان ، ورزشکاران و ..... معرفی کنیم و هدف ما که ترویج فرهنگ قران در میان جامعه ورزش و جوانان کشوراست محقق شود. در واقع همه نمایشگاه و دستگاه هایی که حضور دارند یک هدف مشترک دارند و آن هم ترویج فرهنگ قرانی در جامعه است و هردستگاه براساس نوع فعالیتی که دارد در قالب فیلم، کتاب و... آن هدف را دنبال میکند.
مدیر کل دفتر فرهنگی وزارت ورزش و جوانان در مورد اثر گذاری جامعه ورزش و جوانان در غرفه نمایشگاه قران اظهارداشت: قهرمانان ورزشی و پیشکسوتان به عنوان الگو و چهره محبوب ورزشی در نمایشگاه حضور پیدا می کنند و در جمع مردم قرار می گیرند و همین موضوع یک انگیزه و محرک است، ضمن اینکه جامعه برای پیشکسوتان ورزشی احترام قائل است و اینها به عنوان الگو مطرح هستند وقتی این افراد در جامعه قرانی قرار می گیرند که علاقمند به قران و مانوس با فرهنگ قرانی هستند،انها به عنوان مبلغ مطرح می شوند .
او توضیح داد :همین که چهره های ورزشی با قران مانوس هستند و خود راملتزم به قران می دانند جامعه مخاطب تاثیر می پذیرند و تشویق می شوند و جذب قران می شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/33153/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گزارش درآمد سه ماهه متا اعلام شد؛ سقوط 16 درصدی سهام غول فناوری

خالد نبی؛ زیارتگاهی شگفت‌انگیز در دل طبیعت

هوای تازه/ نه اژدهاست که کرم شب است اسرائیل

4گوشه دنیا/ کشف کلاه‌خودی از 2500 سال قبل

بلد نیس چطوری زهر نیش مار رو بگیره!

بازی جالب حدس چهره با سیدجواد هاشمی

از حواشی ادامه دار یک پلتفرم تا صدرنشینی «محفل»

آنالیز یک تغییر؛ کلوپ دوم یا برندان راجرزی دیگر

غافلگیری یک بازیکن جلوی چشم خانواده‌اش

احمدی و سورگی هم با پرسپولیس رفتند

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

بنزما و طلسم بزرگان؛ کریم را چه می‌شود!‏

شغل جدید ستاره نیوکسل؛ راننده کامیون!‏

موی چتری به چه صورت هایی می آید؟

رئیسی: هرکجای کشور فسادی دیده شود مطلقا به فساد و مفسد رحم نخواهد شد

آخرین وضعیت بیماری ترانه علیدوستی | زهرا مینویی: برخلاف میل ترانه باید خبررسانی کنم

«صفحه اول اینترنت» برای تمرکز بیشتر بر دیدگاه‌ها، آپدیت شد

راه جلب عنایت امام زمان (عج)

در تقدیر من جز خدمت به خلق نیست!

«مست عشق» رکورد مخاطب روز نخست اکران را شکست

آخرین خبر از وضعیت بیماری «ترانه علیدوستی»

برنامه بازی‌ها را برای همه تغییر دهند نه فقط رئال

بلینگام بازی با سوسیداد را از دست داد

ایران با کسب 20 مدال قهرمان انتخابی جام جهانی ووشو شد

فینالیست‌های پنج وزن نخست مشخص شدند

احتمال خروج FIA از فرانسه پس از صد سال

فتحی قهرمان مرحله نخست مسابقات آزاد تفنگ بزرگسالان شد

نتایج فینال 5 وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی اعلام شد

چطور شوهر بی عاطفه ام را درمان کنم؟

تحریم‌ مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

بررسی گوشی Redmi 10 5G؛ اقتصادی و پرطرفدار

دره ای زیبا در ایسلند

نحوه تنظیم آینه ها در خودروی فورد کراون

شاخ به شاخ عجیب دو ماشین در آزادراه!

نتیجه حواس پرتی پشت فرمون؛ کنترلش و از دست داد!

کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا

رونمایی از فصل جدید «آقای قاضی» با بازی بهزاد خلج

توضیحات جالب سیدجواد هاشمی درباره مد در ایران

علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!

ژاوی اشک خوان لاپورتا را در آورد

به حذف رئال از لیگ قهرمانان باور دارم

شاگردان محرم آماده برای جدال با پیکان

عنایتی با پیکان جوانان مقابل تیم محرم

غیرمنتظره؛ چه بلایی بر سر صلاح آمده!

غیبت ادامه‌دار عراقی‌ها در اردوی مس رفسنجان

اولین واریزی مالک جدید به بازیکنان پرسپولیس

سندروم ژاوی همه‌گیر شد؛ تمدید 3ساله کونسیسائو

زمان بازگشت بهترین گلر دنیا مشخص شد

پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!