آریا جوان

آخرين مطالب

تمرين هايي براي فعال تر، پوياتر و باهوش تر بودن خواندنی

  بزرگنمايي:

بخش عمده باهوش بودن اين است که بدانيد سختکوشي ارزش پايين تري از کار هوشمند دارد. نتايج مطالعاتي که روي کودکان انجام شد نشان مي دهد نوشيدن آب بيشتر، توانايي آنها در تکميل وظايف ذهني را افزايش مي دهد، پس در آغاز روز مطمئن شويد مغزتان دچار کم آبي نشده باشد.

هوش و ذکاوت انعطاف پذير است و در طول يک روز چيزهاي زيادي براي تقويت آن پيش روي ماست. براي اينکه ذهن تان دقيق تر فکر کند به 3 چيز نياز داريد:

1- آموزش هاي لازم در خصوص فرآيندهاي خوب فکر کردن را ببينيد.
2- اطلاعات زيادي داشته باشيد.
3- بر روي يک مسئله يا ايده تمرکز کنيد.

براي مثال، توماس اديسون به دليل زير مي توانست به اختراع لامپ فکر کند:
1- تفکر منطقي را آموخته بود.
2- درباره مهندسي الکترونيک چيزهاي زيادي مي دانست.
3- تمام تمرکزش را بر حل مسئله گذاشته بود.

در اينجا مجموعه کارهايي را ذکر کرده ايم که مي توانيد هر روز آنها را انجام دهيد و به ذهن خود کمک کنيد تا با دقت و هوش بيشتري فکر کند.

ظرف 30 دقيقه پس از بيدار شدن 2 ليوان آب بنوشيد
به دليل اينکه ساعت ها خواب بوديد، بدن تان حدود 6 تا 9 ساعت هيچ آبي دريافت نکرده است. آب براي تصفيه مواد زائد و حفظ تعادل مايعات بدن لازم است. نوشيدن دو ليوان بزرگ آب کمبود مايعات ناشي از خواب را جبران مي کند.

نتايج مطالعاتي که روي کودکان انجام شد نشان مي دهد نوشيدن آب بيشتر، توانايي آنها در تکميل وظايف ذهني را افزايش مي دهد؛ پس در آغاز روز مطمئن شويد مغزتان دچار کم آبي نشده باشد.

هنگام خوردن صبحانه خلاصه اي از يک کتاب را بخوانيد
کتاب خواندن عالي است اما زمان خوردن صبحانه مناسب خواندن چيزي کوتاه تر است. به جاي خواندن تيتر خبر روزنامه ها که تاثير بسيار کمي بر زندگي و هوش شما دارند، سعي کنيد خلاصه کتاب هاي پرفروش را بخوانيد. يکي از روش هاي پيدا کردن خلاصه کتاب ها، جستجوي عبارت «خلاصه کتاب...» در گوگل (Google) است.

در طي زمان رفت و آمدتان به کتاب هاي صوتي گوش دهيد
حتي اگر زمان رفت و آمدتان 10 دقيقه هم باشد، سعي کنيد در اين زمان به کتاب هاي صوتي گوش دهيد. فرقي ندارد پياده يا با ماشين يا حتي با دوچرخه به محل کارتان يا بيرون مي رويد. در اين زمان چه کوتاه و چه بلند مي توانيد به انواع کتاب هاي صوتي مورد علاقه تان گوش دهيد. اين کتاب ها را يا در موبايل تان داشته باشيد يا سي دي آنها را تهيه کرده و در خودرو به آنها گوش دهيد. گوش دادن به کتاب هاي صوتي قدرت تفکر شما را تحريک مي کند و از روش هاي مناسب پرورش تفکر هوشمندانه است.

در حين کار چاي سبز بنوشيد
در حالي که کافئين باعث ايجاد اضطراب در بسياري از افراد مي شود اما چاي سبز دربرگيرنده ال تيانين است. تحقيقات نشان مي دهد که ال تيانين به منظم سازي ضربان قلب و فشار خون کمک مي کند. همچنين اين اسيد آمينه منجر به کاهش اضطراب و افزايش امواج مغزي آلفا در مغز مي شود.

قهوه مي تواند موجب القاي حس اضطراب شود؛ در حالي که مصرف چاي سبز با کيفيت باعث تمدد اعصاب مي شود بدون اينکه احساس خواب آلودگي در فرد ايجاد کند. به همين دليل است که ال تيانين به عنوان مکملي براي کمک به آرامش و افزايش سلامت قلب و عروق در صنعت پزشکي مورد استفاده قرار مي گيرد.

در طول روز چرت بزنيد
چرت زدن به مغزتان کمک مي کند نيروي تازه اي بگيرد. تحقيقات نشان داده که چرت زدن در طول يادگيري، سرعت آن را افزايش مي دهد. ذهن شما الگو و روندي دارد که زمان خواب آلودگي و هنگام نياز به خواب را تعيين مي کند.

مي توانيد اين روند را در افراد عادي مشاهده کنيد که معمولا بين ظهر تا ساعت 4 بعدازظهر احساس خواب آلودگي بيشتري مي کنند. اين زمان براي چرت زدن بسيار مناسب است و هوشياري و بهره وري شما را براي بقيه روز افزايش مي دهد.

در طول روز شکر مصرف نکنيد
در واقع اگر مي توانيد مصرف شکر را به طور کل قطع کنيد اما اگر به هر دليلي نمي توانيد اين کار را انجام دهيد، سعي کنيد هنگامي که نياز به تمرکز بيشتري داريد از اين ماده غذايي استفاده نکنيد.

بالا و پايين رفتن قند خون براي حفظ عملکرد قوي و هوشمندانه ذهن مناسب نيست. اسيدهاي چرب عملکرد خوبي دارند. سعي کنيد چيزهاي شيريني که براي ناهار مي خوريد را به مواد غذايي اساسي تري همچون ماهي يا تخم مرغ تغيير دهيد.

فقط يکي دوبار در طول روز در شبکه هاي اجتماعي فعاليت کنيد
مغز انسان اين قابليت را دارد که خود را با اطلاعاتي که واردش مي شود تطبيق دهد. اگر مغزتان را با اطلاعات پراکنده و بي برنامه بمباران کنيد، طبيعتا حواس تان پرت مي شود و تمرکز خود را از دست مي دهيد اما با وارد کردن اطلاعات ثابت و مشخص به ذهن تان، عملکرد مغزي خود را بالا ببريد. اگر نياز داريد کاري را به تعويق بيندازيد برنامه ريزي کنيد و در چرخش هاي بي فکرانه خود گم نشويد.

به جاي تماشاي فيلم يا سريال، بازي کنيد
تماشاي تلويزيون يک فعاليت انفعالي است. با اين کار مغز شما فقط اطلاعات را تحليل مي کند اما آنها را پردازش نمي کند و با آن اطلاعات هيچ تعاملي ندارد. اين سرگرمي را با بازي جايگزين کنيد.

نتايج مطالعه اي در سال 2014 نشان مي دهد که حتي بازي ساده اي مانند سوپرماريو (Supper Mario) تاثير قابل مشاهده اي بر شکل گيري و انعطاف پذيري مغز دارد. به جاي اينکه بگذاريد ذهن تان به صورت منفعلانه اي در خواب غفلت باشد، هر جا که مي توانيد آن را به صورت فعالانه درگير کنيد.

به جاي تماشاي تلويزيون، يک کتاب بخوانيد
خواندن کتاب، مانند بازي کردن، تمرين فعالي براي مغز است. در حالي که تماشاي تلويزيون مصرف غيرفعال اطلاعات است، خواندن کتاب مستلزم اين است که مغز شما به صورت فعال تصاوير ذهني از آنچه مي خوانيد را بسازد.

افراد باهوش
خواندن کتاب، مانند بازي کردن، تمرين فعالي براي مغز است

کمي برنامه نويسي کنيد
برنامه نويسي، شيوه عالي براي يادگيري تفکر منطقي و در چارچوب است. يادگيري برنامه نويسي کار سختي است اما نرم افزارهايي براي يادگيري برنامه نويسي وجود دارند که آموزش آ« را براي تان ساده و جالب مي کند.

اين را به عنوان گام بعدي براي يادگيري تفکر هوشمندانه در نظر بگيريد. برنامه نويسي يک مزيت يادگيري اضافه است که مي توانيد در وقت آزاد خود آن را تمرين کنيد. همچنين مي تواند توانمندي هاي شغلي شما را در بازار کار افزايش دهد.

در طول روز چند نرمش ساده انجام دهيد
ذهن و جسم به شدت با يکديگر در ارتباطند. تناسب فيزيکي بدن به عملکرد صحيح ذهن کمک مي کند؛ با اين حال مجبور نيستيد براي بهره مند شدن از اين مزيت هر روز به باشگاه برويد. (هر چند که اگر بخواهيد مي توانيد در باشگاه ثبت نام کنيد.)

انجام چند حرکت شنا در طول روز و پياده روي يا انجام حرکات پرشي تاثير فوق العاده اي بر بدن و بالطبع بر ذهن تان دارد. سعي کنيد برخي از تمرين هاي فيزيکي را هر يک ساعت يا بيشتر انجام دهيد؛ حتي اگر اين تمرين ها فقط بلند شدن، کشيدن بدن و منقبض کردن ماهيچه هايتان باشد که براي 5 تا 10 ثانيه انجام مي دهيد.

وقت تان را با افراد باهوش تر از خودتان بگذرانيد
عادت ها از لحاظ اجتماعي مسري هستند. اين واقعيت شناخته شده اي در دنياي علوم است که چاقي براي مثال از طريق شبکه هاي اجتماعي گسترش مي يابد.

عادت ها و الگوهاي تفکر افرادي که با آنها وقت مي گذرانيد بر شما تاثير خواهند گذاشت. سعي کنيد تا آنجا که مي توانيد با افراد باهوش تر از خودتان در ارتباط باشيد، زيرا در اين صورت مي توانيد از آنها بهره مند شويد.

با افرادي که با شما مخالفند صحبت کنيد
با افرادي که در خصوص موضوعي با شما اختلاف نظر دارند به صورت دوستانه وارد بحث شويد. گفتگو و بحث کردن با آنها براي شما اين فرصت را مهيا مي کند که:

* استدلال هاي شما را روشن و واضح مي کند.
* متقاعد مي شويد که در اشتباه هستيد.

در هر دو صورت شما برنده ايد. در صورت اول طرف مقابل را با بيان دلايل خود متقاعد مي کنيد و در صورت دوم به اين باور مي رسيد که منطق شما نادرست است.

در طبيعت پياده روي کنيد
پياده روي در دل طبيعت مزاياي زيادي دارد، از جمله اينکه:
* در طبيعت اکسيژن بيشتري وجود دارد که گياهان از خود توليد مي کنند.
* زماني که اطراف تان پر از گل و گياه است، آرامش ذهني مي يابيد.
* پياده روي به گردش خون شما کمک مي کند.

اگر زمان ناهارتان را در پارک پياده روي کنيد، ذهن تان در ادامه روز عملکرد هوشمندانه تري دارد.

10 دقيقه پايان روز را به برنامه ريزي براي فردا اختصاص دهيد
اگر از روز قبل براي فردا برنامه ريزي کنيد، روز تان را با چند برنامه آغاز مي کنيد. اين کار به شما اين امکان را مي دهد که به صورت پربارتري کار کنيد. افراد زيادي تمام روز مشغولند اما واقعا مولد و پربار نيستند. بخش عمده باهوش بودن اين است که بدانيد سختکوشي ارزش پايين تري از کار هوشمند دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryajavan.ir/Fa/News/3950/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

واکنش وزارت خارجه ایران به اقدام آمریکا برای تمدید تحریم نفتی ونزوئلا

گلکسی زد فلیپ 6 با پردازنده پرچمدار قدرت‌نمایی کرد

گزارش Surfshark: از سال 2004 تاکنون، میلیاردها حساب کاربری هک شده‌اند

اپل پیام‌رسان‌های واتساپ و تلگرام را از اپ استور چین حذف کرد

عکس های کاملا به موقع

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

نکته‌نگران کننده استقلال؛ وزن‌تعویض‌ها بالا نیست

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

رسانه صهیونیستی: نتانیاهو یک آدم حراف و طبل تو خالی از کار درآمد

تصویب چهاردهمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه

اگزینوس 2500 احتمالاً عملکرد بهینه‌تر نسبت به اسنپدراگون 8 نسل 4 خواهد داشت

زلزله تایوان نزدیک به 100 میلیون دلار به TSMC خسارت وارد کرده است

رونمایی اسپیکر نمایشگردار اپل محتمل‌تر شد

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

دابسمش علی لهراسبی برای مخاطبانش

سلمان: در باز است، باز پرنده است، پس در پرنده است!

وقتی نمیتونی دو دقیقه ساکت بشینی

فامیل دور و بچه‌ش و ببعی قاچاقی میخوان برن ترکیه

بلایی که مهسا طهماسبی سر گربه های محله آورده

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

سرپرست استقلال: مشکل تیم ما مالی است

کری ستاره بارسا برای رئال؛ با 200 درصد توان بازی می کنیم

رضاوند: بازی‌ها با VAR برگزار شود تا حق تیمی‌ خورده نشود

واکنش بادامکی به استفاده از VAR در هفته‌های پایانی

بادامکی: اسماعیلی فر به هواداران لایک نشان داده