آریا جوان

آخرين مطالب

با حضور وزیر ورزش و جوانان ؛

شصت و نهمین نشست ستاد ساماندهی امور جوانان برگزار شد ورزش

  بزرگنمايي:

جوانان نیوز - شصت و نهمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان با حضور مسعود سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان و محمدمهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان ، در ابتدا جلسه چاووشی - استاندار سمنان ضمن تبریک ایام ماه مبارک رمضان، گزارش عملکرد امور جوانان استان سمنان را اینگونه توضیح داد: استان سمنان به لحاظ جمعیتی استان بزرگی نیست اما وسعت بسیاری دارد.
حدود ١٩٣هزار نفر جمعیت جوان در سمنان وجود دارد که با اختلاف اندکی آقایان بیشتر هستند. مشکل اصلی استان بیکاری است که دارای فرصت های شغلی بسیاری است اما به لحاظ تسهیلات جوانان استان سمنان که متناسب با بازار کار نیست و همچنان بیکاری در میان نسل جوان نگران کننده است.
وی در ادامه افزود: شعاری طرح کرده ایم با این مضمون که "هر سمنان ی یک مهارت" و وعده داده ایم تا برای حوانان ظرف دو سال آینده شغل ایجاد کنیم. ایحاد فرصت شغلی یک طرف ماجرا و استقبال جوانان که تناسب مدرکی با شغل ها ندارند یک طرف دیگر قضیه است.
استاندار سمنان با بیان این مطلب که به نظر می آید جوانان تحصیل کرده که علاوه از بیکاری رنج می برند باید اوقات فراغت خود را هم سالم سپری کنند، اظهار کرد: عرصه ورزش یکی از فرصت هایی است که می تواند بخشی از مشغله جوانان را پر کند. خواسته ما از وزیر ورزش و جوانان این است که در این زمینه کمک کنند. ٥ دستگاه اعلام کرده اند که زمین لازم برای احداث ساخت خانه جوانان را در اختیار ما قرار بدهند. اعتبارات بسیار محدود است که امید است در این خصوص همکاری های لازم انجام شود.
* مدت دو سال ٤٠٠ میلیارد به تشکل ها پرداخت می کنیم
محمد مهدی تندگویان، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان در این نشست با بیان اینکه جوانان ی که تشکل ها را تشکیل می دهند و فعالیت دارند، طرح های خود را ارائه می دهند و پس از تایید طرح به صندوق با توجه به توافقی که با صندوق توسعه ملی امید کرده ایم جهت بهره برداری از صندوق توسعه معرفی می شوند گفت : به صورت هفتگی در شورای معاونان وزارت کل اعتبارات را جمع بندی می کنیم. برای مثال استان فارس تمام اعتبارات خود را پرداخت کرده و جوانان تسهیلات خود را دریافت کرده اند.»
او در ادامه افزود: «همه استان ها را پایش می کنیم. با صندوق و بانک رسالت هم توافقی انجام داده ایم که مدل آن متفاوت و یک نوع اشتغالزایی هم افزایی است که به همه استان ها ابلاغ شده و مشروط بر این است که جوانان به سمت تشکل گرایی و تشکیل تشکل ها بیایند و با مراجعه به تشکل های خود می توانند اعتبارات که عمدتا در بحث اشتغالزایی است را اخذ کنند.»
تندگویان بیان کرد: «تعهد داده ایم که به مدت دو سال ٤٠٠ میلیارد به تشکل ها بابت طرح هایی که ارائه می دهند، پرداخت کنیم. سال جاری در احداث خانه های جوان ٢٥ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته ایم که به ازای زمینی که استان ها معرفی می کنند در مراکز استان و شهرستان ها، اعتبارات را ارائه می دهیم.»
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: «در بازدیدی که از ٨ استان داشتم دو نهاد همیشه در کنار معاونت ساماندهی بوده اند. کمیته امداد در زمینه های اشتغالزایی و آسیب های اجتماعی در اکثریت استان ها گزارشات خوبی ارائه می دهد و نهاد دوم هلال احمر است که از گذشته در حوزه جوانان شاخه مشخص داشته و کارها عملیاتی را انجام می دادند.»
* سمنان به استان مقصد تبدیل شود
در ادامه این جلسه وزیر ورزش و جوانان ضمن بیان این نکته که استاندار سمنان و مدیر کل وزارت ورزش و جوانان استان سمنان هردو از مدیران فعال و پیگیر هستند بیان داشت : بر اساس گزارشاتی که ارائه شده و با ارزیابی های ما، استان سمنان جز استان های خوب و برتر ما است. سمنان از گذشته های دور به خصوص سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی استانی است که به جهت اقتصادی، مهاجر پذیر بوده و زمینه های اشتغال خوبی در آن جا فراهم شده گرچه در سال های اخیر کمی دچار مشکلات اقتصادی شده که ناشی از مشکلات اقتصادی کل کشور است اما در هر صورت یک انسجام و همگرایی خوبی وجود دارد.
وی در ادامه افزود: به لحاظ گردشگری در استان، استانِ معدن بوده تا استان مقصد و اکثریت افرادی که عازم مشهد بودند از سمنان عبور و خدماتی را دریافت می کردند. در سالهای اخیر به واسطه ظرفیت های گردشگری طبیعی (کویر، جاذبه های طبیعی و ...) که وجود دارد، تلاش شده که به یک استان مقصد تبدیل شود. درخواست دارم که استاندار نسبت به این دو موضوع توجه بیشتری داشته باشد.
سلطانی فر اظهار کرد: در خصوص تسهیلات قرض الحسنه ازدواج آماری که در دست داریم، در سال ١٣٩٦ مجموعا از یک میلیون و دویست و نود هزار متقاضی وام دریافت قرض الحسنه ازدواج بوده که یک میلیون و صد و هفتاد و یک هزار نفر موفق شده اند که تسهیلات را دریافت کنند.یعنی ٩١.٤ درصد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را دریافت کرده اند که استان از این میانگین بالا تر بوده و ٩٣.٢٠درصد را از میان متقاضیان توانسته دریافت کند و موفق شده اند این تسهیلات را از سیستم بانکی دریافت کنند که این نشان از اقدام خوب بانکی استان دارد و همچنین نشان از درایت و مدیریت استاندار. مدیرکل اداره ما در استان سمنان بوده است.
وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: با توجه به اعتباراتی که سازمان برنامه و بودجه امسال قرار داده، ٢٥ میلیارد تومان برای احداث خانه های جوان بوده تا هر استانی بتواند از این اعتبار بهترین استفاده را داشته باشد؛ ضمن اینکه تسهیدات قرض الحسنه که اشاره دارد به منابعی که از محل ٢٧.٧ درصد مالیات بر ارزش افزوده داشته ایم و سهمی را باید از اشتغال و ازدواج جوانان را به صورت تلفیقی با دو موسسه اقتصادی پرداخت کنیم. هر استانی که بتواند تلاش بیشتری داشته باشد می تواند از این تسهیلات استفاده بیشتری کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/35470/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هکرهای چینی برای حمله به زیرساخت‌های آمریکا آماده می‌شوند

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیکش در نیویورک

استقبال مردم استان سمنان از رئیس‌جمهور

واکنش فرمانده ارتش به امروز صبح حادثه اصفهان

کنایه سنگین آشنا به اسرائیلی‌ها: موشک یا موش کوچک؟!

عضو دفتر نشر آثار رهبر انقلاب: برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر گرفتند

هوش مصنوعی متا رسماً به اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک اضافه شد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

حواشی جذاب برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی

ستاره جنجالی: سرنوشتم بود که اخراج نشوم!

دستورات رئیس جمهور در نشست پیگیری موضوعات ویژه استان سمنان

طعنه وزیر صهیونیست به گزارش‌ها درباره انفجارهای اصفهان: مسخره است

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

کمک آمریکا به تراشه‌سازان؛ مایکرون 6 میلیارد دلار بودجه دریافت می‌کند

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

فریاد مهاجم سابق لیورپول بر سر داور

پرده‌برداری از تراکتور بدون خمس در قائمشهر

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی