آریا جوان

آخرين مطالب

خبرچین ایرانی AFC را می‌شناسم! ورزش

  بزرگنمايي:

آریا جوان - مشرق / عضو هیئت رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در روزهایی که عده ای عرب، در AFC دنبال تخریب فوتبال ایران هستند شایعه پراکنی علیه خودمان از بیماری کرونا هم بدتر است.
در روزهایی که همه اخبار به کرونا و ویروس مرگباری که دنیا را به خود مشغول کرده است ختم می شود شنیدن خبرِ ایراد گرفتن AFC به نحوه انتخاب سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال ذهن خیلی از اهالی این رشته را به خود درگیر کرد که چه قصد و نیّتی پشت این ماجرا بوده تا باعث شود فرد یا افرادی کنفدراسیون فوتبال آسیا را در جریان این موضوع قرار بدهند! اینکه آیا واقعا کاسه ای زیر نیم کاسه بوده یا اقدامی در جهت تخریب چهره فوتبال ایران صورت گرفت است!
محمود اسلامیان، مشاور عالی رئیس و عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در گفت و گو با مشرق، درباره موضوع ارسال اخبار مربوط به نحوه انتخاب مهدی محمدنبی در جلسه اخیر هیأت رییسه و برکناری ابراهیم شکوری همچنین چرایی این ماجرا حرف زد.
متن صحبتهای وی در ادامه می‌آید:
*آقای اسلامیان چه کسی اخبار مربوط به انتخاب سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال را به کنفدراسیون فوتبال آسیا داده است؟
- در روزهایی که همه مردم کشورمان و جهان درگیر بیماری سختی هستند دعا می کنم خداوند همه بیماران را شفا بدهد به ویژه آن آقایی که این کارها را انجام داده است.
* از کجا می دانید آقا بوده است! شما در فدراسیون کارمند خانم هم دارید؟ این بدان معنی است که می‌دانید این اقدام از سوی چه شخصی بوده است؟
- تاحدودی می دانم ولی نمی توانم اسم ببرم که چه کسی بوده و چرا این کار را انجام داده است. اما در روزهایی که همه دنیا درگیر بیماری سختی هستند و شاهد اتفاقاتی هستیم که در طول تاریخ هرگز به این شکل مردم کل دنیا را با خود درگیر نکرده است مشاهده چنین رفتارهایی از سوی برخی اشخاص بسیار باعث تاسف است! در طول تاریخ مشابه چنین مشکلی را نداشتیم. حتی در دوران جنگ جهانی در شرایطی که یک سوم دنیا درگیر مشکل جنگ بودند در قاره آمریکا و آمریکای جنوبی حتی یک ترقه هم دَر نشد اما حالا در چنین وضعیتی که در جای جای جهان همه با مشکل بیماری دست و پنجه نرم می کنند مشاهده چنین رفتارهایی باعث تاسف است.
* چرا باید چنین اقدامی انجام شود؟
- از این قبیل انتصاب ها بارها در طول یک سال انجام می شود. همین موضوع باعث سوال همه اعضای فدراسیون است. اتفاق خاصی صورت نگرفته است. اعضای فدراسیون گردهم می آیند و با تقدیر و تشکر از نفرات قبلی فردی جدید را جایگزین وی می کنند. چندین بار از این قبیل معاونان یا مسئولان کمیته ها در طول فصل جابه‎جا می‌شوند. مورد مربوط به جناب نبی هم مانند سایر تغییر و تحولات بود. صورتجلسه آن نشست هم موجود است و بنده نیز شخصا زیر آن را امضا کرده ام.
* به نظر نمی‌رسد این موضوع نوعی خرابکاری در فدراسیون باشد؟
- متاسفانه مشخصا همین طور است. برخی دوستان از حبّ به ریاست اقدام به هر کاری می کنند. دعا می کنیم در کنار شفای بیماران حُبّ به ریاست هم از دل ما بیرون برود تا برخی اوقات با تخریب مجموعه ای مانند فدراسیون فوتبال دست به چنین کارهایی نزنیم.
* موضوع انتقال اطلاعات انتخاب نبی به AFC همزمان شد با اظهار بی اطلاعی ممبینی در همان ارتباط! برخی بر این اعتقادند که ممکن است رابطه‌ای ببین این موضوع وجود داشته باشد نظر شما چیست؟
- البته درست است که ایشان در آن جلسه حضور نداشتند. البته چیز خاصی هم برای مخفی کاری وجود نداشت و موضوع انتخاب آقای نبی بحث محرمانه‌ای نبود. ناگفته نماند تا جایی که من به یاد دارم آقای ممبینی در دو یا سه جلسه آخر دیگر هم حضور نداشتند به هر حال جناب بهاروند چنین نظری داشتند و این حق طبیعی شان است که بخواهند تغییراتی در مجموعه ایجاد کنند و ناگفته نماند باید از خدماتی که آقای شکوری در این مدت در فدراسیون انجام دادند تشکر کنم. ایشان هم فردی زحمتکش در فدراسیون فوتبال بودند.
* آیا انتخاب نبی در فضایی محرمانه صورت گرفت؟
- وقتی خبری این چنینی در فدراسیون عنوان می‌شود مانند توپ می ترکد. از آن فرد تایپیست که خبر را تایپ می کند تا عالی ترین مقامات بلافاصله در جریان موضوع قرار می گیرند. همه این بحث را می دانستند و هیچ موضوع محرمانه ای در بین نبود. در مجموع باید گفت اقدامی که صورت گرفته بسیار زشت و دور از اخلاق بوده است. ضمن اینکه اگر شرایط عادی بود می گفتیم به کسی بر خورده است اما در ایامی که ورزشکاران حرفه ای و غیر حرفه ای و دیگر اعضای جامعه در خانه خود هستند تا از شرّ یک بیماری مهلک در امان بمانند این اقدامات جز ضرر به حیثیت فوتبال فایده دیگری ندارد. به ویژه در شرایطی که کنفدراسیون فوتبال آسیا با روابطی که با عرب ها دارد دائم درصدد لطمه زدن به فوتبال ماست قطعاً فردی که این اقدام را انجام داده با لابی گری هایی که با رفقای خودش در ای‌اف‌سی انجام داده قصد داشته به فوتبال ایران ضربه بزند. این قبیل اقدامات در شرایط عادی هم زشت است چه برسد در شرایط فعلی که زشتی کار را چند برابر می کند.
* جدا از این موضوع، تاریخی برای شروع دوباره مسابقات لیگ برتر در نظر گرفته شده است؟
- هیچ چیزی در چنین روزهایی بیش از سلامتی جامعه ارزش ندارد. قطعاً به محض اینکه مقامات مسئول در وزارت بهداشت تصمیم به بازگشت جامعه به شرایط عادی بگیرند فدراسیون فوتبال نیز به تأسی از کل اجتماع، مسابقات فوتبال را از سر خواهد گرفت. باز هم تکرار می کنم این شرایط فقط برای ما نیست و به شکلی بی سابقه همه جهان را در بر گرفته است.
* تکلیف بازیکنان چه می شود؟
- در حال حاضر شاهد هستیم که خیلی از باشگاه ها در دنیا تمرینات خود را به صورت آنلاین با اعضای تیم دنبال می کنند و فوتبالیست ها در محل سکونت خود در تلاشند کمابیش آمادگی بدنی شان را حفظ کنند. امیدواریم این موضوع خیلی به درازا نیانجامد و هر چه زودتر فوتبال از سر گرفته شود.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/339742/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اپل بیش‌از 250 میلیون دلار در پردیس سنگاپور سرمایه‌گذاری می‌کند

واقعیتی تلخ از دشمنی شیطان با انسان

چه کسانی در برابر نهضت انبیاء می‌ایستند؟

تتو با خاکستر لمی کیلمیس، ستاره درگذشته گروه موتورهد بر روی انگشت وسط جیمز هتفیلد

چهره ها/ عکسی از لاله اسکندری که دوباره وایرال شد

درس مهم برنامه «اسکار» مهران مدیری به مسئولان

باشگاه پرسپولیس : در جست‌وجوی پیروزی، توقف بعدی: آبادان

شجاعیان: از همسرم تشکر میکنم که با حضور او تونستم به روزهای خوب برگردم

کلانتری: از بودن کنار تیم هوادار و انگیزه دادن و صحبت کردن مسعود شجاعی لذت می برم

عنایتی: ازین پس اگر سرمربی تیم حریف به نشست ها نیاید منم دیگران را می فرستم

بایرن 32 سهمیه جام باشگاه‌ها را تکمیل کرد

پیروزی هم‌گروه ایران در جام ملت‌ها

عبداللهی: باید تا دقیقه آخر بازی می‌جنگیدیم

مسعود شجاعی و پوکر عجیب در هوادار

نریمان‌جهان: آمار من را فراموش نکنید

گل‌گهر در دقایق تلف‌شده برد را با تساوی عوض کرد

خانم های باردار میوه های بهاری بخورند یا نه؟

غیبت معنادار حسین مرعشی در جلسه حزب کارگزاران

اندروید 15 احتمالاً برای افزایش امنیت اقدام به قرنطینه اپلیکیشن‌های مشکوک می‌کند

حمله جوان انگلیسی به یک اتوبوس!

این یک اسباب بازی نیست/ عکس

سریال های معروفی که «لعیا زنگنه» بازی کرده است

کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد

نمک روی زخم آرسنال؛ لذت بردم که حذف شدید!‏

ورود کنعانی‌زادگان به باشگاه صدتایی‌های پرسپولیس

تراکتور با جت شخصی مقابل نساجی

موقعیت عالی که عیسی آل کثیر از دست داد

گل اول پرسپولیس به صنعت نفت توسط دانیال اسماعیلی فر

راستش رو بگو، چند سالته؟مصاحبه دیدنی جود بلینگام با ریو فردیناند

گل دوم پرسپولیس به صنعت نفت که افساید اعلام شد

گزارش زنده؛ صنعت نفت 0 - 1 پرسپولیس

کارتون دیدنی بره ناقلا

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران فاقد ارزش نظامی بود

واکنش رئیسی به درگذشت پرویز داودی

دیدار جمعی از دیپلمات‌های وزارت خارجه با ولایتی

حقیقت‌پور: باید در داخل، مداراگر باشیم

رئیس‌جمهور: اگر اسرائیل خطا ‌کند‌ پاسخی خواهیم داد که ‌پشیمان ‌شوند‌

خبرهای مهم درباره تجهیزات نظامی نیروی زمینی ارتش

آنر 200 لایت به زودی برای عرضه در بازار جهانی رونمایی می‌شود

خیابان‌های دبی رودخانه شدند!

انتقاد نسبت به طول دادن دعا خواندن

کشف یک گودال عجیب در وسط مزرعه!

نمایی زیبا از گله اسب‌های آزاد

دلخوری رابعه اسکویی از مازیار لرستانی بخاطر شایعه ازدواج‌!

چگونگی انتخاب اردشیر رستمی برای نقش شهریار

سپاهان با روش جدید: زکی‌پور حمله کن

جایگاه پرسپولیس در آبادان فعلا خالی است

هشدار ژاوی به بازیکنان بارسلونا درباره ال‌کلاسیکو

ترکیب دیدار پرسپولیس و صنعت نفت اعلام شد

همای سعادت دوباره در دسترس نکونام