آریا جوان

آخرين مطالب

12 عادتي که حتما بايد ترک کنيد اندیشه

  بزرگنمايي:

تصور هدف نهايي و موفقيت بزرگ بسيار ساده تر از تمرکز بر روي يکايک قدم هايي است که بايد براي رسيدن به آن نقطه برداشته شوند. اما عادات کوچکي نيز وجود دارند که با کنار گذاشتن آنها مي توانيم زمينه را براي موفقيت آتي خود فراهم کنيم.

وقتي صحبت از موفقيت به ميان مي آيد، دشوارترين کار اين است که بتوانيد مردم را متقاعد کنيد که پيروزي هاي کوچک در کنار هم قرار مي گيرند و موفقيت هاي بزرگ را شکل مي دهند. تصور هدف نهايي و موفقيت بزرگ بسيار ساده تر از تمرکز بر روي يکايک قدم هايي است که بايد براي رسيدن به آن نقطه برداشته شوند.

اما اگر يک بار از اين مسير عبور کنيد و خود تاثير اين قدم هاي کوچک که شما را به مقصد نهايي هدايت مي کنند تجربه کنيد، نظرتان براي هميشه تغيير مي کند. اين تغييرات تدريجي و در طول مسير رخ مي دهند. اما عادات کوچکي نيز وجود دارند که با کنار گذاشتن آنها مي توانيم زمينه را براي موفقيت آتي خود فراهم کنيم.

1. خوردن صبحانه اي پر از شکر 

هيچ چيز مانند شکر شما را با موجي ناگهاني از انرژي و سپس افت انرژي شديد روبرو نمي کند. اگر عادت داريد صبحانه يک ظرف بزرگ ميوه بخوريد، تعجبي هم ندارد که دو ساعت بعد مجبور شويد براي بيدار ماندن به قهوه پناه ببريد. ميزان شکر را در رژيم غذايي خود در حداقل نگهداريد و سعي کنيد انرژي مورد نياز خود را از کربوهيدرات هاي طولاني اثر تامين کنيد.

2. تماشاي تلويزيون در هنگام صبح 

کافيست آزمايش کنيد و يک هفته در حين صرف صبحانه تلويزيون تماشا کنيد و سپس يک هفته صبحانه خود را همراه با موزيک کلاسيک ملايمي ميل کنيد. تفاوتي که احساس مي کنيد غير قابل تصور خواهد بود. تماشاي تلويزيون باعث مي شود در طول روز تحريک پذير بوده و از سطح انرژي پاييني برخوردار باشيد. اما گوش دادن به موزيک ذهن شما را با انبوهي از ايده هاي جديد پر مي سازد.

  3. تاخير در حضور در محل کار 

بعضي ها عقيده دارند "اگر سر وقت برسي يعني تاخير داشته اي". حق با آنهاست. اگر هميشه دقيقا راس ساعت مقرر در محل کار خود حاضر مي شويد يا شايد هم پس از زمان مقرر، متاسفانه روند نامناسبي را در پيش گرفته ايد. به خاطر داشته باشيد که اگر 10-5 دقيقه زودتر از زمان مقرر در محل حاضر شويد، از نظر ذهني آمادگي بيشتري پيدا مي کنيد و بهره وري بيشتري خواهيد داشت.

4. باقي ماندن در تخت پس از شنيدن زنگ ساعت 

هر شب وقتي که زنگ ساعت خود را براي روز بعد تنظيم مي کنيد، درواقع به خود قولي مي دهيد؛ "قول مي دهم که اين ساعت از خواب برخيزم و روز خود را با انرژي و هيجان آغاز کنم." بعد صبح وقتي صداي زنگ بلند مي شود، چشمان خود را مي ماليد، نگاهي به ساعت مي کنيد و تصميم مي گيريد 10 دقيقه ديگر هم چرت بزنيد. بدين ترتيب نخستين قولي که براي آن روز داده ايد را حتي پيش از آنکه از تخت خود بيرون بياييد مي شکنيد. اين کار را نکنيد که روند خوشايندي را به دنبال ندارد.

5. عدم صرف ناهار 

افرادي که ناهار نمي خورند در پايان روز کار را با خستگي مفرط ترک مي کنند و احتمال اينکه به سراغ عادات ناسالم ديگر بروند افزايش مي يابد. هيچ ربطي ندارد که چقدر مشغله داريد، بايد انرژي لازم براي عملکرد صحيح بدن و ذهنتان را تامين کنيد.

 

راههاي موفقيت

افرادي که ناهار نمي خورند در پايان روز کار را با خستگي مفرط ترک مي کنند‎

6. تقبل انجام کارها عليرغم عدم تمايل به انجام آن 

حس دروني تان شما را از انجام اين کار منع مي کند، چرا به اين حس گوش نمي دهيد؟

7. انجام چندين کار بصورت همزمان 

چيزي به نام مولتي تسکينگ وجود ندارد. هر شخصي در هر لحظه فقط قادر به انجام يک کار است و با تقسيم تمرکز خود و سعي در انجام همزمان دو کار به خود ظلم مي کنيد. روي يک هدف تمرکز کنيد و پس از اتمام آن به سراغ کار ديگر برويد. به قول قديمي ها "با يک دست نمي شه دو تا هندوانه برداشت".

8. چک کردن مداوم موبايل 

همه ما با اين حس که تصور مي کنيم گوشي مان در جيب مان زنگ خورده و متوجه نشده ايم آشناييم. اين يک عادت است که بلافاصله پس از اين احساس هم بايد موبايلمان را چک کنيم. اين عادت از اين تمايل ناشي مي شود که ما انسان ها اصولا هميشه منتظر موردي هستيم که حواس ما را پرت کند. سعي کنيد تعداد دفعاتي که گوشي خود را چک مي کنيد را به حداقل برسانيد. نيازي نيست هر 37 ثانيه يک بار ايميل تان را چک کنيد!

9. وقت گذراني 

خيلي ساده است: در زندگي به دنبال چه هستيد؟ بايد گفت که وقت گذراني با دوستان به روندي خيلي شيک و امروزي تبديل شده است. وقت گذراني با دوستان بايد با هدف داشتن اوقاتي خوش باشد و اگر خواهان موفقيت هستيد اين موارد "فقط وقت گذراني" بايد به حداقل کاهش يابد. افرادي را پيدا کنيد که اهدافي مشابه شما دارند تا با وقت گذراني با آنها از اهداف خود فاصله نگيريد.

10. سرزنش ديگران به جاي قبول مسئوليت 

سرزنش ديگران و مقصر جلوه دادن آنها سودي براي شما ندارد. با اين کار فقط زمان يادگيري درسي که بايد آموخته شود تا بتوانيد سريعتر پيشرفت کنيد را به تعويق مي اندازيد. در عوض، انگشت اتهام را به سمت خود بگيريد و به دنبال روش هايي بگرديد که مديريت بهتر کارها را ممکن سازد.

11. ذهنيت ثابت در خصوص لزوم مشغول بودن به انجام کاري 

بسياري از مردم لحظه اي آرام گرفتن و تفکر در خصوص آنچه انجام داده اند را اتلاف وقت مي دانند. اين افراد فکر مي کنند که هميشه بايد مشغول انجام کاري باشند. درست است که بايد براي خود هدفي تعيين کنيد و نهايت تلاش خود را براي رسيدن به آن به خرج دهيد، اما زماني را هم بايد به بررسي روندي که داشته ايد و تفکر در آن خصوص اختصاص دهيد. گاهي يک قدم به عقب رفتن براي آنکه بتوانيد پنج قدم به جلو برداريد لازم است.

12. ولخرجي 

اگر جزو افرادي هستيد که براي اعتبار بخشي به خود راهي غير از هزينه کردن نمي شناسيد بايد بدانيد که متاسفانه عاقبتي غير از شکست و ناکامي نداريد. ارزش و ثروت واقعي از طريق پس انداز و سرمايه گذاري به دست مي آيد – نه خرج کردن هر آنچه به دست مي آوريد. جمع کنيد، سرمايه گذاري کنيد؛ جمع کنيد، سرمايه گذاري کنيد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3870/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آپدیت جدید بازی Marvel’s Spider-Man 2 منتشر شد

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

روش جالب قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

چالش مرندی برای مجری معروف انگلیسی: در برنامه‌ات فیلم سرهای بریده‌شده اسرائیلی‌ها را نشان بده!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

هواوی مچ‌بند جدیدی با الهام از اپل واچ می‌سازد؟

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم

اسب آبی سرگردان در خیابان‌های این شهر

اکران آنلاین «آخرین تولد» با بازی الناز شاکردوست

رونمایی از پوستر رسمی جشنواره فیلم «کن»

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

بدشانس‌ترین بازیکن استقلال

تیم داوری ایران برای قضاوت بازی جام ملت‌های آسیا انتخاب شد

مناف هاشمی: حذف 500 میلیارد از بودجه کمیته ملی المپیک

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

7 متهم طلاق بعد از 20سال زندگی

روشی جالب برای قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

دستورکار هفته جاری مجلس

میزان موفقیت‌ ‌عملیات وعده صادق از زبان جانشین فرمانده‌ کل سپاه

جایگاه و شان ایثارگران معزز در این نظام بسیار بالا و ویژه است

با تمام توان پیگیر حل مشکلات جامعه ایثارگری استان هستیم

پاسخگویی سلمانی به جامعه ایثارگری در میز خدمت نماز جمعه تبریز

دیدار دکتر رئیسی با مادر شهیدان طوسی و مادربزرگ شهید مدافع حرم محمدرضا دهقان

بازی Kena: Bridge of Spirits احتمالا به Xbox Series X/S خواهد آمد

زیبایی های یک پل در میان ابر ها

این رفتار ها رو از کجا یاد میگیرین آخه!

ساحل زیبای اقیانوس هند

کی حاضره امتحانش کنه؟

معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی

چهره بازیگر سریال «پایتخت» در 50 سالگی