پایگاه خبری تحلیلی آریا جوان

آخرين مطالب

12 عادتي که حتما بايد ترک کنيد انديشه

12 عادتي که حتما بايد ترک کنيد

  بزرگنمايي:

تصور هدف نهايي و موفقيت بزرگ بسيار ساده تر از تمرکز بر روي يکايک قدم هايي است که بايد براي رسيدن به آن نقطه برداشته شوند. اما عادات کوچکي نيز وجود دارند که با کنار گذاشتن آنها مي توانيم زمينه را براي موفقيت آتي خود فراهم کنيم.

وقتي صحبت از موفقيت به ميان مي آيد، دشوارترين کار اين است که بتوانيد مردم را متقاعد کنيد که پيروزي هاي کوچک در کنار هم قرار مي گيرند و موفقيت هاي بزرگ را شکل مي دهند. تصور هدف نهايي و موفقيت بزرگ بسيار ساده تر از تمرکز بر روي يکايک قدم هايي است که بايد براي رسيدن به آن نقطه برداشته شوند.

اما اگر يک بار از اين مسير عبور کنيد و خود تاثير اين قدم هاي کوچک که شما را به مقصد نهايي هدايت مي کنند تجربه کنيد، نظرتان براي هميشه تغيير مي کند. اين تغييرات تدريجي و در طول مسير رخ مي دهند. اما عادات کوچکي نيز وجود دارند که با کنار گذاشتن آنها مي توانيم زمينه را براي موفقيت آتي خود فراهم کنيم.

1. خوردن صبحانه اي پر از شکر 

هيچ چيز مانند شکر شما را با موجي ناگهاني از انرژي و سپس افت انرژي شديد روبرو نمي کند. اگر عادت داريد صبحانه يک ظرف بزرگ ميوه بخوريد، تعجبي هم ندارد که دو ساعت بعد مجبور شويد براي بيدار ماندن به قهوه پناه ببريد. ميزان شکر را در رژيم غذايي خود در حداقل نگهداريد و سعي کنيد انرژي مورد نياز خود را از کربوهيدرات هاي طولاني اثر تامين کنيد.

2. تماشاي تلويزيون در هنگام صبح 

کافيست آزمايش کنيد و يک هفته در حين صرف صبحانه تلويزيون تماشا کنيد و سپس يک هفته صبحانه خود را همراه با موزيک کلاسيک ملايمي ميل کنيد. تفاوتي که احساس مي کنيد غير قابل تصور خواهد بود. تماشاي تلويزيون باعث مي شود در طول روز تحريک پذير بوده و از سطح انرژي پاييني برخوردار باشيد. اما گوش دادن به موزيک ذهن شما را با انبوهي از ايده هاي جديد پر مي سازد.

  3. تاخير در حضور در محل کار 

بعضي ها عقيده دارند "اگر سر وقت برسي يعني تاخير داشته اي". حق با آنهاست. اگر هميشه دقيقا راس ساعت مقرر در محل کار خود حاضر مي شويد يا شايد هم پس از زمان مقرر، متاسفانه روند نامناسبي را در پيش گرفته ايد. به خاطر داشته باشيد که اگر 10-5 دقيقه زودتر از زمان مقرر در محل حاضر شويد، از نظر ذهني آمادگي بيشتري پيدا مي کنيد و بهره وري بيشتري خواهيد داشت.

4. باقي ماندن در تخت پس از شنيدن زنگ ساعت 

هر شب وقتي که زنگ ساعت خود را براي روز بعد تنظيم مي کنيد، درواقع به خود قولي مي دهيد؛ "قول مي دهم که اين ساعت از خواب برخيزم و روز خود را با انرژي و هيجان آغاز کنم." بعد صبح وقتي صداي زنگ بلند مي شود، چشمان خود را مي ماليد، نگاهي به ساعت مي کنيد و تصميم مي گيريد 10 دقيقه ديگر هم چرت بزنيد. بدين ترتيب نخستين قولي که براي آن روز داده ايد را حتي پيش از آنکه از تخت خود بيرون بياييد مي شکنيد. اين کار را نکنيد که روند خوشايندي را به دنبال ندارد.

5. عدم صرف ناهار 

افرادي که ناهار نمي خورند در پايان روز کار را با خستگي مفرط ترک مي کنند و احتمال اينکه به سراغ عادات ناسالم ديگر بروند افزايش مي يابد. هيچ ربطي ندارد که چقدر مشغله داريد، بايد انرژي لازم براي عملکرد صحيح بدن و ذهنتان را تامين کنيد.

 

راههاي موفقيت

افرادي که ناهار نمي خورند در پايان روز کار را با خستگي مفرط ترک مي کنند‎

6. تقبل انجام کارها عليرغم عدم تمايل به انجام آن 

حس دروني تان شما را از انجام اين کار منع مي کند، چرا به اين حس گوش نمي دهيد؟

7. انجام چندين کار بصورت همزمان 

چيزي به نام مولتي تسکينگ وجود ندارد. هر شخصي در هر لحظه فقط قادر به انجام يک کار است و با تقسيم تمرکز خود و سعي در انجام همزمان دو کار به خود ظلم مي کنيد. روي يک هدف تمرکز کنيد و پس از اتمام آن به سراغ کار ديگر برويد. به قول قديمي ها "با يک دست نمي شه دو تا هندوانه برداشت".

8. چک کردن مداوم موبايل 

همه ما با اين حس که تصور مي کنيم گوشي مان در جيب مان زنگ خورده و متوجه نشده ايم آشناييم. اين يک عادت است که بلافاصله پس از اين احساس هم بايد موبايلمان را چک کنيم. اين عادت از اين تمايل ناشي مي شود که ما انسان ها اصولا هميشه منتظر موردي هستيم که حواس ما را پرت کند. سعي کنيد تعداد دفعاتي که گوشي خود را چک مي کنيد را به حداقل برسانيد. نيازي نيست هر 37 ثانيه يک بار ايميل تان را چک کنيد!

9. وقت گذراني 

خيلي ساده است: در زندگي به دنبال چه هستيد؟ بايد گفت که وقت گذراني با دوستان به روندي خيلي شيک و امروزي تبديل شده است. وقت گذراني با دوستان بايد با هدف داشتن اوقاتي خوش باشد و اگر خواهان موفقيت هستيد اين موارد "فقط وقت گذراني" بايد به حداقل کاهش يابد. افرادي را پيدا کنيد که اهدافي مشابه شما دارند تا با وقت گذراني با آنها از اهداف خود فاصله نگيريد.

10. سرزنش ديگران به جاي قبول مسئوليت 

سرزنش ديگران و مقصر جلوه دادن آنها سودي براي شما ندارد. با اين کار فقط زمان يادگيري درسي که بايد آموخته شود تا بتوانيد سريعتر پيشرفت کنيد را به تعويق مي اندازيد. در عوض، انگشت اتهام را به سمت خود بگيريد و به دنبال روش هايي بگرديد که مديريت بهتر کارها را ممکن سازد.

11. ذهنيت ثابت در خصوص لزوم مشغول بودن به انجام کاري 

بسياري از مردم لحظه اي آرام گرفتن و تفکر در خصوص آنچه انجام داده اند را اتلاف وقت مي دانند. اين افراد فکر مي کنند که هميشه بايد مشغول انجام کاري باشند. درست است که بايد براي خود هدفي تعيين کنيد و نهايت تلاش خود را براي رسيدن به آن به خرج دهيد، اما زماني را هم بايد به بررسي روندي که داشته ايد و تفکر در آن خصوص اختصاص دهيد. گاهي يک قدم به عقب رفتن براي آنکه بتوانيد پنج قدم به جلو برداريد لازم است.

12. ولخرجي 

اگر جزو افرادي هستيد که براي اعتبار بخشي به خود راهي غير از هزينه کردن نمي شناسيد بايد بدانيد که متاسفانه عاقبتي غير از شکست و ناکامي نداريد. ارزش و ثروت واقعي از طريق پس انداز و سرمايه گذاري به دست مي آيد – نه خرج کردن هر آنچه به دست مي آوريد. جمع کنيد، سرمايه گذاري کنيد؛ جمع کنيد، سرمايه گذاري کنيد.




نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

وحشتناک ترین بازارهای جهانی

نقد فیلم Don't Worry, He Won't Get Far on Foot

از انرژی پاک تا حمل ونقل پاک؛ نیازهای آینده چیست؟

نحوه شهادت امام حسن مجتبی (ع) به روایت تاریخ

غزل شماره 85 حافظ: شربتی از لب لعلش نچشیدیم و برفت

غزل شماره 86 حافظ: ساقی بیا که یار ز رخ پرده برگرفت

غزل شماره 87 حافظ: حسنت به اتفاق ملاحت جهان گرفت

غزل شماره 88 حافظ: شنیده‌ام سخنی خوش که پیر کنعان گفت

غزل شماره 89 حافظ: یا رب سببی ساز که یارم به سلامت

غزل شماره 90 حافظ: ای هدهد صبا به سبا می‌فرستمت

غزل شماره 91 حافظ: ای غایب از نظر به خدا می‌سپارمت

غزل شماره 92 حافظ: میر من خوش می‌روی کاندر سر و پا میرمت

غزل شماره 93 حافظ: چه لطف بود که ناگاه رشحه قلمت

غزل شماره 94 حافظ: زان یار دلنوازم شکریست با شکایت

غزل شماره 95 حافظ: مدامم مست می‌دارد نسیم جعد گیسویت

غزل شماره 96 حافظ: درد ما را نیست درمان الغیاث

غزل شماره 97 حافظ: تویی که بر سر خوبان کشوری چون تاج

غزل شماره 98 حافظ: اگر به مذهب تو خون عاشق است مباح

غزل شماره 99 حافظ: دل من در هوای روی فرخ

غزل شماره 100 حافظ: دی پیر می فروش که ذکرش به خیر باد

غزل شماره 101 حافظ: شراب و عیش نهان چیست کار بی‌بنیاد

غزل شماره 102 حافظ: دوش آگهی ز یار سفرکرده داد باد

غزل شماره 103 حافظ: روز وصل دوستداران یاد باد

غزل شماره 104 حافظ: جمالت آفتاب هر نظر باد

غزل شماره 105 حافظ: صوفی ار باده به اندازه خورد نوشش باد

غزل شماره 106 حافظ: تنت به ناز طبیبان نیازمند مباد

غزل شماره 107 حافظ: حسن تو همیشه در فزون باد

غزل شماره 108 حافظ: خسروا گوی فلک در خم چوگان تو باد

اختلال وسواس فکری؛ انواع، علل و علائم

نکاتی در مورد شبکه سازی موثر

بلاک چین؛ سه مشکل اساسی

بزرگ‌ ترین رسوایی‌ ها در تاریخ صنعت خودروسازی

محتمل‌ترین راه‌های پایان یافتن دنیا از نگاه دانشمندان

کنترل استرس در کارآفرینان

شما به اندازه کافي خوبيد و لايق بهترين ها هستيد

درباره اسيد پاشي چه کسي مسئول است

تست عشق و عاشقي

آيا نوشيدني هاي رژيمي واقعاً به کم شدن وزن کمک مي کنند؟

شاد نبودن و شاد نزيستن ايرانيان

هشدارهايي درباره انتخاب رشته دانشگاه

شخصيت شناسي از روي اهداي گل

تنهايي را فيتيله پيچ کنيد

شوخ طبعي؛ بالغانه ترين و سالم ترين ساز و کار دفاعي

اگر فاصله افتاده.....

فوايد شگفت انگيز چند دقيقه مطالعه در روز

موفقيت يعني...

عشق بي حد و مرز زوج ايراني سوژه شد

همه چيز ممکنه، فقط کافيه بهايش را بپردازيد

شکلات باعث جوش زدن مي‌شود؟

شخصيت شناسي برون گراي خجالتي کيست؟